Wat heb jij vandaag aan je hobby gedaan?

Commentaar, feedback, suggesties en ideëen
Gebruikersavatar
Rene
Berichten: 1630
Lid geworden op: 04 jan 2009 21:02

Re: Wat heb jij vandaag aan je hobby gedaan?

Bericht door Rene »

Geen idee...zaten er al in toen we hem overnamen van Eric...
Misschien kan hij je dat vertellen..
Je auto remt op alle wielen , waarom zou je ze dan niet allemaal aandrijven..

Grt Rene
Gebruikersavatar
Subarufan
Berichten: 218
Lid geworden op: 30 jun 2021 09:49

Re: Wat heb jij vandaag aan je hobby gedaan?

Bericht door Subarufan »

Dank je!
Gebruikersavatar
aze2000
Berichten: 684
Lid geworden op: 18 apr 2019 21:07

Re: Wat heb jij vandaag aan je hobby gedaan?

Bericht door aze2000 »

Rene schreef:Die vaccinatie's dat is wat : de tweede ( pfizer ) moet minstens een week oud zijn om het land in te komen....dat is bij Tina wel een dingetje maar kennelijk geen gerichte controle's hier in stokbroodland...
Oh ja , moesten wat boodschapjes doen....preza onder de zonnepanelen geparkeerd.
Afbeelding
Kon het niet laten en heb de mijne er naast gezet : de eerste fozzie die we hier zien in het wild :mrgreen: deze keer
Toen we de Hyper U uitliepen stond de eigenaar zijn spullen in te laden en gingen de duimen omhoog :okeee: vooral toen we wegreden #rofl 8-)

Die vaccinatie is idd wat,,, niet geheel zonder gevaar, dat is de mede rede Dat ik m niet hoef, of bedoelde je dat niet;)
Groet Robert
Gebruikersavatar
SP-Boxer
Berichten: 5494
Lid geworden op: 10 nov 2008 22:52

Re: Wat heb jij vandaag aan je hobby gedaan?

Bericht door SP-Boxer »

Ik stel voor dat we op dit forum niet gaan discussiëren of wel of geen vaccinatie ;-)
Heb er zelf ook een vrij duidelijk standpunt over, maar wel of niet mag gelukkig iedereen zelf (nog) bepalen in NL.
"I feel Legacy"
Gebruikersavatar
aze2000
Berichten: 684
Lid geworden op: 18 apr 2019 21:07

Re: Wat heb jij vandaag aan je hobby gedaan?

Bericht door aze2000 »

SP-Boxer schreef:Ik stel voor dat we op dit forum niet gaan discussiëren of wel of geen vaccinatie ;-)
Heb er zelf ook een vrij duidelijk standpunt over, maar wel of niet mag gelukkig iedereen zelf (nog) bepalen in NL.
Was ook niet bedoeld om een discussie te gaan voeren, maar laten we zo i zo wel of geen vaccinatie achter wegen.
En mijn idee is het om dit dus helemaal niet te benoemen hier.

Dank voor je reactie Boxer :okeee:
Groet Robert
Gebruikersavatar
SP-Boxer
Berichten: 5494
Lid geworden op: 10 nov 2008 22:52

Re: Wat heb jij vandaag aan je hobby gedaan?

Bericht door SP-Boxer »

Helemaal goed Robert. Was ook voor iedereen bedoeld :-)
"I feel Legacy"
Juliette
Berichten: 107
Lid geworden op: 10 okt 2020 12:44

Re: Wat heb jij vandaag aan je hobby gedaan?

Bericht door Juliette »

Ik wil al heel lang een mooi dakrek. Omdat er nu lpg in ligt en ik toch graag standaard m'n reservewiel bij heb, is dat natuurlijk het perfecte excuus :D

Vandaag hebben we de dakdragers erop gezet. Vanwege de mooie lage ligging tussen de dakrails zijn het Aguri Prestige geworden. Is eigenlijk bedoeld voor open dakrail maar wij zouden wij niet zijn als we hem niet aan zouden passen :lol: . In het ergste geval hadden we er een extra boutje bij getapt door de rail heen maar het lijkt muurvast te liggen.
IMG-20210724-WA0004.jpg
IMG-20210724-WA0003.jpg
IMG-20210724-WA0002.jpg
IMG-20210713-WA0002.jpg
Subaru Forester 2004
Gebruikersavatar
Frankism
Berichten: 100
Lid geworden op: 24 mar 2021 07:03

Re: Wat heb jij vandaag aan je hobby gedaan?

Bericht door Frankism »

Klaar voor mn eerste vakantie met de outback.

