Secundaire Luchtpomp wegschrijven
Secundaire Luchtpomp wegschrijven
Voor de turbo modellen is dit vrij makkelijk.
Maar voor de non turbo`s (was) dit wat moeilijker maar daar heb ik nu ook software voor gekocht en kan dit nu ook aanbieden.
Kan ook foutcodes wegschrijven op auto`s die getunde zijn door ecutek heb software die om de code heen gaat, dus copytje van je ecu is ook geen probleem.
Hier wat aanpassingen die we kunnen doen
1 luchtpomp wegschrijven ,met alle foutcodes en luchtkleppen kost 275 euro met afdoppen
2 sleutels inleren met de orginele subaru selectmonitor kost 60 euro
3 pops and bangs in programmeren. alleen bij turbo`s kost 75 euro met loggen 100 euro
4 foutcodes wegschrijven en copytje maken van auto`s die getuned zijn met ecutek
mijn telefoon nummer 06-81349928
Maar voor de non turbo`s (was) dit wat moeilijker maar daar heb ik nu ook software voor gekocht en kan dit nu ook aanbieden.
Kan ook foutcodes wegschrijven op auto`s die getunde zijn door ecutek heb software die om de code heen gaat, dus copytje van je ecu is ook geen probleem.
Hier wat aanpassingen die we kunnen doen
1 luchtpomp wegschrijven ,met alle foutcodes en luchtkleppen kost 275 euro met afdoppen
2 sleutels inleren met de orginele subaru selectmonitor kost 60 euro
3 pops and bangs in programmeren. alleen bij turbo`s kost 75 euro met loggen 100 euro
4 foutcodes wegschrijven en copytje maken van auto`s die getuned zijn met ecutek
mijn telefoon nummer 06-81349928
Laatst gewijzigd door harbering op 23 nov 2022 11:30, 3 keer totaal gewijzigd.
Gr
Pascal
Koppeling stuk wij vervangen ze
Grote beurt ook geen probleem
Pascal
Koppeling stuk wij vervangen ze
Grote beurt ook geen probleem
Re: Secundaire Luchtpomp wegschrijven
Misschien handig om je locatie te vermelden, zodat een mogelijke "klant"weet of je in de buurt bent of niet.
P.s. Er zijn meer mensen op het forum die ook een Tactrix kabel hebben en Romraider/EcuFlash kunnen gebruiken
P.s. Er zijn meer mensen op het forum die ook een Tactrix kabel hebben en Romraider/EcuFlash kunnen gebruiken
Daily: 2006 Forester SG9 2.5 XT 4EAT
Hobbybak: 1996 Legacy BD9 2.5 4EAT
Hobbybak: 1996 Legacy BD9 2.5 4EAT
- boswachterfan
- Berichten: 2424
- Lid geworden op: 19 nov 2014 10:30
Re: Secundaire Luchtpomp wegschrijven
Pops and bangs...... Ik reed laatst met de motor achter een Focus ST met heel veel RVS uitlaat, zo te zien. Toen hij stopte voor een verkeerslicht kwam er zunne klap uit dat het floot in mijn oren En dat iedere keer wanneer hij het gas los liet. Kan toch niet goed zijn voor motor/uitlaat, lijkt me.
Die motorfiets van me doet het ook, maar dan van nature Terugschakelen, 5/6000 tpm en dan het gas nét iets open draaien. Dan praat hij tegen me. Maar niet zo dat een ander er last van heeft.
Die motorfiets van me doet het ook, maar dan van nature Terugschakelen, 5/6000 tpm en dan het gas nét iets open draaien. Dan praat hij tegen me. Maar niet zo dat een ander er last van heeft.
Boswachter SG 2.5 XT Blasmusik
Re: Secundaire Luchtpomp wegschrijven
isschien handig om je locatie te vermelden, zodat een mogelijke "klant"weet of je in de buurt bent of niet.
P.s. Er zijn meer mensen op het forum die ook een Tactrix kabel hebben en Romraider/EcuFlash kunnen gebruiken
Ik zit in Zaandam
Maar de non turbo auto`s kun je niet met romraider en ECUfFLASH deze programmas ondersteunen de Hitatsi ecu niet
Gr
Pascal
Koppeling stuk wij vervangen ze
Grote beurt ook geen probleem
Pascal
Koppeling stuk wij vervangen ze
Grote beurt ook geen probleem
Re: Secundaire Luchtpomp wegschrijven
Vraagje: waarom zou je de secundaire luchtpomp wegschrijven? Is dat alleen als deze niet meer werkt en daardoor foutcodes geeft?
