Foz 2006+ Automaat én LPG
Foz 2006+ Automaat én LPG
Omdat mijn Forester X 2004 automaat op benzine het nogal lust, ben ik eens aan het rekenen gegaan.
Al bij 4000 km per jaar begint zo'n zelfde auto op LPG (met iets hoger verbruik) goedkoper te zijn!
Met mijn jaarkilometers (die alleen nog hoger geworden zijn sinds ik uit de stad weg ben) zou ik zomaar 1500 tot 2000 euro per jaar besparen door op LPG te gaan rijden!
(Uitgaande van Belgische LPG, die momenteel maar 45 cent de liter kost! Ik woon slechts 6 km van een Belgische pomp die LPG verkoopt. De goedkoopste Nederlandse pomp hier in de buurt die nog LPG verkoopt, vraagt 55 c/l.)
Dus, heeft er iemand nog een Forester op LPG te koop, met automaat, van 2006 of jonger (faceliftmodel SG of vroege SH), met aantoonbare onderhoudshistorie en geen idioot hoge kilometerstand?
Comfortpakketje zou ook leuk zijn.
Ik hou me aanbevolen! Ik kan geen hoofdprijs betalen, maar ergens tussen de 3500 en 5000 moet lukken.
Al bij 4000 km per jaar begint zo'n zelfde auto op LPG (met iets hoger verbruik) goedkoper te zijn!
Met mijn jaarkilometers (die alleen nog hoger geworden zijn sinds ik uit de stad weg ben) zou ik zomaar 1500 tot 2000 euro per jaar besparen door op LPG te gaan rijden!
(Uitgaande van Belgische LPG, die momenteel maar 45 cent de liter kost! Ik woon slechts 6 km van een Belgische pomp die LPG verkoopt. De goedkoopste Nederlandse pomp hier in de buurt die nog LPG verkoopt, vraagt 55 c/l.)
Dus, heeft er iemand nog een Forester op LPG te koop, met automaat, van 2006 of jonger (faceliftmodel SG of vroege SH), met aantoonbare onderhoudshistorie en geen idioot hoge kilometerstand?
Comfortpakketje zou ook leuk zijn.
Ik hou me aanbevolen! Ik kan geen hoofdprijs betalen, maar ergens tussen de 3500 en 5000 moet lukken.
"Zei er iemand modder?"
Re: Foz 2006+ Automaat én LPG
Hou er rekening mee dat deze motoren niet echt geschikt zijn om op LPG te rijden,dit i.v.m. het kleppenstellen dat elke 90.000km moet gebeuren(motor eruit)
Gr.Quikfit
Gr.Quikfit
Subaru Forester SJ FB20 2013 Noorwegen
viewtopic.php?t=6157
viewtopic.php?t=6157
Re: Foz 2006+ Automaat én LPG
Dat is dan meteen nog een vereiste: Dat de kleppen recent nog gesteld zijn
Mijn gemiddeld bezitsduur van een auto is toch maar een jaar of twee, drie, dus tegen dat het dan nog een keer moet, verkoop ik de auto gewoon aan een onnozelaar zoals ik, maar dan een die niet gewaarschuwd is door een oplettend forum-lid
Mijn gemiddeld bezitsduur van een auto is toch maar een jaar of twee, drie, dus tegen dat het dan nog een keer moet, verkoop ik de auto gewoon aan een onnozelaar zoals ik, maar dan een die niet gewaarschuwd is door een oplettend forum-lid
"Zei er iemand modder?"
- erichendri
- Berichten: 5622
- Lid geworden op: 14 nov 2010 21:02
Re: Foz 2006+ Automaat én LPG
Waarom geen lpg in jouw auto bouwen.
Heb je 3 jr garantie op, nieuwste techniek en kost je (vogels) hondertje of 18.
Heb bij mij legacy dit gedaan bij 265k, een vogels lpi.
Je weet nu wat je hebt.
Op lpg 30€ meer mrb.
Eric
Heb je 3 jr garantie op, nieuwste techniek en kost je (vogels) hondertje of 18.
