Te koop op marktplaats enz

Vragen over het kopen van een auto of je hebt een interessante auto te koop gezien en je wilt een ander daarop antenderen
Gebruikersavatar
SP-Boxer
Berichten: 5494
Lid geworden op: 10 nov 2008 22:52

Re: Te koop op marktplaats enz

Bericht door SP-Boxer »

Jouw auto was niet helemaal een goede referentie qua prijs natuurlijk. Niet iedereen zit te wachten op een auto met de issues welke jouw auto had bij aankoop.
Daarnaast is de occasionmarkt veel groter geworden door de enorme prijsstijgingen op nieuwe auto’s.
"I feel Legacy"
Gebruikersavatar
Raph
Berichten: 1447
Lid geworden op: 13 dec 2018 23:24

Re: Te koop op marktplaats enz

Bericht door Raph »

SP-Boxer schreef:Jouw auto was niet helemaal een goede referentie qua prijs natuurlijk. Niet iedereen zit te wachten op een auto met de issues welke jouw auto had bij aankoop.
Daarnaast is de occasionmarkt veel groter geworden door de enorme prijsstijgingen op nieuwe auto’s.
Mijn auto had bij aanschaf inderdaad enkele issues. Maar als je het oplossen van die issues optelt bij de aanschafprijs, dan is het nog steeds minder dan een derde van de vraagprijs van de 3.6R uit 2011. Die vraagprijs is toch wel de allerhoogste die ik tot dusverre ben tegengekomen voor een 10 jaar oude Legacy of Outback.

Maar je hoort me zeker niet klagen, hoor. Want ik heb een fantastische en praktisch probleemloze auto waaraan ik heel veel plezier beleef. En die ik kennelijk op het juiste moment heb aangeschaft. :)
Gebruikersavatar
boswachterfan
Berichten: 2409
Lid geworden op: 19 nov 2014 10:30

Re: Te koop op marktplaats enz

Bericht door boswachterfan »

Ut is langzamerhand niet leuk meer. 8450.00 voor een gewone SG..

https://www.autolaurens.nl/occasion/sub ... 0#voorraad
Boswachter SG 2.5 XT Blasmusik
Gebruikersavatar
subfan
Berichten: 556
Lid geworden op: 18 jan 2021 22:28

Re: Te koop op marktplaats enz

Bericht door subfan »

9 mnd jonger dan de mijne en 145000 km minder.
Voor het verschil tussen deze prijs en mijn inruil kan men veel, zeer veel kapotrijden en repareren....
De mijne heeft alle beurten bij de dealer gehad...
Zoals je zegt, niet leuk meer...
Ben
Ai'j 't wilt kuj alles zeg wie in Twente!
Gebruikersavatar
quikfit
Berichten: 4863
Lid geworden op: 11 jul 2012 13:51

Re: Te koop op marktplaats enz

Bericht door quikfit »

Als ik hier in Noorwegen nu een acht jaar oude Forester wil kopen moet ik minstens het dubbele neerleggen als dat ik gedaan heb voor mijn 2006 Forester die destijds ook acht jaar oud was bij aankoop. :cry:

Gr.Quikfit :mrgreen:
Subaru Forester SJ FB20 2013 Noorwegen
viewtopic.php?t=6157
Gebruikersavatar
Rene
Berichten: 1629
Lid geworden op: 04 jan 2009 21:02

Re: Te koop op marktplaats enz

Bericht door Rene »

Je auto remt op alle wielen , waarom zou je ze dan niet allemaal aandrijven..

Grt Rene
Gebruikersavatar
justyfever
Berichten: 1438
Lid geworden op: 25 mar 2009 11:02

Re: Te koop op marktplaats enz

Bericht door justyfever »

Ze zijn natuurlijk erg uniek, maar 5500 voor een auto met buitenlands kenteken die alleen op remmenreiniger loopt begrijp zelfs ik nog niet helemaal.

