Wat heb jij vandaag aan je hobby gedaan?

Commentaar, feedback, suggesties en ideëen
*thomas*
Berichten: 1715
Lid geworden op: 11 nov 2015 12:44

Re: Wat heb jij vandaag aan je hobby gedaan?

Bericht door *thomas* »

Ik zou zelf een tint lichter hebben gekozen, maar heb het destijds bij mijn Forester ook gedaan. Scheelt ook echt een hoop warmte in de zomer, want Subaru's van die generatie (de Legacy ook) zijn echte visbokalen en warmen snel op.
Gebruikersavatar
quikfit
Berichten: 4864
Lid geworden op: 11 jul 2012 13:51

Re: Wat heb jij vandaag aan je hobby gedaan?

Bericht door quikfit »

*thomas* schreef:Ik zou zelf een tint lichter hebben gekozen, maar heb het destijds bij mijn Forester ook gedaan. Scheelt ook echt een hoop warmte in de zomer, want Subaru's van die generatie (de Legacy ook) zijn echte visbokalen en warmen snel op.
Persoonlijk vind ik het wel goed staan en ik heb er zelf ook over gedacht om folie te monteren,wat mij tegenhoud is dat ik niet in een donker hok wil zitten,het uitzicht minder word (vooral 's nachts) en dat ik meerdere topics ben tegengekomen waar de folie loslaat...met name op de stijlloze achterdeuren...maar het ziet er wel tof uit.

Gr.Quikfit :mrgreen:
Laatst gewijzigd door quikfit op 22 okt 2019 12:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Subaru Forester SJ FB20 2013 Noorwegen
viewtopic.php?t=6157
*thomas*
Berichten: 1715
Lid geworden op: 11 nov 2015 12:44

Re: Wat heb jij vandaag aan je hobby gedaan?

Bericht door *thomas* »

Valt echt goed mee hoor, dat uitzicht 's nachts. Als je niet te donker wordt heb je noch overdag, noch 's nachts problemen met zicht rondom.

Ik vond het fijner dat er wat minder inkijk was in de wagen.
Bijlagen
DSCN4766.JPG
Gebruikersavatar
aze2000
Berichten: 684
Lid geworden op: 18 apr 2019 21:07

Re: Wat heb jij vandaag aan je hobby gedaan?

Bericht door aze2000 »

*thomas* schreef:Ik zou zelf een tint lichter hebben gekozen, maar heb het destijds bij mijn Forester ook gedaan. Scheelt ook echt een hoop warmte in de zomer, want Subaru's van die generatie (de Legacy ook) zijn echte visbokalen en warmen snel op.
Hoi Thomas,

Begrijp je volkomen,, maar ik heb idd ook getwijfeld over de kleur tint, maar neem van me aan dat het minder donkeris dan dat het lijkt.

Nog sterker, een tint lichter had niet heel veel meer waarde.

uiteraard is het op de foto niet goed te zien, maar als je goed kijkt dan kun je door de ramen heen kijken. en het was erg bewolkt weer ook.

zal proberen nog eens wat foto's te maken
Groet Robert
Gebruikersavatar
aze2000
Berichten: 684
Lid geworden op: 18 apr 2019 21:07

Re: Wat heb jij vandaag aan je hobby gedaan?

Bericht door aze2000 »

quikfit schreef:
*thomas* schreef:Ik zou zelf een tint lichter hebben gekozen, maar heb het destijds bij mijn Forester ook gedaan. Scheelt ook echt een hoop warmte in de zomer, want Subaru's van die generatie (de Legacy ook) zijn echte visbokalen en warmen snel op.
Persoonlijk vind ik het wel goed staan en ik heb er zelf ook over gedacht om folie te monteren,wat mij tegenhoud is dat ik niet in een donker hok wil zitten,het uitzicht minder word (vooral 's nachts) en dat ik meerdere topics ben tegengekomen waar de folie loslaat...met name op de stijlloze achterdeuren...maar het ziet er wel tof uit.

