Wat heb jij vandaag aan je hobby gedaan?

Commentaar, feedback, suggesties en ideëen
DucATIRadeon
Berichten: 900
Lid geworden op: 18 jan 2015 13:53

Re: Wat heb jij vandaag aan je hobby gedaan?

Bericht door DucATIRadeon »

sufos schreef: Het grappige is dat ik er zelf ook wel eens aan zit te denken om een R.E te kopen.
he grappige is, een collega op het werk heeft, beide keren dat ik met de RE naar werk kwam, heel lang zitten turen en bestuderen, dat ie nu ook een gaat kopen. een nieuwere uiteraard (efi, 18" banden, e-start, schijfrem).

vlak voor Covid epidemie was er een oude kennis (of studie, of nog uit de Pakistan tijd) van mn pa bij hem op bezoek en kwam de Enfield in het zicht: oooww, aahhh, wauw etc. paar dagen later, ja hoor die had er ook een gekocht! :D
Gebruikersavatar
Rene
Berichten: 1630
Lid geworden op: 04 jan 2009 21:02

Re: Wat heb jij vandaag aan je hobby gedaan?

Bericht door Rene »

Vandaag werd de goede middendemper bezorgd , was wel een verrassing.
De vorige demper werd zo los afgeleverd met de bon er op vast geplakt..deze kwam in een doos die rammelde : oeps..foute boel dacht ik
Doos opengesneden en daar vond ik de demper.......in 2 stukken :twisted: met een verbindindsmof :evil: en daar was ik niet zo blij mee...
Maar goed...het stadsbakkie staat al een dikke week stil dus de boel maar voor lief genomen en er onder geknoopt.
Voor 100 euro heb ik vanaf de kat een nieuwe schoorsteen er onder hangen , maar achteraf had ik beter wat meer uit moeten geven..
Het is 't net niet...de flenzen tussen de midden en einddemper sloten niet lekker op elkaar aan....heb ik dicht geboetseerd met gungun..
Daarbij had ik er geen echte pakkingen bij maar 2 ringen die het zaakje af moeten dichten..

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Overigens ben ik er nog niet : de katalysator ( tussen uitlaatspruitstuk en middendemper ) is ook lek...moet vervangen worden.....
Kost bij uitlaat-winkel.nl 200 euro , ga eens een zoektocht doen bij onderdelenlijn : wie weet vind ik daar een nette......die laat ik er wel onder zetten...
Je auto remt op alle wielen , waarom zou je ze dan niet allemaal aandrijven..

Grt Rene
Gebruikersavatar
Rene
Berichten: 1630
Lid geworden op: 04 jan 2009 21:02

Re: Wat heb jij vandaag aan je hobby gedaan?

Bericht door Rene »

De 'swifty' staat weer op de p-plaats..
Maandag naar de garage gebracht zodat zij de kat er onder kunnen zetten , tevens is de remmerij achter (weer) nagekeken...
Hoorde een schurend geluid waarop ik de conclusie trok dat de voering versleten was...hebben ze gesteld...nu weer rust bij het remmen..
Voorlopig ben ik even helemaal klaar met dit gebakkie..bij nader inzien had ik beter de Leone kunnen houden maar het zij nu eenmaal zo..
Volgende punt is de preza : heeft nu 197k op te teller staan , krijgt binnenkort een verse distributieriem + aanverwante zaken...
Je auto remt op alle wielen , waarom zou je ze dan niet allemaal aandrijven..

Grt Rene
Gebruikersavatar
quikfit
Berichten: 4863
Lid geworden op: 11 jul 2012 13:51

Re: Wat heb jij vandaag aan je hobby gedaan?

