2009 Impreza 2.5 WRX (hatchback) olie verbruik
Re: 2009 Impreza 2.5 WRX (hatchback) olie verbruik
Zou haast denken dat het blok al eens eerder uit elkaar is geweest , afgaande op die beschadigde krukaskeerring..
Je auto remt op alle wielen , waarom zou je ze dan niet allemaal aandrijven..
Grt Rene
Grt Rene
-
- Berichten: 903
- Lid geworden op: 18 jan 2015 13:53
Re: 2009 Impreza 2.5 WRX (hatchback) olie verbruik
iig een keer vervangen. of het blok ook uitklaar is geweest weet ik niet. mss bij Verhoeven wie zal het zeggen?
hij heeft wel al een keer kennis gemaakt met een oneffe ondergrond: er zitten dikke diepe krassen in het carterpan afdichtingsvlak, en dat hebben ze met dikke laag zwarte vloeibaar pakking tegenaan geplakt.
op zich til ik daar niet zo zwaar aan. wat mij wel zou storen is dat ALS het blok ooit eerder is open geweest, dat a) het niet eerder vermeld was of genoteerd, en b) het blok niet goed is ingelopen.
ik meld inlopen omdat wat ik aantref op heel veel vlakken overeen komt met de afbeeldingen en uitleg die quick eerder had gepost.
hij heeft wel al een keer kennis gemaakt met een oneffe ondergrond: er zitten dikke diepe krassen in het carterpan afdichtingsvlak, en dat hebben ze met dikke laag zwarte vloeibaar pakking tegenaan geplakt.
op zich til ik daar niet zo zwaar aan. wat mij wel zou storen is dat ALS het blok ooit eerder is open geweest, dat a) het niet eerder vermeld was of genoteerd, en b) het blok niet goed is ingelopen.
ik meld inlopen omdat wat ik aantref op heel veel vlakken overeen komt met de afbeeldingen en uitleg die quick eerder had gepost.
-
- Berichten: 903
- Lid geworden op: 18 jan 2015 13:53
Re: 2009 Impreza 2.5 WRX (hatchback) olie verbruik
ik ben er uit: het blok is in het verleden niet echt netjes behandeld. de hoonsporen, de plakkerige olie etc.
zuigers zijn mooi volgens de maat, de zuigerveren zitten in de zuigers geplakt en de cilinders zijn spekglad ondanks de hoon patroon. ook zitten er donkere plekken onder de nicasil laag.
ben blij dat ik toch het nieuwe onderblok heb aanbevolen, en daarmee kan ik dit hoofdstuk afsluiten.
mocht iemand het blok willen gebruiken (de krukas is in hele goede staat!!) dat kan, graag binnen 2 weken melden want daarna gaat het naar de oud-ijzer bak (alles, dus bouten/doppen/pluggen incl).
zuigers zijn mooi volgens de maat, de zuigerveren zitten in de zuigers geplakt en de cilinders zijn spekglad ondanks de hoon patroon. ook zitten er donkere plekken onder de nicasil laag.
ben blij dat ik toch het nieuwe onderblok heb aanbevolen, en daarmee kan ik dit hoofdstuk afsluiten.
mocht iemand het blok willen gebruiken (de krukas is in hele goede staat!!) dat kan, graag binnen 2 weken melden want daarna gaat het naar de oud-ijzer bak (alles, dus bouten/doppen/pluggen incl).
Re: 2009 Impreza 2.5 WRX (hatchback) olie verbruik
Als ik je was zette ik het spul te koop...er zijn vast mensen die er nog wel wat mee kunnen.....
Je auto remt op alle wielen , waarom zou je ze dan niet allemaal aandrijven..
Grt Rene
Grt Rene
Re: 2009 Impreza 2.5 WRX (hatchback) olie verbruik
Mocht je hier nog een markt voor vinden (EJ25 die opnieuw oversize uitgeboord + gehoned moet worden) laat het aub weten.. heb er hier ook eentje op de plank liggen!
