CVT of CVT met schakel mogelijkheden ga ik dat gebruiken?
CVT of CVT met schakel mogelijkheden ga ik dat gebruiken?
Ik zit te kijken naar een XV uit ongeveer 2014
De 1.6 versie heeft geen schakelmogelijkheden. En 2.0 wel.
Alleen vraag ik mij af ga ik dit gebruiken. En is het makkelijk om te hebben?
Wat voordeel heb ik erbij.
Ben niet van plan om een caravan te trekken.
Wat zijn jullie ervaring ermee.
De 1.6 versie heeft geen schakelmogelijkheden. En 2.0 wel.
Alleen vraag ik mij af ga ik dit gebruiken. En is het makkelijk om te hebben?
Wat voordeel heb ik erbij.
Ben niet van plan om een caravan te trekken.
Wat zijn jullie ervaring ermee.
- erichendri
- Berichten: 5622
- Lid geworden op: 14 nov 2010 21:02
Re: CVT of CVT met schakel mogelijkheden ga ik dat gebruiken?
Ik zou sowieso xe 2.0 nemen, rijdt sowieso comfortabeler.
Die 2.0 blijft ook meer zijn waarde houden.
Ik denk dat je zonder flippers ook met de hand kan schakelen.
Dat doe je dan met de pook.
Je moet hem daarvoor eerst naar rechts bewegen.
Eric
Die 2.0 blijft ook meer zijn waarde houden.
Ik denk dat je zonder flippers ook met de hand kan schakelen.
Dat doe je dan met de pook.
Je moet hem daarvoor eerst naar rechts bewegen.
Eric
Laatst gewijzigd door erichendri op 15 jul 2021 21:32, 1 keer totaal gewijzigd.
- Forestervriend
- Berichten: 51
- Lid geworden op: 25 dec 2020 20:08
Re: CVT of CVT met schakel mogelijkheden ga ik dat gebruiken?
Wanneer je niet van plan bent om een sleurhut oid te verslepen heb je de CVT zoals die in de 2.0 zit niet direct nodig.
Wil je wat sportiever rijden is de 2.0 een uitkomst.
Denk zelf dat de 1.6 icm met de XV meer dan voldoende is en wellicht zuiniger met brandstof.
Wellicht zal de 2.0 icm met de 1400 kg aanhangewicht in de toekomst waardevaster zijn.
Wil je wat sportiever rijden is de 2.0 een uitkomst.
Denk zelf dat de 1.6 icm met de XV meer dan voldoende is en wellicht zuiniger met brandstof.
Wellicht zal de 2.0 icm met de 1400 kg aanhangewicht in de toekomst waardevaster zijn.
Groet Eric en Bea,
Blij dat ik ben "besmet" met met het Subaru virus
Subaru Outback 2017, 66.000 km 12-2020 tot 7-2023
Subaru Outback 2019, 35.000 km 01-2024
https://www.subaruclub.nl/forum/viewtop ... =4&t=97212
Blij dat ik ben "besmet" met met het Subaru virus
Subaru Outback 2017, 66.000 km 12-2020 tot 7-2023
Subaru Outback 2019, 35.000 km 01-2024
https://www.subaruclub.nl/forum/viewtop ... =4&t=97212
Re: CVT of CVT met schakel mogelijkheden ga ik dat gebruiken?
Kies voor de 2.0. Zal je meer reserve geven.
Mijn Subaru's スバル・レガシィ
Re: CVT of CVT met schakel mogelijkheden ga ik dat gebruiken?
Hallo,
Nu je toch nog twijfelt?
Bouwjaar 2014:
XV 1.6 114 pk Koppel 150/4000 0-100 in 13,1 Verbruik stad 8,0 buitenweg 5,8 aanhanger 5 bak1500 / CVT 1200
xv 2.0 150 pk koppel 196/4200 0-100 in 10,5 Verbruik stad 8,8 buitenweg 5.9 aanhanger 6 bak 1600 / CVT 1200
CVT 2/10e langzamer op 100km, verbruik 1/10 minder.
Ik heb 2013 6 bak en krijg hem ook op 1 op 20 onder ideale omstandigheden, top 187 in 4 en 5 waarbij de 5 en in mindere mate de 6 ook op lagere snelheden bruikbaar zijn.
100km p/u is 2000 toeren, 70 in 4 is 2000 toeren
Ik denk dat je in de praktijk bij gelijkwaardig gebruik met de 1.6 een hoger verbruik hebt.
Cijfers van http://www.subaru.de prospectarchiv.
Ben
Nu je toch nog twijfelt?
Bouwjaar 2014:
XV 1.6 114 pk Koppel 150/4000 0-100 in 13,1 Verbruik stad 8,0 buitenweg 5,8 aanhanger 5 bak1500 / CVT 1200
xv 2.0 150 pk koppel 196/4200 0-100 in 10,5 Verbruik stad 8,8 buitenweg 5.9 aanhanger 6 bak 1600 / CVT 1200
CVT 2/10e langzamer op 100km, verbruik 1/10 minder.