Bovenstaande resulteerde "natuurlijk" in een zoektocht over de grens. Daarbij trof ik dit aan: https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/deta ... =320316003
Daar zou ik dan toch eerder voor kiezen. Leone 1 coupé met dubbele carburateur. Bovendien is het een nederlandse auto die in 2010 is geëxporteerd. Volgens mij kan je dan het oude kenteken weer terugkrijgen ook :okeee:

Het is overigens wel een stukje rijden ;)
Proud (and only) member of the Dutch Justy Fan Club!
Gebruikersavatar
boswachterfan
Berichten: 2409
Lid geworden op: 19 nov 2014 10:30

Re: Te koop op marktplaats enz

Bericht door boswachterfan »

Albanië! :lol: :lol:
Boswachter SG 2.5 XT Blasmusik
Gebruikersavatar
Rene
Berichten: 1629
Lid geworden op: 04 jan 2009 21:02

Re: Te koop op marktplaats enz

Bericht door Rene »

De L1 coupe is zeker geen ex NL auto...die je bedoelt was een grijze importer uit België..had volgens mij ook elektrische ramen en zie in deze slingers zitten ;)
XT staat voor mij niet zo idioot ver uit de buurt...
Je auto remt op alle wielen , waarom zou je ze dan niet allemaal aandrijven..

Grt Rene
Gebruikersavatar
Raph
Berichten: 1447
Lid geworden op: 13 dec 2018 23:24

Re: Te koop op marktplaats enz

Bericht door Raph »

boswachterfan schreef:Albanië! :lol: :lol:
Het kan nog verder. En ouder...
Er staat er een uit 1975 te koop in Griekenland.
https://m.mobile.de/auto-inserat/subaru ... 05738.html
Gebruikersavatar
boswachterfan
Berichten: 2409
Lid geworden op: 19 nov 2014 10:30

Re: Te koop op marktplaats enz

Bericht door boswachterfan »

Stevig getuned. 144 pk.
Boswachter SG 2.5 XT Blasmusik
Gebruikersavatar
Raph
Berichten: 1447
Lid geworden op: 13 dec 2018 23:24

Re: Te koop op marktplaats enz

Bericht door Raph »

Da's meer dan 100 pk per liter. In 1975!
44 pk lijkt me waarschijnlijker.
Gebruikersavatar
SP-Boxer
Berichten: 5494
Lid geworden op: 10 nov 2008 22:52

Re: Te koop op marktplaats enz

Bericht door SP-Boxer »

Rene schreef:De L1 coupe is zeker geen ex NL auto...
Het is inderdaad niet die grijze, maar in de omschrijving staat toch echt dat het een NL auto is. Ik denk dat dit een ex van Oldskoolscooby is? Die had een L1 coupé in deze kleur.
"I feel Legacy"
Gebruikersavatar
Rene
Berichten: 1629
Lid geworden op: 04 jan 2009 21:02

Re: Te koop op marktplaats enz

Bericht door Rene »

SP-Boxer schreef:
Rene schreef:De L1 coupe is zeker geen ex NL auto...
Het is inderdaad niet die grijze, maar in de omschrijving staat toch echt dat het een NL auto is. Ik denk dat dit een ex van Oldskoolscooby is? Die had een L1 coupé in deze kleur.
Oeps...inderdaad een ex NL auto...had ik niet gezien op de telefoon..
Die van OSS is een 1800 uit 1984 , deze een 1600 (uit 1980??) met 2 carburateurs :!:
Je auto remt op alle wielen , waarom zou je ze dan niet allemaal aandrijven..

Grt Rene
Gebruikersavatar
SP-Boxer
Berichten: 5494
Lid geworden op: 10 nov 2008 22:52

Re: Te koop op marktplaats enz

Bericht door SP-Boxer »

Ah, die bouwjaren en motorisering wist ik dan weer niet.
"I feel Legacy"
Gebruikersavatar
Rene
Berichten: 1629
Lid geworden op: 04 jan 2009 21:02

Re: Te koop op marktplaats enz

Bericht door Rene »

https://link.marktplaats.nl/m1701270097

Zoekt iemand nog een landbouwvoertuig??
Je auto remt op alle wielen , waarom zou je ze dan niet allemaal aandrijven..

Grt Rene
Gebruikersavatar
Raph
Berichten: 1447
Lid geworden op: 13 dec 2018 23:24

Re: Te koop op marktplaats enz

Bericht door Raph »

Rene schreef:https://link.marktplaats.nl/m1701270097

Zoekt iemand nog een landbouwvoertuig??
Met hoge en lage giering!

