Hele handige site m.b.t. verlichting

Voor de overige technische zaken
Plaats reactie
Gebruikersavatar
sufos
Berichten: 1278
Lid geworden op: 16 apr 2014 18:11

Hele handige site m.b.t. verlichting

Bericht door sufos »

Ik werd op deze site geattendeerd en dit wil ik jullie niet onthouden. Hier is voor elk type voertuig te zien welke verlichting je nodig hebt voor de auto. Niet alleen dimlicht maar ook richtingaanwijzers, kentekenverlichting etc.
Ik vind het erg handig:
https://www.osram.de/apps/gvlrg/en_COM
Subaru Outback
Saab 900 T16S Aero
Gebruikersavatar
quikfit
Berichten: 4863
Lid geworden op: 11 jul 2012 13:51

Re: Hele handige site m.b.t. verlichting

Bericht door quikfit »

Top.Zeker gezien de toekomstige Subaru's/auto's met Xenon/LED of wat dan ook. :okeee:

Gr.Quikfit :mrgreen:
Subaru Forester SJ FB20 2013 Noorwegen
viewtopic.php?t=6157
Gebruikersavatar
Mrdjc
Berichten: 911
Lid geworden op: 12 jan 2015 19:57

Re: Hele handige site m.b.t. verlichting

Bericht door Mrdjc »

Handige site idd, bedankt voor het delen! (Nu weet ik welk lampje ik voor mijn interieur moet bestellen, die is onlangs gesneuveld ;-) )
Daily: 2006 Forester SG9 2.5 XT 4EAT
Hobbybak: 1996 Legacy BD9 2.5 4EAT
Gebruikersavatar
hummie
Berichten: 898
Lid geworden op: 15 mei 2017 15:36

Re: Hele handige site m.b.t. verlichting

Bericht door hummie »

Super :okeee: :okeee: :okeee:
Gebruikersavatar
Herzog Jan
Berichten: 64
Lid geworden op: 21 nov 2021 19:16

Re: Hele handige site m.b.t. verlichting

Bericht door Herzog Jan »

Het linker dimlicht had er vanavond geen zin meer in. Ik heb de auto pas drie weken. Maakt me verder ook niet uit, zoiets kan altijd gebeuren. Maar ik weet dus niet hoelang de dimlichten al in gebruik zijn. Daarom wil ik meteen 2 nieuwe monteren.
Gewoon ouderwetse H7 Ultra Life lijkt me het beste, of zijn er tegenwoordig al goede alternatieven ?
Gebruikersavatar
soeb
Berichten: 39
Lid geworden op: 13 dec 2020 00:32

Re: Hele handige site m.b.t. verlichting

Bericht door soeb »

Off topic,
Niemand ooit problemen gehad met het af- of eerder uitbreken van de metalen klemveren die je H7 lampje moeten fixeren?? Het lijkt wel dat de kunststof behuizing dermate bros is geworden dat het metalen veertje er zonder excessief kracht te hebben uitgeoefend uitbreekt. Is al de 2 de Soeb bij welke ik dat meemaak. (Bij geen enkel ander merk :-( iets soortgelijks gehad)
Gebruikersavatar
SP-Boxer
Berichten: 5494
Lid geworden op: 10 nov 2008 22:52

Re: Hele handige site m.b.t. verlichting

Bericht door SP-Boxer »

Nope, nog nooit gehad.
Klinkt alsof het geheel te heet wordt. Wel altijd een lampje met het juiste vermogen dat er dan uit komt? Niet dat er 100W in gezeten heeft, want dat zal de behuizing minder leuk vinden.
"I feel Legacy"
Gebruikersavatar
erichendri
Berichten: 5614
Lid geworden op: 14 nov 2010 21:02

Re: Hele handige site m.b.t. verlichting

Bericht door erichendri »

Lampen altijd per 2 vervangen, vaak gaan ze vlak achter elkaar stuk en je voorkomt dat je verschil in lichtsterkte krijgt.
Je hebt de boel toch al los en vieze handen.

Eric
Gebruikersavatar
Mrdjc
Berichten: 911
Lid geworden op: 12 jan 2015 19:57

Re: Hele handige site m.b.t. verlichting

Bericht door Mrdjc »

Helaas klopte de site toch niet voor het interieurlampje..

Hij gaf C10W aan... minimale order, 10 stuks...

Blijkt achteraf een hele rare te zijn, 31mm, maar 8 Watt...
De C10W zijn veels te lang.
C5W weer te zwak.. Kan online (Makkelijk) geen lampje van 31mm vinden van 8 watt...

Dus ik heb nu 10 nieuwe C10W lampjes van Osram liggen... terugzenden kost meer al ze waard zijn... ach ja..
Daily: 2006 Forester SG9 2.5 XT 4EAT
Hobbybak: 1996 Legacy BD9 2.5 4EAT
Gebruikersavatar
SP-Boxer
Berichten: 5494
Lid geworden op: 10 nov 2008 22:52

Re: Hele handige site m.b.t. verlichting

Bericht door SP-Boxer »

Deze? KLIK

Je hebt overigens ook de 10W in 30/31mm.
"I feel Legacy"
*thomas*
Berichten: 1715
Lid geworden op: 11 nov 2015 12:44

Re: Hele handige site m.b.t. verlichting

Bericht door *thomas* »

Mrdjc schreef: 27 jan 2022 23:44 Helaas klopte de site toch niet voor het interieurlampje..

