Distributieriem halve tand verschil

Motoren, injectiesystemen etc.
Plaats reactie
boomtriker
Berichten: 45
Lid geworden op: 25 mei 2015 11:08

Distributieriem halve tand verschil

Bericht door boomtriker »

Toch is een vraag overm’n ej20 turbomotor, de distributieriem ligt links op de wielen een halve tand verkeerd, aan de rechtse kant meer dan een halve bovenste wiel en meer dan een tand rechtsonder
Nu hebben ze me wijs gemaakt dat je die halve tand niet kunt wijzigen, maar dan is het systeem toch om zeep?
Wie heeft hier een oplossing voor
Gebruikersavatar
quikfit
Berichten: 4863
Lid geworden op: 11 jul 2012 13:51

Re: Distributieriem halve tand verschil

Bericht door quikfit »

Loshalen en alles weer op tijd zetten,het moet gewoon mogelijk zijn om alles op tijd te zetten.(merktekens)
Ik weet niet hoe oud je snaar is...misschien meteen een verse monteren!?
Zitten alle spietjes nog goed? Zijn de spiebanen niet uit gelubberd?(zowel krukaspoelie,als nokkenastandwielen)
Motor rechtsom draaien...(krukaspoelie)

Gr.Quikfit :mrgreen:
Subaru Forester SJ FB20 2013 Noorwegen
viewtopic.php?t=6157
boomtriker
Berichten: 45
Lid geworden op: 25 mei 2015 11:08

Re: Distributieriem halve tand verschil

Bericht door boomtriker »

Zit een nieuwe distributieriem op en Spanrollen etc
Een halve tand vindt ik veel, mis nu 80 pk , hoor de turbodruk verdwijnen, sissend geluid
Suggesties welkom, ga alles losgooien teminste m’n monteur , maar rek op de riem ???
boomtriker
Berichten: 45
Lid geworden op: 25 mei 2015 11:08

Re: Distributieriem halve tand verschil

Bericht door boomtriker »

Krijg geen foto verstuurd helaas
boomtriker
Berichten: 45
Lid geworden op: 25 mei 2015 11:08

Re: Distributieriem halve tand verschil

Bericht door boomtriker »

1A7343BB-CDB5-4923-95EE-B5AFFC2F2977.jpeg
1A7343BB-CDB5-4923-95EE-B5AFFC2F2977.jpeg (21.21 KiB) 6200 keer bekeken
Bijlagen
F8FDFE03-D376-440E-8303-488ABEA122BC.jpeg
F8FDFE03-D376-440E-8303-488ABEA122BC.jpeg (30.4 KiB) 6200 keer bekeken
3A0DFABC-2CF5-4768-8E98-CD54BF6C0597.jpeg
3A0DFABC-2CF5-4768-8E98-CD54BF6C0597.jpeg (22.92 KiB) 6200 keer bekeken
4F9FDD66-1535-4ABF-A169-9AAD96C9BED2.jpeg
4F9FDD66-1535-4ABF-A169-9AAD96C9BED2.jpeg (26.36 KiB) 6200 keer bekeken
boomtriker
Berichten: 45
Lid geworden op: 25 mei 2015 11:08

Re: Distributieriem halve tand verschil

Bericht door boomtriker »

Tel kwart naar rechts draaien
JSE
Berichten: 197
Lid geworden op: 06 mei 2017 17:50

Re: Distributieriem halve tand verschil

Bericht door JSE »

De monteur die hem er zo op gelegd heeft in ieder geval niet meer eraan laten komen.
Riem er even af pakken en gewoon goed er op leggen, nix aan de hand.

Is die poulie (kijkend naar de krukaspoulie) links onder wel de originele?
Gebruikersavatar
erichendri
Berichten: 5614
Lid geworden op: 14 nov 2010 21:02

Re: Distributieriem halve tand verschil

Bericht door erichendri »

Je mist 80pk.
Hoe gemeten?
Hoort een sissend geluid.
Wanneer dan?

Eric
Laatst gewijzigd door erichendri op 25 dec 2019 21:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
quikfit
Berichten: 4863
Lid geworden op: 11 jul 2012 13:51

Re: Distributieriem halve tand verschil

Bericht door quikfit »

boomtriker schreef:hoor de turbodruk verdwijnen, sissend geluid
Als je het hoort sissen tijdens het opspoelen dan heb je een lekkage in je inlaat traject.(na de turbo)
Dump Valve is goed?
Ik zou eerst maar eens de timing goed zetten van je distributie :!:

Welk bouwjaar is je blok :?:

Gr.Quikfit :mrgreen:
Subaru Forester SJ FB20 2013 Noorwegen
viewtopic.php?t=6157
Gebruikersavatar
niksnut
Berichten: 1638
Lid geworden op: 13 mar 2009 23:19

