Welke Outback heeft distributieketting?

Motoren, injectiesystemen etc.
Subarufreak
Berichten: 11
Lid geworden op: 02 jan 2022 10:46

Re: Welke Outback heeft distributieketting?

Bericht door Subarufreak »

Heeft een Legacy eigenlijk meer binnenruimte dan een Outback? Ik kende dit model eigenlijk helemaal niet
*thomas*
Berichten: 1715
Lid geworden op: 11 nov 2015 12:44

Re: Welke Outback heeft distributieketting?

Bericht door *thomas* »

Subarufreak schreef: 03 jan 2022 17:07 Heeft een Legacy eigenlijk meer binnenruimte dan een Outback? Ik kende dit model eigenlijk helemaal niet
Binnenruimte is identiek.
Gebruikersavatar
Raph
Berichten: 1447
Lid geworden op: 13 dec 2018 23:24

Re: Welke Outback heeft distributieketting?

Bericht door Raph »

*thomas* schreef: 03 jan 2022 18:33
Subarufreak schreef: 03 jan 2022 17:07 Heeft een Legacy eigenlijk meer binnenruimte dan een Outback? Ik kende dit model eigenlijk helemaal niet
Binnenruimte is identiek.
Niet alleen de beenruimte; de Outback is begonnen als de opgehoogde en opgeruigde versie van de Legacy Wagon. Net zoals de Volvo later deed met XC en de Audi met de A6 Allroad.
Legacies zie je veel minder vaak dan Outbacks en sinds een aantal jaren is de Legacy hier niet meer leverbaar, wat verklaart dat je 'm eigenlijk niet kent.
Een belangrijk voordeel van de Legacy ten opzichte van de Outback is de betere wegligging. :)
DucATIRadeon
Berichten: 900
Lid geworden op: 18 jan 2015 13:53

Re: Welke Outback heeft distributieketting?

Bericht door DucATIRadeon »

echter de outback geniet enorm van de standaard verhoogde instap (en kan nog verder omhoog begreep ik).
heb eerst een 2004 legacy gehad en was lekker ruim, de 2015 outback is nog ruimer en hoger.

legacy laag en lang, forester hoog en kort, outback hoog en lang.
Gebruikersavatar
forbert
Berichten: 115
Lid geworden op: 21 apr 2013 07:02

Re: Welke Outback heeft distributieketting?

Bericht door forbert »

Ik heb veel verschillende Subs gehad en de Legacy wint t. Ligt als n huis. Doet de Impreza trouwens ook, tenminste de 2004 die ik had.
Maar inderdaad hij is laag. En ik ben 65. Komt n dag……
Groets, Forbert.
Subarufreak
Berichten: 11
Lid geworden op: 02 jan 2022 10:46

Re: Welke Outback heeft distributieketting?

Bericht door Subarufreak »

Dank voor al jullie goede tips en info. Inmiddels ben ik wat verder gegaan met mijn zoektocht en gestuit op een Subaru Tribeca. Niet een auto die je heel vaak tegenkomt in Nederland maar in de V.S goed verkocht. Het is een ruime SUV met V6 en zelfs als 7-zitter leverbaar. Ik ga zaterdag naar eentje uit 2009 kijken.
Gebruikersavatar
Laatbloeier
Berichten: 139
Lid geworden op: 29 mar 2021 20:35

Re: Welke Outback heeft distributieketting?

Bericht door Laatbloeier »

Mooi man, die zie je inderdaad bijna nooit. Ik vind de tweede generatie (waar jij ook naar gaat kijken) zelf het mooist. En het dashboard, net een old-school ruimteschip.

Maarruhm... Het is toch echt een zescilinder boxer hoor, geen V6. EZ36 denk ik, maar ik ben nog aan 't leren. Wel met distributieketting, dus back on topic :) Geen idee over de betrouwbaarheid van dat blok (want zie twee zinnen terug).
Laatst gewijzigd door Laatbloeier op 20 jan 2022 18:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Subarufreak
Berichten: 11
Lid geworden op: 02 jan 2022 10:46

Re: Welke Outback heeft distributieketting?

