td04 turbo
Re: td04 turbo
Houd er ook even rekening mee tot hoever je koppeling en injectoren kunnen gaan dat zijn 2 beperkende factoren.
Injectoren kan je nog wel wat oprekken door een hogere of verstelbare brandstof drukregelaar te plaatsen.
Injectoren kan je nog wel wat oprekken door een hogere of verstelbare brandstof drukregelaar te plaatsen.
Subaru justy g3x 1.3 2006
Suzuki wagon R+ 1.3 2006
Saab 9-5 estate 2.3 2000
Saab 99 2.0 1984
Trabant 601 1972
Suzuki wagon R+ 1.3 2006
Saab 9-5 estate 2.3 2000
Saab 99 2.0 1984
Trabant 601 1972
Re: td04 turbo
Heb een automaat, en verwacht niet dat dat de beperking gaat opleveren tenminste niet vernomen van Marc Verhoeven.Tanisha schreef:Houd er ook even rekening mee tot hoever je koppeling en injectoren kunnen gaan dat zijn 2 beperkende factoren.
Injectoren kan je nog wel wat oprekken door een hogere of verstelbare brandstof drukregelaar te plaatsen.
Wat ik nog van een ander heb gehoord dat wel aan te raden is een walbro brandstofpomp. Vraag me nog wel af zit er in de impreza en of wrx dan wel een andere pomp ?
Groet Robert
Re: td04 turbo
Dat vind je hier... http://opposedforces.com/parts/impreza/ ... tration_2/aze2000 schreef:Wat ik nog van een ander heb gehoord dat wel aan te raden is een walbro brandstofpomp. Vraag me nog wel af zit er in de impreza en of wrx dan wel een andere pomp ?
http://opposedforces.com/parts/forester ... tration_2/
Gr.Quikfit
Subaru Forester SJ FB20 2013 Noorwegen
viewtopic.php?t=6157
viewtopic.php?t=6157
Re: td04 turbo
Zijn van een wrx toch ander artiekel nummers..
dan gaan we er maar vanuit dat het ook een andere pomp is die idd meer brandstof kan leveren als daar om gevraagd wordt.
verder kan ik geen specs vinden op die site ofdat er kwa hoeveelheid wat hij kan leveren..
mischien dan toch nodig om een Walbro te monteren,, kan bij Walbro zelf even nog kijken of ik daar iets kan vinden van vermogen max per pomp
dan gaan we er maar vanuit dat het ook een andere pomp is die idd meer brandstof kan leveren als daar om gevraagd wordt.
verder kan ik geen specs vinden op die site ofdat er kwa hoeveelheid wat hij kan leveren..
mischien dan toch nodig om een Walbro te monteren,, kan bij Walbro zelf even nog kijken of ik daar iets kan vinden van vermogen max per pomp
Groet Robert
Re: td04 turbo
Kijk eerst maar eens eventjes hoe ver de standaard pomp komt met de Saab draai ik 272pk op benzine en tegen de 300pk op e85 gewoon met standaard pomp en injectoren.
Toegegeven dat ik echt op de absolute max van de setup zit.
Toegegeven dat ik echt op de absolute max van de setup zit.
Subaru justy g3x 1.3 2006
Suzuki wagon R+ 1.3 2006
Saab 9-5 estate 2.3 2000
Saab 99 2.0 1984
Trabant 601 1972
Suzuki wagon R+ 1.3 2006
Saab 9-5 estate 2.3 2000
Saab 99 2.0 1984
Trabant 601 1972
Re: td04 turbo
en die oude brandstofpompen leveren niet meer wat vanaf nieuw konden: zo duur zijn die dingen niet dus gewoon voor'
een krachtiger exemplaar gaan om zeker te zijn.
Een universeel exemplaar doet het net zo goed en is vaak goedkoper: rond de 50 euro.
een krachtiger exemplaar gaan om zeker te zijn.