Heb bij mij legacy dit gedaan bij 265k, een vogels lpi.
Je weet nu wat je hebt.
Op lpg 30€ meer mrb.
Eric
Re: Foz 2006+ Automaat én LPG
zou zeker een optie zijn om in zijn bestaande auto dat te laten inbouwen,, echter,, hoeveel km rijd deze heer nu?erichendri schreef:Waarom geen lpg in jouw auto bouwen.
Heb je 3 jr garantie op, nieuwste techniek en kost je (vogels) hondertje of 18.
Heb bij mij legacy dit gedaan bij 265k, een vogels lpi.
Je weet nu wat je hebt.
Op lpg 30€ meer mrb.
Eric
en rendabel bij 4000k ,,,,,,,,,
dus de vraag is wat rij je per jaar ,, dan kan ik de 2 opties je zo vertellen,,, en geen ik reken me zelf rijk techniek ,, die ik wel eens voorbij heb zien komen,,
Groet Robert
Re: Foz 2006+ Automaat én LPG
Hij heeft het over het omslagpunt van een auto waar al gas inzit.aze2000 schreef:en rendabel bij 4000k ,,,,,,,,,
Gr.Quikfit
Subaru Forester SJ FB20 2013 Noorwegen
viewtopic.php?t=6157
viewtopic.php?t=6157
Re: Foz 2006+ Automaat én LPG
quikfit schreef:Hij heeft het over het omslagpunt van een auto waar al gas inzit.aze2000 schreef:en rendabel bij 4000k ,,,,,,,,,
Gr.Quikfit
begrijp ik,,, maar er was ook een optie gegeven voor het er in laten bouwen in zijn bestaande auto.
Groet Robert
Re: Foz 2006+ Automaat én LPG
Ik heb nog wel een uitgebreid Excel rekensheet om dit uit te rekenen.
LPG scheelt mij 1500/jr bij 24k/jaar.
Na het installeren van een Prins G3-installatie (2400 euro (incl Valve Care)) in mijn huidige had ik het er in 1,5-2 jaar er weer uit.
Greetz, Q
LPG scheelt mij 1500/jr bij 24k/jaar.
Na het installeren van een Prins G3-installatie (2400 euro (incl Valve Care)) in mijn huidige had ik het er in 1,5-2 jaar er weer uit.
Greetz, Q
Outback 2.5i CVT Exclusive 2010 G3 (+40mm) met leerpakketje
Sold: Legacy 2.0R Exec 07 G3
Moto Martin Rules!; Martin Kawasaki GPz750; Martin Kawa Z750; Kawa GPz750
Sold: Legacy 2.0R Exec 07 G3
Moto Martin Rules!; Martin Kawasaki GPz750; Martin Kawa Z750; Kawa GPz750
Re: Foz 2006+ Automaat én LPG
En vergeet niet, de installatie heeft echt wel een restwaarde bij verkoop. Een vergelijkbare auto met LPG verkoop je voor een betere prijs dan eentje zonder.
Subaru Outback
Saab 900 T16S Aero
Saab 900 T16S Aero
Re: Foz 2006+ Automaat én LPG
Daarom wil je ook een auto met geharde klepzittingen, hebben ze niet allemaal.quikfit schreef:Hou er rekening mee dat deze motoren niet echt geschikt zijn om op LPG te rijden,dit i.v.m. het kleppenstellen dat elke 90.000km moet gebeuren(motor eruit)
Gr.Quikfit
De prijs voor een 2006 of nieuwere Forester met automaat en lpg en redelijke km-stand en duidelijk en goed onderhoudsverleden zal hoger liggen dan 5000.
Re: Foz 2006+ Automaat én LPG
sufos schreef:En vergeet niet, de installatie heeft echt wel een restwaarde bij verkoop. Een vergelijkbare auto met LPG verkoop je voor een betere prijs dan eentje zonder.
rest waarde is te verwaarlozen ,, zeker na zo veel km gereden te hebben.. de rest waarde zal ik nimmer menemen in de berekening.
ik heb al best veel mensen gesproken die zich vrij snel rijk rekende ..
