Remmen ontluchten Legacy 2005
Remmen ontluchten Legacy 2005
Beste,
vorig jaar een vastgelopen remklauw gehad rechts voor. Deze vervangen voor een nieuwe en nieuwe schijven en blokken gemonteerd. Sindsdien is het remgevoel niet meer hetzelfde geweest. Ik moet nu het pedaal veel dieper intrappen voordat de auto remt. Toen de remklauw vervangen is, de remmen ontlucht. Onlangs nogmaals alle 4 de remklauwen ontlucht en alle remvloeistof (zeker een liter) doorgespoeld. Maar remgevoel blijft hetzelfde. Wat kan ik nog doen? Remmen voelen nu niet betrouwbaar aan en wil graag terug naar hoe het was. Iemand ideeën? Kun je de ABS pomp apart ontluchten? Of automatisch laten ontluchten bijvoorbeeld?
vorig jaar een vastgelopen remklauw gehad rechts voor. Deze vervangen voor een nieuwe en nieuwe schijven en blokken gemonteerd. Sindsdien is het remgevoel niet meer hetzelfde geweest. Ik moet nu het pedaal veel dieper intrappen voordat de auto remt. Toen de remklauw vervangen is, de remmen ontlucht. Onlangs nogmaals alle 4 de remklauwen ontlucht en alle remvloeistof (zeker een liter) doorgespoeld. Maar remgevoel blijft hetzelfde. Wat kan ik nog doen? Remmen voelen nu niet betrouwbaar aan en wil graag terug naar hoe het was. Iemand ideeën? Kun je de ABS pomp apart ontluchten? Of automatisch laten ontluchten bijvoorbeeld?
Re: Remmen ontluchten Legacy 2005
Hoofdremcilinder niet intern lek waardoor er niet genoeg druk komt?
Vacuum systeem niet goed, dan zou je veel kracht moeten zetten. (Lekkage en / of filter verstopt)
Ben
Vacuum systeem niet goed, dan zou je veel kracht moeten zetten. (Lekkage en / of filter verstopt)
Ben
Ai'j 't wilt kuj alles zeg wie in Twente!
Re: Remmen ontluchten Legacy 2005
Hoe kan ik zien of ie lek is? En waarom zou die ineens lek gaan na vervangen remklauw?
Vacuum systeem werkt prima, hoef niet veel kracht te zetten. Alleen het pedaal lijkt gewoon de eerste paar cm niets te doen, en dan is er ineens druk.
Vacuum systeem werkt prima, hoef niet veel kracht te zetten. Alleen het pedaal lijkt gewoon de eerste paar cm niets te doen, en dan is er ineens druk.
Re: Remmen ontluchten Legacy 2005
Is bekend wat voor blokken er op gekomen zijn en wat er op zat?
Wellicht hebben de nieuwe blokken gewoon weinig bite?
Wellicht hebben de nieuwe blokken gewoon weinig bite?
"I feel Legacy"
Re: Remmen ontluchten Legacy 2005
Ja daar heb ik ook al aan zitten denken, er zaten Jurid blokken op. En ik ben overgestapt naar Brembo schijven (gecoat) en brembo remblokken. Ik ging er vanuit dat Brembo goed zou remmen en lekker zou aanvoelen?
Re: Remmen ontluchten Legacy 2005
Heb je zelf ontlucht?
Gr.Quikfit
Gr.Quikfit
Subaru Forester SJ FB20 2013 Noorwegen
viewtopic.php?t=6157
viewtopic.php?t=6157
Re: Remmen ontluchten Legacy 2005
Ja, met 2 personen. 1 die het pedaal intrapt en 1 die de nippel open en dicht deed.
Re: Remmen ontluchten Legacy 2005
Zeker weten dat het pedaal helemaal tot op de vloer is ingetrapt tijdens het dichtdraaien en het rem reservoir tijdig is bijgevuld tijdens het ontluchten?
Auto remt recht?
Gr.Quikfit
Auto remt recht?
Gr.Quikfit
Laatst gewijzigd door quikfit op 25 mar 2021 06:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Subaru Forester SJ FB20 2013 Noorwegen
viewtopic.php?t=6157
viewtopic.php?t=6157
- erichendri
- Berichten: 5614
- Lid geworden op: 14 nov 2010 21:02
Re: Remmen ontluchten Legacy 2005
ABS auto's moet je in een bepaalde volgorde ontluchten.
Zijn de glijpennen goed gangbaar voor?
Eric
Zijn de glijpennen goed gangbaar voor?
Eric
Re: Remmen ontluchten Legacy 2005
Ja ik heb een vulfles die automatisch het reservoir bijvult tijdens het ontluchten, zodat de hoofdcilinder niet droog komt te staan. Auto remt recht, trilt wel tijdens het remmen boven de 80 km/hquikfit schreef:Zeker weten dat het pedaal helemaal tot op de vloer is ingetrapt tijdens het dichtdraaien en het rem reservoir tijdig is bijgevuld tijdens het ontluchten?
Auto remt recht?
Gr.Quikfit
Re: Remmen ontluchten Legacy 2005
Wat is die volgorde dan? Ik heb eerst de rem die het verst van de hoofdremcilinder zit gedaan (dus rechts achter, toen links achter, toen rechts voor en toen links voor).erichendri schreef:ABS auto's moet je in een bepaalde volgorde ontluchten.
Zijn de glijpennen goed gangbaar voor?