Een universeel exemplaar doet het net zo goed en is vaak goedkoper: rond de 50 euro.
De Moerasruiter.
MY 2000 Forester
Mountainbiken
MY 2000 Forester
Mountainbiken
Re: td04 turbo
ReinO schreef:en die oude brandstofpompen leveren niet meer wat vanaf nieuw konden: zo duur zijn die dingen niet dus gewoon voor'
een krachtiger exemplaar gaan om zeker te zijn.
Een universeel exemplaar doet het net zo goed en is vaak goedkoper: rond de 50 euro.
Twijfel daar toch even over,, is het niet zo dat de oem pomp toch van een goede qualitijd is en dat is nog maar de vraag van een ander merk.
Ook over Walbro lees ik ook wel wat dingen dat ze ook niet altijd zonder problemen zijn.
En over de kosten je zit toch wel op zn 100€ maar dat vind ik dan het minste probleem.
En de vraag is zoals eerder beschreven, is dat zo dat een brandstofpomp minder leverd? heb geen idee.
Maar uiteraard kan het geen kwaat om een pomp eens te vernieuwen, maar als de oem voldoende is heb ik daar mischien wel meer vertrouwen in
dan een Walbro ? ook het geluid van deze pomp wordt vaak aangegeven als punt.
Ben er nog druk aan t lezen maar erg bedankt voor het mee denken
Groet Robert
Re: td04 turbo
Probeer het eerst maar met de standaard brandstofpomp je vermogens doel is ook niet buitensporig hoog dat je meteen aan een andere pomp moet denken.
De juiste turbo en intercooler zijn echt wel het meest belangrijke in dit plaatje.
De juiste turbo en intercooler zijn echt wel het meest belangrijke in dit plaatje.
Subaru justy g3x 1.3 2006
Suzuki wagon R+ 1.3 2006
Saab 9-5 estate 2.3 2000
Saab 99 2.0 1984
Trabant 601 1972
Suzuki wagon R+ 1.3 2006
Saab 9-5 estate 2.3 2000
Saab 99 2.0 1984
Trabant 601 1972
Re: td04 turbo
Tanisha schreef:Probeer het eerst maar met de standaard brandstofpomp je vermogens doel is ook niet buitensporig hoog dat je meteen aan een andere pomp moet denken.
De juiste turbo en intercooler zijn echt wel het meest belangrijke in dit plaatje.
Deel zeker jou idee, laten we met deze setup maar eens kijken, heb ook niet echt een streef doel, je weet dat als je met een xt op pad ga dat je het gevoel hebt dat alles enorm geknepen is en als je gas geeft dat hij door een rietje heen moet
Over een goede week dan ga er een aantal zaken er af en andere er op. ik laat het jullie weten
Groet Robert
Re: td04 turbo
Vind eerst eens uit welke td04 turbo je precies hebt gehaald hebt.
Subaru justy g3x 1.3 2006
Suzuki wagon R+ 1.3 2006
Saab 9-5 estate 2.3 2000
Saab 99 2.0 1984
Trabant 601 1972
Suzuki wagon R+ 1.3 2006
Saab 9-5 estate 2.3 2000
Saab 99 2.0 1984
Trabant 601 1972
- erichendri
- Berichten: 5614
- Lid geworden op: 14 nov 2010 21:02
Re: td04 turbo
De forester Xt is ook een low presure turbo.
Door alleen al het verhogen van de druk bij een goede tuner zijn leuke winsten te halen.
TD04 is nog leuker, stel hem gelijk af op euro95 vanwege alle milieu perikelen van onze overheid.
Ze veranderen nogal eens en zodadelijk mag euro98 of hoger niet meer verkocht worden.
Eric
Door alleen al het verhogen van de druk bij een goede tuner zijn leuke winsten te halen.
TD04 is nog leuker, stel hem gelijk af op euro95 vanwege alle milieu perikelen van onze overheid.
