hoe staan jullie tegenover het klimaat accoord??

Subarunieuws, interessante links (foto/video) etc.
Gebruikersavatar
SP-Boxer
Berichten: 5494
Lid geworden op: 10 nov 2008 22:52

Re: hoe staan jullie tegenover het klimaat accoord??

Bericht door SP-Boxer »

De plug-in Prius doet overigens wel gewoon 20km volelektrisch Eric.

Schoonmoeders heeft al 10 jaar een Prius (eerste een jaar of 4 volgens mij en nu al een jaar of 6 de tweede).
Die plug-in is gewoon een mooie tussenweg. Ding doet met gemak 1 op 22 voor een auto van toch heel behoorlijk formaat.
"I feel Legacy"
ReinO
Berichten: 585
Lid geworden op: 18 aug 2018 05:47

Re: hoe staan jullie tegenover het klimaat accoord??

Bericht door ReinO »

vandaag in het nieuws: door de ontdooiing van de Noordpool komen de daar opgeslagen gas en oliereserves beschikbaar.
Het zou gaan om enorme velden, en China wil op de 1e rang zitten.
En wij maar aanmodderen met onze 1,5 % invloed op de wereldwijde CO2.

Oh ja, als ik geld had reed ik nu al electrisch. Maar wel met een reeel beeld en niet van die fratsen die hier boven staan beschreven.
De Moerasruiter.
MY 2000 Forester
Mountainbiken
Gebruikersavatar
hummie
Berichten: 898
Lid geworden op: 15 mei 2017 15:36

Re: hoe staan jullie tegenover het klimaat accoord??

Bericht door hummie »

Voorlopig toch nog niet hier. :okeee:
Toyota schreef:De nieuwe Toyota Prius heeft namelijk een trekgewicht van 725 kg
De oude dus niet eens?
En mijn hummie heeft al een extra laadvermogen van 500kg, nog los van het trekgewicht. Wat moet ik dan met 725kg? Dat is een bagagewagentje, mag achter een motor hangen.
Gebruikersavatar
erichendri
Berichten: 5614
Lid geworden op: 14 nov 2010 21:02

Re: hoe staan jullie tegenover het klimaat accoord??

Bericht door erichendri »

Ik had het over de gewone prius Marcel.
Plug in heeft een veel grotere accu.

Op de oude prius mocht alleen een fietsenrekje op de kogel.

Eric
JSE
Berichten: 197
Lid geworden op: 06 mei 2017 17:50

Re: hoe staan jullie tegenover het klimaat accoord??

Bericht door JSE »

De Tesla model x mag gewoon 2,2 ton trekken hoor en heeft daar geen moeite mee met bijna 1000 nm.
ReinO
Berichten: 585
Lid geworden op: 18 aug 2018 05:47

Re: hoe staan jullie tegenover het klimaat accoord??

Bericht door ReinO »

en hoe is dan de actieradius met een caravan van 1750 kilo een ardennenheuveltje op?
airco en lichten allemaal aan natuurlijk.
De Moerasruiter.
MY 2000 Forester
Mountainbiken
Gebruikersavatar
hummie
Berichten: 898
Lid geworden op: 15 mei 2017 15:36

Re: hoe staan jullie tegenover het klimaat accoord??

Bericht door hummie »

JSE schreef:De Tesla model x mag gewoon 2,2 ton trekken hoor en heeft daar geen moeite mee met bijna 1000 nm.
Ja leuk. Hoeveel dagen rijdt je dan voor je aan de middellandse zee staat? En haal je het volgende laadpunt wel op de route du soleil?
Van de dikke vierhonderd kilometer die de Model X er normaliter uitperst, blijven er ongeveer driehonderd staan.
https://www.autobahn.eu/568/gevoelige-k ... n-trekken/
De goedkoopste tweedehands tesla s is 31.500 en de volgende 35 k (=nieuwe forester). Moet je nog afwachten hoe het met onderhouden en accu's staat (€65/accu, hoeveel heeft hij er?). En kan nog geen caravan trekken .
Een bij privegebruik van een gebruikte geen subsidie denk ik, want dat gaat via bijtelling en via de bpm lijkt me?
Een ton kostprijs voor een nieuwe X (= 3x forester). Onderhoud is ook aan de prijs te noemen. Zoek maar eens op.

