Te koop gezien: Legacy IV wagon met cognackleurig leren interieur

Vragen over het kopen van een auto of je hebt een interessante auto te koop gezien en je wilt een ander daarop antenderen
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Raph
Berichten: 1447
Lid geworden op: 13 dec 2018 23:24

Te koop gezien: Legacy IV wagon met cognackleurig leren interieur

Bericht door Raph »

Toen ik jaren geleden op zoek was naar een Outback (III) of Legacy (IV) station, kwam er op een gegeven moment een zwarte Outback voorbij met een wel heel mooi, cognackleurig interieur. Smaken verschillen, maar ik vond 't in elk geval prachtig. De auto, die ook een panoramadak had, was heel snel weer verkocht.

Ik heb door de jaren veel Legacies en Outbacks te koop gezien. Maar cognac kwam ik zelden tegen. Zojuist vond ik een Legacy uit 2007 met net zo'n interieur. Staat te koop in Zevenbergen.

Die advertentie haalde bij mij de herinnering naar boven aan de eerdere advertentie. Destijds had ik 'm gedeeld met een collega die zich ook aan het oriënteren was op een andere auto. Omdat ik toch wel benieuwd wanneer ik besmet raakte met het Subaruvirus ben ik in WhatsApp gaan zoeken op het woord 'cognac' en ja hoor, voltreffer!
Het was op 8 februari 2015; bijna 4 jaar voordat ik m'n Subaru kocht:

De WhatsApp-conversatie uit februari 2015 <br />die het moment markeert waarop ik besmet <br />raakte met het Subaruvirus.
De WhatsApp-conversatie uit februari 2015
die het moment markeert waarop ik besmet
raakte met het Subaruvirus.

Als je wil weten hoe een Legacy met een cognackleurig interieur er uit ziet, dan is dit je kans: (link).

En als je op zoek bent naar een fraai exemplaar op LPG: dan is dit óók je kans! :)

Alleen het panoramadak ontbreekt...
Gebruikersavatar
sufos
Berichten: 1278
Lid geworden op: 16 apr 2014 18:11

Re: Te koop gezien: Legacy IV wagon met cognackleurig leren interieur

Bericht door sufos »

Lekker kleurtje, maar de combinatie met het donkere van de rest van het interieur vind ik dan weer minder. Het contrast is wat mij betreft veel te groot en dat doet afbreuk aan de verder schitterende kleur.
Subaru Outback
Saab 900 T16S Aero
Gebruikersavatar
boswachterfan
Berichten: 2409
Lid geworden op: 19 nov 2014 10:30

Re: Te koop gezien: Legacy IV wagon met cognackleurig leren interieur

Bericht door boswachterfan »

Wij zijn begin dit jaar bijna gezwicht voor een Toyota RAV met deze kleurencombinatie. Prachtig!

Pfoei, ging maar net goed..... :twisted:
Boswachter SG 2.5 XT Blasmusik
Gebruikersavatar
quikfit
Berichten: 4863
Lid geworden op: 11 jul 2012 13:51

Re: Te koop gezien: Legacy IV wagon met cognackleurig leren interieur

Bericht door quikfit »

Cognac...altijd beter (praktischer) dan zo'n beige interieur. :think:

Gr.Quikfit :mrgreen:
Subaru Forester SJ FB20 2013 Noorwegen
viewtopic.php?t=6157
*thomas*
Berichten: 1715
Lid geworden op: 11 nov 2015 12:44

Re: Te koop gezien: Legacy IV wagon met cognackleurig leren interieur

Bericht door *thomas* »

Knap en zeldzaam: een facelift 2.5 touring in automaat voor een nette prijs... Alleen heb ik echt iets tegen auto's op LPG, zeker als ik de installatie niet zelf heb laten doen.
Gebruikersavatar
sufos
Berichten: 1278
Lid geworden op: 16 apr 2014 18:11

Re: Te koop gezien: Legacy IV wagon met cognackleurig leren interieur

Bericht door sufos »

*thomas* schreef: 25 dec 2021 10:59... Alleen heb ik echt iets tegen auto's op LPG, zeker als ik de installatie niet zelf heb laten doen.
Wat is er mis met LPG :?: Ik vind het juist geweldig....
Subaru Outback
Saab 900 T16S Aero
Gebruikersavatar
Raph
Berichten: 1447
Lid geworden op: 13 dec 2018 23:24

Re: Te koop gezien: Legacy IV wagon met cognackleurig leren interieur

Bericht door Raph »

*thomas* schreef: 25 dec 2021 10:59 Knap en zeldzaam: een facelift 2.5 touring in automaat voor een nette prijs... Alleen heb ik echt iets tegen auto's op LPG, zeker als ik de installatie niet zelf heb laten doen.
Weet jij toevallig wat de naam of code is van de kleur van het leer? Het dichtstbij komt "red brick". Die kleur maakte deel uit, zo las ik op cars101.com, van een tot 500 exemplaren gelimiteerde serie van de Amerikaanse 2006 Subaru Legacy GT spec.B. Het lijkt me onwaarschijnlijk dat één van die interieurs terecht is gekomen in een Nederlandse 2007 Legacy Wagon. Bovendien is de kleur volgens mij lichter dan "red brick".
Is er ergens op internet een overzicht beschikbaar van de interieurkleuren van de 2007 Legacy?
DucATIRadeon
Berichten: 900
Lid geworden op: 18 jan 2015 13:53

Re: Te koop gezien: Legacy IV wagon met cognackleurig leren interieur

Bericht door DucATIRadeon »

babyshit brown :smile:
Gebruikersavatar
subfan
Berichten: 556
Lid geworden op: 18 jan 2021 22:28

Re: Te koop gezien: Legacy IV wagon met cognackleurig leren interieur

Bericht door subfan »

Ai'j 't wilt kuj alles zeg wie in Twente!
*thomas*
Berichten: 1715
Lid geworden op: 11 nov 2015 12:44

Re: Te koop gezien: Legacy IV wagon met cognackleurig leren interieur

Bericht door *thomas* »

subfan schreef: 25 dec 2021 16:02 https://www.subaru.de/beratung-kauf/exklusiv-leder

Bitte sehr.


Ben
Dit dus, of het is gewoon door een stofeerder gedaan. Mijn schoonouders hebben het interieur van hun tiguan ook volledig opnieuw laten bekleden, zie je niet dat het niet oem zou zijn.
Gebruikersavatar
subfan
Berichten: 556
Lid geworden op: 18 jan 2021 22:28

Re: Te koop gezien: Legacy IV wagon met cognackleurig leren interieur

Bericht door subfan »

Hallo

Mijn vorige Subarudealer (waar mijn zoon en ik nooit meer komen) had er een standaard met modellen staan.

Ben
Ai'j 't wilt kuj alles zeg wie in Twente!
Plaats reactie