Re: Distributieriem halve tand verschil

Bericht door niksnut »

zit de juiste riem er wel op. zit net te zoeken naar een nieuwe riem voor mijn impreza en zie da er ook riemen naar boven komen met 2 tanden meer als degene die ik nodig heb
boomtriker
Berichten: 45
Lid geworden op: 25 mei 2015 11:08

Re: Distributieriem halve tand verschil

Bericht door boomtriker »

Het alles afgeperst wat na de turbo zit dus ook spruitstuk, zodra ik bv een caravan achter m’n trike heb hangen dus koppel vraag sist hij en bouwd geen druk op,
Heb alles geprobeerd en kom er nu achter dat de riem niet goed ligt, toch is kijken of het de goeie riem is
Hij staat op 1,2 bar druk maar verlies veel druk
Gebruikersavatar
erichendri
Berichten: 5614
Lid geworden op: 14 nov 2010 21:02

Re: Distributieriem halve tand verschil

Bericht door erichendri »

Kom dat sissen niet door een gescheurde inlaatslang die bij motorbeweging iets wijkt?

Eric
boomtriker
Berichten: 45
Lid geworden op: 25 mei 2015 11:08

Re: Distributieriem halve tand verschil

Bericht door boomtriker »

Nee alles afgeperst met 2 bar en systeem blijft op druk ook met gasklep open, wel met uitlaatkleppen dicht natuurlijk
Gebruikersavatar
quikfit
Berichten: 4863
Lid geworden op: 11 jul 2012 13:51

Re: Distributieriem halve tand verschil

Bericht door quikfit »

Eerst maar eens kijken of de juiste snaar is gemonteerd en de boel op tijd zetten...
Is de snaar kortgeleden vervangen :?: En is toen het probleem begonnen :?:

Gr.Quikfit :mrgreen:
Subaru Forester SJ FB20 2013 Noorwegen
viewtopic.php?t=6157
boomtriker
Berichten: 45
Lid geworden op: 25 mei 2015 11:08

Re: Distributieriem halve tand verschil

Bericht door boomtriker »

Na nieuwe krakaslagers plaatsen is het probleem begonnen, was eerst een Twin turbo., maar dat liep niet fijn dus terug gebouwd naar singel met vrij programeerbare ecu
Maar ga eerst riem goed zetten, denk dat het probleem daarin zit, dat bij verbranding de uitlaatklep al openstaat
Maar vindt die halve tanden raar
boomtriker
Berichten: 45
Lid geworden op: 25 mei 2015 11:08

Re: Distributieriem halve tand verschil

Bericht door boomtriker »

Zit nieuwe riem spanrollen etc op
Gebruikersavatar
erichendri
Berichten: 5614
Lid geworden op: 14 nov 2010 21:02

Re: Distributieriem halve tand verschil

Bericht door erichendri »

Uitlaatkleppen en inlaatkleppen staan bij een arbeidsslag al meer dan 120 krukasgraden dicht.

Eric
boomtriker
Berichten: 45
Lid geworden op: 25 mei 2015 11:08

Re: Distributieriem halve tand verschil

Bericht door boomtriker »

De compressie test komt op alles 4 Cylinders hetzelfde uit rond 9.8
Gebruikersavatar
quikfit
Berichten: 4863
Lid geworden op: 11 jul 2012 13:51

Re: Distributieriem halve tand verschil

Bericht door quikfit »

boomtriker schreef:De compressie test komt op alles 4 Cylinders hetzelfde uit rond 9.8
Maar is de juiste distributieriem (lengte/tanden) gemonteerd en staat ie nu op tijd?
Al uitgevogeld waar ie sist? Is het niet de turbo zelf :?:

Gr.Quikfit :mrgreen:
Subaru Forester SJ FB20 2013 Noorwegen
viewtopic.php?t=6157
boomtriker
Berichten: 45
Lid geworden op: 25 mei 2015 11:08

Re: Distributieriem halve tand verschil

Bericht door boomtriker »

2bar afgeperst?? Distributieriem wordt 15 Jan goed gelegd dus afwachten wat hij doet, wordt er schijt ziek van
Brandstofverbruik is ook heel hoop 1 ltr 6,5 km
Ik doe naar 15 Jan een update
Gebruikersavatar
quikfit
Berichten: 4863
Lid geworden op: 11 jul 2012 13:51

Re: Distributieriem halve tand verschil

Bericht door quikfit »

Al wat wijzer?

Gr.Quikfit :mrgreen:
Subaru Forester SJ FB20 2013 Noorwegen
viewtopic.php?t=6157
Plaats reactie