Op naar frankrijk
Bijlagen
IMG_9881.jpg
IMG_9880.jpg
Outback 2.5 Automaat, 2004 (Op LPG)
Gebruikersavatar
Rene
Berichten: 1630
Lid geworden op: 04 jan 2009 21:02

Re: Wat heb jij vandaag aan je hobby gedaan?

Bericht door Rene »

Ziet er goed uit...naar welke regio gaan jullie??
Wij zitten tot en met woensdag in Bretagne
Je auto remt op alle wielen , waarom zou je ze dan niet allemaal aandrijven..

Grt Rene
Gebruikersavatar
Subarufan
Berichten: 218
Lid geworden op: 30 jun 2021 09:49

Re: Wat heb jij vandaag aan je hobby gedaan?

Bericht door Subarufan »

20210725_135644.jpg
Vandaag , na 3 weken , eindelijk begonnen met de weder opbouw.
Binnenschermen eruit gehad , bergen zand, stenen, en zelfs een wesp kwamen daaruit.
Dorpels in RX5 en RX 7 gezet.
Alles onder de schermen zeer goed gereinigd.
Gebied rond voorbumper , en koplampen gereinigd , en waar nodig RX 5, en RX10.

Nieuwe wielmoeren liggen al klaar.
Gebruikersavatar
Frankism
Berichten: 100
Lid geworden op: 24 mar 2021 07:03

Re: Wat heb jij vandaag aan je hobby gedaan?

Bericht door Frankism »

we gaan eerst naar de Champagne (Peigney) en daarna door naar de Ardeche.

De oostkant dus meer.
Outback 2.5 Automaat, 2004 (Op LPG)
*thomas*
Berichten: 1715
Lid geworden op: 11 nov 2015 12:44

Re: Wat heb jij vandaag aan je hobby gedaan?

Bericht door *thomas* »

Wat is iedereen lekker bezig / aan de knutsel :).

Zelf tijdens een 'verloren uurtje' (lees: even geen tijd doorbrengen met vrouw en/of kind) de oliewissel van de rx8 gedaan. Binnen een weekje nog een keer (en dan ook gelijk het filter). Een RX8 heeft twee oliekoelers en bijna de helft van de olie blijft gewoon achter (3,5 van de 7,5 liter) in die koelers en leidingen. De regel is dus: vaker verversen en gewoon twee keer na elkaar. Gelukkig draaien RX8'en op 'goedkope' halfsyntheet.

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
aze2000
Berichten: 684
Lid geworden op: 18 apr 2019 21:07

Re: Wat heb jij vandaag aan je hobby gedaan?

Bericht door aze2000 »

Zit ik nou bij de Mazda club of subaru
:):):):):)
Groet Robert
Gebruikersavatar
Raph
Berichten: 1447
Lid geworden op: 13 dec 2018 23:24

Re: Wat heb jij vandaag aan je hobby gedaan?

Bericht door Raph »

aze2000 schreef:Zit ik nou bij de Mazda club of subaru
:) :) :) :) :)
:)

Dat is niet zomaar een Mazda...
Gebruikersavatar
SP-Boxer
Berichten: 5494
Lid geworden op: 10 nov 2008 22:52

Re: Wat heb jij vandaag aan je hobby gedaan?

Bericht door SP-Boxer »

Raph schreef:Dat is niet zomaar een Mazda...
Nee, dat is er eentje met gebruiksaanwijzing! :lol:


(geen kritiek, ik heb ze altijd erg mooi gevonden)
"I feel Legacy"
*thomas*
Berichten: 1715
Lid geworden op: 11 nov 2015 12:44

Re: Wat heb jij vandaag aan je hobby gedaan?

Bericht door *thomas* »

aze2000 schreef:Zit ik nou bij de Mazda club of subaru
:):):):):)
Ach, als ik kijk naar het publiek hier dan moet ik zeggen dat het vooral uit liefhebbers bestaat, daarom niet altijd een subaru. Plaats ook bewust plaatjes in het 'hobby' draadje om mijn eigen draadje overzichtelijk (en subaru-gerelateerd) te houden.
snoef
Berichten: 363
Lid geworden op: 08 mei 2018 12:01

Re: Wat heb jij vandaag aan je hobby gedaan?