Ach dat pluk ik net als de gemiddelde nederlander dan wel uit onze geldboom in de tuin. :mrgreen: Om ze daar in DH blij te maken. :okeee:



Het zal er in de praktijk wel weer op neer gaan komen dat we financieel gegijzeld binnen benzinemotor wel weer dik extra accijnzen moeten gaan betalen.
Laatst gewijzigd door hummie op 13 mei 2019 19:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
hummie
Berichten: 898
Lid geworden op: 15 mei 2017 15:36

Re: hoe staan jullie tegenover het klimaat accoord??

Bericht door hummie »

Zomaar gevonden.
Motor en aandrijflijn onder garantie bij Tesla vervangen bij 156.000 km (aandrijflijn maakte een fluitende toon bij hoge snelheid, veelvoorkomend probleem bij dit type en verholpen middels nieuwe motor).
Bij een tweedehandsje geen garantie. Ik verwacht niet dat Harries Autoparadijs je accupack of motor zonder tegengas gratis gaat vervangen als het niet goed blijkt. Of zouden zulke risico's van toekomstige kosten al in de tweedehands vraagprijs mee ingecalculeerd zijn zodat je dat eigenlijk alvast vooraf zelf betaald? Bekend trucje.
Used Vehicle Limited Warranty gives additional peace of mind to owners of used cars purchased directly from Tesla. Depending on age and mileage at the time of purchase, ...
Er wordt trouwens niet echt fanatiek geboden op tweedehandsjes. Vreemd.
ReinO
Berichten: 585
Lid geworden op: 18 aug 2018 05:47

Re: hoe staan jullie tegenover het klimaat accoord??

Bericht door ReinO »

'houdt 70 % van zijn actiradius ' maar hoe er getest is staat er niet bij.
Lampen aan, airco aan, audio op vol. alle kinderen en de vrouw mee?
De Moerasruiter.
MY 2000 Forester
Mountainbiken
ferluci
Berichten: 257
Lid geworden op: 15 mei 2014 10:25

Re: hoe staan jullie tegenover het klimaat accoord??

Bericht door ferluci »

Er komen zo her en der al meer geluiden dat een waterstofcel gekoppeld aan electromotor de toekomst gaat worden.
Ik zou nog ff een jaartje of veel wachten en onze subarus lekker tot falen afrijden en dan pas serieus kijken naar de waterstofauto.
Duurt niet lang meer tot deze een feit gaat worden en subaru gaat echt wel mee, by the way...... nu het nog kan even flink genieten van de 3.0r.
Kan er geen genoeg van krijgen :okeee: :okeee: :okeee:
Gebruikersavatar
hummie
Berichten: 898
Lid geworden op: 15 mei 2017 15:36

Re: hoe staan jullie tegenover het klimaat accoord??

Bericht door hummie »

ReinO schreef:'.... en de vrouw mee?
Laat jij die niet thuis Rein?? :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
ReinO
Berichten: 585
Lid geworden op: 18 aug 2018 05:47

Re: hoe staan jullie tegenover het klimaat accoord??

Bericht door ReinO »

al 32 jaar samen op stap, en het gaat nog steeds goed ook -ondanks mij- . :)
De Moerasruiter.
MY 2000 Forester
Mountainbiken
Gebruikersavatar
hummie
Berichten: 898
Lid geworden op: 15 mei 2017 15:36

Re: hoe staan jullie tegenover het klimaat accoord??

Bericht door hummie »

Aaahh, een gezond klimaat dus. :mrgreen: Weinig heftige stormen en onweersbuien dus. :okeee:

Hier ook al bijna net zo lang ver hetzelfde hoor. Op een enkel buitje na. Maar na een goede bui kan ook alles weer goed groeien.
Afgelopen jaar bij gelegenheid toch wat eerder gegaan om de boel alvast op te zetten en ik moet bekennen dat wat dagen even helemaal niets ook wel lekker was. :)

Hopen dat het klimaat dit jaar weer hetzelfde is want dan weer een heerlijke welverdiende vakantie. 8-)
Gebruikersavatar
Raph
Berichten: 1447
Lid geworden op: 13 dec 2018 23:24

Re: hoe staan jullie tegenover het klimaat accoord??

Bericht door Raph »

ferluci schreef:nu het nog kan even flink genieten van de 3.0r.
Kan er geen genoeg van krijgen :okeee: :okeee: :okeee:
Helemaal mee eens!
Subaru maakt leuk speelgoed.