Ze veranderen nogal eens en zodadelijk mag euro98 of hoger niet meer verkocht worden.
Eric
Re: td04 turbo
Dat had ik ook al aangehaald, Eric, dat er zonder TD04 220pk uit te halen valt... Maar goed, we sleutelen allemaal graagerichendri schreef:De forester Xt is ook een low presure turbo.
Door alleen al het verhogen van de druk bij een goede tuner zijn leuke winsten te halen.
TD04 is nog leuker, stel hem gelijk af op euro95 vanwege alle milieu perikelen van onze overheid.
Ze veranderen nogal eens en zodadelijk mag euro98 of hoger niet meer verkocht worden.
Eric
Mijn Subaru's スバル・レガシィ
Re: td04 turbo
Klopt Eric,erichendri schreef:De forester Xt is ook een low presure turbo.
Door alleen al het verhogen van de druk bij een goede tuner zijn leuke winsten te halen.
TD04 is nog leuker, stel hem gelijk af op euro95 vanwege alle milieu perikelen van onze overheid.
Ze veranderen nogal eens en zodadelijk mag euro98 of hoger niet meer verkocht worden.
Eric
Ik wil m idd gelijk naar 95 laten zetten, tank nu 98 en dat blijf ik zo i zo doen die e10 lijkt me niet de beste keus.
Mar zoals je aangeef dan je weet niet wat onze regering gaat doen tzt. heb ook van de TD04 leuke verwachtingen heb de mail van Marc verhoeven er eens bij gepakt waar ik ik met heb zn gesprek hebt over de aanpassing en hij heeft het over op zn 230 / 240 pk tot max 270 pk met een TD04. ik denk / hoop dat ik over de 240 heen kom omdat ik de Uppipe en bovendeel Downpipe ook mee pak.
Met de standaard turbo zal het zn max 200 / 220pk zijn.
Heb nog naar een k&n zitten kijken maar daar zijn de meningen over verdeeld, marc verteld zelf dat de standaard filter tot zn 270 pk prima voldoet en onnodig is.
Ook lees ik dat met een k&n de filtering meer open is .. begijpelijk en toch ook schade kan berokkenen aan je turbo op termijn, snap opzich wel dat bij race wagens dat niet zo uit maakt omdat je daarbij de turbo met meer regelmaat vervang dan bij ons als dalydriver.
Groet Robert
Re: td04 turbo
Het is wel zo dat je zonder software tuning mooi kan zien wat je aanpassingen doen op je auto en als je het naar het zin hebt in een keer de software in orde maken en de duurzame max uit je setup trekken.
Subaru justy g3x 1.3 2006
Suzuki wagon R+ 1.3 2006
Saab 9-5 estate 2.3 2000
Saab 99 2.0 1984
Trabant 601 1972
Suzuki wagon R+ 1.3 2006
Saab 9-5 estate 2.3 2000
Saab 99 2.0 1984
Trabant 601 1972
Re: td04 turbo
En wat betreft je k&n filter kijk maar wat dat met je huidige turbo gedaan heeft en maak dan een beslissing of je die k&n filter oke vind of niet.
Subaru justy g3x 1.3 2006
Suzuki wagon R+ 1.3 2006
Saab 9-5 estate 2.3 2000
Saab 99 2.0 1984
Trabant 601 1972
Suzuki wagon R+ 1.3 2006
Saab 9-5 estate 2.3 2000
Saab 99 2.0 1984
Trabant 601 1972
Re: td04 turbo
Tanisha schreef:En wat betreft je k&n filter kijk maar wat dat met je huidige turbo gedaan heeft en maak dan een beslissing of je die k&n filter oke vind of niet.
klopt, de mijne heeft nu zn 160k gelopen en is als nieuw de turbo, ik denk dat zoals het al eerder is verteld dat op een gegeven moment de stappen steeds kleiner wordt.