Gr.Quikfit :mrgreen:

Je wil het mischien niet geloven maar ik dacht het zelfde totdat ik me heb laten overtuigen dat het veel minder donker is dan dat het lijkt. zeker ook s'avonds
En het los laten van de folie is veel aan te danken dat mensen het zelf gaan doen met ali folie wat vaak en al drama is.

Ik heb het laten doen en ja dat heeft een prijs maar liever duur dan rond rijden met bobbels en loslatende folie,,, oer lelijk,,, maar niet duur :lol:

ik heb 10 jaar garantie op de folie op alles... no nonsens


zal uiteraard eens wat foto's maken van overdag en s'avonds
Groet Robert
Gebruikersavatar
Tanisha
Berichten: 362
Lid geworden op: 02 sep 2019 22:43

Re: Wat heb jij vandaag aan je hobby gedaan?

Bericht door Tanisha »

quikfit schreef:
*thomas* schreef:Ik zou zelf een tint lichter hebben gekozen, maar heb het destijds bij mijn Forester ook gedaan. Scheelt ook echt een hoop warmte in de zomer, want Subaru's van die generatie (de Legacy ook) zijn echte visbokalen en warmen snel op.
Persoonlijk vind ik het wel goed staan en ik heb er zelf ook over gedacht om folie te monteren,wat mij tegenhoud is dat ik niet in een donker hok wil zitten,het uitzicht minder word (vooral 's nachts) en dat ik meerdere topics ben tegengekomen waar de folie loslaat...met name op de stijlloze achterdeuren...maar het ziet er wel tof uit.

Gr.Quikfit :mrgreen:
Dan is dit een mooie optie voor jou https://www.privacyshades.nl/
Subaru justy g3x 1.3 2006
Suzuki wagon R+ 1.3 2006
Saab 9-5 estate 2.3 2000
Saab 99 2.0 1984
Trabant 601 1972
Gebruikersavatar
SP-Boxer
Berichten: 5494
Lid geworden op: 10 nov 2008 22:52

Re: Wat heb jij vandaag aan je hobby gedaan?

Bericht door SP-Boxer »

Privacy shades kan natuurlijk alleen wanneer je een deurstijl hebt. Voor de Subaru's met "stijlloze" ramen heb je deze enkel voor de bagageruimte.

Ik heb op mijn Spec B getinte ruiten en dat blijft perfect zitten. Waarschijnlijk heeft de vorige eigenaar dat professioneel laten doen, heb kennende.
Op mijn Vivio heb ik het zelf geplakt met het goedkoopste folie dat ik kon vinden. Voor de vlakke zijruiten is dat perfect, maar op een bolle achterruit was iets meer ervaring waarschijnlijk beter geweest :mrgreen:
"I feel Legacy"
Gebruikersavatar
aze2000
Berichten: 684
Lid geworden op: 18 apr 2019 21:07

Re: Wat heb jij vandaag aan je hobby gedaan?

Bericht door aze2000 »

SP-Boxer schreef:Privacy shades kan natuurlijk alleen wanneer je een deurstijl hebt. Voor de Subaru's met "stijlloze" ramen heb je deze enkel voor de bagageruimte.

Ik heb op mijn Spec B getinte ruiten en dat blijft perfect zitten. Waarschijnlijk heeft de vorige eigenaar dat professioneel laten doen, heb kennende.
Op mijn Vivio heb ik het zelf geplakt met het goedkoopste folie dat ik kon vinden. Voor de vlakke zijruiten is dat perfect, maar op een bolle achterruit was iets meer ervaring waarschijnlijk beter geweest :mrgreen:

hahaha mooie omschrijving Boxer :lol: :lol: :lol: we durven niet verder te vragen :okeee:

maar idd van die halve toepassigen is meestal voor de hoog eisende subaru rijder geen ruimte voor ;)

Vaak is de pasvorm toch niet geheel naar wens en zoals je idd aangeef past het niet eens op een stijlloze deur.

prof laten beplakken vind ik altijd nog de beste optie.. en de (dure) aankoop ben je sneller vergeten dan de mega ergenis van het niet te vreden zijn over het resultaat
Groet Robert
Gebruikersavatar
sufos
Berichten: 1278
Lid geworden op: 16 apr 2014 18:11

Re: Wat heb jij vandaag aan je hobby gedaan?