Bericht door quikfit »

Tijdje terug al een Forester XT gekocht om het trekgewicht en/of handel...heeft inclusief reparaties zo'n 2500 Euro gekost en staat nu te koop voor 4700 Euro.
Gisteren een goed rijdende en APK gekeurde Toyota Celica 2.0 turbo met wat schade gekocht voor 500 Euro...eens kijken of we daar ook wat aan kunnen verdienen,ze schijnen vrij zeldzaam te zijn. Uiteindelijk moet alles de deur uit en wil ik een Forester vanaf bouwjaar 2013 aanschaffen(tussen nu en eind 2022) en zo weinig mogelijk spaarcentjes gebruiken.
Bijgevoegd wat foto's. ;)

Gr.Quikfit :mrgreen:
Bijlagen
IMG-20201230-WA0012.jpeg
IMG-20201230-WA0010.jpeg
IMG-20201230-WA0008.jpeg
IMG-20201230-WA0006.jpeg
IMG-20201230-WA0004.jpeg
20201105_132222_compress53.jpg
20201105_132210_compress36.jpg
20201105_132203_compress51.jpg
20201105_132136_compress84.jpg
20201105_132126_compress46.jpg
Subaru Forester SJ FB20 2013 Noorwegen
viewtopic.php?t=6157
Gebruikersavatar
boswachterfan
Berichten: 2410
Lid geworden op: 19 nov 2014 10:30

Re: Wat heb jij vandaag aan je hobby gedaan?

Bericht door boswachterfan »

Verdorie, Kwik! Woonde je maar wat dichterbij! Zou wel iets voor mij zijn.... :)

Die Celica is een leuk project. Niet zo'n vaak verkocht model, voor zover ik weet. Zal best goed rijden.
Boswachter SG 2.5 XT Blasmusik
*thomas*
Berichten: 1715
Lid geworden op: 11 nov 2015 12:44

Re: Wat heb jij vandaag aan je hobby gedaan?

Bericht door *thomas* »

Same here...

Maar ben je zeker dat die Celica een turbo is? Lijkt mij eerder een 2.0GT met de 3SGE motor... Turbo was er enkel in 4x4 en heeft een totaal ander front.
Gebruikersavatar
erichendri
Berichten: 5614
Lid geworden op: 14 nov 2010 21:02

Re: Wat heb jij vandaag aan je hobby gedaan?

Bericht door erichendri »

Mis ook een luchthapper.

Eric
*thomas*
Berichten: 1715
Lid geworden op: 11 nov 2015 12:44

Re: Wat heb jij vandaag aan je hobby gedaan?

Bericht door *thomas* »

Klopt Eric :) . Dat bedoelde ik dus met een ander front (bumper, grill, motorkap). Spoiler klopt ook niet.
Gebruikersavatar
quikfit
Berichten: 4863
Lid geworden op: 11 jul 2012 13:51

Re: Wat heb jij vandaag aan je hobby gedaan?

Bericht door quikfit »

*thomas* schreef:Maar ben je zeker dat die Celica een turbo is? Lijkt mij eerder een 2.0GT met de 3SGE motor... Turbo was er enkel in 4x4 en heeft een totaal ander front.
Hmm...sinds de Forester XT begin ik gewoon overal turbo achter te schrijven :roll: Het betreft inderdaad de 2.0GT https://www.auto-data.net/en/toyota-cel ... 175hp-3129 :oops:
Binnenkort ff op jacht naar een (liefst zilver) rechter voorscherm en deur...de schade achter de deur moet ik nog even goed beoordelen wat betreft het opknappen daarvan.
In ieder geval weer wat te ''hobbyen''. ;)

Gr.Quikfit :mrgreen:
Subaru Forester SJ FB20 2013 Noorwegen
viewtopic.php?t=6157
*thomas*
Berichten: 1715
Lid geworden op: 11 nov 2015 12:44

Re: Wat heb jij vandaag aan je hobby gedaan?

Bericht door *thomas* »

Was zelf een tijdje op zoek naar een 2.0GT, maar uiteindelijk voor de rx8 gegaan. Celica's, en zeker de GT, zijn mooie wagens met een schitterend chassis dankzij de superstrut ophanging (net zoals op de GT4, terwijl o.a. mijn oude 1.8 gewone mcpherson struts had). Controleer eerst of deze goed is. Vervangen van die componenten is duur.
Gebruikersavatar
Gberk
Berichten: 141
Lid geworden op: 10 jan 2019 20:26

Re: Wat heb jij vandaag aan je hobby gedaan?