Dus de basis is een turbo, en alles wat je er omheen gaat aanpassen heeft zo zn functie, maar is de aanpassing echt een grote verbetering .
het zal met alles een totaal plaatje zijn.
Groet Robert
- erichendri
- Berichten: 5614
- Lid geworden op: 14 nov 2010 21:02
Re: td04 turbo
KN zijn oliegedrenkte filters, dat vind de MAF niet fijn, gaan daar stukvan.
En 270 pk is de max voor de automaat, koppel max is meen ik 320 nm.
Na montage meteen tunen, ff rijden om te kijken wat de winst is ook niet doen.
Al helemaal niet doortrekken, tenzij je van sleutelen houdt.
Eric
En 270 pk is de max voor de automaat, koppel max is meen ik 320 nm.
Na montage meteen tunen, ff rijden om te kijken wat de winst is ook niet doen.
Al helemaal niet doortrekken, tenzij je van sleutelen houdt.
Eric
Laatst gewijzigd door erichendri op 29 dec 2019 21:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: td04 turbo
Daarom als je met standaard software en td04 begint ga je al heel goed merken dat je een turbogat onderin krijgt en meer vermogen bovenin.
Als je een betere intercooler monteert waarbij de flow omhoog gaat en de inlaat temperatuur naar beneden gaat zal je zien dat je turbogat verkleind en je vermogen gaat stijgen.
Een 3inch downpipe gaat de rest doen maar het is niet zo dat de downpipe meer gaat uithalen dan je intercooler heeft uitgehaald de 3 inch gaat je turbogat nog verder verkleinen.
Als je een betere intercooler monteert waarbij de flow omhoog gaat en de inlaat temperatuur naar beneden gaat zal je zien dat je turbogat verkleind en je vermogen gaat stijgen.
Een 3inch downpipe gaat de rest doen maar het is niet zo dat de downpipe meer gaat uithalen dan je intercooler heeft uitgehaald de 3 inch gaat je turbogat nog verder verkleinen.
Subaru justy g3x 1.3 2006
Suzuki wagon R+ 1.3 2006
Saab 9-5 estate 2.3 2000
Saab 99 2.0 1984
Trabant 601 1972
Suzuki wagon R+ 1.3 2006
Saab 9-5 estate 2.3 2000
Saab 99 2.0 1984
Trabant 601 1972
Re: td04 turbo
erichendri schreef:KN zijn oliegedrenkte filters, dat vind de MAF niet fijn, gaan daar stukvan.
En 270 pk is de max voor de automaat, koppel max is meen ik 320 pk.
Na montage meteen tunen, ff rijden om te kijken wat de winst is ook niet doen.
Al helemaal niet doortrekken, tenzij je van sleutelen houdt.
Eric
Weet niet ofdat dat de max is voor de automaat, maar idd alles er op sleutelen en gelijk naar de tuner toe.. alles met respect omgaan idd
Groet Robert
Re: td04 turbo
Zal ook eens kijken naar een impeza sti cooler,, ik kreeg nog wel een spec C cooler aangebonden maar vind die wel erg prijzig.Tanisha schreef:Daarom als je met standaard software en td04 begint ga je al heel goed merken dat je een turbogat onderin krijgt en meer vermogen bovenin.
Als je een betere intercooler monteert waarbij de flow omhoog gaat en de inlaat temperatuur naar beneden gaat zal je zien dat je turbogat verkleind en je vermogen gaat stijgen.
Een 3inch downpipe gaat de rest doen maar het is niet zo dat de downpipe meer gaat uithalen dan je intercooler heeft uitgehaald de 3 inch gaat je turbogat nog verder verkleinen.
en die van een impreza is ook prima voor mij, die is een tik groter dan de oem die ik er nu op heb zitten. en met een uppipe zonder cat en met de bovenste stuk downpipe van 3" moet het goed komen denk ik.
Groet Robert
Re: td04 turbo
Dan heb je lucht en uitlaat kant gehad wat je een lekker breed koppel gaat geven.
