Wijsheid: Legacy 2.0R of 2.0l?
Re: Wijsheid: Legacy 2.0R of 2.0l?
Die scheur in het dashboard is wel apart aangezien de recall voor de airbag nog niet is uitgevoerd. Daarbij wilde dat nog wel eens gebeuren als de dealer het te snel wilde doen. (Ergens logisch, want de vergoeding die zij krijgen dekt niet de volledig benodigde tijd. Ze zoeken dus naar snellere opties)
"I feel Legacy"
-
- Berichten: 900
- Lid geworden op: 18 jan 2015 13:53
Re: Wijsheid: Legacy 2.0R of 2.0l?
hoi!
terugroep actie staat nog open bij heel veel subs inclusief nieuwere: mijn 2015 outback heeft ook diezelfde recall (gehad).
suc6!
terugroep actie staat nog open bij heel veel subs inclusief nieuwere: mijn 2015 outback heeft ook diezelfde recall (gehad).
suc6!
- boswachterfan
- Berichten: 2410
- Lid geworden op: 19 nov 2014 10:30
Re: Wijsheid: Legacy 2.0R of 2.0l?
Moedige aankoop. Voor mij zou dat niets zijn, maar wel een leuk avontuur. Ben benieuwd. Laat nog eens wat horen.
Boswachter SG 2.5 XT Blasmusik
Re: Wijsheid: Legacy 2.0R of 2.0l?
Hmm, benieuwd hoe dit uitdraait. Ik zou het niet gedaan hebben... Maar wat ik doe, doen anderen ook niet .
Mijn Subaru's スバル・レガシィ
Re: Wijsheid: Legacy 2.0R of 2.0l?
https://link.marktplaats.nl/m1634428214
Iemand bekend met deze auto??
Zou 130k op de teller hebben staan , maar tellerstand is onlogisch..
Iemand bekend met deze auto??
Zou 130k op de teller hebben staan , maar tellerstand is onlogisch..
Je auto remt op alle wielen , waarom zou je ze dan niet allemaal aandrijven..
Grt Rene
Grt Rene
Re: Wijsheid: Legacy 2.0R of 2.0l?
Ik heb 'm vandaag opgehaald.peetforester schreef:Dit lijkt me een prima koop, als je dit niet voor teveel geld kan overnemen.volvolvo schreef:Vandaag bij deze van BVA Auctions gaan kijken. Ondanks de mooie onderhoudshistorie zag het er (van binnen) redelijk uitgeleefd uit. Ondanks dat je naar verhouding weinig hoeft te betalen koop ik liever wat frissers.
https://beta.bva-auctions.com/nl/auctio ... t=60&pid=6
Ik zou eerder voor 2.0i gaan, dat is toch gewoon wat degelijker en ook wat bovenstaande posts betreft. De 2.0R-serie is weliswaar optisch mooier, maar je rijdt toch vaker in dan je buiten staat.
Het goede nieuws:
Hij rijdt fantastisch.Zo'n 125 km naar huis kunnen proberen.Lekker rustig en stabiel. Zowel op LPG als op benzine. Van het overschakelen zelf merk je niets. De overall uiterlijke staat is eigenlijk best wel redelijk.Schakelt soepel en trefzeker.Koppeling grijpt soepel aan. Geen gekke motor- of onderstel geluiden
Het minder goede nieuws:
Het dashboard ziet er inderdaad nog slechter uit dan ik had gehoopt.Aan de passagierskant zijn er 3 stukken uit de bekleding het is wat @volvolvo eerder schreef: alsof er een hond een hap uit heeft genomen. Op de foto's was dit niet te zien.Maar dan had ik maar naar de kijkdag moeten gaan
De ruitensproeier is defect en het geluid dat de aanjager van de kachel maakt is toch wel erg irritant. Eens kijken hoe dat alles op te lossen is.
Maar al met al ben ik tevreden met de aankoop. Kijken hoe hij zich op de langere termijn houdt. Olie verbruik? koelvloeistof verbruik?
Laatst gewijzigd door soeb op 15 dec 2020 03:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Wijsheid: Legacy 2.0R of 2.0l?
Aan de hand waarvan kom je tot die conclusie?Rene schreef:Zou 130k op de teller hebben staan , maar tellerstand is onlogisch..