Kijk er nu al naar uit om er deze zomer via een lange omweg mee naar Noorwegen te rijden (en weer terug...)
Gebruikersavatar
Powerfred
Berichten: 79
Lid geworden op: 25 jun 2017 09:36

Re: hoe staan jullie tegenover het klimaat accoord??

Bericht door Powerfred »

We moeten de eventuele uitvoerders van het klimaat akkoord niet aanspreken, maar diegenen die op dergelijke partijen gestemd hebben. Dat kan je buurman zijn, je oom, neef of nicht of een vriend/vriendin. Maar dat weten we niet hè..

Natuurlijk moeten wij redelijk met onze aarde omgaan. Als ik een avondje heb gekookt (gelukkig gebeurt dat zelden), valt t mij op hoeveel afval dat oplevert. De mentaliteit van afval gooien op straat. Sedum op je dak als dat mogelijk is. Subsidie op meer groen in onze tegeltuinen. Maak t niet zo ingewikkeld als je zonnepanelen op je huis wilt. Milieuzone in Den Haag??? Maar wel twee letterlijk torenhoge vuurstapels met Oud & Nieuw. Al die lease auto’s die gesubsidieerd worden met ook nog brandstof op kosten van de zaak. Zorg dat er meer groen in dit land komt; bomen, planten struiken etc. Dat was afgelopen week wel te merken.

Dit kun je allemaal bereiken zonder 1000 MILJARD kostend klimaat akkoord.

Groetjes Fred
*thomas*
Berichten: 1715
Lid geworden op: 11 nov 2015 12:44

Re: hoe staan jullie tegenover het klimaat accoord??

Bericht door *thomas* »

Als je met een beetje gezond verstand kijkt naar het klimaatakkoord, dan is dat niet meer of minder dan een verzameling van verborgen belastingen of een excuus om extra te kunnen belasten. Bovendien is het vooral de middenklasse die er de dupe van is en werkt het discriminerend.

Een voorbeeld uit België (pin me niet vast op data):

2009: dieselwagens worden gepromoot door zowel Vlaanderen als de provincie antwerpen. Een mooi uitgerust ford fiesta kost dan rond de 10 000 euro (euronorm 4)
2016: antwerpen voert als eerste stad een lage emissie zone in. Dieselwagens met een euronorm van 2 of minder mogen de stad niet meer in
2018: mechelen, willebroek, gent en hasselt geven aan tegen 2022 een LEZ in te voeren met dezelfde normen als antwerpen
2018: dieselwagens met euronorm 3 mogen antwerpen niet meer binnen
2018: de verkoop van dieselwagens blijft kelderen, benzinewagens worden populair => de overheid voert een extra belasting op uitstoot in (benzine stoot meer uit dan diesel)
2018: diesel wordt duurder dan benzine (diesel is hier intussen duurder dan in NL)

Mensen worden maw voorgelogen en uitgemolken. Als je een milieubewuste keuze maakt (benzine ipv diesel) wordt je daar nu extra op belast. Kies je toch voor diesel, dan mag je binnenkort heel wat steden niet meer in.
MAAR, zoals powerfred aangeeft, heb jij een baan met een bedrijfswagen en tankkaart, dan heb je letterlijk sch**t aan al deze maatregelen, rijdt je lekker gratis rond en mag je elke stad binnen.
ReinO
Berichten: 585
Lid geworden op: 18 aug 2018 05:47

Re: hoe staan jullie tegenover het klimaat accoord??

Bericht door ReinO »

mooie kritieken op dat belachelijke klimaatakkoord! En dan heb ik nog geen antwoord gekregen op de vraag hoe het gaat wanneer
de fossiele brandstoffen op zijn. Hoe gaan we een nieuwe ijstijd in 2219 aanpakken?
Oh ja sorry: een nieuw klimaatakkoord natuurlijk.
De Moerasruiter.
MY 2000 Forester
Mountainbiken
snoef
Berichten: 363
Lid geworden op: 08 mei 2018 12:01

Re: hoe staan jullie tegenover het klimaat accoord??