Toegegeven dat koppel onderin niet heel veel uithaalt bij een automaat maar denk dat die setup het helemaal voor jouw gaat doen.
Toegegeven dat koppel onderin niet heel veel uithaalt bij een automaat maar denk dat die setup het helemaal voor jouw gaat doen.
Subaru justy g3x 1.3 2006
Suzuki wagon R+ 1.3 2006
Saab 9-5 estate 2.3 2000
Saab 99 2.0 1984
Trabant 601 1972
Suzuki wagon R+ 1.3 2006
Saab 9-5 estate 2.3 2000
Saab 99 2.0 1984
Trabant 601 1972
- erichendri
- Berichten: 5614
- Lid geworden op: 14 nov 2010 21:02
Re: td04 turbo
Monteer een grotere turbo en het turbogat wordt groter.
Hetzelfde bij montage grotere intercooler.
Nog groter bij verplaating intercooler naar (achter) de voorbumper. (FIMC)
Eric
Hetzelfde bij montage grotere intercooler.
Nog groter bij verplaating intercooler naar (achter) de voorbumper. (FIMC)
Eric
Re: td04 turbo
Denk zeker dat het gat groter wordt met een grotere turbo, maar ofdat het turbogat groter wordt door een grotere intercooler lijkt me sterkerichendri schreef:Monteer een grotere turbo en het turbogat wordt groter.
Hetzelfde bij montage grotere intercooler.
Nog groter bij verplaating intercooler naar (achter) de voorbumper. (FIMC)
Eric
wel als je m naar voren plaatst idd daar kan ik me wat bij voorstellen.
Robert
Groet Robert
Re: td04 turbo
Standaard intercoolers zijn nogal restrictief als je daar een exemplaar voor in de plaats zet die een betere doorstroming en hoger koel vermogen gaat je turbogat wel degelijk kleiner worden.
Maar we hebben hier een automaat waarbij een kleiner turbogat al niet hinderlijk zal worden en er worden geen buitensporige vermogens verwacht.
Maar we hebben hier een automaat waarbij een kleiner turbogat al niet hinderlijk zal worden en er worden geen buitensporige vermogens verwacht.
Subaru justy g3x 1.3 2006
Suzuki wagon R+ 1.3 2006
Saab 9-5 estate 2.3 2000
Saab 99 2.0 1984
Trabant 601 1972
Suzuki wagon R+ 1.3 2006
Saab 9-5 estate 2.3 2000
Saab 99 2.0 1984
Trabant 601 1972
Re: td04 turbo
Tanisha schreef:Standaard intercoolers zijn nogal restrictief als je daar een exemplaar voor in de plaats zet die een betere doorstroming en hoger koel vermogen gaat je turbogat wel degelijk kleiner worden.
Maar we hebben hier een automaat waarbij een kleiner turbogat al niet hinderlijk zal worden en er worden geen buitensporige vermogens verwacht.
Dat is wat ik idd bedoel, dat alleen met een grotere turbo het gat groter kan worden , maar juist met een grotere cooler niet lijkt me idd.
En ben het met je eens dat het niet gelijk wonderen gaat verichten, maar als hij de lucht beter kan koelen en de doorstroming beter wordt dan heeft dan zeker positieve gevolgen voor vermogen en turbogat.
Groet Robert
Re: td04 turbo
Des te groter je intercooler des te langer duurt het voordat je turbo die gevuld heeft en zijn druk heeft bereikt.aze2000 schreef:Dat is wat ik idd bedoel, dat alleen met een grotere turbo het gat groter kan worden , maar juist met een grotere cooler niet lijkt me idd.