Da's serieus veel geld voor een gedeukt Motorrijtuig Met Beperkte Snelheid (MMBS).
Dat 'beperkte snelheid' valt nog best mee, want een T5 kan (mag?) meer dan 40 km/u rijden.
Het kan trouwens pas een T5-motorrijtuig zijn als het (ook) een landbouw- of bosbouwtrekker is.
Hoe dan ook, het lijkt er op dat dit voertuig een uitstervende soort is; zie https://www.boerderij.nl/rechtbank-geld ... rtuig-zijn

Deze link leidt niet naar een MMBS of T5, maar is zeker zo interessant: https://link.marktplaats.nl/m1696730757
Ook bijzonder: je bent slechts 160 euro per kwartaal kwijt aan wegenbelasting...
Gebruikersavatar
sufos
Berichten: 1278
Lid geworden op: 16 apr 2014 18:11

Re: Te koop op marktplaats enz

Bericht door sufos »

Mooie verzorgde Tribeca:
https://link.marktplaats.nl/m1704612015

Enerzijds vind ik het wel wat zo'n Tribeca, maar ja....dat verbruik....daar gaat vrouwlief niet vrolijk van worden, en ik op den duur ook niet.
Subaru Outback
Saab 900 T16S Aero
*thomas*
Berichten: 1715
Lid geworden op: 11 nov 2015 12:44

Re: Te koop op marktplaats enz

Bericht door *thomas* »

Leuke wagen, alleen moeten mensen begrijpen dat het achteraf monteren van LED in de hele EU verboden is.
Gebruikersavatar
boswachterfan
Berichten: 2409
Lid geworden op: 19 nov 2014 10:30

Re: Te koop op marktplaats enz

Bericht door boswachterfan »

We werden vorig jaar door deze man geholpen bij Kleinwier. Is wel een enthousiasteling. :)
Boswachter SG 2.5 XT Blasmusik
Gebruikersavatar
subfan
Berichten: 556
Lid geworden op: 18 jan 2021 22:28

Re: Te koop op marktplaats enz

Bericht door subfan »

Hallo Thomas,

LED hoofdverlichting zal kloppen omdat de rest er ook op aangepast zal moeten worden. (hoogte verstelling etc.
LED dagrijverlichting zal toegestaan zijn omdat de Duitse Sub importeur het als accessoire verkoopt. (in elk geval op de XV)
Ik kan me niet voorstellen dat ze hun klanten boetes willen bezorgen en daarbij, in D moet bijna alles op kenteken bijgeschreven worden.

Ben
Ai'j 't wilt kuj alles zeg wie in Twente!
Gebruikersavatar
SP-Boxer
Berichten: 5494
Lid geworden op: 10 nov 2008 22:52

Re: Te koop op marktplaats enz

Bericht door SP-Boxer »

Er mag zoveel niet, maar Subaru dealers in NL bieden zelf gewoon aftermarktet LED verlichting aan. Met name de koplampen worden daar vaak vervangen.
Lampunits moeten ook altijd een E-keur hebben, maar aangezien er geen controle op is zul je er nooit problemen mee krijgen.

Overigens stoor ik me vaker aan de originele LED verlichting van diverse fabrikanten, dan aan de achteraf geplaatste lampen. (Bij Xenon was dat vaak andersom!)
"I feel Legacy"
Twijfelaar
Berichten: 124
Lid geworden op: 19 mei 2018 14:28

Re: Te koop op marktplaats enz

Bericht door Twijfelaar »

Prachtige auto, eens kijken of ik mijn vrouw zover krijg om de crv weer in te ruilen
Gebruikersavatar
subfan
Berichten: 556
Lid geworden op: 18 jan 2021 22:28

Re: Te koop op marktplaats enz

Bericht door subfan »

Hallo twijfelaar,

Kijk eens bij autofirst-oldeman in Grunn.

Daar staan 2 Tribeca's 3.6, een Outback 3.6 en een Legacy touring 3.0
(Ook een Toy met 345 pk.....)

Ik haal er woensdag m'n nieuwe XV.

Ben
Ai'j 't wilt kuj alles zeg wie in Twente!
Gebruikersavatar
boswachterfan
Berichten: 2409
Lid geworden op: 19 nov 2014 10:30

Re: Te koop op marktplaats enz

Bericht door boswachterfan »

Zo zie je nog eens wat:

http://www.vanleeuwenautomobielen.nl/su ... 5i-comfort

Ik weet het, het ligt aan mij, maar de toon staat me dan al niet aan van zo'n bedrijf. "Onze prijzen zijn vast. Garantie kunt u bijkopen." Maar niet op deze auto, want hij is ouder dan 12 jaar. :x Geef je 9000 euro uit, krijg je geen garantie. Lijkt een beetje op de huidige huizenmarkt. Je moet blij zijn dat je mag kopen.