Bericht door snoef »

Het heet dan wel een accoord, maar zo te zien zijn er maar weinigen wèrkelijk mee accoord. Volksvertegenwoordiging of volksverlakkerij? Naast de onvermijdelijke wereldwijde klimaatveranderingen van alle tijden heeft Nederland natuurlijk ook een belangrijke verantwoordelijkheid in het schoonhouden van de dampkring en rond Mars.
Milieu is natuurlijk wat anders. Dat is vies. Alle verkeer uit de binnensteden en zeker niet meer roken op straat. Gelukkig mag er midden in de natuur op de camping nog wel lekker ouderwets gestookt worden. De buren moeten dan niet zeuren dat ze in de blauwe rook van de barbecues zitten. "Leven en laten leven." Na het eten gezellig rond de vuurkorf. Wel uit de wind blijven, want anders heb je er zèlf last van.
M.a.w. een klimaataccoord lost niet alles op, ook al gaat het heel veel geld kosten dat uiteindelijk alleen maar een overrijke minderheid ten goed komt.
Gezondheids zorg wordt ook steeds duurder, zeker als iedereen zo blijft leven als nu. Nog even los van hoe de Directie dat geld besteedt.
Ja, belachelijk hè dat we hier een Partij voor de Dieren hebben, maar schrik niet als je al eens een kijkje zou mogen nemen in de talrijke (mega) stallen. Je wordt dan verteld dat de klant dit wil. Ik vroeg me onlangs af waarom er maar zo weinig koeien in de wei staan. Blijkt een milieumaatregel te zijn: ze vervuilen de lucht te veel als ze te vaak buiten staan....
Als de fossiele grondstoffen op zijn, hebben we altijd nog kernenergie. Er gaan steeds meer stemmen op dit weer nieuw leven in te blazen. In de praktijk blijkt het aantal slachtoffers dat hierbij gevallen is, n.l. enorm mee te vallen.
En nu dan nog even over mensenrechten....
Maar eerst even nog een UTZ koffie. :D
Forester 2011 FB20
ReinO
Berichten: 585
Lid geworden op: 18 aug 2018 05:47

Re: hoe staan jullie tegenover het klimaat accoord??

Bericht door ReinO »

nog zo n mooie bijdrage. En idd ze mogen hier in Lelystad in mijn achtertuin een kerncentrale bouwen. Helaas een utopie maar voor hoe lang nog?
Ik denk dat we eerst in uiterste nood moeten verkeren voordat protesten tegen zoiets verdwijnen. Er wordt bv echt alles aan gedaan om alleen al dat vliegveld
hier niet te laten openen... Ook zo n fijne dictatuur van een welgestelde minderheid.
Die nederlandse auto op zonnepanelen: kijk dat is pas wat! Hoe heet dat ding ook al weer? Kost helaas nog >100.000 euro.
De Moerasruiter.
MY 2000 Forester
Mountainbiken
Gebruikersavatar
RJS
Berichten: 1276
Lid geworden op: 18 mar 2011 09:48

Re: hoe staan jullie tegenover het klimaat accoord??

Bericht door RJS »

Dictatuur lijkt me een groot woord wat dit betreft. Je heb t in Nederland gelukkig de mogelijkheid tot procederen als je het ergens niet mee eens bent. Als dat niet zo zou zijn dan zou er sprake zijn van dictatuur.

Dat vliegveld gaat heus wel open hoor.

Merk dat deze discussie wel weer sterk in de richting van het complotdenken gaat. Kennelijk is er een hoop frustratie. Ik doe hier niet meer aan mee.
ReinO
Berichten: 585
Lid geworden op: 18 aug 2018 05:47

Re: hoe staan jullie tegenover het klimaat accoord??

Bericht door ReinO »

Dat procederen wordt ook eindeloos gedaan - en ja daar doe je weinig aan-
De groepen die hier procederen zitten in de welgestelde wijken op de rand van de Veluwe en iets verderop ook nog.
Zonder uitzondering allemaal villawijken met veel vrije tijd en geld om te procederen.
Tja ik noem gekscherend 'de dictatuur van de minderheid' . Net zoals dat fietspad bij Bergen, dat is te smal maar wordt
al jaren succesvol tegengehouden door 1 gepensioneerde - en rijke- advokaat, die er ook nog eens een lolletje van maakte
' kijk mij er eens toe doen ' op tv. De overgrote meerderheid van de gemeenteraad en plaatselijke gebruikers van het fietspad ten spijt.
De Moerasruiter.
MY 2000 Forester
Mountainbiken
Gebruikersavatar
hummie
Berichten: 898
Lid geworden op: 15 mei 2017 15:36

Re: hoe staan jullie tegenover het klimaat accoord??