Bericht door snoef »

Goede foto's zeg. Ik was al benieuwd naar deze dragers, of ze echt stevig zijn, stevig genoeg voor een hard shell daktent van 58 kg die van voren ook een beetje opwaartse kracht kan krijgen van de rijwind. Geweldig dat je ze op de SG hebt kunnen plaatsen. Bij deze dragers zijn de plastic delen mooi symmetrisch, maar bij de nieuwe Prestige 2 niet meer. Waar heb je deze kunnen kopen?
Juliette schreef:Ik wil al heel lang een mooi dakrek. Omdat er nu lpg in ligt en ik toch graag standaard m'n reservewiel bij heb, is dat natuurlijk het perfecte excuus :D

Vandaag hebben we de dakdragers erop gezet. Vanwege de mooie lage ligging tussen de dakrails zijn het Aguri Prestige geworden. Is eigenlijk bedoeld voor open dakrail maar wij zouden wij niet zijn als we hem niet aan zouden passen :lol: . In het ergste geval hadden we er een extra boutje bij getapt door de rail heen maar het lijkt muurvast te liggen.
Forester 2011 FB20
Propje
Berichten: 1201
Lid geworden op: 13 nov 2018 12:21

Re: Wat heb jij vandaag aan je hobby gedaan?

Bericht door Propje »

58 kg daktent?
Das wel ultra light dan.
Onze Airtop weegt zomaar 70 ofzo.
Rij er nu al een jaar mee rond.
Kost me vast een beste slok lpg.

RX8 is dat ook met wankelmotor?
Of is dat alleen voorbehouden voor de RX7?
Aju propje
*thomas*
Berichten: 1715
Lid geworden op: 11 nov 2015 12:44

Re: Wat heb jij vandaag aan je hobby gedaan?

Bericht door *thomas* »

Propje schreef: RX8 is dat ook met wankelmotor?
Of is dat alleen voorbehouden voor de RX7?
RX8 is ook met een wankelmotor, maar zonder turbo /turbo's zoals op de laatste RX7 wel het geval was.
Juliette
Berichten: 107
Lid geworden op: 10 okt 2020 12:44

Re: Wat heb jij vandaag aan je hobby gedaan?

Bericht door Juliette »

@snoef; ik heb ze gekocht bij dakdragerexpert.nl

Dit is mijn eerste dakdrager dus heb 0,0 vergelijkingsmateriaal. Persoonlijk vind ik ze heel degelijk en netjes afgewerkt. Zeker voor die prijs als ik het vergelijk met bijvoorbeeld thule.

Als je wil kan ik nog wel wat detailfoto's voor je maken.
Subaru Forester 2004
snoef
Berichten: 363
Lid geworden op: 08 mei 2018 12:01

Re: Wat heb jij vandaag aan je hobby gedaan?

Bericht door snoef »

@Juliette Dank je Juliette. Jouw foto's gaven voor mij al de doorslag en bovendien vond ik nog een paar goede detailopnamen van Aguri zelf. Ze hebben alle keuringen doorstaan, dus dat zit wel goed. Fijne dingen, want op de Subaru dragers ligt de daktent wel erg hoog. Dakdragerexpert was nog de enige die ze in voorraad had. :okeee:
Forester 2011 FB20
Juliette
Berichten: 107
Lid geworden op: 10 okt 2020 12:44

Re: Wat heb jij vandaag aan je hobby gedaan?

Bericht door Juliette »

Fijn dat ze daar nog op voorraad waren :okeee:

Ik had de p4 en p3 besteld en binnen een paar dagen in huis. Had me wel verkeken op de positie onder het dakrek dus achteraf was een p4 en p2 beter geweest. Maar we hebben het passend gekregen zonder de alu stangen in te korten.

De beugels waarmee hij onder de rail klemt hebben we 1,5cm afgeslepen en daarmee past hij er precies onder. De boutjes van de beugels zijn 1cm ingekort.

Dakrek ligt er inmiddels ook op. Ben niet zo heel tevreden met de bevestiging daarvan maar hij ligt vast en we zien wel of en hoe we dat in de toekomst nog veranderen.

Volgende punten op de wishlist zijn een liftkit en snorkel 8-) . Maar dit weekend eerst de brug op voor schokbrekers vervangen en kijken wat er nog meer rammelt.
20210727_201324.jpg
20210727_201347.jpg
IMG-20210727-WA0003.jpg
Laatst gewijzigd door Juliette op 30 jul 2021 16:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Subaru Forester 2004
Gebruikersavatar
Rene
Berichten: 1630
Lid geworden op: 04 jan 2009 21:02

Re: Wat heb jij vandaag aan je hobby gedaan?

