Wijsheid: Legacy 2.0R of 2.0l?

Vragen over het kopen van een auto of je hebt een interessante auto te koop gezien en je wilt een ander daarop antenderen
Gebruikersavatar
SP-Boxer
Berichten: 5494
Lid geworden op: 10 nov 2008 22:52

Re: Wijsheid: Legacy 2.0R of 2.0l?

Bericht door SP-Boxer »

Die scheur in het dashboard is wel apart aangezien de recall voor de airbag nog niet is uitgevoerd. Daarbij wilde dat nog wel eens gebeuren als de dealer het te snel wilde doen. (Ergens logisch, want de vergoeding die zij krijgen dekt niet de volledig benodigde tijd. Ze zoeken dus naar snellere opties)
"I feel Legacy"
DucATIRadeon
Berichten: 900
Lid geworden op: 18 jan 2015 13:53

Re: Wijsheid: Legacy 2.0R of 2.0l?

Bericht door DucATIRadeon »

hoi!
terugroep actie staat nog open bij heel veel subs inclusief nieuwere: mijn 2015 outback heeft ook diezelfde recall (gehad).
suc6!
Gebruikersavatar
boswachterfan
Berichten: 2406
Lid geworden op: 19 nov 2014 10:30

Re: Wijsheid: Legacy 2.0R of 2.0l?

Bericht door boswachterfan »

Moedige aankoop. Voor mij zou dat niets zijn, maar wel een leuk avontuur. Ben benieuwd. Laat nog eens wat horen.
Boswachter SG 2.5 XT Blasmusik
*thomas*
Berichten: 1715
Lid geworden op: 11 nov 2015 12:44

Re: Wijsheid: Legacy 2.0R of 2.0l?

Bericht door *thomas* »

Hmm, benieuwd hoe dit uitdraait. Ik zou het niet gedaan hebben... Maar wat ik doe, doen anderen ook niet ;) .
Gebruikersavatar
Rene
Berichten: 1629
Lid geworden op: 04 jan 2009 21:02

Re: Wijsheid: Legacy 2.0R of 2.0l?

Bericht door Rene »

https://link.marktplaats.nl/m1634428214

Iemand bekend met deze auto??
Zou 130k op de teller hebben staan , maar tellerstand is onlogisch..
Je auto remt op alle wielen , waarom zou je ze dan niet allemaal aandrijven..

Grt Rene
Gebruikersavatar
soeb
Berichten: 39
Lid geworden op: 13 dec 2020 00:32

Re: Wijsheid: Legacy 2.0R of 2.0l?

Bericht door soeb »

peetforester schreef:
volvolvo schreef:Vandaag bij deze van BVA Auctions gaan kijken. Ondanks de mooie onderhoudshistorie zag het er (van binnen) redelijk uitgeleefd uit. Ondanks dat je naar verhouding weinig hoeft te betalen koop ik liever wat frissers.

https://beta.bva-auctions.com/nl/auctio ... t=60&pid=6
Dit lijkt me een prima koop, als je dit niet voor teveel geld kan overnemen.

Ik zou eerder voor 2.0i gaan, dat is toch gewoon wat degelijker en ook wat bovenstaande posts betreft. De 2.0R-serie is weliswaar optisch mooier, maar je rijdt toch vaker in dan je buiten staat.
Ik heb 'm vandaag opgehaald.
Het goede nieuws:
Hij rijdt fantastisch.Zo'n 125 km naar huis kunnen proberen.Lekker rustig en stabiel. Zowel op LPG als op benzine. Van het overschakelen zelf merk je niets. De overall uiterlijke staat is eigenlijk best wel redelijk.Schakelt soepel en trefzeker.Koppeling grijpt soepel aan. Geen gekke motor- of onderstel geluiden
Het minder goede nieuws:
Het dashboard ziet er inderdaad nog slechter uit dan ik had gehoopt.Aan de passagierskant zijn er 3 stukken uit de bekleding het is wat @volvolvo eerder schreef: alsof er een hond een hap uit heeft genomen. Op de foto's was dit niet te zien.Maar dan had ik maar naar de kijkdag moeten gaan :oops:
De ruitensproeier is defect en het geluid dat de aanjager van de kachel maakt is toch wel erg irritant. Eens kijken hoe dat alles op te lossen is. ;)

Maar al met al ben ik tevreden met de aankoop. Kijken hoe hij zich op de langere termijn houdt. Olie verbruik? koelvloeistof verbruik?
Laatst gewijzigd door soeb op 15 dec 2020 03:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Raph
Berichten: 1447
Lid geworden op: 13 dec 2018 23:24

Re: Wijsheid: Legacy 2.0R of 2.0l?