*edit*
De "Oil separator plate" niet wegmikken - die gaan namelijk allemaal kapot op de oudere motoren, het type dat jij erop hebt zitten is het nieuwe
Kun je iemand op dit forum vast blij mee maken voor 10-15 euro.
https://www.ebay.nl/sch/i.html?_from=R4 ... 11831AA210
*edit2*
Die krukas, staat daar een onderdeelnr op (Zou aan de voorkant moeten staan)
Mogelijk heb ik daar interesse in voor een projectje afhankelijk van welk type het is. (Stuur anders even een PB met het Vin Nr, dan kan ik het onderdeelnr checken)
*edit*
De "Oil separator plate" niet wegmikken - die gaan namelijk allemaal kapot op de oudere motoren, het type dat jij erop hebt zitten is het nieuwe
Kun je iemand op dit forum vast blij mee maken voor 10-15 euro.
https://www.ebay.nl/sch/i.html?_from=R4 ... 11831AA210
*edit2*
Die krukas, staat daar een onderdeelnr op (Zou aan de voorkant moeten staan)
Mogelijk heb ik daar interesse in voor een projectje afhankelijk van welk type het is. (Stuur anders even een PB met het Vin Nr, dan kan ik het onderdeelnr checken)
Daily: 2006 Forester SG9 2.5 XT 4EAT
Hobbybak: 1996 Legacy BD9 2.5 4EAT
Hobbybak: 1996 Legacy BD9 2.5 4EAT
-
- Berichten: 903
- Lid geworden op: 18 jan 2015 13:53
Re: 2009 Impreza 2.5 WRX (hatchback) olie verbruik
als je wat nodig hebt moet je het zeggen dan haal ik het er af.
de krukas had een nr voorop staan, maar laat ik nou daar geen foto/notitie van hebben gemaakt voordat ik de zooi terug inelkaar had gezet...
ik stuur je wel een PB met VIN
de krukas had een nr voorop staan, maar laat ik nou daar geen foto/notitie van hebben gemaakt voordat ik de zooi terug inelkaar had gezet...
ik stuur je wel een PB met VIN
Re: 2009 Impreza 2.5 WRX (hatchback) olie verbruik
Als ik het zo lees kan dit nooit moeilijker zijn dan even de hoon stenen er door en weer in elkaar met nieuwe zuigerveren en lagerschalen en het blok kan weer een rode mee.
Subaru justy g3x 1.3 2006
Suzuki wagon R+ 1.3 2006
Saab 9-5 estate 2.3 2000
Saab 99 2.0 1984
Trabant 601 1972
Suzuki wagon R+ 1.3 2006
Saab 9-5 estate 2.3 2000
Saab 99 2.0 1984
Trabant 601 1972
Re: 2009 Impreza 2.5 WRX (hatchback) olie verbruik
Afhankelijk van de slijtage, kan dat heel vies tegenvallen. (Vooral olie langs de zuigerveren haalt hele nare dingen uit met de cylinder wanden)Tanisha schreef:Als ik het zo lees kan dit nooit moeilijker zijn dan even de hoon stenen er door en weer in elkaar met nieuwe zuigerveren en lagerschalen en het blok kan weer een rode mee.
De tolleranties zijn in um.
Out of Round limiet is 0.05mm Taper limiet is 0.05mm.
Zuigermaat "A" en "B" tolleranties zijn slechts 0.01mm. (A = 99.505 - 99.515 B= 99.495 - 99.505)
Je gaat al heel snel naar een overmaats zuiger (+0.25mm) om weer binnen tollerantie te vallen als er ook maar een klein beetje ongelijke slijtage is.
Laat een boxer motor met kantelende zuigers daar nou precies veel last van hebben door het ontwerp
Hier een tabelletje van mijn EJ25D die 118.000km op de klok had..
@ducATIradeon
Ik zie de PB graag tegemoet, volgens mij zit daar de juiste krukas in die ik nodig zou hebben.