Eric
De glijpennen zijn lekker soepel, zowel voor als achter.
Re: Remmen ontluchten Legacy 2005
Als ik het me goed herinner is het LV - RV - LA - RA.skabla schreef:Wat is die volgorde dan? Ik heb eerst de rem die het verst van de hoofdremcilinder zit gedaan (dus rechts achter, toen links achter, toen rechts voor en toen links voor).
De glijpennen zijn lekker soepel, zowel voor als achter.
Gr.Quikfit
Subaru Forester SJ FB20 2013 Noorwegen
viewtopic.php?t=6157
viewtopic.php?t=6157
Re: Remmen ontluchten Legacy 2005
Kortste eerst.
Gr.Quikfit
Gr.Quikfit
Subaru Forester SJ FB20 2013 Noorwegen
viewtopic.php?t=6157
viewtopic.php?t=6157
Re: Remmen ontluchten Legacy 2005
Waarom? Iedereen adviseert de langste eerst.
Re: Remmen ontluchten Legacy 2005
Leesvoer,er zijn verschillende methodes voor de verschillende systemen.
https://problemcar.nl/columns/remmen-en ... ontluchten
Gr.Quikfit
https://problemcar.nl/columns/remmen-en ... ontluchten
Gr.Quikfit
Subaru Forester SJ FB20 2013 Noorwegen
viewtopic.php?t=6157
viewtopic.php?t=6157
Re: Remmen ontluchten Legacy 2005
En welk systeem heeft de legacy?
Re: Remmen ontluchten Legacy 2005
Ik vond dit,het zijn zijn rechts gestuurde auto's maar hier beginnen ze ook vooraan.
En waarom RA beginnen als je RV een remklauw hebt vervangen?
http://www.sulegacy.com/air_bleeding_pr ... -1027.html
Wat betreft het trillen met remmen boven de 80 en er van uitgaande dat je wielophanging in orde is en er geen vuil achter je schijven zit(op de naaf) kan het een enkele keer gebeuren dat de wielen niet 100% gelijkmatig zijn gemonteerd/aangehaald. Verder kan het trillen worden veroorzaakt door blokken die niet lekker vrijkomen in het remzadel net zoals een remzuiger die niet 100 % terugkomt...ondanks dat je glijpennen gangbaar zijn.Je probleem is tenslotte begonnen nadat je aan je remmen hebt gewerkt.
Gr.Quikfit
En waarom RA beginnen als je RV een remklauw hebt vervangen?
http://www.sulegacy.com/air_bleeding_pr ... -1027.html
Wat betreft het trillen met remmen boven de 80 en er van uitgaande dat je wielophanging in orde is en er geen vuil achter je schijven zit(op de naaf) kan het een enkele keer gebeuren dat de wielen niet 100% gelijkmatig zijn gemonteerd/aangehaald. Verder kan het trillen worden veroorzaakt door blokken die niet lekker vrijkomen in het remzadel net zoals een remzuiger die niet 100 % terugkomt...ondanks dat je glijpennen gangbaar zijn.Je probleem is tenslotte begonnen nadat je aan je remmen hebt gewerkt.
Gr.Quikfit
Subaru Forester SJ FB20 2013 Noorwegen
viewtopic.php?t=6157
viewtopic.php?t=6157
Re: Remmen ontluchten Legacy 2005
Laten we stoppen met gissen en kijken wat Subaru zelf voorschrijft:
https://jdmfsm.info/Auto/Japan/Subaru/L ... Manual.pdf --> Pagina 87
Enige juiste antwoord: RV -> LA -> LV -> RA
https://jdmfsm.info/Auto/Japan/Subaru/L ... Manual.pdf --> Pagina 87
Enige juiste antwoord: RV -> LA -> LV -> RA
"I feel Legacy"
Re: Remmen ontluchten Legacy 2005
Fijn! Bedankt!
Re: Remmen ontluchten Legacy 2005
En pedaal niet te ver intrappen bij ontluchten. Is nergens voor nodig en kan schade veroorzaken aan hoofdremcilinder.
Mijn Subaru's スバル・レガシィ
- erichendri
- Berichten: 5614
- Lid geworden op: 14 nov 2010 21:02
Re: Remmen ontluchten Legacy 2005
Kan geen kwaad Thomas.
Eric
Eric
Re: Remmen ontluchten Legacy 2005
Nou, het is "vanzelf" opgelost. Heb een stukje sportief gereden. Veel geremd en de remmen goed warm gehad. Daarna laten afkoelen en sindsdien is de remdruk een stuk beter geworden.
Re: Remmen ontluchten Legacy 2005
Kan haast niet. Waren gloednieuwe remblokken en schijven.
Re: Remmen ontluchten Legacy 2005
Remmen moeten wat inslijten en zich zetten...ook word er aanbevolen de eerste 500 km hard remmen te voorkomen.
Gr.Quikfit
Gr.Quikfit
Subaru Forester SJ FB20 2013 Noorwegen
viewtopic.php?t=6157
viewtopic.php?t=6157
Re: Remmen ontluchten Legacy 2005
Dit probleem is nog steeds niet weg. Bij warme remmen is het pedaal gevoel anders, maar inmiddels zijn de remblokken voor bijna versleten, dus ga een setje JURID weer monteren. Kijken of het dan beter is. Als dat het niet oplost komt er een nieuwe hoofdremcilinder op.