Bericht door sufos »

Ik heb op maat gemaakte folie gekocht op ebay en dat is top. Verkrijgbaar in verschillende tinten, zit er bij mij 5 jaar op en zit op 1 raam na nog steeds perfect. Was even wat werk maar daar was de prijs dan ook wel weer na. Bij een volgende auto doe ik het net zo.
Subaru Outback
Saab 900 T16S Aero
Gebruikersavatar
aze2000
Berichten: 684
Lid geworden op: 18 apr 2019 21:07

Re: Wat heb jij vandaag aan je hobby gedaan?

Bericht door aze2000 »

Ja nu gaat het beginnen,, de radio is binnen.

Nu de opbouw monteren waar de radio in komt en de oude er uit.

Daarna komen de speakers.. want wat een slecht geluid zit er standaard in..

Maar nu eerst de radio
Bijlagen
image.jpg
Groet Robert
Gebruikersavatar
quikfit
Berichten: 4864
Lid geworden op: 11 jul 2012 13:51

Re: Wat heb jij vandaag aan je hobby gedaan?

Bericht door quikfit »

Dat inbouwframe heb je niet nodig als er al een Dubbel-Din in zit,dan zet je alleen de beugeltjes over.
Ben niet zeker of jouw bouwjaar al Dubbel-Din heeft of enkel Din vanuit de fabriek....bij enkel Din dien je het inbouwframe wel te gebruiken.
Heeft jou auto al stuurbediening?
Speakers kunnen inderdaad beter maar bij mij heeft een Upgrade van de radio al significante verbetering opgeleverd.
Succes met de inbouw. :okeee:

Gr.Quikfit :mrgreen:
Subaru Forester SJ FB20 2013 Noorwegen
viewtopic.php?t=6157
Gebruikersavatar
aze2000
Berichten: 684
Lid geworden op: 18 apr 2019 21:07

Re: Wat heb jij vandaag aan je hobby gedaan?

Bericht door aze2000 »

quikfit schreef:Dat inbouwframe heb je niet nodig als er al een Dubbel-Din in zit,dan zet je alleen de beugeltjes over.
Ben niet zeker of jouw bouwjaar al Dubbel-Din heeft of enkel Din vanuit de fabriek....bij enkel Din dien je het inbouwframe wel te gebruiken.
Heeft jou auto al stuurbediening?
Speakers kunnen inderdaad beter maar bij mij heeft een Upgrade van de radio al significante verbetering opgeleverd.
Succes met de inbouw. :okeee:

Gr.Quikfit :mrgreen:

Dank je Quikfit,

Heeft geen dubbel din, maar een enkele.
Heb ook helaas geen stuur beding .. maar goed dat nemen we voor nu maar voor lief,,

ik hou je op de hoogte :okeee:
Groet Robert
Gebruikersavatar
aze2000
Berichten: 684
Lid geworden op: 18 apr 2019 21:07

Re: Wat heb jij vandaag aan je hobby gedaan?