Subaru Outback
Saab 900 T16S Aero
Saab 900 T16S Aero
Re: Secundaire Luchtpomp wegschrijven
Omdat deze regelmatig sneuvelen en een forse prijskaart hebben. (Ik meen iets van 1200 euro gezien te hebben op een van de rekeningen van mijn Forester), en emissie storingen een dingetje zijn voor je APK
De JDM Varianten hebben ze ook niet gemonteerd, Maar de EU en US modellen bijvoorbeeld weer wel, om een lagere emissie te krijgen. (Net als vaak nog een Kat)
Kortom het voegt niets toe aan de eigenschappen van je motor, enkel weer iets dat kapot kan gaan, dus als je de keuze hebt, weg met dat ding en uitprogrameren of 1200 euro uitgeven voor een nieuwe.... dan is de keuze vaak snel gemaakt!
En dan heb je iemand als Harbering nodig om de foutmelding eventjes uit te zetten
En klopt, Hitachi.. Maar daar is geloof ik PCM Flash voor (Al heb ik die nog nooit gebruikt)
De JDM Varianten hebben ze ook niet gemonteerd, Maar de EU en US modellen bijvoorbeeld weer wel, om een lagere emissie te krijgen. (Net als vaak nog een Kat)
Kortom het voegt niets toe aan de eigenschappen van je motor, enkel weer iets dat kapot kan gaan, dus als je de keuze hebt, weg met dat ding en uitprogrameren of 1200 euro uitgeven voor een nieuwe.... dan is de keuze vaak snel gemaakt!
En dan heb je iemand als Harbering nodig om de foutmelding eventjes uit te zetten
En klopt, Hitachi.. Maar daar is geloof ik PCM Flash voor (Al heb ik die nog nooit gebruikt)
Daily: 2006 Forester SG9 2.5 XT 4EAT
Hobbybak: 1996 Legacy BD9 2.5 4EAT
Hobbybak: 1996 Legacy BD9 2.5 4EAT
Re: Secundaire Luchtpomp wegschrijven
dat klopt dan kun je een bin file uit de ecu halen ,alleen komt nu het probleem je kan ze niet in romraider laden of ecuflash want er zijn geen ecu definition voorEn klopt, Hitachi.. Maar daar is geloof ik PCM Flash voor (Al heb ik die nog nooit gebruikt)
Dus hoe makkelijk je bij een wrx turbo een fout code kan uitschrijven kan dat niet bij een Non turbo.
hier heb je een non turbo bin file probeer maar te openen met ecuflash
https://drive.google.com/file/d/1rEO7dB ... sp=sharing
Gr
Pascal
Koppeling stuk wij vervangen ze
Grote beurt ook geen probleem
Pascal
Koppeling stuk wij vervangen ze
Grote beurt ook geen probleem
Re: Secundaire Luchtpomp wegschrijven
Bij mijn Forester is meteen de sec luchtpomp verwijderd, kleppen afgedopt en weggeschreven.
Die luchtpomp ligt nog in m'n schuur. Meteen uit elkaar gehaald en dan zie je waarom ze kapot gaan:
Condens van de uitlaatgassen slaat neer in de pomp, er zit ook zelfs een opvang voor condenswater onderin de pomp.
Maar de hele pomp gaat roesten en rot vast.
Die luchtpomp ligt nog in m'n schuur. Meteen uit elkaar gehaald en dan zie je waarom ze kapot gaan:
Condens van de uitlaatgassen slaat neer in de pomp, er zit ook zelfs een opvang voor condenswater onderin de pomp.
Maar de hele pomp gaat roesten en rot vast.
Re: Secundaire Luchtpomp wegschrijven
Gelukkig nooit problemen met de pomp gehad(kmst.355.XXX) en gebruikt staan ze hier regelmatig voor zo'n 5 tientjes te koop. Laatst nog 2 (L+R) secundaire luchtkleppen gekocht voor 5 tientjes...gewoon voor de handel. Nieuwe onderdelen vooral origineel zijn hier duurder maar gebruikt vaak goedkoper...er rijden hier veel meer Subaru's rond dan in Nederland,dat maakt gebruikte onderdelen zoeken een stuk makkelijker.
Gr.Quikfit
Gr.Quikfit
Subaru Forester SJ FB20 2013 Noorwegen
viewtopic.php?t=6157
viewtopic.php?t=6157
- Framarlani
- Berichten: 20
- Lid geworden op: 15 jan 2019 18:52
Re: Secundaire Luchtpomp wegschrijven
Beste Harbering,
Ik ben nu al een tijdje an het stoeien met de secundary air valves en pomp.
Problemen zijn ontstaan dat het relais eens is blijven hangen.
Pomp bleef doordraaien met heet worden tot verbranding.....
Heel even goed geweest met nieuwe pomp, maar nu blijft één van de kleppen open staan.
Mijn voorkeur is de boel uit programmeren, maar dacht ergens gelezen te hebben dat dat niet kan met de modellen zonder turbo.
Jij blijkt het wel te kunnen en daar heb ik wel interesse in.