Bericht door Rene »

Gister en vandaag de preza weer ontdaan van vakantiespul wat er in en op zat..
Ook ben ik deze keer wat anders gaan rijden , dat wil zeggen : de motor flink laten werken daar waar nodig....toerentallen van 4000 of meer werden niet langer geschuwd op de snelwegen heuvel/brug op....hellingen van 5 a 6% over lengtes van enkele honderden meters zijn er geen uitzondering..
Uiteraard alleen als 'ie lekker op temperatuur is ;)
Low gear enkel gebruikt in de dorpjes/steden bij stoplichten aan de voet van zo'n bult ;)
Die toerentallen had 'ie blijkbaar nodig/ vind 'ie lekkerder want ik heb de indruk dat hij nu een stuk vinniger rijd....moet er ook bij vermelden dat ik de week voor en tijdens de vakantie enkel Euro 98 heb getankt in Duitsland Belgie en Frankrijk..
In ons eigen land loop je met E98 aardig leeg op de kosten : loopt al flink naar de 2 euro of zelfs meer..
Nu uitbuiken van 10 geweldige dagen in Frankrijk..kijken er naar uit om volgend jaar weer te gaan :okeee:
Je auto remt op alle wielen , waarom zou je ze dan niet allemaal aandrijven..

Grt Rene
Gebruikersavatar
Subarufan
Berichten: 218
Lid geworden op: 30 jun 2021 09:49

Re: Wat heb jij vandaag aan je hobby gedaan?

Bericht door Subarufan »

Ik merk bij mijn 1,5 dat hij op E98 ( v power) wel veel beter loopt.
Het is duur ja, maar ik merk echt het verschil.
Gebruikersavatar
Rene
Berichten: 1630
Lid geworden op: 04 jan 2009 21:02

Re: Wat heb jij vandaag aan je hobby gedaan?

Bericht door Rene »

E98 kost hier over de grens in DL 1,74 ;)
16km enkele reis daar naartoe..en meestal gaat er ook nog een jerrycan van 20liter mee : loont zich zeer zeker...
Je auto remt op alle wielen , waarom zou je ze dan niet allemaal aandrijven..

Grt Rene
snoef
Berichten: 363
Lid geworden op: 08 mei 2018 12:01

Re: Wat heb jij vandaag aan je hobby gedaan?

Bericht door snoef »

Dat ziet er erg strak uit zeg, zo. De SG leent zich erg goed voor een dakrek. (De SH is al hoger en wordt dan alleen maar nog hoger.) De lage dakdragers en de bevestigingspunten vallen heel mooi onder het rek, alsof de dragers en het rack 1 geheel vormen. Mooi! Of het vast genoeg zit. Ik denk van wel, vooral nu de dragers ook fysiek 1 geheel vormen met het rack. Het is zó mooi dat Aguri zou moeten overwegen ze ook voor de SG te maken. Ik kan me voorstellen dat ze met een bredere voet ook goed vast te klampen zijn aan de SG rails.
Juliette schreef:Fijn dat ze daar nog op voorraad waren :okeee:
Ik had de p4 en p3 besteld en binnen een paar dagen in huis. Had me wel verkeken op de positie onder het dakrek dus achteraf was een p4 en p2 beter geweest. Maar we hebben het passend gekregen zonder de alu stangen in te korten.
De beugels waarmee hij onder de rail klemt hebben we 1,5cm afgeslepen en daarmee past hij er precies onder. De boutjes van de beugels zijn 1cm ingekort.
Dakrek ligt er inmiddels ook op. Ben niet zo heel tevreden met de bevestiging daarvan maar hij ligt vast en we zien wel of en hoe we dat in de toekomst nog veranderen.
Volgende punten op de wishlist zijn een liftkit en snorkel 8-) . Maar dit weekend eerst de brug op voor schokbrekers vervangen en kijken wat er nog meer rammelt.
Forester 2011 FB20
Gebruikersavatar
Vmax
Berichten: 288
Lid geworden op: 28 jan 2015 20:07

Re: Wat heb jij vandaag aan je hobby gedaan?

Bericht door Vmax »