Bericht door hummie »

Onlangs zijn er testresultaten bekend gemaakt. De nieuwe mercedes diesel had minder uitstoot dan een tesla. Vond ik wel grappig. :mrgreen:
RJS schreef:Je heb t in Nederland gelukkig de mogelijkheid tot procederen als je het ergens niet mee eens bent.
Denk je dat echt? Ooit gehoord van de term "kapot procederen"? Joh, als jij je laatste cent vergooit aan een deskundige trekt je tegenstander het volgende blik deskundigen open en sta je weer met lege handen. Van de grote mannen winnen jij of ik het niet als zij dat niet willen.
Als er een snelweg door je huis en tuin geplant wordt vertrek je, of je nu wilt of niet. Dan kun je beter een advocaat betalen voor goede onderhandelingen bij het uitkopen dan om het tegen te houden. Dat laatste gaat je toch niet lukken.
Het gaat niet over het individu. Het gaat altijd om het grotere geheel. Is dat een complot tegen de individu, of gewoon het systeem?
RJS schreef:Merk dat deze discussie wel weer sterk in de richting van het complotdenken gaat. Kennelijk is er een hoop frustratie. Ik doe hier niet meer aan mee.
Hahahaha. Met complotdenken heb ik werkelijk helemaal niks. Net als ook niet met geesten en ufo's. Daarvoor ben ik veel te pragmatisch.
Maar toch kan ik je uit eigen ervaringen en constateringen vertellen dat er heel veel bekonkelt wordt wat lang niet altijd de belangen dient zoals ze verkondigd worden. Geen gedachte maar werkelijkheid. Het bestaan van zulke omstandigheden waarin zaken bekokstooft en uitgevoerd worden op oneigenlijke argumenten, valt dat onder complotten??

Is het werkelijk het milieu? Of wil men af van afhankelijkheid van gas en olie (-leveranciers) ? Op zich zou dat, als het zo zou zijn, niet eens zo'n verkeerde optie zijn en zou het best begrijpelijk zijn dat dat niet hardop gecommuniceerd zou worden om (nu al) geen ruzie te krijgen.
ferluci
Berichten: 257
Lid geworden op: 15 mei 2014 10:25

Re: hoe staan jullie tegenover het klimaat accoord??

Bericht door ferluci »

Klimaatwetenschap = een totaal verkeerd woord om ons te doen geloven dat alles wat gezegd wordt waarheid is.

Een echte wetenschapper zal nooit stellen dat zijn verklaring de waarheid is. Die zal zeggen een model van de werkelijkheid te hebben gemaakt dat zo goed mogelijk bij de bestaande waarnemingen past. Dat model moet zo zijn opgesteld dat het ook (door hemzelf of anderen) weerlegd kan worden met nieuwe waarnemingen. Belangrijk daarbij is dat hij zijn eigen experimenten zo goed beschrijft dat anderen ze perfect na kunnen doen.

Einstein en Newton zijn daar een mooi voorbeeld van. De wetten van Newton zijn heel lang niet tegengesproken (gefalsificeerd) totdat Einstein aantoonde dat die wetten niet opgingen bij snelheden die de lichtsnelheid benaderen. Daarvoor heeft hij een nieuw model gemaakt, voor ons leken samengevat als E=mC2.

Einstein heeft nooit beweerd dat hij de waarheid daarmee heeft gevonden, vooralsnog is het nog steeds het beste model dat we kennen om zaken te verklaren.
Ook zijn de wetten van Newton niet opeens zinloos geworden, want die worden nog dagelijks toegepast bv voor het ontwerpen van gebouwen, bruggen, wegen, etc.

Wat nu klimaatwetenschap wordt genoemd is feitelijk geen wetenschap. Er worden verklaringen gedaan op basis van statistische data die niet gevalideerd is. Herhalingen van experimenten zijn vaak onmogelijk omdat ze niet goed gefundeerd zijn. En stellingen worden niet zodanig opgesteld dat ze zijn tegen te spreken, waarmee de belangrijkste pijler van wetenschap (falsificationisme) is weggevallen.

Een echte wetenschapper moedigt het juist aan als anderen zijn theorie proberen te weerleggen. In de klimaatwetenschap zie je dat degenen die dat juist proberen volledig worden verketterd, waardoor het tot religie is verworden en we eigenlijk gewoon weer terug bij af zijn, onze samenleving wordt geregeerd door gelovigen.
Gebruikersavatar
hummie
Berichten: 898
Lid geworden op: 15 mei 2017 15:36

Re: hoe staan jullie tegenover het klimaat accoord??