Bericht door Raph »

Rene schreef:Zou 130k op de teller hebben staan , maar tellerstand is onlogisch..
Aan de hand waarvan kom je tot die conclusie?
Gebruikersavatar
soeb
Berichten: 39
Lid geworden op: 13 dec 2020 00:32

Re: Wijsheid: Legacy 2.0R of 2.0l?

Bericht door soeb »

https://ovi.rdw.nl/
en dan kenteken ingeven
Gebruikersavatar
peetforester
Berichten: 75
Lid geworden op: 12 dec 2017 17:25

Re: Wijsheid: Legacy 2.0R of 2.0l?

Bericht door peetforester »

soeb schreef:
peetforester schreef:
volvolvo schreef:Vandaag bij deze van BVA Auctions gaan kijken. Ondanks de mooie onderhoudshistorie zag het er (van binnen) redelijk uitgeleefd uit. Ondanks dat je naar verhouding weinig hoeft te betalen koop ik liever wat frissers.

https://beta.bva-auctions.com/nl/auctio ... t=60&pid=6
Dit lijkt me een prima koop, als je dit niet voor teveel geld kan overnemen.

Ik zou eerder voor 2.0i gaan, dat is toch gewoon wat degelijker en ook wat bovenstaande posts betreft. De 2.0R-serie is weliswaar optisch mooier, maar je rijdt toch vaker in dan je buiten staat.
Ik heb 'm vandaag opgehaald.
Het goede nieuws:
Hij rijdt fantastisch.Zo'n 125 km naar huis kunnen proberen.Lekker rustig en stabiel. Zowel op LPG als op benzine. Van het overschakelen zelf merk je niets. De overall uiterlijke staat is eigenlijk best wel redelijk.Schakelt soepel en trefzeker.Koppeling grijpt soepel aan. Geen gekke motor- of onderstel geluiden
Het minder goede nieuws:
Het dashboard ziet er inderdaad nog slechter uit dan ik had gehoopt.Aan de passagierskant zijn er 3 stukken uit de bekleding het is wat @volvolvo eerder schreef: alsof er een hond een hap uit heeft genomen. Op de foto's was dit niet te zien.Maar dan had ik maar naar de kijkdag moeten gaan :oops:
De ruitensproeier is defect en het geluid dat de aanjager van de kachel maakt is toch wel erg irritant. Eens kijken hoe dat alles op te lossen is. ;)

Maar al met al ben ik tevreden met de aankoop. Kijken hoe hij zich op de langere termijn houdt. Olie verbruik? koelvloeistof verbruik?
Gefeliciteerd met de aankoop!
Subaru = for ever all 4 wheel drive!
*thomas*
Berichten: 1715
Lid geworden op: 11 nov 2015 12:44

Re: Wijsheid: Legacy 2.0R of 2.0l?

Bericht door *thomas* »

Kachelventilator kan vuil zijn dat in de ventilator terecht is gekomen.

Ruitensproeierreservoir wel vol? Anders starten bij leidingen en zekering, daarna pas de pomp en schakelaar.

Dashboard: andere halen van de sloop, vervangen valt best mee.
Gebruikersavatar
soeb
Berichten: 39
Lid geworden op: 13 dec 2020 00:32

Re: Wijsheid: Legacy 2.0R of 2.0l?

Bericht door soeb »

@peetforester :okeee:
@thomas. dank voor het advies. Reservoir zit vol. Pomp kan je niet horen werken. De zekering, links onder naast het stuur is er volgens mij eentje van 30A en is gecombineerd washer/wiper. De wipers doen het gewoon. Waar zit de pomp trouwens? En met schakelaar bedoel je waarschijnlijk de stengel aan het stuur?
Dash vervangen is niet bij me opgekomen als optie en ook nog nooit gedaan. ;) Maar als suggestie zeer welkom en als het inderdaad niet zo heel ingewikkeld is zoals je zegt wil ik me er wel aan wagen. Zou dan wel graag een plaatje hebben van hoe e.e.a. in elkaar is gehaakt, geklemd en geschroefd.
*thomas*
Berichten: 1715
Lid geworden op: 11 nov 2015 12:44

Re: Wijsheid: Legacy 2.0R of 2.0l?

Bericht door *thomas* »

Geen dank. De pomp zit vast op het reservoir. Hoe je daar bij deze generatie Legacy bijkomt weet ik niet zo 1-2-3. In het ergste geval is het voorbumper eraf halen.

Dashboard verwijderen: https://www.youtube.com/watch?v=jxIeO7sDePM (eerste die ik tegenkwam).