Bericht door Gberk »

Vandaag de interieurfilters in mijn Forester Turbo 2.0 uit 2002 weer eens vervangen. Vreemd dat deze niet standaard er in zitten, maar kan ze gewoon bestellen en zelf plaatsen. De oude waren lekker vies :-).
Bijlagen
thumb.jpg
thumb.jpg (9.29 KiB) 4721 keer bekeken
Auto: Subaru Forester S-Turbo 2002 (SF)
Gebruikersavatar
aze2000
Berichten: 684
Lid geworden op: 18 apr 2019 21:07

Re: Wat heb jij vandaag aan je hobby gedaan?

Bericht door aze2000 »

quikfit schreef:Tijdje terug al een Forester XT gekocht om het trekgewicht en/of handel...heeft inclusief reparaties zo'n 2500 Euro gekost en staat nu te koop voor 4700 Euro.
Gisteren een goed rijdende en APK gekeurde Toyota Celica 2.0 turbo met wat schade gekocht voor 500 Euro...eens kijken of we daar ook wat aan kunnen verdienen,ze schijnen vrij zeldzaam te zijn. Uiteindelijk moet alles de deur uit en wil ik een Forester vanaf bouwjaar 2013 aanschaffen(tussen nu en eind 2022) en zo weinig mogelijk spaarcentjes gebruiken.
Bijgevoegd wat foto's. ;)

Gr.Quikfit :mrgreen:

Erg leuke wagens om mee te rijden de Celica, en een mooie geschiedenis qua modellen.

Deze Celica zal erg leuk rijden maar wat een lelijk ding blijft dit :lol: , tov de oude celica's.
Groet Robert
Gebruikersavatar
quikfit
Berichten: 4863
Lid geworden op: 11 jul 2012 13:51

Re: Wat heb jij vandaag aan je hobby gedaan?

Bericht door quikfit »

Van de week het slotmechanisme LV vervangen van de EJ204 (342.000km)...vrij lastig als je deur te pas en te onpas niet meer open wil. :(
Gebruikte gemonteerd voor 5 tientjes en weer perfect.

Gr.Quikfit :mrgreen:
Bijlagen
IMG-20210203-WA0009.jpg
IMG-20210203-WA0004.jpg
Subaru Forester SJ FB20 2013 Noorwegen
viewtopic.php?t=6157
Gebruikersavatar
SP-Boxer
Berichten: 5494
Lid geworden op: 10 nov 2008 22:52

Re: Wat heb jij vandaag aan je hobby gedaan?

Bericht door SP-Boxer »

Waarom voor een gebruikte unit gekozen en niet voor een nieuw Chinees motortje voor een paar euro?

Ik was destijds voor twee portieren nog geen 5 euro kwijt en heeft altijd perfect gewerkt. Wel een beetje meer werk dan alleen de unit wisselen natuurlijk.
"I feel Legacy"
Gebruikersavatar
quikfit
Berichten: 4863
Lid geworden op: 11 jul 2012 13:51

Re: Wat heb jij vandaag aan je hobby gedaan?

Bericht door quikfit »

SP-Boxer schreef:Waarom voor een gebruikte unit gekozen en niet voor een nieuw Chinees motortje voor een paar euro?
Geen tijd om te wachten(verzenden). Heb het slot uit de XT gehaald en een 2e hands gekocht(inclusief verzenden) die weer in de XT gaat,die moet deze maand naar de keuring. ;)

Gr.Quikfit :mrgreen:
Subaru Forester SJ FB20 2013 Noorwegen
viewtopic.php?t=6157
Gebruikersavatar
SP-Boxer
Berichten: 5494
Lid geworden op: 10 nov 2008 22:52

Re: Wat heb jij vandaag aan je hobby gedaan?

Bericht door SP-Boxer »

Ahh, ja, spoed gooit alle goed plannen in de war.
"I feel Legacy"
Gebruikersavatar
Rene
Berichten: 1630
Lid geworden op: 04 jan 2009 21:02

Re: Wat heb jij vandaag aan je hobby gedaan?