Zou je contact met mij op willen nemen?
Ik heb je ook al een PB gestuurd.
Mvgr Frank
Ik ben nu al een tijdje an het stoeien met de secundary air valves en pomp.
Problemen zijn ontstaan dat het relais eens is blijven hangen.
Pomp bleef doordraaien met heet worden tot verbranding.....
Heel even goed geweest met nieuwe pomp, maar nu blijft één van de kleppen open staan.
Mijn voorkeur is de boel uit programmeren, maar dacht ergens gelezen te hebben dat dat niet kan met de modellen zonder turbo.
Jij blijkt het wel te kunnen en daar heb ik wel interesse in.
Zou je contact met mij op willen nemen?
Ik heb je ook al een PB gestuurd.
Mvgr Frank
harbering schreef: ↑14 okt 2021 19:41 Voor de turbo modellen is dit vrij makkelijk.
Maar voor de non turbo`s (was) dit wat moeilijker maar daar heb ik nu ook software voor gekocht en kan dit nu ook aanbieden.
Kan ook foutcodes wegschrijven op auto`s die getunde zijn door ecutek heb software die om de code heen gaat, dus copytje van je ecu is ook geen probleem.
Hier wat aanpassingen die we kunnen doen
1 luchtpomp wegschrijven ,met alle foutcodes en luchtkleppen kost 200 euro met afdoppen
2 sleutels inleren met de orginele subaru selectmonitor kost 50 euro
3 pops and bangs in programmeren. alleen bij turbo`s kost 50 euro met loggen 75 euro
4 foutcodes wegschrijven en copytje maken van auto`s die getuned zijn met ecutek
Ik doe niet aan trends – ik volg mezelf
Re: Secundaire Luchtpomp wegschrijven
Kan je in een Legacy van de vierde generatie een andere set tellers koppelen aan de ecu? Op dit moment is dat niet zo eenvoudig omdat de tellers deel uitmaken van het anti-diefstal systeem.
Mijn Subaru's スバル・レガシィ
- boswachterfan
- Berichten: 2424
- Lid geworden op: 19 nov 2014 10:30
Re: Secundaire Luchtpomp wegschrijven
Er is een forumlid dat deze klus van pomp verwijderen en wegschrijven heeft laten doen bij Kleinwier in Zwijndrecht.
Boswachter SG 2.5 XT Blasmusik
- erichendri
- Berichten: 5622
- Lid geworden op: 14 nov 2010 21:02
Re: Secundaire Luchtpomp wegschrijven
Thomas, bij mijn weten maakt de teller niet deel uit van een anti diefstal systeem.
Enige is hooguit het "sleutel" ledje wat gaat knipperen als de auto op slot is.
Eric
Enige is hooguit het "sleutel" ledje wat gaat knipperen als de auto op slot is.
Eric
Re: Secundaire Luchtpomp wegschrijven
Op de BP wel .erichendri schreef: ↑14 dec 2021 21:37 Thomas, bij mijn weten maakt de teller niet deel uit van een anti diefstal systeem.
Enige is hooguit het "sleutel" ledje wat gaat knipperen als de auto op slot is.
Eric
Mijn Subaru's スバル・レガシィ
- erichendri
- Berichten: 5622
- Lid geworden op: 14 nov 2010 21:02
Re: Secundaire Luchtpomp wegschrijven
Okay wat doet hij dan???
Eric
Eric
Re: Secundaire Luchtpomp wegschrijven
Ik denk dat je deze, net als een nieuwe ECM, moet koppelen met de BIU (Body integrated unit). Hiervoor zul je toch richting een ervaren dealer moeten met een SSM3.
Voor mijn ECM ben ik destijds naar Waalwijk gereden om het daar uit te laten voeren. Bij de gemiddelde dealer die Subaru "er bij" doet kun je dit vergeten.
Als je dat gaat doen, neem dan voor de zekerheid ook beide sleutels mee. Weet niet of het nodig is voor een tellercluster, maar je kunt ze beter maar bij je hebben
Voor mijn ECM ben ik destijds naar Waalwijk gereden om het daar uit te laten voeren. Bij de gemiddelde dealer die Subaru "er bij" doet kun je dit vergeten.
Als je dat gaat doen, neem dan voor de zekerheid ook beide sleutels mee. Weet niet of het nodig is voor een tellercluster, maar je kunt ze beter maar bij je hebben
"I feel Legacy"
Re: Secundaire Luchtpomp wegschrijven
Dat schreef ik 2 maanden/4000km terug...quikfit schreef: ↑17 okt 2021 13:47 Gelukkig nooit problemen met de pomp gehad(kmst.355.XXX) en gebruikt staan ze hier regelmatig voor zo'n 5 tientjes te koop. Laatst nog 2 (L+R) secundaire luchtkleppen gekocht voor 5 tientjes...gewoon voor de handel. Nieuwe onderdelen vooral origineel zijn hier duurder maar gebruikt vaak goedkoper...er rijden hier veel meer Subaru's rond dan in Nederland,dat maakt gebruikte onderdelen zoeken een stuk makkelijker.