Ik heb 2013 6 bak en krijg hem ook op 1 op 20 onder ideale omstandigheden, top 187 in 4 en 5 waarbij de 5 en in mindere mate de 6 ook op lagere snelheden bruikbaar zijn.
100km p/u is 2000 toeren, 70 in 4 is 2000 toeren
Ik denk dat je in de praktijk bij gelijkwaardig gebruik met de 1.6 een hoger verbruik hebt.
Cijfers van http://www.subaru.de prospectarchiv.
Ben
Ai'j 't wilt kuj alles zeg wie in Twente!
Re: CVT of CVT met schakel mogelijkheden ga ik dat gebruiken?
Bedankt.subfan schreef:Hallo,
Nu je toch nog twijfelt?
Bouwjaar 2014:
XV 1.6 114 pk Koppel 150/4000 0-100 in 13,1 Verbruik stad 8,0 buitenweg 5,8 aanhanger 5 bak1500 / CVT 1200
xv 2.0 150 pk koppel 196/4200 0-100 in 10,5 Verbruik stad 8,8 buitenweg 5.9 aanhanger 6 bak 1600 / CVT 1200
CVT 2/10e langzamer op 100km, verbruik 1/10 minder.
Ik heb 2013 6 bak en krijg hem ook op 1 op 20 onder ideale omstandigheden, top 187 in 4 en 5 waarbij de 5 en in mindere mate de 6 ook op lagere snelheden bruikbaar zijn.
100km p/u is 2000 toeren, 70 in 4 is 2000 toeren
Ik denk dat je in de praktijk bij gelijkwaardig gebruik met de 1.6 een hoger verbruik hebt.
Cijfers van http://www.subaru.de prospectarchiv.
Ben
Alleen AutoWeek meld ongeveer 7.6 gemiddeld bij de brandstofverbruik onder de leden. Tegen over de 7.2
Ik twijfel nog tussen de 1.6 met lager verbruik of wat hoger verbruik met schakelmogelijkheden.
Re: CVT of CVT met schakel mogelijkheden ga ik dat gebruiken?
Ik zou niet twijfelen.
Als je een duidelijk voorbeeld wilt: Ook een eend (2 CV) gaat zuipen als ie moet rennen... 1 op 12 is dan geen probleem.
13.1 of 13.3 tot honderd haalt tegenwoordig elke kleinere auto.
Vooral onder belasting heb je dan al enige moeite om vlot mee te draaien.
13.1 is bij de 16 het snelste, de 2.0 doet dat op zijn sloffen......
Praktijk versus theorie.
Ben
Als je een duidelijk voorbeeld wilt: Ook een eend (2 CV) gaat zuipen als ie moet rennen... 1 op 12 is dan geen probleem.
13.1 of 13.3 tot honderd haalt tegenwoordig elke kleinere auto.
Vooral onder belasting heb je dan al enige moeite om vlot mee te draaien.
13.1 is bij de 16 het snelste, de 2.0 doet dat op zijn sloffen......
Praktijk versus theorie.
Ben
Ai'j 't wilt kuj alles zeg wie in Twente!
Re: CVT of CVT met schakel mogelijkheden ga ik dat gebruiken?
De 1.6 zal in de praktijk niet of slechts een fractie zuiniger zijn dan de 2.0 .
Mijn Subaru's スバル・レガシィ
Re: CVT of CVT met schakel mogelijkheden ga ik dat gebruiken?
Hallo Breaker,
Ik heb iets moois gespot...Iets voor jouw?
2013, 77000 km, 2.0 CVT, Premium, XV, voor een nette prijs: 14995,-
www.autofirst-oldeman.nl
Komt de mijne ook vandaan.
Ben
Ik heb iets moois gespot...Iets voor jouw?
2013, 77000 km, 2.0 CVT, Premium, XV, voor een nette prijs: 14995,-
www.autofirst-oldeman.nl
Komt de mijne ook vandaan.
Ben
Ai'j 't wilt kuj alles zeg wie in Twente!
Re: CVT of CVT met schakel mogelijkheden ga ik dat gebruiken?
Bedankt.subfan schreef:Hallo Breaker,
Ik heb iets moois gespot...Iets voor jouw?
2013, 77000 km, 2.0 CVT, Premium, XV, voor een nette prijs: 14995,-
http://www.autofirst-oldeman.nl
Komt de mijne ook vandaan.
Ben
Gisteren ook naar een 2.0 gekeken. Die is inderdaad beter dan de 2.0.
De flippers ga ik niet veel gebruiken maar is wel handig om af te remmen op de motoren.
Alleen was deze niet in orde zoals schade en was best prijzig.
Wat ik wel zie veel van Subaru XV zijn import modellen uit Duitsland.
Wat mij tegen houd zijn de hoge belasting en eventueel de hoge brandstof verbruik. Als ik daarmee hoge onderhoud kosten kan voorkomen is dat mooi mee genomen.
Re: CVT of CVT met schakel mogelijkheden ga ik dat gebruiken?