Bericht door Rene »

De bike-bug stak de kop weer op ;)
Is net als subaritus ongeneeslijk dus wat doe je dan om het 'leed' te verzachten : rijden :okeee:
Op oudejaarsdag heb ik er kort mee gereden en sindsdien stond hij weer stil , vandaag zo'n 80km weggetikt...
Slecht starten en hij liep de eerste kilometers in het onderste toerenbereik ook maar op 3 cilinders , maar eenmaal warm als het spreekwoordelijke zonnetje..
Maar zien hoe dat verder gaat anders moeten de carburateurs maar eens schoongemaakt worden , desnoods een revisie..
Zal wel een gevolg zijn van de hedendaagse benzine : ik tank in Duitsland Euro95 E5 , dat beetje ethanol is blijkbaar niet zo best...

Afbeelding

Afbeelding
Je auto remt op alle wielen , waarom zou je ze dan niet allemaal aandrijven..

Grt Rene
DucATIRadeon
Berichten: 900
Lid geworden op: 18 jan 2015 13:53

Re: Wat heb jij vandaag aan je hobby gedaan?

Bericht door DucATIRadeon »

René, dat op 3 pitten lopen heeft meer met het "lang" stilstaan en de benzine te maken, denk niet dat je nu al aan de carb revisie zit tenzij het verbruik redelijk hoog is (versleten naaldbuizen).

gister ook weer gereden naar het werk met de Royal Enfield, nu met zumo660, was voor het eerst binnendoor sinds de verhuizing van Assen naar Nieuw-Buinen (grensgeval met stadskanaal).
Gebruikersavatar
Rene
Berichten: 1630
Lid geworden op: 04 jan 2009 21:02

Re: Wat heb jij vandaag aan je hobby gedaan?

Bericht door Rene »

Verbruik heb ik nog niet berekend dit seizoen maar dat zal niet idioot hoog zijn..kom ik pas achter als ik met het ding naar de pomp rij..
Kennelijk is een motor gevoeliger voor oude peut dan een auto...met de Leone had ik daar geen last van....
Je auto remt op alle wielen , waarom zou je ze dan niet allemaal aandrijven..

Grt Rene
Gebruikersavatar
quikfit
Berichten: 4863
Lid geworden op: 11 jul 2012 13:51

Re: Wat heb jij vandaag aan je hobby gedaan?

Bericht door quikfit »

Gewoon RON98 erin als ie langere tijd stilstaat...geld ook voor grasmaaiers,boten,motorzagen enz,enz...

Gr.Quikfit :mrgreen:
Subaru Forester SJ FB20 2013 Noorwegen
viewtopic.php?t=6157
Gebruikersavatar
Rene
Berichten: 1630
Lid geworden op: 04 jan 2009 21:02

Re: Wat heb jij vandaag aan je hobby gedaan?

Bericht door Rene »

RON98 vind 'ie niet zo lekker want loopt er wat brak op..
Ik heb de mazzel dat er over de grens euro95 in 2 smaken ( E5 en E10 ) te koop is , dat is aan deze kant van de grens niet het geval..
Je auto remt op alle wielen , waarom zou je ze dan niet allemaal aandrijven..

Grt Rene
DucATIRadeon
Berichten: 900
Lid geworden op: 18 jan 2015 13:53

Re: Wat heb jij vandaag aan je hobby gedaan?

Bericht door DucATIRadeon »

loopt beroerd op 98?? nog nooit van gehoord in de motorwereld! ik hoop echt dat dat tussen je oren zit.
kan ook niet aan de afstelling liggen want dat staat los van 95 of 98 met en zonder E5/10.
Twijfelaar
Berichten: 124
Lid geworden op: 19 mei 2018 14:28

Re: Wat heb jij vandaag aan je hobby gedaan?

Bericht door Twijfelaar »

Altijd zeker als je hem in de winter wegzet een hoge kwaliteit erin doen , dus v power of aral 102 dan is er nooit een probleem, ik tank in de motor nooit 95 altijd hoger of nog beter v power.
Als het moet omdat het niet anders kan heb ik een stabilisator busje bij me die ik er dan bij moet.
Gebruikersavatar
Frankism
Berichten: 100
Lid geworden op: 24 mar 2021 07:03

Re: Wat heb jij vandaag aan je hobby gedaan?