Begin er rustig aan. Heeft in feite ook niets met mechanica te maken, gewoon wat puzzelen (vergelijken met een ingewikkelde mecano). Zorg gewoon dat je de accu los hebt gekoppeld en duw daarna 10 sec op het rempedaal. Kunnen je airbags niet ploffen moest het verkeerd lopen.
Gebruikersavatar
Raph
Berichten: 1447
Lid geworden op: 13 dec 2018 23:24

Re: Wijsheid: Legacy 2.0R of 2.0l?

Bericht door Raph »

soeb schreef:https://ovi.rdw.nl/
en dan kenteken ingeven
Tuurlijk!
Standaard gebruik ik Finnik, maar daar wordt steeds meer informatie die voorheen gratis werd getoond tegenwoordig worden "unlocked" door er voor te betalen. :(
Gebruikersavatar
erichendri
Berichten: 5614
Lid geworden op: 14 nov 2010 21:02

Re: Wijsheid: Legacy 2.0R of 2.0l?

Bericht door erichendri »

Als je je dashboard gaat vervangen, maak foto`s, beter teveel als te weinig.
Daarbij is het niet 123 gedaan, reken op een 3-4 uur hobbyen.

Eric
*thomas*
Berichten: 1715
Lid geworden op: 11 nov 2015 12:44

Re: Wijsheid: Legacy 2.0R of 2.0l?

Bericht door *thomas* »

erichendri schreef:Als je je dashboard gaat vervangen, maak foto`s, beter teveel als te weinig.
Daarbij is het niet 123 gedaan, reken op een 3-4 uur hobbyen.

Eric
Stelt dus niets voor :D. Ooit eens in een xantia vervangen, dat was hels. Citroën gaf zelf 14 uur inbouw/uitbouw op. Ben er een hele week mee zoet geweest. Was toen een jaar of 19 en eerste echte sleutelervaring met auto's...
Gebruikersavatar
soeb
Berichten: 39
Lid geworden op: 13 dec 2020 00:32

Re: Wijsheid: Legacy 2.0R of 2.0l?

Bericht door soeb »

*thomas* schreef:Geen dank. De pomp zit vast op het reservoir. Hoe je daar bij deze generatie Legacy bijkomt weet ik niet zo 1-2-3. In het ergste geval is het voorbumper eraf halen.

Dashboard verwijderen: https://www.youtube.com/watch?v=jxIeO7sDePM (eerste die ik tegenkwam).

Begin er rustig aan. Heeft in feite ook niets met mechanica te maken, gewoon wat puzzelen (vergelijken met een ingewikkelde mecano). Zorg gewoon dat je de accu los hebt gekoppeld en duw daarna 10 sec op het rempedaal. Kunnen je airbags niet ploffen moest het verkeerd lopen.
Dank voor de link en de overige info. :okeee:
Gebruikersavatar
erichendri
Berichten: 5614
Lid geworden op: 14 nov 2010 21:02

Re: Wijsheid: Legacy 2.0R of 2.0l?

Bericht door erichendri »

Thomas, heb een automonteur verleden, mijn 3-4 uur zijn heel andere uren.

Eric
*thomas*
Berichten: 1715
Lid geworden op: 11 nov 2015 12:44

Re: Wijsheid: Legacy 2.0R of 2.0l?

Bericht door *thomas* »

erichendri schreef:Thomas, heb een automonteur verleden, mijn 3-4 uur zijn heel andere uren.

Eric
Dat weet ik, Eric. Was ook geen kritiek of uithaal naar jouw kunde of analyse, gewoon dat een legacy dashboard verwijderen goed te doen is :) .
Gebruikersavatar
erichendri
Berichten: 5614
Lid geworden op: 14 nov 2010 21:02

Re: Wijsheid: Legacy 2.0R of 2.0l?

Bericht door erichendri »

Goed kijken is het halve werk.
Net als goed gereedschap.

Eric
Gebruikersavatar
soeb
Berichten: 39
Lid geworden op: 13 dec 2020 00:32

Re: Wijsheid: Legacy 2.0R of 2.0l?

Bericht door soeb »

Ik schaam mij. De Ruitensproeiers doen het gewoon. Zowel voor als achter. Een gevalletje van RTFM. :oops: Ik ben er echter wel blij mee. Want om bij de pompmotortjes te komen moet inderdaad de voorbumper en grill eraf.
Nu alleen de Blower nog en het dashboard
Gebruikersavatar
volvolvo
Berichten: 32
Lid geworden op: 19 nov 2020 00:58

Re: Wijsheid: Legacy 2.0R of 2.0l?