AWD = All We'll Drive
Auto: MY2007 Subaru Legacy Touring Wagon 3.0R
Tip: Uitleg over hoe afbeeldingen te plaatsen op dit forum
Auto: MY2007 Subaru Legacy Touring Wagon 3.0R
Tip: Uitleg over hoe afbeeldingen te plaatsen op dit forum
Re: Wijsheid: Legacy 2.0R of 2.0l?
https://ovi.rdw.nl/
en dan kenteken ingeven
en dan kenteken ingeven
- peetforester
- Berichten: 75
- Lid geworden op: 12 dec 2017 17:25
Re: Wijsheid: Legacy 2.0R of 2.0l?
Gefeliciteerd met de aankoop!soeb schreef:Ik heb 'm vandaag opgehaald.peetforester schreef:Dit lijkt me een prima koop, als je dit niet voor teveel geld kan overnemen.volvolvo schreef:Vandaag bij deze van BVA Auctions gaan kijken. Ondanks de mooie onderhoudshistorie zag het er (van binnen) redelijk uitgeleefd uit. Ondanks dat je naar verhouding weinig hoeft te betalen koop ik liever wat frissers.
https://beta.bva-auctions.com/nl/auctio ... t=60&pid=6
Ik zou eerder voor 2.0i gaan, dat is toch gewoon wat degelijker en ook wat bovenstaande posts betreft. De 2.0R-serie is weliswaar optisch mooier, maar je rijdt toch vaker in dan je buiten staat.
Het goede nieuws:
Hij rijdt fantastisch.Zo'n 125 km naar huis kunnen proberen.Lekker rustig en stabiel. Zowel op LPG als op benzine. Van het overschakelen zelf merk je niets. De overall uiterlijke staat is eigenlijk best wel redelijk.Schakelt soepel en trefzeker.Koppeling grijpt soepel aan. Geen gekke motor- of onderstel geluiden
Het minder goede nieuws:
Het dashboard ziet er inderdaad nog slechter uit dan ik had gehoopt.Aan de passagierskant zijn er 3 stukken uit de bekleding het is wat @volvolvo eerder schreef: alsof er een hond een hap uit heeft genomen. Op de foto's was dit niet te zien.Maar dan had ik maar naar de kijkdag moeten gaan
De ruitensproeier is defect en het geluid dat de aanjager van de kachel maakt is toch wel erg irritant. Eens kijken hoe dat alles op te lossen is.
Maar al met al ben ik tevreden met de aankoop. Kijken hoe hij zich op de langere termijn houdt. Olie verbruik? koelvloeistof verbruik?
Subaru = for ever all 4 wheel drive!
Re: Wijsheid: Legacy 2.0R of 2.0l?
Kachelventilator kan vuil zijn dat in de ventilator terecht is gekomen.
Ruitensproeierreservoir wel vol? Anders starten bij leidingen en zekering, daarna pas de pomp en schakelaar.
Dashboard: andere halen van de sloop, vervangen valt best mee.
Ruitensproeierreservoir wel vol? Anders starten bij leidingen en zekering, daarna pas de pomp en schakelaar.
Dashboard: andere halen van de sloop, vervangen valt best mee.
Mijn Subaru's スバル・レガシィ
Re: Wijsheid: Legacy 2.0R of 2.0l?
@peetforester
@thomas. dank voor het advies. Reservoir zit vol. Pomp kan je niet horen werken. De zekering, links onder naast het stuur is er volgens mij eentje van 30A en is gecombineerd washer/wiper. De wipers doen het gewoon. Waar zit de pomp trouwens? En met schakelaar bedoel je waarschijnlijk de stengel aan het stuur?
Dash vervangen is niet bij me opgekomen als optie en ook nog nooit gedaan. Maar als suggestie zeer welkom en als het inderdaad niet zo heel ingewikkeld is zoals je zegt wil ik me er wel aan wagen. Zou dan wel graag een plaatje hebben van hoe e.e.a. in elkaar is gehaakt, geklemd en geschroefd.
@thomas. dank voor het advies. Reservoir zit vol. Pomp kan je niet horen werken. De zekering, links onder naast het stuur is er volgens mij eentje van 30A en is gecombineerd washer/wiper. De wipers doen het gewoon. Waar zit de pomp trouwens? En met schakelaar bedoel je waarschijnlijk de stengel aan het stuur?
Dash vervangen is niet bij me opgekomen als optie en ook nog nooit gedaan. Maar als suggestie zeer welkom en als het inderdaad niet zo heel ingewikkeld is zoals je zegt wil ik me er wel aan wagen. Zou dan wel graag een plaatje hebben van hoe e.e.a. in elkaar is gehaakt, geklemd en geschroefd.
Re: Wijsheid: Legacy 2.0R of 2.0l?
Geen dank. De pomp zit vast op het reservoir. Hoe je daar bij deze generatie Legacy bijkomt weet ik niet zo 1-2-3. In het ergste geval is het voorbumper eraf halen.