Bericht door Frankism »

Voor het eerst in mijn leven heb ik een auto met twee sets banden (en velgen). ;)

Gisteren de all season banden vervangen voor de zomerversie.

Ik vind deze velgen er mooi onder staan...
Bijlagen
image0 (1).jpeg
Outback 2.5 Automaat, 2004 (Op LPG)
Gebruikersavatar
erichendri
Berichten: 5614
Lid geworden op: 14 nov 2010 21:02

Re: Wat heb jij vandaag aan je hobby gedaan?

Bericht door erichendri »

Ik heb heel lang alleen op winterbanden gereden omdat ik vaak door de blubber reed in het bos etc.....
Toen overgestapt op AT banden voor dagelijks gebruik en een 2de set velgen aangeschaft met echte
winterbanden voor de wintersport vakantie als we naar Oostenrijk gaan.
Ben wel benieuwd wat mijn nieuwe nokian AT banden in de sneeuw doen hier in NL of de Ardennen.
Deze hebben het 3PMS logo, de vorige banden, de grabber AT2 waren M+S.
Op wintersport met de AT banden gaat sowieso niet, ik heb geen ruimte meer voor de kettingen.

Eric
Gebruikersavatar
SP-Boxer
Berichten: 5494
Lid geworden op: 10 nov 2008 22:52

Re: Wat heb jij vandaag aan je hobby gedaan?

Bericht door SP-Boxer »

Hier eveneens gisteren beide auto’s weer voorzien van het zomerrubber. Erg laat dit jaar, maar daar waren de ochtendtemperaturen ook naar. Nu hopelijk alleen nog maar lekkere temperaturen!
"I feel Legacy"
Gebruikersavatar
mikage
Berichten: 153
Lid geworden op: 26 sep 2013 22:12

Re: Wat heb jij vandaag aan je hobby gedaan?

Bericht door mikage »

In de 'nieuwe' Forester zit helaas geen handsfree. Daarom bij de Duitse Amazon de Soaiy S32 aangeschaft. Prima toestelletje met mooi helder geluid, dat zichzelf uitschakelt als je er niet meer bent en weer inschakelt als je instapt. Om de kosten (< €30) hoef je het niet te laten en meneer agent kan je niets meer maken.
Bijlagen
817+YKdPr1L.jpg
Gebruikersavatar
subfan
Berichten: 556
Lid geworden op: 18 jan 2021 22:28

Re: Wat heb jij vandaag aan je hobby gedaan?

Bericht door subfan »

Hallo,

Mijn 2004 Forester van binnen schoongemaakt en leeg gehaald.
Boekjes en rekeningen opgeschoond, sleutelbos uit elkaar gehaald. (welke was ook al weer van de trekhaak???
Wat ligt er dan nog veel in van oude kaarten, tot een deken om het gereedschap stil te krijgen en ik ben blij.... Euro 1,40 gevonden onder de mat....

Waarom?
Ik haal morgen onze nieuwe 2.0 XV lux plus op bij Oldeman in Groningen.
Dan via D. weer terug. Even kijken wat ie kan :lol: .

Ben
Ai'j 't wilt kuj alles zeg wie in Twente!
Gebruikersavatar
aze2000
Berichten: 684
Lid geworden op: 18 apr 2019 21:07

Re: Wat heb jij vandaag aan je hobby gedaan?

Bericht door aze2000 »

Nice,, heb je de oude ingeruild voor de xv?
Groet Robert
Gebruikersavatar
subfan
Berichten: 556
Lid geworden op: 18 jan 2021 22:28

Re: Wat heb jij vandaag aan je hobby gedaan?

Bericht door subfan »

Hallo Robert,

Ja, technisch perfect en dealeronderhouden Fozzy.
Na 8 jaar en 160k wil je wel eens wat nieuws.
Kinderen en hond de deur uit, dan mag ie wel ietsje kleiner zijn.
De SH die mijn zoon heeft en de SJ vind ik wat teveel naar zacht comfort gaan.
En een paar duizend duurder....
Ben
Ai'j 't wilt kuj alles zeg wie in Twente!
Plaats reactie