Forester SG houd in tot 2000tpm.

Motoren, injectiesystemen etc.
Plaats reactie
Propje
Berichten: 1201
Lid geworden op: 13 nov 2018 12:21

Forester SG houd in tot 2000tpm.

Bericht door Propje »

Toch maar een nieuw draadje openen.
auto is weggeweest voor distributie wissel en kleppen stellen.

dit is er gedaan km stand is nu 293K
Distributie riem 2 multiriemen waterpomp en kleppen stellen met nwe. bougies.
auto opgehaald loopt niet lekker.
als je doortrekt dan lijkt het probleem weg.
Tuurlijk heb ik contact gehad met garage Muis waar ook alles vervangen is.
ik dacht zelf door kleppen stellen nwe bougies breuk of los contact bougiekabels.
terug naar muis nwe kabels lagen klaar.niet gemonteerd want auto liep goed stationair niet stotteren.
je krijgt trouwens beste opneuker als kabel los haalt en met je knie tegen de rvs bumber staat heb dit al 2keer voor elkaar gebokst 3x laat nog op zich wachten :?
nu twijfel ik niet aan Henk muis maar ik wil zelf ook graag weten wat er aan de hand is.
Oja auto loopt niet goed op lpg als benzine merk daar geen verschil in.
afgelopen vrijdag aanhanger vol met zeiknat amerikaans eiken opgehaald nu wilde de auto helemaal meer niet meer van z,n plek als je eenmaal boven de 2000 tpm zit gaat het wel weer.
Op advies van Henk de klopsensor losgehangen.
dus bout M8 eruit bout erin moertje erop met aardklem stukje draad naar de aardklem die 10 cm verderop op het blok zit terug gemonteerd.
dus de klopsenser bengelt nu los in de lucht aan tierip.
ook merk ik daarvan geen verschil ( moet ik de computer tijd geven om dat in te leren??)
wat zou ik nog meer kunnen controleren?
hoop dat ik het begrijpelijk heb neergeschreven?
Aju propje
Propje
Berichten: 1201
Lid geworden op: 13 nov 2018 12:21

Re: Forester SG houd in tot 2000tpm.

Bericht door Propje »

Wat ik nog wil doen hij licht klaar nwe. benzine filter wil ook filter in de tank vervangen maar dan moet de achterbank eruit.
Heb er nwe lpg injectors ingezet op 15-08-2021 km stand was toen 283 heb de oude bewaard en teruggeplaatst geen verschil. ook heb ik toen het lpg filter vervangen deze heb ik nog niet vervangen.
omdat ook doordat de auto goed liep voor distributiewissel en kleppen stellen.
dus het lijkt me dat er iets niet goed gegaan is maar wat?
Aju propje
Gebruikersavatar
quikfit
Berichten: 4863
Lid geworden op: 11 jul 2012 13:51

Re: Forester SG houd in tot 2000tpm.

Bericht door quikfit »

Trek je de kabels eraf als ie loopt? Of krijg je een oplazer als je,je hand bij de kabels houd als ie loopt? Aangezien het op beide brandstoffen gebeurd zou ik het toch eerst in de kabels of bougies zoeken.(tiende krapper op LPG)
Spuit eens wat water op de kabels als ie loopt(nadat je ze los hebt gehad en visueel hebt gecontroleerd)
Een andere optie is controleren op valse lucht in het inlaatsysteem,misschien is dat traject niet helemaal lekker gemonteerd.

Gr.Quikfit :mrgreen:
Subaru Forester SJ FB20 2013 Noorwegen
viewtopic.php?t=6157
Propje
Berichten: 1201
Lid geworden op: 13 nov 2018 12:21

Re: Forester SG houd in tot 2000tpm.

Bericht door Propje »

Ja trek de kabels eraf als hij loopt.
Ze zaten best vast eerst beetje gangbaar gemaakt met motor uit.
Er zat wel wat corosie op maar niet extreem.
Schoongeschuurd met scotbrite.
En klein beetje vocht verdrijver in de dop gespoten aan de kant van stroomverdeel kap.