Bericht door aze2000 »

To zo ver gekomen... alleen nu opzoek naar een kabel van subaru naar iso
Bijlagen
60E9FB30-E4BB-45A9-BD98-C02C2251A152.jpeg
31C1EC43-C351-4DCE-94EF-A123FDA55006.jpeg
FA5FCA0F-1770-446F-B0C6-E9FD50949FE0.jpeg
F831FFC5-FEC1-40A1-AC37-69432A990D76.jpeg
675307B9-D1F3-448D-96C4-DEDA3DE7792A.jpeg
0F8ED196-DCF5-473F-BEB4-CDF9BE2CF8D5.jpeg
3428CCC3-B23A-4630-AFCD-FE81CB7D870D.jpeg
E8CDC17E-B06D-400C-BE5B-188AB61056B2.jpeg
B7C1EC14-0D10-4A99-9F8C-3449570F41AB.jpeg
Groet Robert
Gebruikersavatar
quikfit
Berichten: 4864
Lid geworden op: 11 jul 2012 13:51

Re: Wat heb jij vandaag aan je hobby gedaan?

Bericht door quikfit »

aze2000 schreef:alleen nu opzoek naar een kabel van subaru naar iso
Haha,dat is het eerste wat je moet regelen :lol:
Die dubbel-Din kan je toch ook kwijt op de plaats van de originele radio? Dan kan je de originele beugeltjes gebruiken en ben je alleen dat opbergvakje kwijt onder de radio...en kan je misschien een origineel navigatiesysteem inbouwen op het dashboard. ;)
Maar je bent i.i.g. van de straat... :lol: :okeee:

Gr.Quikfit :mrgreen:
Subaru Forester SJ FB20 2013 Noorwegen
viewtopic.php?t=6157
Gebruikersavatar
aze2000
Berichten: 684
Lid geworden op: 18 apr 2019 21:07

Re: Wat heb jij vandaag aan je hobby gedaan?

Bericht door aze2000 »

quikfit schreef:
aze2000 schreef:alleen nu opzoek naar een kabel van subaru naar iso
Haha,dat is het eerste wat je moet regelen :lol:
Die dubbel-Din kan je toch ook kwijt op de plaats van de originele radio? Dan kan je de originele beugeltjes gebruiken en ben je alleen dat opbergvakje kwijt onder de radio...en kan je misschien een origineel navigatiesysteem inbouwen op het dashboard. ;)
Maar je bent i.i.g. van de straat... :lol: :okeee:

Gr.Quikfit :mrgreen:

hahah mooie ben jij Quik

Nou op de orginele plek vind ik een waardeloze plek, en gevaarlijk ook nog eens, je kijkt naar beneden voor de bediening en nav ,, waardeloos!!

En de Oem nav van suabru is ook bagger,,, zoals eigenlijk alle oem nav systemen die in de auto's zitten.. mischien leuk als je niet veel rijdt of als ik er maar kom is het prima,, maar ben er nog niet een tegen gekomen wat goed werkt.
dus de opbouw boven in met een radio met google maps enz leek mij de beste oplossing,, komt gelijk camera voor en achter in en dashcam.. voor t filmen van de buurvrouw... hier al even een test foto gemaakt...zie hier onder....gelukkig had ze het niet door :lol:

kabel even maandag halen dan kan ik verder met monteren ..
Bijlagen
529222c973f66432ee9fc09525061c2d.jpg
Groet Robert
Gebruikersavatar
Norge
Berichten: 113
Lid geworden op: 15 apr 2018 09:21

Re: Wat heb jij vandaag aan je hobby gedaan?

Bericht door Norge »

Klopt, die originele navigatie is bagger.
If you can’t fix it with a hammer, you’ve got a electrical problem.
Gebruikersavatar
Rene
Berichten: 1630
Lid geworden op: 04 jan 2009 21:02

Re: Wat heb jij vandaag aan je hobby gedaan?

Bericht door Rene »

2 dopjes op de ruitenwisserarmen geplaatst..
Was ze beiden kwijt en ik ergerde me er aan...dingetjes ( 86538SA020 ) kosten 2,55 incl. per stuk bij de dealer ;)

Afbeelding

Afbeelding
Je auto remt op alle wielen , waarom zou je ze dan niet allemaal aandrijven..

