Piggyback/Powerbox tuning

Motoren, injectiesystemen etc.
snoef
Berichten: 363
Lid geworden op: 08 mei 2018 12:01

Re: Piggyback/Powerbox tuning

Bericht door snoef »

Heen met Multichip en terug zonder Multichip leverde bijna hetzelfde verbruik op. Terug iets zuiniger, want gestart met warmere motor.
DucATIRadeon schreef:heb je mss al verschil gemerkt in het verbruik met en zonder de multichip?
Forester 2011 FB20
Gebruikersavatar
erichendri
Berichten: 5622
Lid geworden op: 14 nov 2010 21:02

Re: Piggyback/Powerbox tuning

Bericht door erichendri »

Eduardernie van het SCN reed ook met een multichip op zijn SH forester.
Was er geloof ik wel tevreden mee.
Zit nu in zijn 2019 impreza.
Volgens mij zit hij ook hier op subaruforum.

Eric
snoef
Berichten: 363
Lid geworden op: 08 mei 2018 12:01

Re: Piggyback/Powerbox tuning

Bericht door snoef »

Bedankt Eric. Wat Eduard Ernie beschrijft, klinkt bekend. Nu ben ik zelf niet bang voor hoge toeren en zal het verschil daardoor minder merken. Ik zal wat meer op de lage toeren letten. Daar zit immers het meeste voordeel voor de caravantrekker en daar voelt Eduard het ook het meest.
erichendri schreef:Eduardernie van het SCN reed ook met een multichip op zijn SH forester.
Was er geloof ik wel tevreden mee.
Zit nu in zijn 2019 impreza.
Volgens mij zit hij ook hier op subaruforum.

Eric
Forester 2011 FB20
Gebruikersavatar
erichendri
Berichten: 5622
Lid geworden op: 14 nov 2010 21:02

Re: Piggyback/Powerbox tuning

Bericht door erichendri »

Heb zelf het idee dat de trekkracht vaak ook meer tussen de oren zit.

Eric
snoef
Berichten: 363
Lid geworden op: 08 mei 2018 12:01

Re: Piggyback/Powerbox tuning

Bericht door snoef »

Inmiddels heb ik de Multichip opnieuw geïnstalleerd en dit keer tijdens de installatieprocedure zelfs niet mijn spiegel versteld, want je mag geen stroomgebruikers aan doen. Daarnaast heb ik nu alle versnellingen gebruikt zoals de gebruiksaanwijzing aangeeft, voor de zekerheid ook de achteruit en alles lo gear. Vrijwel direct merk ik nu een betere respons en trekkracht. Ik heb met name gelet op de trekkracht in 2 en 3 vanaf 2000 toeren. Die is beduidend meer aanwezig. Een aantal malen wilde ik overschakelen van 2 naar 3, maar toen bleek ik al in 3 te zitten, maar dat voelde nog als 2. Op een testtraject waar ik vol gas in 2 kan rijden, trok de auto beduidend sneller op en naar een hogere snelheid. Ik moest nu echt afremmen waar ik anders de auto gewoon kon laten uitrollen.

Al met al vind ik de Multichip nu een aanrader voor iedereen die gewoon het uiterste uit zijn auto wil halen zonder daarvoor overige hardware toestanden te hoeven aanbrengen.

Overigens heeft deze tweede, meer precieze installatieprocedure geen ander resultaat opgeleverd dan de eerdere keer. Tijdens de 400 km die ik heb gereden met de eerste installatie, heb ik afwisselend met en zonder passagier en lading gereden. Dat maakt enorm verschil natuurlijk, want dan ervaar je de extra pit nauwelijks nog, ook al is die er wel. Volgens Multichip moet er de komende 200 km nog wat bijgeleerd worden. Of dat nog wat extra gaat opleveren, weet ik binnenkort.
Forester 2011 FB20
Plaats reactie