Groet Robert
Re: Foz 2006+ Automaat én LPG
eens.Yoda74 schreef:Daarom wil je ook een auto met geharde klepzittingen, hebben ze niet allemaal.quikfit schreef:Hou er rekening mee dat deze motoren niet echt geschikt zijn om op LPG te rijden,dit i.v.m. het kleppenstellen dat elke 90.000km moet gebeuren(motor eruit)
Gr.Quikfit
De prijs voor een 2006 of nieuwere Forester met automaat en lpg en redelijke km-stand en duidelijk en goed onderhoudsverleden zal hoger liggen dan 5000.
als er een op de markt komt voor 5k zal ik m laten staan,, te mooi om waar te zijn.
als je kijk dat je voor een 2004/5 xt al snel zo rond de 5 a 8 betaal grof weg,, bepalend door staat en km.
dan ga je nimmer er een vinden van 2006.
ook is het zo dat als je er een op lpg koop zonder kleppen gedaan te hebben weet je niet wat voor leven hij achter de rug heeft..
Groet Robert
Re: Foz 2006+ Automaat én LPG
Het aantal kilometer gereden maakt niks uit, want ik heb het over een vergelijkbare auto. En een vergelijkbare auto mét LPG is toch écht in veel gevallen duurder. En rijk rekenen moet je je inderdaad niet, want dan moet je sowieso geen auto gaan rijdenaze2000 schreef:sufos schreef:En vergeet niet, de installatie heeft echt wel een restwaarde bij verkoop. Een vergelijkbare auto met LPG verkoop je voor een betere prijs dan eentje zonder.
rest waarde is te verwaarlozen ,, zeker na zo veel km gereden te hebben.. de rest waarde zal ik nimmer menemen in de berekening.
ik heb al best veel mensen gesproken die zich vrij snel rijk rekende ..
Subaru Outback
Saab 900 T16S Aero
Saab 900 T16S Aero
- erichendri
- Berichten: 5622
- Lid geworden op: 14 nov 2010 21:02
Re: Foz 2006+ Automaat én LPG
De kopers van mijn legacy vonden de 3,5 jaar oude lpg installatie een groot pluspunt.
Voor 900€ verkocht 2 jaar terug, 18 jr oud, 420k gelopen.
Wel de complete historie op fakturen erbij vanaf aankoop bij 165k km.
Is ook een enorm pluspunt.
De legacy had de bekende roest bij voorruit en achter wielkastrand.
Eric
Voor 900€ verkocht 2 jaar terug, 18 jr oud, 420k gelopen.
Wel de complete historie op fakturen erbij vanaf aankoop bij 165k km.
Is ook een enorm pluspunt.
De legacy had de bekende roest bij voorruit en achter wielkastrand.
Eric
Re: Foz 2006+ Automaat én LPG
Rijdt je oude auto nog steeds rond Eric?
Subaru Outback
Saab 900 T16S Aero
Saab 900 T16S Aero
- erichendri
- Berichten: 5622
- Lid geworden op: 14 nov 2010 21:02
Re: Foz 2006+ Automaat én LPG
Paar maanden geleden nog gespot rond Den Haag.
Heeft ook een apk tot 06-2020.
Juni 2019 weer overgeschreven en is ook nog verzekerd.
Er reed een landrover eigenaar mee weg toen ik hem verkocht.
Eric
Heeft ook een apk tot 06-2020.
Juni 2019 weer overgeschreven en is ook nog verzekerd.
Er reed een landrover eigenaar mee weg toen ik hem verkocht.
Eric
Re: Foz 2006+ Automaat én LPG
Ondertussen heb ik eens met een Subarudealer staan kletsen over Foresters en LPG. Als ik het mij goed herinner zei hij:
* Oudere modellen, tot vroeg 2011, hebben een motor die zonder meer goed geschikt is voor LPG. De oudere 2.0 liter, maar bijvoorbeeld ook de 2,5 liter die in oudere Outbacks ligt, bijvoorbeeld. Daarna zijn de motoren over het algemeen niet zo blij met LPG. Er volgde een technisch verhaal dat ik niet snapte en daardoor ook niet kan herinneren.