Grt Rene
Gebruikersavatar
aze2000
Berichten: 684
Lid geworden op: 18 apr 2019 21:07

Re: Wat heb jij vandaag aan je hobby gedaan?

Bericht door aze2000 »

Rene schreef:2 dopjes op de ruitenwisserarmen geplaatst..
Was ze beiden kwijt en ik ergerde me er aan...dingetjes ( 86538SA020 ) kosten 2,55 incl. per stuk bij de dealer ;)

Afbeelding

Afbeelding
Snap gelijk wat je bedoel,,, staat zo armoedig ..

Goed te zien deze opknap werk...

Ik erg me al een tijdje kapot dat tussen m’n voorruit en motorkap dat plastic verweerd is..

Zie dat het bij jou mooi zwart is..

Weet niet ofdat gemakkelijk te vervangen is door een nieuwe.
Groet Robert
Gebruikersavatar
quikfit
Berichten: 4864
Lid geworden op: 11 jul 2012 13:51

Re: Wat heb jij vandaag aan je hobby gedaan?

Bericht door quikfit »

@aze2000; Je moet toch eens wat aan je quotes gaan doen...je bent de enige waar ik altijd 2 nieuwe meldingen krijg terwijl het er maar eentje is(je quote quotes)...en die foto's er weer bij is wat ''overkill''.
Is geen commentaar maar goed bedoeld advies. ;) :D

Gr.Quikfit :mrgreen:
Subaru Forester SJ FB20 2013 Noorwegen
viewtopic.php?t=6157
Gebruikersavatar
sufos
Berichten: 1278
Lid geworden op: 16 apr 2014 18:11

Re: Wat heb jij vandaag aan je hobby gedaan?

Bericht door sufos »

Een quote direct na het bericht is ook totaal overbodig en soms ook hinderlijk. Daarom ook door die reden bij veel fora niet toegestaan. Je leest in feite 2 keer achter elkaar hetzelfde bericht en dit wordt er dus ook niet duidelijker op.
Subaru Outback
Saab 900 T16S Aero
Gebruikersavatar
aze2000
Berichten: 684
Lid geworden op: 18 apr 2019 21:07

Re: Wat heb jij vandaag aan je hobby gedaan?

Bericht door aze2000 »

Goede tips heren,,,

Daar kunnen we wat mee,, en nee hoor quick ik zie het niet als commentaar zoals andere mischien ;) maar goede tips worden alleen maar goed ontvangen bij mij..

thnx
Groet Robert
Gebruikersavatar
boswachterfan
Berichten: 2410
Lid geworden op: 19 nov 2014 10:30

Re: Wat heb jij vandaag aan je hobby gedaan?

Bericht door boswachterfan »

dus de opbouw boven in met een radio met google maps enz leek mij de beste oplossing,, komt gelijk camera voor en achter in en dashcam.. voor t filmen van de buurvrouw... hier al even een test foto gemaakt...zie hier onder....gelukkig had ze het niet door :lol:

kabel even maandag halen dan kan ik verder met monteren ..[/quote]

Laat die snol eens opzij gaan. Kan de auto niet goed zien.
Boswachter SG 2.5 XT Blasmusik
Gebruikersavatar
aze2000
Berichten: 684
Lid geworden op: 18 apr 2019 21:07

Re: Wat heb jij vandaag aan je hobby gedaan?

Bericht door aze2000 »

Hahahahah hallo dat is mn buurmeisje ,,,sorry..

zal dinsdag even de foto's plaatsen als het gelukt is..
Groet Robert
Gebruikersavatar
Rene
Berichten: 1630
Lid geworden op: 04 jan 2009 21:02

Re: Wat heb jij vandaag aan je hobby gedaan?

Bericht door Rene »

aze2000 schreef:
Ik erg me al een tijdje kapot dat tussen m’n voorruit en motorkap dat plastic verweerd is..