Hij gaf C10W aan... minimale order, 10 stuks...

Blijkt achteraf een hele rare te zijn, 31mm, maar 8 Watt...
De C10W zijn veels te lang.
C5W weer te zwak.. Kan online (Makkelijk) geen lampje van 31mm vinden van 8 watt...

Dus ik heb nu 10 nieuwe C10W lampjes van Osram liggen... terugzenden kost meer al ze waard zijn... ach ja..
Aangezien het verkeerd in hun catalogus staat moeten zijn denk ik instaan voor retour op hun kosten.
Gebruikersavatar
Mrdjc
Berichten: 911
Lid geworden op: 12 jan 2015 19:57

Re: Hele handige site m.b.t. verlichting

Bericht door Mrdjc »

SP-Boxer schreef: 28 jan 2022 07:54 Deze? KLIK

Je hebt overigens ook de 10W in 30/31mm.
Yes, dat is de juiste afmeting denk ik (Mijn digitale schuifmaat is overleden.. dus kan de diameter niet even vlug meten.)

Maar €1.95 excl btw en dan nog €5,65 excl btw verzendkosten... Duur lampje! Denk dat ik voor LED ga kijken.

Als je overigens op het philips nr gaat kijken die hun op de site vermelden is het een 10W en geen 8W...

Maar apart dat de houder 31mm is maar 8watt, zou denken dat subaru gewoon "Standaard" maten zou gebruiken in plaats van iets afwijkends...


En Thomas, ik heb ze niet bij Osram zelf besteld, maar bij een online auto grossier omdat ik nog wat andere spulletjes ook nodig had. En voor 4 euro nou weer iets retour te gaan sturen :lol:
Daily: 2006 Forester SG9 2.5 XT 4EAT
Hobbybak: 1996 Legacy BD9 2.5 4EAT
Gebruikersavatar
SP-Boxer
Berichten: 5494
Lid geworden op: 10 nov 2008 22:52

Re: Hele handige site m.b.t. verlichting

Bericht door SP-Boxer »

Ik heb de eerste link gekopieerd waar ik het betreffende lampje vond. Verder geen prijsvergelijk gedaan.

Lijkt me dat je gerust 10W kunt monteren, maar dan dus wel op de lengte van het lampje letten, want de meer gangbare is inderdaad 43mm.
Denk dat het lampje een hele normale Japanse standaard is, maar dat kan hier soms wat lastiger zijn.
"I feel Legacy"
Gebruikersavatar
Mrdjc
Berichten: 911
Lid geworden op: 12 jan 2015 19:57

Re: Hele handige site m.b.t. verlichting

Bericht door Mrdjc »

Heb eens even met wat extra licht gekeken.
Het is van origine dus een Toshiba (Heel mooi cursief geschreven) "12V8WAL:61"
Kan hem nergens terug vinden bij toshiba zelf, zie enkel deze site met modellen A8724 en A8723 (Die ik weer nergens te koop kan vinden.
https://www.tlt.co.jp/tlt/english/produ ... /axial.htm

Ik ben een beetje huiverig om er 10W in te stoppen, zal een goede reden voor zijn dat ze 8W hebben gepakt, mogelijk dat 10W te warm word, het liefst pak ik dus weer origineel, en anders word het gewoon LED al is daar ook verschrikkelijk veel kwaliteit verschil in.

Ik heb een nieuwe digitale schuifmaat van mitutoyo besteld gezien mijn goedkope na ~8 jaar overleden is, zal de oude eens even opmeten wat het nou is.

Ellendige is dat ik meerdere interieurlampjes heb liggen.. maar allemaal in opslag waar ik niet aankan!
Daily: 2006 Forester SG9 2.5 XT 4EAT
Hobbybak: 1996 Legacy BD9 2.5 4EAT
Gebruikersavatar
Mrdjc
Berichten: 911
Lid geworden op: 12 jan 2015 19:57

Re: Hele handige site m.b.t. verlichting

Bericht door Mrdjc »

Mrdjc schreef: 28 jan 2022 23:54 Heb eens even met wat extra licht gekeken.
Het is van origine dus een Toshiba (Heel mooi cursief geschreven) "12V8WAL:61"
Kan hem nergens terug vinden bij toshiba zelf, zie enkel deze site met modellen A8724 en A8723 (Die ik weer nergens te koop kan vinden.
https://www.tlt.co.jp/tlt/english/produ ... /axial.htm
Nieuwe micrometer is eindelijk binnen.

30.5mm lang, 9.8mm breed...

Valt mooi binnen de "31mm MAX" en "10.5mm MAX"

Ik heb het merk "Osculati" gevonden - onderdeel nr 14.400.01 maar levering is ook weer een dingetje uit italie of letland..

Volgens onderdelen catalogus is dit hetzelfde lampje als de kaartlees lampjes...
Ik ga voor LED.. We zien wel wat er gebeurd!
Daily: 2006 Forester SG9 2.5 XT 4EAT
Hobbybak: 1996 Legacy BD9 2.5 4EAT
Plaats reactie