TomTom Go Discover 6

Voor de overige technische zaken
Plaats reactie
Gebruikersavatar
RJS
Berichten: 1276
Lid geworden op: 18 mar 2011 09:48

TomTom Go Discover 6

Bericht door RJS »

Geen Forester gerelateerde vraag dit keer. Mijn TomTom Go 5000 heeft het loodje gelegd. Dit apparaat had een ingebouwde verkeersinformatieontvanger. Je hoeft hem daarvoor niet op een smartphone aan te sluiten. Dat is bij zijn opvolger de TomTom Go Discover 6 (die ik overweeg aan te schaffen) wel het geval. De procedure is als volgt:

Schakel Bluetooth in op je smartphone. Maak je smartphone detecteerbaar
2. Ga naar Instellingen op je smartphone en schakel Persoonlijke hotspot/Bluetooth-tethering
in
3. Ga naar Instellingen op je TomTom-systeem en daarna naar Bluetooth en Voeg telefoon toe
4. Volg de instructies op je TomTom-systeem
5. Selecteer je smartphone uit de lijst van beschikbare apparaten
6. Accepteer het koppelingsverzoek op je smartphone
7. Selecteer Koppel op je TomTom-systeem en je bent helemaal klaar voor het ontvangen van
TomTom Services

Maar ik gebruik mijn telefoon ook om via bluetooth muziek naar mijn Pioneer autoradio te streamen, bijvoorbeeld met behulp van Spotify. Mijn vraag voel je al aankomen: kan dat nog als het bluetoothkanaal al door die nieuwe TomTom ingenomen wordt. Of werkt het toch anders. Ik heb uitvoerig gezocht op het internet, maar kom er niet achter. Misschien dat een van jullie deze TomTom heeft...
Gebruikersavatar
Raph
Berichten: 1447
Lid geworden op: 13 dec 2018 23:24

Re: TomTom Go Discover 6

Bericht door Raph »

Geen idee of de BT-verbinding het aankan. Welke Bluetooth-versie hebben je telefoon en de TomTom Go Discover 6?
Zelf gebruik ik trouwens wifi-tethering om verkeersinformatie te ontvangen. Is dat in jouw geval een optie?
Gebruikersavatar
RJS
Berichten: 1276
Lid geworden op: 18 mar 2011 09:48

Re: TomTom Go Discover 6

Bericht door RJS »

Nou, dat is de vraag. Zie boven. Ze vragen om de persoonlijke hotspot/Bluetooth tethering aan te zetten. Op mijn Samsung Galaxy A52s kan ik beide aanzetten. Maar of ik dan nog kan streamen....?
Gebruikersavatar
RJS
Berichten: 1276
Lid geworden op: 18 mar 2011 09:48

Re: TomTom Go Discover 6

Bericht door RJS »

Mijn telefoon zal wel 5 zijn. Die tomtom denkelijk ook.
Gebruikersavatar
RJS
Berichten: 1276
Lid geworden op: 18 mar 2011 09:48

Re: TomTom Go Discover 6

Bericht door RJS »

Stom dat ze geen verkeersinfoontvanger meer inbouwen.
Gebruikersavatar
Raph
Berichten: 1447
Lid geworden op: 13 dec 2018 23:24

Re: TomTom Go Discover 6

Bericht door Raph »

De TomTom Go Discover 6 heeft wifi; zie https://www.tomtom.com/nl_nl/navigation ... -discover/, onder het kopje "3x snellere kaartupdates via geïntegreerde Wi-Fi".
Dus je zou je verkeersinformatie moeten kunnen binnenhalen met Wi-Fi en muziek streamen via Bluetooth.

Mogelijk kan beide ook via Bluetooth. Je telefoon heeft in elk geval Bluetooth 5.0. Voor de TomTom Go Discover 6 kon ik niet vinden welke versie het is. 5.0 bestaat al sinds 2016, dus het zou heel goed kunnen dat de TomTom ook versie 5.0 heeft. Maar zekerheid daarover is er niet.