Gr.Quikfit
Subaru Forester SJ FB20 2013 Noorwegen
viewtopic.php?t=6157
viewtopic.php?t=6157
Re: td04 turbo
Daar heb je dan weer een goed punt idd,,, is het dan weer slim om dan een grotere te plaatsen, tja mischien heb je dan wel iets meer pk's die je er uit kunt toveren, maar als het langer duurt voordat je ze kunt aanspreken is de vraag ofdat je b.v. niet beter 250pk moet hebben met sneller opspoelen dan 265pk en dat het langer duurt....quikfit schreef:Des te groter je intercooler des te langer duurt het voordat je turbo die gevuld heeft en zijn druk heeft bereikt.aze2000 schreef:Dat is wat ik idd bedoel, dat alleen met een grotere turbo het gat groter kan worden , maar juist met een grotere cooler niet lijkt me idd.
Gr.Quikfit
Daar heb je een punt Quik
Groet Robert
Re: td04 turbo
Daarom heb ik het ook over een intercooler met betere doorstroming.quikfit schreef:Des te groter je intercooler des te langer duurt het voordat je turbo die gevuld heeft en zijn druk heeft bereikt.aze2000 schreef:Dat is wat ik idd bedoel, dat alleen met een grotere turbo het gat groter kan worden , maar juist met een grotere cooler niet lijkt me idd.
Gr.Quikfit
Probeer maar eens door een standaard intercooler heen te blazen dan merk je dat die dingen de luchtstroom aardig vertragen (restrictief).
Dat kan dus beter! :P
Nu zal de onderste steen hier niet boven hoeven te komen maar een 200 tot 300 toeren verschil dat de turbo eerder begint te drukken is zeker een haalbare kaart.
Als je eten maakt is het ook niet 1 ingrediënt wat het eten lekker maakt meestal zijn het de dingen die je toevoegt wat je eten echt lekker maken en dat is met dit verhaal ook zo.
Subaru justy g3x 1.3 2006
Suzuki wagon R+ 1.3 2006
Saab 9-5 estate 2.3 2000
Saab 99 2.0 1984
Trabant 601 1972
Suzuki wagon R+ 1.3 2006
Saab 9-5 estate 2.3 2000
Saab 99 2.0 1984
Trabant 601 1972
Re: td04 turbo
Tja als ik dat dan weer bedenk zal dat gat dan ook wel weer gedeeltelijk weg vallen omdat door een betere doorstoming hij makkelijker kan opspoelen idd..Tanisha schreef:Daarom heb ik het ook over een intercooler met betere doorstroming.quikfit schreef:Des te groter je intercooler des te langer duurt het voordat je turbo die gevuld heeft en zijn druk heeft bereikt.aze2000 schreef:Dat is wat ik idd bedoel, dat alleen met een grotere turbo het gat groter kan worden , maar juist met een grotere cooler niet lijkt me idd.
Gr.Quikfit
Probeer maar eens door een standaard intercooler heen te blazen dan merk je dat die dingen de luchtstroom aardig vertragen (restrictief).
Dat kan dus beter! :P
Nu zal de onderste steen hier niet boven hoeven te komen maar een 200 tot 300 toeren verschil dat de turbo eerder begint te drukken is zeker een haalbare kaart.
Als je eten maakt is het ook niet 1 ingrediënt wat het eten lekker maakt meestal zijn het de dingen die je toevoegt wat je eten echt lekker maken en dat is met dit verhaal ook zo.
Wat een intressante techniek ,,, ook intressant jullie ervaringen te lezen, en de geen ervaring maar visie te horen
Groet Robert
Re: td04 turbo
maar die iat laag houden door een betere flow scheelt echt wat, en dat een turbo die ic niet zou kunnen vullen?
Misschien wanneer ie idioot groot is? Rij zelf met zo n belachelijk groot ding maar merk alleen maar voordelen.
Misschien wanneer ie idioot groot is? Rij zelf met zo n belachelijk groot ding maar merk alleen maar voordelen.
De Moerasruiter.
MY 2000 Forester
Mountainbiken
MY 2000 Forester
Mountainbiken