Van die kleine comfortsdingetjes :)

Voor alle electrische zaken
Plaats reactie
iamerwin
Berichten: 12
Lid geworden op: 16 nov 2021 16:12

Van die kleine comfortsdingetjes :)

Bericht door iamerwin »

Vooropgesteld: ik heb onze Subaru Impreza Comfort uit begin 2018 pas een weekje (ik woon overigens in Duitsland) en ben heeel tevree met het ding, rijdt heel erg fijn. Komende uit een VW Polo (ook 2018), mis ik toch wat dingetjes die ik eigenlijk wel verwacht had en die misschien ook gewoon een instellingsdingetje dat de dealer aan kan passen.

Daar zijn bijvoorbeeld:
- automatisch op slot gaan van de deuren als ik wegrij;
- automatisch neerklappen van de buitenspiegels bij afsluiten van de deuren;
- automatisch (met de afstandsbediening van de sleutel) kunnen openen en sluiten van de ramen;
- er-was-nog-iets...

Weet iemand of ik gewoon naar de dealer kan gaan en dat zij dit aan kunnen zetten of is dat een kansloze missie? :) (of kan ik het misschien zelf? heb het niet in de instellingen kunnen vinden...)
Gebruikersavatar
subfan
Berichten: 556
Lid geworden op: 18 jan 2021 22:28

Re: Van die kleine comfortsdingetjes :)

Bericht door subfan »

Hallo,

Kijk eerst of er bepaalde zaken via Subaru te leveren zijn en wat er in jouw comfort uitvoering moet zitten.
www.subaru.de onder prospektarchiv en dan model en bouwjaar.
De mijne is een luxury plus (op twee dingen na een topuitvoering)
Deze heeft inklapbare spiegels via knop in de deur.
Voor zover ik weet is het in de US normaal dat deuren sluiten bij wegrijden / starten wegens kaping. Hier ken ik dat niet.
Dat de auto zelf openstaande ramen sluit bij afsluiten moet met een schakeling en prutsen op te lossen zijn.

Ben
Ai'j 't wilt kuj alles zeg wie in Twente!
Gebruikersavatar
SP-Boxer
Berichten: 5494
Lid geworden op: 10 nov 2008 22:52

Re: Van die kleine comfortsdingetjes :)

Bericht door SP-Boxer »

Je noemt typisch Europese opties.
VW had deze zaken veelal in de jaren 90 al. Verder waren het vaak kale hokken.

Het automatisch inklappen van de spiegels bij sluiten kan zeker. Daar is een originele module voor te koop als optie. Reken wel op zeker 150 euro, terwijl een Ali setje amper een tientje kost. Dan moet je echter knippen in de bedrading, origineel hoeft dat uiteraard niet.

De andere zaken weet ik niet of dat tegenwoordig kan bij Subaru. Paar modellen terug in ieder geval niet.
Persoonlijk vind ik het heel irritant als de auto op slot gaat tijdens het rijden. Zou het uit veiligheidsoogpunt absoluut niet willen!

Ramen sluiten met de sleutel lijkt mij wel ontzettend handig!
"I feel Legacy"
Gebruikersavatar
hummie
Berichten: 898
Lid geworden op: 15 mei 2017 15:36

Re: Van die kleine comfortsdingetjes :)

Bericht door hummie »

[verwijderd]
Laatst gewijzigd door hummie op 12 apr 2022 23:53, 1 keer totaal gewijzigd.
iamerwin
Berichten: 12
Lid geworden op: 16 nov 2021 16:12

Re: Van die kleine comfortsdingetjes :)

Bericht door iamerwin »

hummie schreef: 02 dec 2021 19:55
SP-Boxer schreef: 01 dec 2021 22:12 Ramen sluiten met de sleutel lijkt mij wel ontzettend handig!
Al moet ik er eerlijk bij zeggen dat het soms handig is maar zo vaak gebruik je het nou ook weer niet. Leuk om te ingebouwd in een auto te hebben maar ik zou het er zelf niet voor aanschaffen.
In de zomer gebruikte ik dat elke dag op onze Polo, ik weet echter niet hoe snel/goed de airco in de Impreza is.

Zelf in snoeren gaan knippen of wat dan ook, om modules aan te sluiten...daar ga ik niet aan beginnen, daar ben ik niet handig genoeg voor. :)
Gebruikersavatar
SP-Boxer
Berichten: 5494
Lid geworden op: 10 nov 2008 22:52

Re: Van die kleine comfortsdingetjes :)

Bericht door SP-Boxer »

Voor de spiegels is dit de originele module: SEECFL3000
Bijvoorbeeld: VOORBEELD

Er zijn ook kastjes te koop die zowel ramen als spiegels kunnen bedienen met de sleutel, maar dat is enkel met zelf knippen in de bedrading.

Comfort met de ramen lijkt mij vooral handig door de kinderen die soms het raam hebben geopend. Zelf vergeet ik vooral regelmatig het dakraam en moet dan opnieuw het contact aan zetten.
"I feel Legacy"
Gebruikersavatar
hummie
Berichten: 898
Lid geworden op: 15 mei 2017 15:36

Re: Van die kleine comfortsdingetjes :)

Bericht door hummie »

[verwijderd]
Laatst gewijzigd door hummie op 12 apr 2022 23:53, 1 keer totaal gewijzigd.
iamerwin
Berichten: 12
Lid geworden op: 16 nov 2021 16:12

Re: Van die kleine comfortsdingetjes :)

Bericht door iamerwin »

hummie schreef: 03 dec 2021 14:39 Wij ook met gezin, vier ramen, op bloedhete dagen. Maar hoe vaak heb je dat in NL? Dus zelf stap ik gewoon in en doe er even twee handmatig open. Liefst achter om niet de rest van de week met een stijve nek te lopen. :mrgreen:
Ik woon in het zuidwesten van Duitsland. Afgelopen zomer was vrij nat (wat wel weer mooie natuur oplevert), maar we hebben daarvoor ook wel weken > 30 graden gehad. :)
Heeeel slim :okeee: voor je het weet verkoot je alles.
Ja, vroeger had ik het wel aangedurfd en er waarschijnlijk een zooitje van gemaakt...maar men wordt ouder en soms ook wijzer.. ;)
SP-Boxer schreef: 03 dec 2021 07:58 Voor de spiegels is dit de originele module: SEECFL3000
Bijvoorbeeld: VOORBEELD
Qua prijs valt dat nog best mee eigenlijk, ik ga misschien ook maar eens op zoek hiero. Danke!
Plaats reactie