* Kleppen stellen is bij de SF en SG modellen tot 2006 een fluitje van een cent (half uurtje werk, zei ie), modellen van na 2006 schijnen een ander blok te hebben, dat uren werk met zich meebrengt.
* Turbomotoren en bijvoorbeeld de zes-cilinder kunnen wel op LPG maar hij raadde het af. (Ook weer, technisch verhaal, meteen vergeten.)
* Klepsmeersystemen zijn onzin. De olie verbrandt meteen en het levert amper echte smering op. Misschien dat je het stellen van kleppen een paar duizend kilometer uit kunt stellen, zei ie. (geloof ik)
Toen ging ik vervolgens met hem in gesprek over een auto op LPG die hij had staan, een Outback, handgeschakeld, uit 2005 geloof ik, met bijna 280.000 km, voor een kleine 6000 euro. Met onderhoudshistorie, waaronder de kleppen, die nog 50.000 kilometer mee konden zonder opnieuw te stellen. Mijn huidige Foz is niet moeders mooiste, met schade aan de voorbumper, overal krasjes, slecht gerepareerde stoelbekleding en, niet het minste, versleten achtervering/schokbrekers. Hij bood 1500 inruil. Als de auto in orde zou zijn, het dubbele. Hij zei dat ik er beter aan zou doen om mijn auto in orde te maken en dan LPG in te bouwen. Dat ik dan wist wat ik had, precies zou hebben wat ik zoek en bovendien goedkoper uit zou zijn.
Dus eigenlijk weet ik nou nog niks
* Oudere modellen, tot vroeg 2011, hebben een motor die zonder meer goed geschikt is voor LPG. De oudere 2.0 liter, maar bijvoorbeeld ook de 2,5 liter die in oudere Outbacks ligt, bijvoorbeeld. Daarna zijn de motoren over het algemeen niet zo blij met LPG. Er volgde een technisch verhaal dat ik niet snapte en daardoor ook niet kan herinneren.
* Kleppen stellen is bij de SF en SG modellen tot 2006 een fluitje van een cent (half uurtje werk, zei ie), modellen van na 2006 schijnen een ander blok te hebben, dat uren werk met zich meebrengt.
* Turbomotoren en bijvoorbeeld de zes-cilinder kunnen wel op LPG maar hij raadde het af. (Ook weer, technisch verhaal, meteen vergeten.)
* Klepsmeersystemen zijn onzin. De olie verbrandt meteen en het levert amper echte smering op. Misschien dat je het stellen van kleppen een paar duizend kilometer uit kunt stellen, zei ie. (geloof ik)
Toen ging ik vervolgens met hem in gesprek over een auto op LPG die hij had staan, een Outback, handgeschakeld, uit 2005 geloof ik, met bijna 280.000 km, voor een kleine 6000 euro. Met onderhoudshistorie, waaronder de kleppen, die nog 50.000 kilometer mee konden zonder opnieuw te stellen. Mijn huidige Foz is niet moeders mooiste, met schade aan de voorbumper, overal krasjes, slecht gerepareerde stoelbekleding en, niet het minste, versleten achtervering/schokbrekers. Hij bood 1500 inruil. Als de auto in orde zou zijn, het dubbele. Hij zei dat ik er beter aan zou doen om mijn auto in orde te maken en dan LPG in te bouwen. Dat ik dan wist wat ik had, precies zou hebben wat ik zoek en bovendien goedkoper uit zou zijn.
Dus eigenlijk weet ik nou nog niks
"Zei er iemand modder?"
Re: Foz 2006+ Automaat én LPG
Niet?
Uit die twee opties kiezen lijkt me niet zo moeilijk. Outback is een veel fijnere auto vind ik, maar zou toch altijd voor ombouw van de eigen auto kiezen.