Bericht door volvolvo »

Mooi!
Gefeliciteerd met je aankoop!
Ik ben uiteindelijk voor een Outback uit 2005 gegaan.
Gebruikersavatar
soeb
Berichten: 39
Lid geworden op: 13 dec 2020 00:32

Re: Wijsheid: Legacy 2.0R of 2.0l?

Bericht door soeb »

Gefeliciteerd met je Outback. Ongeëvenaarde automobielen.Foto's?? :ttiwwp: :lol:
Maar wat heeft de TS @Timv inmiddels opgestoken van zijn topic die wij(ik? jullie?) hebben gekaapt?
€7000 is idioot veel. Hooguit de helft en alleen voor een exemplaar waar weinig tot niets op is aan te merken. En dan liever een 2.0i dan een R. Eens??
*thomas*
Berichten: 1715
Lid geworden op: 11 nov 2015 12:44

Re: Wijsheid: Legacy 2.0R of 2.0l?

Bericht door *thomas* »

Ik denk dat de TS over meer dan voldoende info beschikt om een keuze te moeten maken. Over iemand anders zijn geld kunnen 'wij' moeilijk oordelen, maar de prijzen die voor subaru's worden gevraagd worden bepaald door de markt...

Onlangs was ik aan het kijken naar een Legacy 2.0R uit 2009. Automaat met 115K. Vraagprijs rond de 8000. Moest ik mijn Outback niet hebben en op zoek zijn naar een degelijke wagen, zou ik die waarschijnlijk gekocht hebben.
Gebruikersavatar
volvolvo
Berichten: 32
Lid geworden op: 19 nov 2020 00:58

Re: Wijsheid: Legacy 2.0R of 2.0l?

Bericht door volvolvo »

soeb schreef:Gefeliciteerd met je Outback. Ongeëvenaarde automobielen.Foto's??
Dat ga ik binnenkort doen bij een voorsteltopic. :okeee:
Bijlagen
IMG-20201219-WA0008.jpeg
Gebruikersavatar
soeb
Berichten: 39
Lid geworden op: 13 dec 2020 00:32

Re: Wijsheid: Legacy 2.0R of 2.0l?

Bericht door soeb »

Top . Ziet er goed uit. :okeee: Precies zo een in dezelfde kleurstelling heb ik 9 jaar in rondgereden.
Gebruikersavatar
volvolvo
Berichten: 32
Lid geworden op: 19 nov 2020 00:58

Re: Wijsheid: Legacy 2.0R of 2.0l?

Bericht door volvolvo »

Wanneer heb je hem van de hand gedaan Soeb? Misschien is het wel de jouwe?
Gebruikersavatar
soeb
Berichten: 39
Lid geworden op: 13 dec 2020 00:32

Re: Wijsheid: Legacy 2.0R of 2.0l?

Bericht door soeb »

2013 en het was een automaat, afneembare trekhaak. 93-PR-FG . Hij rijdt nog steeds rond inmiddels met een LPG G3 installatie. Ik verkocht hem met zo'n 100k op de teller en zoals ik elders(bij voorstellen denk ik) heb vermeld een niet helemaal goed herstelde automaatbak. Wat ik als inruilbedrag heb geaccepteerd als inruil op mijn nieuwe Mits .Outlander PHEV zal ik niet zeggen want dat gaat sommigen hier pijn doen. Mij ook trouwens. Maar dat zijn bedrijfsmatige beslissingen. Net zoals de aanschaf van de Mits. Outlander PHEV en de Kona Electric. :?
Ik heb fraaie foto's ervan maar weet ze niet te plaatsen :|
Laatst gewijzigd door soeb op 21 dec 2020 02:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
soeb
Berichten: 39
Lid geworden op: 13 dec 2020 00:32

Re: Wijsheid: Legacy 2.0R of 2.0l?

Bericht door soeb »

volvolvo schreef:Wanneer heb je hem van de hand gedaan Soeb? Misschien is het wel de jouwe?
Mijn Outback2.jpg
Mijn Outback.jpg
gelukt. Was eigenlijk niet zo ingewikkeld. Dit was op de dag (08-10-2004) dat we hem bij de dealer ophaalden samen met mijn zwager die een zwarte 3.0 had gekocht( de demo van de dealer). Ik zou hem nog wel eens willen zien.
Gebruikersavatar
volvolvo
Berichten: 32
Lid geworden op: 19 nov 2020 00:58

Re: Wijsheid: Legacy 2.0R of 2.0l?

Bericht door volvolvo »

Ik moet je teleurstellen Soeb. Ik heb niet de jouw ex Outback aan de haak geslagen.
Plaats reactie