Breaker, kom jij uit B of NL?
We hebben je allemaal al gezegd dat je je over brandstofverbruik geen zorgen hoeft te maken. Wat wel zo is, is dat een boxermotor niet de zuinigste is en ook niet de beste wanneer het op uitstoot aankomt. Die hogere belasting zal je dus voor lief moeten nemen.
We hebben je allemaal al gezegd dat je je over brandstofverbruik geen zorgen hoeft te maken. Wat wel zo is, is dat een boxermotor niet de zuinigste is en ook niet de beste wanneer het op uitstoot aankomt. Die hogere belasting zal je dus voor lief moeten nemen.
Mijn Subaru's スバル・レガシィ
Re: CVT of CVT met schakel mogelijkheden ga ik dat gebruiken?
Kom uit NL*thomas* schreef:Breaker, kom jij uit B of NL?
We hebben je allemaal al gezegd dat je je over brandstofverbruik geen zorgen hoeft te maken. Wat wel zo is, is dat een boxermotor niet de zuinigste is en ook niet de beste wanneer het op uitstoot aankomt. Die hogere belasting zal je dus voor lief moeten nemen.
Re: CVT of CVT met schakel mogelijkheden ga ik dat gebruiken?
Hallo,
Ik heb met mijn 2004 Forester in 8,5 jaar over 160000 km voor 29 cent gereden.
Incl. alles, waardeverlies, brandstof, dealeronderhoud volgens boekje etc.
XV:
Overdreven: 10% meerverbruik is bij 20.000 km per jaar minder dan 200 liter.... met bij normaal gebruik en een beetje geluk minder problemen.
Ik verbruik 7liter met de stroom mee tot 14 liter bij autobaan 170+. Als je het er op aan legt, is 1 op 16 ook haalbaar
En onze 4x4 is een stuk veiliger dan 4x2! Je komt minder snel in de problemen.
De banden gaan al langer mee dan bij een voorwiel aangedreven auto.
ik betaal iets van dikke 50 euro aan belasting per maand. Dat betaal je voor veel auto's.
Overigens: de mijne en de xv bij Oldeman hebben 1 jaar garantie en thuisbrengservice bij pech, wat wil je meer om risico uit te sluiten?
Als ik een auto zoek in deze klasse, hoef ik niet verder te zoeken.
Overigens kun je bij het opvragen van het kentekenverslag zien of het import is.
Ben
Ik heb met mijn 2004 Forester in 8,5 jaar over 160000 km voor 29 cent gereden.
Incl. alles, waardeverlies, brandstof, dealeronderhoud volgens boekje etc.
XV:
Overdreven: 10% meerverbruik is bij 20.000 km per jaar minder dan 200 liter.... met bij normaal gebruik en een beetje geluk minder problemen.
Ik verbruik 7liter met de stroom mee tot 14 liter bij autobaan 170+. Als je het er op aan legt, is 1 op 16 ook haalbaar
En onze 4x4 is een stuk veiliger dan 4x2! Je komt minder snel in de problemen.
De banden gaan al langer mee dan bij een voorwiel aangedreven auto.
ik betaal iets van dikke 50 euro aan belasting per maand. Dat betaal je voor veel auto's.
Overigens: de mijne en de xv bij Oldeman hebben 1 jaar garantie en thuisbrengservice bij pech, wat wil je meer om risico uit te sluiten?
Als ik een auto zoek in deze klasse, hoef ik niet verder te zoeken.
Overigens kun je bij het opvragen van het kentekenverslag zien of het import is.
Ben
Laatst gewijzigd door subfan op 18 jul 2021 12:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Ai'j 't wilt kuj alles zeg wie in Twente!
Re: CVT of CVT met schakel mogelijkheden ga ik dat gebruiken?
1 op 16 met een 2004 forester
Hoe? Die gouden tip heb ik wel oren naar
1/11 vooral snelweg meg max 110km/h.
Nu op gas lijkt 1/8,5 vooral snelweg met max 120km/h
Hoe? Die gouden tip heb ik wel oren naar
1/11 vooral snelweg meg max 110km/h.
Nu op gas lijkt 1/8,5 vooral snelweg met max 120km/h
Subaru Forester 2004
Re: CVT of CVT met schakel mogelijkheden ga ik dat gebruiken?
Hallo Juliette,
Wellicht niet helemaal duidelijk, daarom aanvulling.
Met Fozzie hooguit 1 op 12.
Heb deze eind mei ingeruild tegen een XV
Dit verhaal ging om XV / CVT.
Ben
Wellicht niet helemaal duidelijk, daarom aanvulling.
Met Fozzie hooguit 1 op 12.
Heb deze eind mei ingeruild tegen een XV
Dit verhaal ging om XV / CVT.
Ben
Ai'j 't wilt kuj alles zeg wie in Twente!
Re: CVT of CVT met schakel mogelijkheden ga ik dat gebruiken?
Blij gemaakt met een dooie mus
Subaru Forester 2004