Zie dat het bij jou mooi zwart is..

Weet niet ofdat gemakkelijk te vervangen is door een nieuwe.
Afbeelding

Met dit spul krijg je dat wel weer mooi zwart...
Zaakje inspuiten en dan uitwrijven met een poetslap...laat een vettig laagje achter zodat waterdruppels er afrollen..
Te koop bij de grotere bouwmarkten.
Je auto remt op alle wielen , waarom zou je ze dan niet allemaal aandrijven..

Grt Rene
Gebruikersavatar
aze2000
Berichten: 684
Lid geworden op: 18 apr 2019 21:07

Re: Wat heb jij vandaag aan je hobby gedaan?

Bericht door aze2000 »

Rene schreef:
aze2000 schreef:
Ik erg me al een tijdje kapot dat tussen m’n voorruit en motorkap dat plastic verweerd is..

Zie dat het bij jou mooi zwart is..

Weet niet ofdat gemakkelijk te vervangen is door een nieuwe.
Afbeelding

Met dit spul krijg je dat wel weer mooi zwart...
Zaakje inspuiten en dan uitwrijven met een poetslap...laat een vettig laagje achter zodat waterdruppels er afrollen..
Te koop bij de grotere bouwmarkten.
Blijft dat wel lang mooi zwart? Ik heb t van een ander merk maar na 3 weken is t nagenoeg weer weg
Groet Robert
Gebruikersavatar
quikfit
Berichten: 4864
Lid geworden op: 11 jul 2012 13:51

Re: Wat heb jij vandaag aan je hobby gedaan?

Bericht door quikfit »

Zwarte schoenpoets...wel even verwarmen.
https://www.google.com/search?client=fi ... ets+bumper

Gr.Quikfit :mrgreen:
Subaru Forester SJ FB20 2013 Noorwegen
viewtopic.php?t=6157
Gebruikersavatar
Rene
Berichten: 1630
Lid geworden op: 04 jan 2009 21:02

Re: Wat heb jij vandaag aan je hobby gedaan?

Bericht door Rene »

Ik heb vandaag de CrossClimate's weer onder de preza gezet : laat de winter maar komen ;)
Je auto remt op alle wielen , waarom zou je ze dan niet allemaal aandrijven..

Grt Rene
Gebruikersavatar
quikfit
Berichten: 4864
Lid geworden op: 11 jul 2012 13:51

Re: Wat heb jij vandaag aan je hobby gedaan?

Bericht door quikfit »

Heel verstandig...hier vandaag en morgen zo'n 15cm in totaal...maakt het donkere Noorwegen een stuk lichter.

Gr.Quikfit :mrgreen:
Subaru Forester SJ FB20 2013 Noorwegen
viewtopic.php?t=6157
Gebruikersavatar
Vmax
Berichten: 288
Lid geworden op: 28 jan 2015 20:07

Re: Wat heb jij vandaag aan je hobby gedaan?

Bericht door Vmax »

Voor verweerde plastic delen gebruik ik de föhn of verfstripper. Doordat je de oppervlakte smelt, komt de originele glans terug. Ik zou wel eerst even oefenen op iets wat minder kwaad kan.
Met vriendelijke groet,

Patrick
Gebruikersavatar
aze2000
Berichten: 684
Lid geworden op: 18 apr 2019 21:07

Re: Wat heb jij vandaag aan je hobby gedaan?

Bericht door aze2000 »

Vmax schreef:Voor verweerde plastic delen gebruik ik de föhn of verfstripper. Doordat je de oppervlakte smelt, komt de originele glans terug. Ik zou wel eerst even oefenen op iets wat minder kwaad kan.

Tnx voor de tip ook,,, zal t eens proberen,,

Alleen op vele delen niet echt toepasbaar...

We gaan het even testen .. Tnx
Groet Robert
Plaats reactie