Als je hem lostrekt bij die kap trekt hij enorme vonken en die slaan overal heen leek me niet goed dus snel er maar weer op.
Als de auto stationair mooi rond loopt zou je niet denken aan bougiekabel toch.
En Muis vertelde uit zichzelf dat 0.7mm heel belangrijk was dus dat stelt hij netjes af op de bougies mag ik aannemen.
De auto bleef nog lopen stationair als ik zelfs 2 bougie draden lostrok.
Wist niet dat je auto op 2 pitten kon lopen.
Aju propje
Propje
Berichten: 1201
Lid geworden op: 13 nov 2018 12:21

Re: Forester SG houd in tot 2000tpm.

Bericht door Propje »

Inlaat traject kan ik nog nalopen maar dat is toch niet verwijderd bij kleppen stellen?
Aju propje
Gebruikersavatar
quikfit
Berichten: 4863
Lid geworden op: 11 jul 2012 13:51

Re: Forester SG houd in tot 2000tpm.

Bericht door quikfit »

Propje schreef: 30 jan 2022 17:24 Inlaat traject kan ik nog nalopen maar dat is toch niet verwijderd bij kleppen stellen?
Dat is mogelijk om goed bij de boutjes van het klepdeksel te komen,er is ook een riem en waterpomp vervangen,zo'n luchtfilterhuis kan lekker in de weg zitten...of hij moet alles via de onderkant doen.ik ben niet helderziend.
Het kan zelfs in het verkeerd afstellen van de klepspeling en of distributie timing zitten...je problemen zijn tenslotte daarna begonnen.Als je 'iets' aan een auto hebt gedaan en daarna loopt ie niet lekker...dan moet je dat 'iets' controleren.
Maar ik zou er een nieuw setje bougiekabels opzetten(origineel),dan kan je dat uitsluiten.

Gr.Quikfit :mrgreen:
Subaru Forester SJ FB20 2013 Noorwegen
viewtopic.php?t=6157
Propje
Berichten: 1201
Lid geworden op: 13 nov 2018 12:21

Re: Forester SG houd in tot 2000tpm.

Bericht door Propje »

daar ben ik ook beetje bang voor dat hij net iets verkeerd staat.
kabels zijn prijzig iets van €30 stuk bekertje water is goedkoper dat ga ik wel eerst proberen en lufi box loop ik ook goed na.
Vrouwlief is nu naar haar werk word pas maandagmiddag dat ik ernaar kan kijken.
hou je op de hoogte.
Ben het wel met je eens hoor er is iets gebeurt na de riemwissel en of klepstellen.
dus daar ergens ligt de oorzaak.
Aju propje
Gebruikersavatar
quikfit
Berichten: 4863
Lid geworden op: 11 jul 2012 13:51

Re: Forester SG houd in tot 2000tpm.

Bericht door quikfit »

Propje schreef: 30 jan 2022 19:03kabels zijn prijzig iets van €30 stuk bekertje water is goedkoper dat ga ik wel eerst proberen en lufi box loop ik ook goed na.
Kabels kunnen ook inwendig stuk zijn...maar ga eerst maar eens met water spelen. :D

Gr.Quikfit :mrgreen:
Subaru Forester SJ FB20 2013 Noorwegen
viewtopic.php?t=6157
Gebruikersavatar
Mrdjc
Berichten: 911
Lid geworden op: 12 jan 2015 19:57

Re: Forester SG houd in tot 2000tpm.

Bericht door Mrdjc »

Boven een bepaald aantal toeren en/of gaspedaal positie gaat de motor van closed loop naar open loop.

Dat wil zeggen dat hij in plaats van actief het mengsel te regelen aan de hand van Lucht Massa Meter + Lambda sensor hij simpelweg naar een voorgeprogrameerde tabel gaat kijken.

Ik heb geen idee bij welke positie of toeren dit het geval is, dat zou je even moeten loggen.. dan weet je ook of de ECU aan het klooien is of dat er fysiek iets mis is (Kabels oid)
Daily: 2006 Forester SG9 2.5 XT 4EAT
Hobbybak: 1996 Legacy BD9 2.5 4EAT
Propje
Berichten: 1201
Lid geworden op: 13 nov 2018 12:21

Re: Forester SG houd in tot 2000tpm.

Bericht door Propje »

Lambda sonde is vorig jaar vernieuwd voor origineel.
Aju propje
Gebruikersavatar
erichendri
Berichten: 5614
Lid geworden op: 14 nov 2010 21:02

Re: Forester SG houd in tot 2000tpm.

Bericht door erichendri »

Dat is alleen bij volgas heb ik een keer ervaren met freessm.

Eric
Plaats reactie