Maar misschien ben ik gewoon chaggie van het weer :lol:
Boswachter SG 2.5 XT Blasmusik
*thomas*
Berichten: 1715
Lid geworden op: 11 nov 2015 12:44

Re: Te koop op marktplaats enz

Bericht door *thomas* »

Neen, heb zelf ook een hekel aan zo'n bedrijven.

Met mijn schoonvader vorig jaar een 1 jaar oude tiguan gekocht (ik heb hem haast gesmeekt een nieuwe forester te kopen voor dat geld, maar hij kwam niet tot inkeer). Dik betaald, door hen trekhaak laten monteren (800€) en netjes afleverpakket betaald (200€)... Alle prijzen waren vast, geen enkele commerciele tegemoetkoming. We vragen al een jaar om een instructieboekje.

Ik zou de wagen nooit gekocht hebben van een verkoper met zo'n mentaliteit. Mijn insziens bouw je wat marge in. De klant voelt zich daar vaak beter in als hij wat kan praten over de prijs.
Gebruikersavatar
boswachterfan
Berichten: 2409
Lid geworden op: 19 nov 2014 10:30

Re: Te koop op marktplaats enz

Bericht door boswachterfan »

Ja, precies dat ... Van alle bedrijven die we tot nu toe bezocht hebben was het eigenlijk alleen Kleinwier waar we leuk werden ontvangen. En ik hoef echt niet in de watten gelegd worden. Ik snap best dat we een relatief klein budget besteden.
Boswachter SG 2.5 XT Blasmusik
Gebruikersavatar
subfan
Berichten: 556
Lid geworden op: 18 jan 2021 22:28

Re: Te koop op marktplaats enz

Bericht door subfan »

hallo,

Als een auto aan de prijs is, zoals in dit geval, wil ik niet extra betalen voor garantie met mogelijk allerlei uitzonderingen en schijnbaar geen eigen garage, dus eigen verantwoordelijkheid.
Als de prijs niet al te hoog is en je een normale inruil krijgt vraag ik eenmaal wat er nog mogelijk is.
Niets?... Dan moet het geheel kloppen of niet.
Mijn nieuwe XV 2.0 bij de dealer gekocht was onderaan het prijsspectrum en de inruil redelijk.
Bij mijn vorige dealer had ik wat meer inruil gekregen maar daar kost een 1 jaar oudere met 30.000 meer km 1.6 automaat ruim 1000 meer en geen 1 jaar maar slechts een half jaar garantie
Kijk dan zeur ik nergens meer om en gaat het slechts om de duidelijke deal.
Overigens, ik heb een hekel aan korting vragen....., ben dus een moeilijke klant!

Ben
Ai'j 't wilt kuj alles zeg wie in Twente!
*thomas*
Berichten: 1715
Lid geworden op: 11 nov 2015 12:44

Re: Te koop op marktplaats enz

Bericht door *thomas* »

Ik vraag nooit 'korting', ik vraag steeds of er nog financiele tegemoetkomingen / mogelijkheden zijn (maar alleen als ik vind dat de wagen te duur is).

Trouwens, de meeste dealers rekenen echt wel met een 'de-klant-vraagt-altijd-korting-gedachte'. Dat verzin ik niet, dat is me reeds door heel wat zaakvoerders verteld (niet alleen autodealers.
*thomas*
Berichten: 1715
Lid geworden op: 11 nov 2015 12:44

Re: Te koop op marktplaats enz

Bericht door *thomas* »

boswachterfan schreef:Ja, precies dat ... Van alle bedrijven die we tot nu toe bezocht hebben was het eigenlijk alleen Kleinwier waar we leuk werden ontvangen. En ik hoef echt niet in de watten gelegd worden. Ik snap best dat we een relatief klein budget besteden.
Mijn eerste wagen bij Kleinwier gekocht. Daarna nog een paar keer langsgeweest voor een bakje koffie als ik de buurt was. Fijne garage.
Plaats reactie