Wat ook een optie is, is TomTom istalleren op je telefoon; zie https://www.tomtom.com/nl_nl/navigation ... ation-app/. Je kunt het gratis 30 dagen uitproberen.
Gebruikersavatar
Forestervriend
Berichten: 50
Lid geworden op: 25 dec 2020 20:08

Re: TomTom Go Discover 6

Bericht door Forestervriend »

Gebruik de TomTomGo al een tijdje middels de telefoon en applecarplay.
Dit werkt uitstekend en is heel erg up to date, er worden ongeveer wekelijks updates geleverd.
Middels TomTom my drive kan je op voorhand alle routes welke je wilt rijden uitstippelen en in je telefoon laden.
Er is één groot nadeel, bij langere afstanden moet de telefoon onder lading blijven. Want het vreet stroom.
Zelf zet ik de telefoon voor een ventilatierooster om deze extra te koelen.
Groet Eric en Bea,

Blij dat ik ben "besmet" met met het Subaru virus
Subaru Outback 2017, 66.000 km 12-2020 tot 7-2023
Subaru Outback 2019, 35.000 km 01-2024

https://www.subaruclub.nl/forum/viewtop ... =4&t=97212
Gebruikersavatar
Herzog Jan
Berichten: 64
Lid geworden op: 21 nov 2021 19:16

Re: TomTom Go Discover 6

Bericht door Herzog Jan »

Heb TT Go op m'n tablet en die koppel ik met de telefoon voor verkeersinformatie. Dat gaat via hotspot en wifi, dus bluetooth blijft beschikbaar voor muziek. En anders gewoon ff proberen hè.
Maar zoals Forestervriend al zegt, het vreet wel stroom.

Ik heb gisteren een Brodit ProClip, Multi Move Clip en een houder voor m'n 9.7" tablet besteld.
Gebruikersavatar
RJS
Berichten: 1276
Lid geworden op: 18 mar 2011 09:48

Re: TomTom Go Discover 6

Bericht door RJS »

Dank voor de berichten. Ik heb tomtom go inmiddels op mijn telefoon gezet. Ik ga het een maand uitproberen om te zien of het werkt. Ik gebruik het voornamelijk tijdens lange ritten.
Gebruikersavatar
Forestervriend
Berichten: 50
Lid geworden op: 25 dec 2020 20:08

Re: TomTom Go Discover 6

Bericht door Forestervriend »

Je kunt de TomTomGo app ook laten meelopen als je aan het rijden bent, zonder dat je een route hebt ingegeven, dat is altijd gemakkelijk voor de snelheden, flitsers en trajectcontroles enzovoorts.

Let even op, vrijwel elke week krijg je een update.

Veel plezier van de app.
Groet Eric en Bea,

Blij dat ik ben "besmet" met met het Subaru virus
Subaru Outback 2017, 66.000 km 12-2020 tot 7-2023
Subaru Outback 2019, 35.000 km 01-2024

https://www.subaruclub.nl/forum/viewtop ... =4&t=97212
Gebruikersavatar
subfan
Berichten: 555
Lid geworden op: 18 jan 2021 22:28

Re: TomTom Go Discover 6

Bericht door subfan »

Hallo Forestervriend,

Klopt, maar haal in D de flitserinstellingen er af.
Kan je bij controle veel kosten.

Ben
Ai'j 't wilt kuj alles zeg wie in Twente!
Gebruikersavatar
RJS
Berichten: 1276
Lid geworden op: 18 mar 2011 09:48

Re: TomTom Go Discover 6

Bericht door RJS »

Mmm. In Duitsland ook. Ik weet dat flitsdetectors in Frankrijk verboden zijn. Heb toch een tomtom go discovery 6 gekocht, vanwege een mooie aanbieding. Zal zien of ik nog audio kan streamen.
Plaats reactie