Dashboard verwijderen: https://www.youtube.com/watch?v=jxIeO7sDePM (eerste die ik tegenkwam).
Begin er rustig aan. Heeft in feite ook niets met mechanica te maken, gewoon wat puzzelen (vergelijken met een ingewikkelde mecano). Zorg gewoon dat je de accu los hebt gekoppeld en duw daarna 10 sec op het rempedaal. Kunnen je airbags niet ploffen moest het verkeerd lopen.
Dashboard verwijderen: https://www.youtube.com/watch?v=jxIeO7sDePM (eerste die ik tegenkwam).
Begin er rustig aan. Heeft in feite ook niets met mechanica te maken, gewoon wat puzzelen (vergelijken met een ingewikkelde mecano). Zorg gewoon dat je de accu los hebt gekoppeld en duw daarna 10 sec op het rempedaal. Kunnen je airbags niet ploffen moest het verkeerd lopen.
Mijn Subaru's スバル・レガシィ
Re: Wijsheid: Legacy 2.0R of 2.0l?
Tuurlijk!soeb schreef:https://ovi.rdw.nl/
en dan kenteken ingeven
Standaard gebruik ik Finnik, maar daar wordt steeds meer informatie die voorheen gratis werd getoond tegenwoordig worden "unlocked" door er voor te betalen.
AWD = All We'll Drive
Auto: MY2007 Subaru Legacy Touring Wagon 3.0R
Tip: Uitleg over hoe afbeeldingen te plaatsen op dit forum
Auto: MY2007 Subaru Legacy Touring Wagon 3.0R
Tip: Uitleg over hoe afbeeldingen te plaatsen op dit forum
- erichendri
- Berichten: 5614
- Lid geworden op: 14 nov 2010 21:02
Re: Wijsheid: Legacy 2.0R of 2.0l?
Als je je dashboard gaat vervangen, maak foto`s, beter teveel als te weinig.
Daarbij is het niet 123 gedaan, reken op een 3-4 uur hobbyen.
Eric
Daarbij is het niet 123 gedaan, reken op een 3-4 uur hobbyen.
Eric
Re: Wijsheid: Legacy 2.0R of 2.0l?
Stelt dus niets voor . Ooit eens in een xantia vervangen, dat was hels. Citroën gaf zelf 14 uur inbouw/uitbouw op. Ben er een hele week mee zoet geweest. Was toen een jaar of 19 en eerste echte sleutelervaring met auto's...erichendri schreef:Als je je dashboard gaat vervangen, maak foto`s, beter teveel als te weinig.
Daarbij is het niet 123 gedaan, reken op een 3-4 uur hobbyen.
Eric
Mijn Subaru's スバル・レガシィ
Re: Wijsheid: Legacy 2.0R of 2.0l?
Dank voor de link en de overige info.*thomas* schreef:Geen dank. De pomp zit vast op het reservoir. Hoe je daar bij deze generatie Legacy bijkomt weet ik niet zo 1-2-3. In het ergste geval is het voorbumper eraf halen.
Dashboard verwijderen: https://www.youtube.com/watch?v=jxIeO7sDePM (eerste die ik tegenkwam).
Begin er rustig aan. Heeft in feite ook niets met mechanica te maken, gewoon wat puzzelen (vergelijken met een ingewikkelde mecano). Zorg gewoon dat je de accu los hebt gekoppeld en duw daarna 10 sec op het rempedaal. Kunnen je airbags niet ploffen moest het verkeerd lopen.
- erichendri
- Berichten: 5614
- Lid geworden op: 14 nov 2010 21:02
Re: Wijsheid: Legacy 2.0R of 2.0l?
Thomas, heb een automonteur verleden, mijn 3-4 uur zijn heel andere uren.
Eric
Eric
Re: Wijsheid: Legacy 2.0R of 2.0l?
Dat weet ik, Eric. Was ook geen kritiek of uithaal naar jouw kunde of analyse, gewoon dat een legacy dashboard verwijderen goed te doen is .erichendri schreef:Thomas, heb een automonteur verleden, mijn 3-4 uur zijn heel andere uren.
Eric
Mijn Subaru's スバル・レガシィ
- erichendri
- Berichten: 5614
- Lid geworden op: 14 nov 2010 21:02
Re: Wijsheid: Legacy 2.0R of 2.0l?
Goed kijken is het halve werk.
Net als goed gereedschap.
Eric
Net als goed gereedschap.
Eric
Re: Wijsheid: Legacy 2.0R of 2.0l?