Gr.Quikfit
Vorige week kapte de pomp ermee(359.XXXkm)...gelukkig een net 2 maanden oude pomp op de kop getikt en vanmiddag gemonteerd,probleem weer opgelost.
Moest alleen een beugeltje van de oude pomp overzetten...waarschijnlijk kwam ie uit een auto met een ander frame.
Gr.Quikfit
Subaru Forester SJ FB20 2013 Noorwegen
viewtopic.php?t=6157
viewtopic.php?t=6157
Re: Secundaire Luchtpomp wegschrijven
Goede tip, eens vragen aan de dealer...SP-Boxer schreef: ↑15 dec 2021 15:13 Ik denk dat je deze, net als een nieuwe ECM, moet koppelen met de BIU (Body integrated unit). Hiervoor zul je toch richting een ervaren dealer moeten met een SSM3.
Voor mijn ECM ben ik destijds naar Waalwijk gereden om het daar uit te laten voeren. Bij de gemiddelde dealer die Subaru "er bij" doet kun je dit vergeten.
Als je dat gaat doen, neem dan voor de zekerheid ook beide sleutels mee. Weet niet of het nodig is voor een tellercluster, maar je kunt ze beter maar bij je hebben
Mijn Subaru's スバル・レガシィ
- Framarlani
- Berichten: 20
- Lid geworden op: 15 jan 2019 18:52
Re: Secundaire Luchtpomp wegschrijven
Hoi,
Tijdje terug de secundary airpump systeem door Pascal uit Zaandam eruit laten programmeren. De aansluitingen op blok netjes afgedopt met plaatjes.
Tot nu geen storing meer gehad.
Hele grote blij.
Kort daarvoor had ik de pomp vervangen en is nu niet meer nodig
Dus als iemand nog een nagenoeg nieuwe pomp zoekt laat maar weten.
Gr Frank
Tijdje terug de secundary airpump systeem door Pascal uit Zaandam eruit laten programmeren. De aansluitingen op blok netjes afgedopt met plaatjes.
Tot nu geen storing meer gehad.
Hele grote blij.
Kort daarvoor had ik de pomp vervangen en is nu niet meer nodig
Dus als iemand nog een nagenoeg nieuwe pomp zoekt laat maar weten.
Gr Frank
Ik doe niet aan trends – ik volg mezelf
Re: Secundaire Luchtpomp wegschrijven
Check of de 2 kleppen goed sluiten, anders duurt het niet lang met je nieuwe pomp..Vorige week kapte de pomp ermee(359.XXXkm)...gelukkig een net 2 maanden oude pomp op de kop getikt en vanmiddag gemonteerd, probleem weer opgelost.
Re: Secundaire Luchtpomp wegschrijven
Ik heb de twee kleppen al eens vervangen,je krijgt een foutcode als een van de kleppen open staat of vastzit.
Gr.Quikfit
Gr.Quikfit
Subaru Forester SJ FB20 2013 Noorwegen
viewtopic.php?t=6157
viewtopic.php?t=6157
Re: Secundaire Luchtpomp wegschrijven
Bij mij lekte minstens één klep.
Af en toe kon je ouderwetse uitlaatgassen ruiken onder de motorkap.
Maar géén foutcode!!
Vandaar dat ik 'm eruit heb laten halen, afdoppen en laten wegschrijven.
Door Mark Verhoeven in Nieuw Bergen, bij Venray.
En de pomp zat vol condenswater.
Ik heb die pomp helemaal gedemonteerd en schoongemaakt en gedroogd.
Ligt nu ergens in de schuur..
Af en toe kon je ouderwetse uitlaatgassen ruiken onder de motorkap.
Maar géén foutcode!!
Vandaar dat ik 'm eruit heb laten halen, afdoppen en laten wegschrijven.
Door Mark Verhoeven in Nieuw Bergen, bij Venray.
En de pomp zat vol condenswater.
Ik heb die pomp helemaal gedemonteerd en schoongemaakt en gedroogd.
Ligt nu ergens in de schuur..
Re: Secundaire Luchtpomp wegschrijven
Beste forumleden,
Wie kan mij helpen de secundaire luchtpomp weg te schrijven? 0657646345
Wie kan mij helpen de secundaire luchtpomp weg te schrijven? 0657646345
Re: Secundaire Luchtpomp wegschrijven
Wat is je locatie...
Daily: 2006 Forester SG9 2.5 XT 4EAT
Hobbybak: 1996 Legacy BD9 2.5 4EAT
Hobbybak: 1996 Legacy BD9 2.5 4EAT