Bijna 6k voor 280k op de klok. Het lijkt normaal tegenwoordig... ik heb 2 jaar terug voor mijn 2.5 Legacy een soortgelijk bedrag ontvangen en daar was ik, gezien de geringe afschrijving in 5 jaar, heel content mee. Ter info, die auto had nog geen 160k gelopen!
Uit die twee opties kiezen lijkt me niet zo moeilijk. Outback is een veel fijnere auto vind ik, maar zou toch altijd voor ombouw van de eigen auto kiezen.
Bijna 6k voor 280k op de klok. Het lijkt normaal tegenwoordig... ik heb 2 jaar terug voor mijn 2.5 Legacy een soortgelijk bedrag ontvangen en daar was ik, gezien de geringe afschrijving in 5 jaar, heel content mee. Ter info, die auto had nog geen 160k gelopen!
"I feel Legacy"
Re: Foz 2006+ Automaat én LPG
Maar een Outback is wel een opgehoogde Legacy...sufos schreef:Een legacy is geen outback.
AWD = All We'll Drive
Auto: MY2007 Subaru Legacy Touring Wagon 3.0R
Tip: Uitleg over hoe afbeeldingen te plaatsen op dit forum
Auto: MY2007 Subaru Legacy Touring Wagon 3.0R
Tip: Uitleg over hoe afbeeldingen te plaatsen op dit forum
Re: Foz 2006+ Automaat én LPG
Inderdaad een flinke prijs voor een kar met 280.000.
Hoeveel heeft je huidige Forester gelopen?
Je weet wat je nu hebt en een stoel en bumper van de sloop en een paar nieuwe schokbrekers met veren kosten ook niet de hele wereld.(altijd prettig met een LPG tank achterin)
Gr.Quikfit
Hoeveel heeft je huidige Forester gelopen?
Je weet wat je nu hebt en een stoel en bumper van de sloop en een paar nieuwe schokbrekers met veren kosten ook niet de hele wereld.(altijd prettig met een LPG tank achterin)
Gr.Quikfit
Subaru Forester SJ FB20 2013 Noorwegen
viewtopic.php?t=6157
viewtopic.php?t=6157
Re: Foz 2006+ Automaat én LPG
Dat is zeker waar, maar er is toch altijd een aanzienlijk prijsverschil. Overigens en ik heb het al zo vaak geroepen: €6000 voor een 14 jaar oude Outback met een kilometerstand van 280K is totaal mesjogge. Maar zolang er mensen zijn die een dergelijk bedrag willen betalen blijft het een rare markt.
Subaru Outback
Saab 900 T16S Aero
Saab 900 T16S Aero
Re: Foz 2006+ Automaat én LPG
Technisch, optisch en qua restwaarde dus wel. Vandaar mijn vergelijk.sufos schreef:Een legacy is geen outback.
"I feel Legacy"
Re: Foz 2006+ Automaat én LPG
Eens,,, belachelijke prijs,, helemaal mee eens.sufos schreef:Dat is zeker waar, maar er is toch altijd een aanzienlijk prijsverschil. Overigens en ik heb het al zo vaak geroepen: €6000 voor een 14 jaar oude Outback met een kilometerstand van 280K is totaal mesjogge. Maar zolang er mensen zijn die een dergelijk bedrag willen betalen blijft het een rare markt.
Vind je het gek dat veel mensen dat never willen betalen.
Maar goed ook bij b.v Mercedes worden prijzen gevraagd/betaald waar ze in mijn ogen gestoord zijn !!
Al met al ... ieder zn keus...
Groet Robert
- erichendri
- Berichten: 5622
- Lid geworden op: 14 nov 2010 21:02
Re: Foz 2006+ Automaat én LPG
Geef mij maar een opgehoogde legacy met de onverwoestbare 2 liter motor.
Wel de lusten en nietde lasten.
Kijk Gooikes, ik gaf het al eerder aan, laat lpg inbouwen.