Ik schaam mij. De Ruitensproeiers doen het gewoon. Zowel voor als achter. Een gevalletje van RTFM. Ik ben er echter wel blij mee. Want om bij de pompmotortjes te komen moet inderdaad de voorbumper en grill eraf.
Nu alleen de Blower nog en het dashboard
Nu alleen de Blower nog en het dashboard
Re: Wijsheid: Legacy 2.0R of 2.0l?
Mooi!
Gefeliciteerd met je aankoop!
Ik ben uiteindelijk voor een Outback uit 2005 gegaan.
Gefeliciteerd met je aankoop!
Ik ben uiteindelijk voor een Outback uit 2005 gegaan.
Re: Wijsheid: Legacy 2.0R of 2.0l?
Gefeliciteerd met je Outback. Ongeëvenaarde automobielen.Foto's??
Maar wat heeft de TS @Timv inmiddels opgestoken van zijn topic die wij(ik? jullie?) hebben gekaapt?
€7000 is idioot veel. Hooguit de helft en alleen voor een exemplaar waar weinig tot niets op is aan te merken. En dan liever een 2.0i dan een R. Eens??
Maar wat heeft de TS @Timv inmiddels opgestoken van zijn topic die wij(ik? jullie?) hebben gekaapt?
€7000 is idioot veel. Hooguit de helft en alleen voor een exemplaar waar weinig tot niets op is aan te merken. En dan liever een 2.0i dan een R. Eens??
Re: Wijsheid: Legacy 2.0R of 2.0l?
Ik denk dat de TS over meer dan voldoende info beschikt om een keuze te moeten maken. Over iemand anders zijn geld kunnen 'wij' moeilijk oordelen, maar de prijzen die voor subaru's worden gevraagd worden bepaald door de markt...
Onlangs was ik aan het kijken naar een Legacy 2.0R uit 2009. Automaat met 115K. Vraagprijs rond de 8000. Moest ik mijn Outback niet hebben en op zoek zijn naar een degelijke wagen, zou ik die waarschijnlijk gekocht hebben.
Onlangs was ik aan het kijken naar een Legacy 2.0R uit 2009. Automaat met 115K. Vraagprijs rond de 8000. Moest ik mijn Outback niet hebben en op zoek zijn naar een degelijke wagen, zou ik die waarschijnlijk gekocht hebben.
Mijn Subaru's スバル・レガシィ
Re: Wijsheid: Legacy 2.0R of 2.0l?
Dat ga ik binnenkort doen bij een voorsteltopic.soeb schreef:Gefeliciteerd met je Outback. Ongeëvenaarde automobielen.Foto's??
Re: Wijsheid: Legacy 2.0R of 2.0l?
Top . Ziet er goed uit. Precies zo een in dezelfde kleurstelling heb ik 9 jaar in rondgereden.
Re: Wijsheid: Legacy 2.0R of 2.0l?
Wanneer heb je hem van de hand gedaan Soeb? Misschien is het wel de jouwe?
Re: Wijsheid: Legacy 2.0R of 2.0l?
2013 en het was een automaat, afneembare trekhaak. 93-PR-FG . Hij rijdt nog steeds rond inmiddels met een LPG G3 installatie. Ik verkocht hem met zo'n 100k op de teller en zoals ik elders(bij voorstellen denk ik) heb vermeld een niet helemaal goed herstelde automaatbak. Wat ik als inruilbedrag heb geaccepteerd als inruil op mijn nieuwe Mits .Outlander PHEV zal ik niet zeggen want dat gaat sommigen hier pijn doen. Mij ook trouwens. Maar dat zijn bedrijfsmatige beslissingen. Net zoals de aanschaf van de Mits. Outlander PHEV en de Kona Electric.
Ik heb fraaie foto's ervan maar weet ze niet te plaatsen
Ik heb fraaie foto's ervan maar weet ze niet te plaatsen
Laatst gewijzigd door soeb op 21 dec 2020 02:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Wijsheid: Legacy 2.0R of 2.0l?
gelukt. Was eigenlijk niet zo ingewikkeld. Dit was op de dag (08-10-2004) dat we hem bij de dealer ophaalden samen met mijn zwager die een zwarte 3.0 had gekocht( de demo van de dealer). Ik zou hem nog wel eens willen zien.volvolvo schreef:Wanneer heb je hem van de hand gedaan Soeb? Misschien is het wel de jouwe?
Re: Wijsheid: Legacy 2.0R of 2.0l?
Ik moet je teleurstellen Soeb. Ik heb niet de jouw ex Outback aan de haak geslagen.