Rene schreef:Gister en vandaag de preza weer ontdaan van vakantiespul wat er in en op zat..
Ook ben ik deze keer wat anders gaan rijden , dat wil zeggen : de motor flink laten werken daar waar nodig....toerentallen van 4000 of meer werden niet langer geschuwd op de snelwegen heuvel/brug op....hellingen van 5 a 6% over lengtes van enkele honderden meters zijn er geen uitzondering..
Uiteraard alleen als 'ie lekker op temperatuur is ;)
Low gear enkel gebruikt in de dorpjes/steden bij stoplichten aan de voet van zo'n bult ;)
Die toerentallen had 'ie blijkbaar nodig/ vind 'ie lekkerder want ik heb de indruk dat hij nu een stuk vinniger rijd....moet er ook bij vermelden dat ik de week voor en tijdens de vakantie enkel Euro 98 heb getankt in Duitsland Belgie en Frankrijk..
In ons eigen land loop je met E98 aardig leeg op de kosten : loopt al flink naar de 2 euro of zelfs meer..
Nu uitbuiken van 10 geweldige dagen in Frankrijk..kijken er naar uit om volgend jaar weer te gaan :okeee:
Dat had ik je ook wel kunnen vertellen... Maar een EJ20 is wat dat betreft niet veel anders. Maar je merkt het verschil toch wel bergop. Het gaat allemaal net wat gemakkelijker. De lage gearing gebruik ik nog maar zelden, eigenlijk alleen maar in de file, 1e versnelling voor lekker te kunnen kruipen. Zelfs voor aanhangers gebruik ik de lage gearing niet meer, trekt hem beter in de hogere versnellingen, ook bergop.
Maar een EJ16 kun je met gerust hart doortrekken tot 5500 toeren. Daar wordt de motor niet echt veel warmer van, zo is mijn ervaring. De rode lijn ligt bij 5800 toeren.
Met vriendelijke groet,

Patrick
Juliette
Berichten: 107
Lid geworden op: 10 okt 2020 12:44

Re: Wat heb jij vandaag aan je hobby gedaan?

Bericht door Juliette »

Afgelopen weekend wagen op de brug gezet en een onderdelen inventarisatie gemaakt.
20210801_155109.jpg
Onderdelen blijken wel mee te vallen maar potje tectiel en wat laswerk kan geen kwaad :|

In ieder geval de schokdempers voor en de stabilisator pootjes achter. Gerammel in de voortrein lijkt te komen van los zittende remklauwen. Dus die gaan eraf voor wat tlc.

Verder de bevestiging van het dakrek aangepast. Beugels ingekort, draad verder door getapt, wurgmoertjes erop en dopjes op gezet. De originele bevestiging waren een soort vleugelmoeren met metalen kern en kunstof omhulsel......dat krijg je dus nooit goed vast omdat het kunstof dol draait :roll:
20210801_193124.jpg
20210801_193312.jpg
Nu dat allemaal goed vast zit ook mn reservewiel een plekje gegeven.
20210801_200740.jpg
Subaru Forester 2004
snoef
Berichten: 363
Lid geworden op: 08 mei 2018 12:01

Re: Wat heb jij vandaag aan je hobby gedaan?

Bericht door snoef »

Fijn dat het nu naar je zin zit. Mijn Aguri's bleken in mijn maat helaas te smal om er de daktent nog op te zetten omdat de draagijzers 80cm breedte nodig hebben, dus die gaan terug. Weer wat geleerd. :D

Juliette schreef:Afgelopen weekend wagen op de brug gezet en een onderdelen inventarisatie gemaakt.

Onderdelen blijken wel mee te vallen maar potje tectiel en wat laswerk kan geen kwaad :|

In ieder geval de schokdempers voor en de stabilisator pootjes achter. Gerammel in de voortrein lijkt te komen van los zittende remklauwen. Dus die gaan eraf voor wat tlc.

Verder de bevestiging van het dakrek aangepast. Beugels ingekort, draad verder door getapt, wurgmoertjes erop en dopjes op gezet. De originele bevestiging waren een soort vleugelmoeren met metalen kern en kunstof omhulsel......dat krijg je dus nooit goed vast omdat het kunstof dol draait :roll:

Nu dat allemaal goed vast zit ook mn reservewiel een plekje gegeven.
Forester 2011 FB20
Gebruikersavatar
mikage
Berichten: 153
Lid geworden op: 26 sep 2013 22:12

Re: Wat heb jij vandaag aan je hobby gedaan?

Bericht door mikage »

Mijn Aguri's bleken in mijn maat helaas te smal om er de daktent nog op te zetten omdat de draagijzers 80cm breedte nodig hebben
Ik heb nog een Thule set liggen waarvan de draagijzer 108 cm zijn.
Set is nieuw (1x gebruikt op de heenweg naar vakantieadres), daarna andere Forester gekocht en nu past het dus niet meer. Ik heb langere dragers nodig en andere voeten. Al met al kan ik beter een compleet nieuwe set kopen.

In de foto's staat de orginele aankoopprijs en de aankoop datum. Dus een redelijk bod is lijkt me reëel.
IMG_20210727_135533.jpg
Bijlagen
IMG_20210727_125530 resize.jpg
Plaats reactie