Knap je auto technisch op en je hebt jaren rij plezier.
Onderhoudshistorie is belangrijk maar zegt niks over de remmen.
Banden zie je in 1 oogopslag.
Remmen moeten mischien 20k verder vervangen worden etc….
Je krijgt echt niks nieuw bij aflevering, goed is goed.
Eric
Wel de lusten en nietde lasten.
Kijk Gooikes, ik gaf het al eerder aan, laat lpg inbouwen.
Knap je auto technisch op en je hebt jaren rij plezier.
Onderhoudshistorie is belangrijk maar zegt niks over de remmen.
Banden zie je in 1 oogopslag.
Remmen moeten mischien 20k verder vervangen worden etc….
Je krijgt echt niks nieuw bij aflevering, goed is goed.
Eric
Re: Foz 2006+ Automaat én LPG
Ik heb vorige week een Prins Vsi-2 lpg-installatie met klepsmering in mijn Forester SG 2.0X automaat van 2007 laten leggen. Genieten bij het tankstation, 60 liter voor minder dan €30,-
Re: Foz 2006+ Automaat én LPG
kwa tanken is dat idd leuk,,, echter is het natuurlijk niet alleen tanken,, maar daar hebben we het al eens over gehad ,, wanneer zinvol en wanneer niet..Yoda74 schreef:Ik heb vorige week een Prins Vsi-2 lpg-installatie met klepsmering in mijn Forester SG 2.0X automaat van 2007 laten leggen. Genieten bij het tankstation, 60 liter voor minder dan €30,-
maar we horen ook van jou graag waarom je voor deze installatie heb gekozen en waarom de klepsmeer systeem en wat waren de kosten ..
we willen alles horen
Groet Robert
Re: Foz 2006+ Automaat én LPG
Ik heb voor gas gekozen omdat ik zo'n 30000km/jaar rijd, ik geen dieselaar ben en benzine relatief duur is. Eerder heb ik een Forester SF en een Outback 2.5 2004 op lpg gehad. Beiden een Vialle lpi installatie. De inbouwer zei dat Vialle en Prins kwalitatief niks schelen, maar dat Prins makkelijke en goedkoper te repareren is indien dat nodig mocht zijn en ze bij de inbouwer een voorkeur hebben voor Prins in Subarus... al heb ik daar niet echt een verklaring voor gehad.
Re: Foz 2006+ Automaat én LPG
Yoda74 schreef:Ik heb voor gas gekozen omdat ik zo'n 30000km/jaar rijd, ik geen dieselaar ben en benzine relatief duur is. Eerder heb ik een Forester SF en een Outback 2.5 2004 op lpg gehad. Beiden een Vialle lpi installatie. De inbouwer zei dat Vialle en Prins kwalitatief niks schelen, maar dat Prins makkelijke en goedkoper te repareren is indien dat nodig mocht zijn en ze bij de inbouwer een voorkeur hebben voor Prins in Subarus... al heb ik daar niet echt een verklaring voor gehad.
vraag me dan wel gelijk af waarom Vialle duurder is met reparatie,, in mijn optiek zitten er minder kwetsbare onderdelen in,, buiten hooguit de pomp eens een keer..
maar met 30k is bezine niet echt leuk ,,, maar ik ben zel echt een diesel rijden heeeerlijk dat koppel is super bij diesel.. dat eb ik bij benzine nog niet terug kunnen vinden,, je moet dan simpel weg veeeeel meer pk's hebben om dat koppel te krijgen.
maar goed blijft een voorkeur dat is het zelfde als een automaat of hand bak
Groet Robert
- erichendri
- Berichten: 5622
- Lid geworden op: 14 nov 2010 21:02
Re: Foz 2006+ Automaat én LPG
Beetje 2 liter turbo benzine levert tegenwoordig al 300 nm bij 1200 rpm.
Meer kan ook bij tuning maar dat stijgt dat lage toerental iets.
Eric
Meer kan ook bij tuning maar dat stijgt dat lage toerental iets.
Eric