Lekkage achterlicht

Veren, schokdempers, remmen en besturing
Plaats reactie
Gebruikersavatar
KevinHoogendam
Berichten: 117
Lid geworden op: 10 jan 2019 08:11

Lekkage achterlicht

Bericht door KevinHoogendam »

Eens in de zoveel tijd heb ik zo'n vraag waar ik zelf niet wijzer van wordt.

Mijn rechterachterlicht heeft al tijden last van vocht en ik weet niet waar het door komt. Ruim een jaar geleden heb ik deze al een keer vervangen omdat er een barst in zat. Toen heb ik de unit weer netjes met kit terug geplakt.

Vanochtend ben ik weer is door de wastraat gegaan en daarna heb ik de unit in zn geheel eraf gehaald. De kitranden waren netjes droog en alleen het knipperlicht deel zit vocht in. Deze heb ik daarna volgegoten met water en gecheckt of ik ergens water doorheen zag komen en dat kwam niet. Vervolgens alles eruit en de compressor erin en weer geen lek kunnen ontdekken.

Is dit een bekende kwaal of zou het gewoon gekomen zijn dat er nog wat vocht in de unit zat bij het monteren?
Is het al vrijdag?
Juliette
Berichten: 107
Lid geworden op: 10 okt 2020 12:44

Re: Lekkage achterlicht

Bericht door Juliette »

Ik heb het soms bij m'n koplampen. Het lijkt eerder een condens/luchtvochtigheids probleem dan een lekkage. Rubber afdichtdoppen eraf en geen last meer van.

Zit er ergens een mogelijkheid voor een opening de auto in? Zodat de lamp kan ventileren.
Subaru Forester 2004
Gebruikersavatar
KevinHoogendam
Berichten: 117
Lid geworden op: 10 jan 2019 08:11

Re: Lekkage achterlicht

Bericht door KevinHoogendam »

Juliette schreef:Ik heb het soms bij m'n koplampen. Het lijkt eerder een condens/luchtvochtigheids probleem dan een lekkage. Rubber afdichtdoppen eraf en geen last meer van.

Zit er ergens een mogelijkheid voor een opening de auto in? Zodat de lamp kan ventileren.

Dan zou ik een gaatje moeten boren in de buurt van waar de verlichting kan loshalen van de unit. Dat is dan mn laatste redmiddel
Is het al vrijdag?
DucATIRadeon
Berichten: 900
Lid geworden op: 18 jan 2015 13:53

Re: Lekkage achterlicht

Bericht door DucATIRadeon »

bij onze achterlichten zit een heel klein gaatje in de lens, vaak op een onopvallende plek.

vind het altijd een raadsel dat er geen water in komt van de wasstraat of regenbui!
Gebruikersavatar
hummie
Berichten: 898
Lid geworden op: 15 mei 2017 15:36

Re: Lekkage achterlicht

Bericht door hummie »

[verwijderd]
Plaats reactie