Bericht door Subarufreak »

Hoi, je hebt gelijk, het is inderdaad de 3.6 boxermotor. En ik ben het helemaal met je eens dat deze generatie veel mooier is dan die uit bv 2007 met die rare grill. En je moet ervan houden, maar ik vind het dashboard ook heel mooi. Een beetje het gevoel van Captain Kirk op het deck ;-)
Maar hoe betrouwbaar dit blok is, ik heb geen idee. Ik ben me nog aan het inlezen. Maar als iemand hier iets meer over weet dan hoor ik het graag.
Gebruikersavatar
Raph
Berichten: 1447
Lid geworden op: 13 dec 2018 23:24

Re: Welke Outback heeft distributieketting?

Bericht door Raph »

Subarufreak schreef: 20 jan 2022 17:46Maar hoe betrouwbaar dit blok is, ik heb geen idee. Ik ben me nog aan het inlezen. Maar als iemand hier iets meer over weet dan hoor ik het graag.
De zescilinder boxer is betrouwbaar.
Wat kan ik er nog meer over zeggen? :)
*thomas*
Berichten: 1715
Lid geworden op: 11 nov 2015 12:44

Re: Welke Outback heeft distributieketting?

Bericht door *thomas* »

Raph schreef: 20 jan 2022 18:34
Subarufreak schreef: 20 jan 2022 17:46Maar hoe betrouwbaar dit blok is, ik heb geen idee. Ik ben me nog aan het inlezen. Maar als iemand hier iets meer over weet dan hoor ik het graag.
De zescilinder boxer is betrouwbaar.
Wat kan ik er nog meer over zeggen? :)
Komen meer en meer problemen naar boven van koppakkingen bij de 6-cilinders (4-5 jaar geleden was dat niet het geval).

Voorts zou ik een goed verzorgd exemplaar nooit laten staan en zijn deze problemen eerder exemplarisch dan 'de regel.
Gebruikersavatar
SP-Boxer
Berichten: 5494
Lid geworden op: 10 nov 2008 22:52

Re: Welke Outback heeft distributieketting?

Bericht door SP-Boxer »

Koppakking komt sporadisch voor inderdaad, maar is zeker geen structureel probleem. Dit was 4-5 jaar geleden overigens ook al het geval. In de US toen al meermaals gelezen en mijn eigen MY09 EZ30 heeft ook in 2016 al een nieuwe koppakking gekregen. Dus dat was een late EZ30 en die was al vroeg aan de beurt :mrgreen:
Zal ook grotendeels door het gebruik komen. Mijn auto heeft ook al het 3e midden differentieel er in zitten...
"I feel Legacy"
Subarufreak
Berichten: 11
Lid geworden op: 02 jan 2022 10:46

Re: Welke Outback heeft distributieketting?

Bericht door Subarufreak »

De Tribeca reed heerlijk maar voor mijn lange kinderen achterin toch te weinig ruimte. Op het derde bankje past misschien net een Labrador maar zeker geen puber. Ook de tweede rij viel tegen.
*thomas*
Berichten: 1715
Lid geworden op: 11 nov 2015 12:44

Re: Welke Outback heeft distributieketting?

Bericht door *thomas* »

Zoals ik reeds heb aangegeven, ga aub met een Forester SH proefrijden. Dan kan je deze later eventueel van je lijstje schrappen ;) .
Gebruikersavatar
Laatbloeier
Berichten: 139
Lid geworden op: 29 mar 2021 20:35

Re: Welke Outback heeft distributieketting?

Bericht door Laatbloeier »

Subarufreak schreef: 24 jan 2022 21:25 De Tribeca reed heerlijk maar voor mijn lange kinderen achterin toch te weinig ruimte. Op het derde bankje past misschien net een Labrador maar zeker geen puber. Ook de tweede rij viel tegen.
Wat Thomas zegt :)

Ik weet niet hoeveel lange kinderen er mee moeten, maar in onze Forester SH hebben twee volwassenen (1,82 en 1,95 m.) op de achterbank ruim voldoende hoofd- en beenruimte. Een derde persoon in het midden zit duidelijk minder goed, m.n. vanwege de cardantunnel.
Gebruikersavatar
hummie
Berichten: 898
Lid geworden op: 15 mei 2017 15:36

Re: Welke Outback heeft distributieketting?

Bericht door hummie »

Kinderen moeten krap zitten. Dan blijven ze tenminste rustig onder het rijden :whistle: :rofl:
Of inderdaad een forester kopen. Kun je flink hobbelen op een kuilenzandpad. Worden ze ook rustig van achterin :driving: :mrgreen:
Plaats reactie