Daily: 2006 Forester SG9 2.5 XT 4EAT
Hobbybak: 1996 Legacy BD9 2.5 4EAT
Hobbybak: 1996 Legacy BD9 2.5 4EAT
Re: 2009 Impreza 2.5 WRX (hatchback) olie verbruik
Da's idd niet veel naar de eerste overmaat.
Subaru justy g3x 1.3 2006
Suzuki wagon R+ 1.3 2006
Saab 9-5 estate 2.3 2000
Saab 99 2.0 1984
Trabant 601 1972
Suzuki wagon R+ 1.3 2006
Saab 9-5 estate 2.3 2000
Saab 99 2.0 1984
Trabant 601 1972
Re: 2009 Impreza 2.5 WRX (hatchback) olie verbruik
Geen losse bussen. De stalen bussen zijn meegegoten in het aluminium.DucATIRadeon schreef:hier zit echt wel nicasil in!
jij hebt toch een onderdelen programmaatje? daar zou je kunnen zien bij de cilinderblok of er losse bussen zijn afgebeeld.
Hoe doe je dat dan als je naar een overmaat wilt gaan?
"I feel Legacy"
-
- Berichten: 903
- Lid geworden op: 18 jan 2015 13:53
Re: 2009 Impreza 2.5 WRX (hatchback) olie verbruik
als er daadwerkelijk stalen bussen in hadden gezeten dan waren ze magnetisch, en dat was niet het geval. en ook kleur verschil tussen staal en alu was er niet.
bij de diesel blokken had ik gezien dat ze stalen verstevigingen bij de hoofdlagers hebben, die zitten er tijdens gieten wel in. maar nog steeds geen stalen bussen.
ik kan het verkeerd/fout hebben en sta open voor corrigeren.
mijn doel met dit blok is bereikt (olieverbruik oorzaak) en verder doe ik er niks mee.
Mrdjc krijgt zometeen PB.
bij de diesel blokken had ik gezien dat ze stalen verstevigingen bij de hoofdlagers hebben, die zitten er tijdens gieten wel in. maar nog steeds geen stalen bussen.
ik kan het verkeerd/fout hebben en sta open voor corrigeren.
mijn doel met dit blok is bereikt (olieverbruik oorzaak) en verder doe ik er niks mee.
Mrdjc krijgt zometeen PB.
Re: 2009 Impreza 2.5 WRX (hatchback) olie verbruik
En ik ben weer tevreden!
Vandaag ontvangen en gelijk alles nagemeten, is nog netjes binnen tolerantie voor STD maat lagers zowel op de hoofd posities mede als de "Big end" kant.
Heb nu een mooie EJ257 krukas in de berging liggen voor een meerjaren plan
EJ20 Closed Deck Block + EJ257 Krukas = ???
Nogmaals bedankt DucATIRadeon!
Vandaag ontvangen en gelijk alles nagemeten, is nog netjes binnen tolerantie voor STD maat lagers zowel op de hoofd posities mede als de "Big end" kant.
Heb nu een mooie EJ257 krukas in de berging liggen voor een meerjaren plan
EJ20 Closed Deck Block + EJ257 Krukas = ???
Nogmaals bedankt DucATIRadeon!
Daily: 2006 Forester SG9 2.5 XT 4EAT
Hobbybak: 1996 Legacy BD9 2.5 4EAT
Hobbybak: 1996 Legacy BD9 2.5 4EAT
-
- Berichten: 903
- Lid geworden op: 18 jan 2015 13:53
-
- Berichten: 47
- Lid geworden op: 20 mei 2011 13:53
Re: 2009 Impreza 2.5 WRX (hatchback) olie verbruik
Je hebt pb over het blok.
Subaru Impreza 2004 Blobeye WRX - Blue
Subaru Impreza 2006 Hawkeye WRX - Black
Subaru Impreza 2006 Hawkeye WRX - Black
-
- Berichten: 903
- Lid geworden op: 18 jan 2015 13:53
Re: 2009 Impreza 2.5 WRX (hatchback) olie verbruik
blok is al lang weg...