Bericht door hummie »

Ja. ik kan "klimaatwetenschap" ook niet zo plaatsen.
Gisteren een wetenschapper op TV. Had het over meetapparatuur en cijfertjes waar ze zich op baseren.
Dat gaat over klimaat. Het grote 'weer', wat ook met meetapparatuur en cijfertjes voorspeld wordt.
De wetenschapper zei dat de boeren er niets van konden weten want 'wetenschap'.

Nou, ik heb eens met een boer in een tuin 's avonds een pilsje staan drinken. Weersvoorspellingen perfect voor morgen, zoals het al even goed weer geweest was.
Hij keek wat rond, luisterde naar de vogeltjes, en zei "Jullie gaan morgen weg toch? Ik zou morgen maar een goeie regenjas aan doen". Geheel tegen alle voorspellingen in, en ik even verbaasd.
Wat denk je? Ja. Hij kreeg gelijk. Grootste deel van de dag regen.

Wetenschap vs boeren. Ik denk dat de kennis die boeren zwaar onderschat wordt.
DucATIRadeon
Berichten: 900
Lid geworden op: 18 jan 2015 13:53

Re: hoe staan jullie tegenover het klimaat accoord??

Bericht door DucATIRadeon »

precies!
je hoeft de boer niet te vertellen wanneer hij moet zaaien en oogsten, dat hebben ze al voor elkaar nog voor de hele weerspellingen business bestond!!

ik steun de boeren (niet omdat ik er tussen in woon!) die zorgen voor voedsel en (bio)brandstof waar iedereen van leeft; machines en bio-scheikunde zijn ontwikkeld naar de teelt... houd de boer dus te vriend!
Gebruikersavatar
hummie
Berichten: 898
Lid geworden op: 15 mei 2017 15:36

Re: hoe staan jullie tegenover het klimaat accoord??

Bericht door hummie »

DucATIRadeon schreef:precies!
je hoeft de boer niet te vertellen wanneer hij moet zaaien en oogsten, dat hebben ze al voor elkaar nog voor de hele weerspellingen business bestond!!
Precies. En dat plannen ze exact op tijd, op dagen geprikt. Ze weten precies te bepalen wanneer zon- of regenperiodes beginnen in de praktijk (dus niet kalenderperiodes), wanneer de beste groeiperiodes zijn, of wanneer ze beter even kunnen wachten. En zaaien en oogsten gaat ook op het scherpst van de snede, geen week te vroeg of te laat.
Ook qua landbewerking weten ze precies hoe ver ze met de grond kunnen gaan en wat er nodig is om het gezond te houden.
Welke boer zou nou zijn land gaan uitputten en vergiftigen zodat er niets meer op groeit, hij zijn kost niet meer kan verdienen en de waarde van zijn grond inkakt? (want boeren kennen zelfs de grondkwaliteit van elkaars percelen) Dat past echt niet binnen de boerenwijsheid.

Als je landelijker woont of ze kent en bij ze komt heb je de boeren veel beter door, en weet je ook dat ze gek op hun dieren zijn. De MAS en HAS zijn ook zeker geen simpele schooltjes.
Maar ja, een wetenschapper die ervoor in de collegezalen heeft gezeten, veel samenvattingen :mrgreen: van boeken gelezen heeft en testen in labo's gedaan heeft, ja die heeft (krijgt) meer autoriteit.
Maar je zou je ook af kunnen vragen of de natuurwetenschappers er wel genoeg vanaf weten, als je beziet dat de natuurgebieden het klaarblijkelijk niet redden onder hun supervisie.

Mij gaat het er om dat er steeds meer beperkingen ontstaan, op veel meer gebieden als alleen dit, waarvan ik denk dat deze ons land niet ten goede zullen komen omdat de burgers/bedrijven het allemaal niet meer op kunnen brengen zo zonder speling.
Oplossingen behoeven creativiteit, en creativiteit behoeft ruimte. Niet steeds meer beperking en inperking. Via strikt gebaande wegen vindt je geen nieuwe routes.
Gebruikersavatar
hummie
Berichten: 898
Lid geworden op: 15 mei 2017 15:36

Re: hoe staan jullie tegenover het klimaat accoord??

Bericht door hummie »

Ohw ja. En waarom vangen ze die verguisde varkens en koeien scheten niet op? Dat is methaan, dat is prima brandbaar gas, gratis. :D Interesseert mij wat op wat voor gas mijn eitje en stukje vlees gebakken wordt. Als de aardappeltjes maar gaar zijn. :mrgreen:

Afbeelding
Plaats reactie