Koplampsproeier pomp

Voor alle electrische zaken
Plaats reactie
Gebruikersavatar
KevinHoogendam
Berichten: 117
Lid geworden op: 10 jan 2019 08:11

Koplampsproeier pomp

Bericht door KevinHoogendam »

Een tijdje terug heb ik van de sloop een koplampsproeier pomp gehaald omdat de mijne niet werkt.

Ik was slim genoeg om een airsoft accu mee te nemen om te kunnen testen. Eentje gevonden die er prima uitzag en soepel draaide.

Eenmaal gemonteerd liep die gewoon leeg langs het metaal en kunststof kapje.

Mijn eigen heb ik in kokend azijn gelegd en weer werkend gekregen, maar zodra ik deze in elkaar zet dan wil die niet draaien.

Kortom eentje lekt en de ander draait alleen de as zonder iets erop.

Wie heeft de goudentip :mrgreen:
Is het al vrijdag?
Gebruikersavatar
quikfit
Berichten: 4863
Lid geworden op: 11 jul 2012 13:51

Re: Koplampsproeier pomp

Bericht door quikfit »

KevinHoogendam schreef:Wie heeft de goudentip :mrgreen:
Volgende keer op de sloop kijken of ie draait en niet lekt!? Of vragen of je garantie krijgt op de werking van de pomp!?

Gr.Quikfit :mrgreen:
Subaru Forester SJ FB20 2013 Noorwegen
viewtopic.php?t=6157
Gebruikersavatar
boswachterfan
Berichten: 2410
Lid geworden op: 19 nov 2014 10:30

Re: Koplampsproeier pomp

Bericht door boswachterfan »

Ik kon het even niet vinden met de zoekfunctie, maar ik heb van een ander forumlid een tip gebruikt. De pomp deed het goed, maar de stekker aansluiting was een beetje lastig en kwam dicht bij het bewegende motorblok. Ik heb hem weer afgekoppeld. Draden eraan solderen en de stekker halverwege is een betere oplossing, misschien. Als ik tijd en zin heb doe ik dat nog wel eens. Overigens gaf hij wel wat kortere "stoten" water dan de originele. Ik gebruik hem zo weinig dat ik het niet de moeite waard vond.

Enige aanpassing is dat je een stukje extra rubber in de klemring moet doen omdat de VW pomp een kleinere diameter is. Hij kostte iets van 2 tientjes. Aangezien de kleine pompjes origineel al 50 kostten, wil ik niet eens weten wat de prijs van de grote pomp is. Ik heb wel een SG, weet niet of hij precies hetzelfde is. Maar de foto is erbij :)

Afbeelding
Boswachter SG 2.5 XT Blasmusik
Gebruikersavatar
KevinHoogendam
Berichten: 117
Lid geworden op: 10 jan 2019 08:11

Re: Koplampsproeier pomp

Bericht door KevinHoogendam »

quikfit schreef:
KevinHoogendam schreef:Wie heeft de goudentip :mrgreen:
Volgende keer op de sloop kijken of ie draait en niet lekt!? Of vragen of je garantie krijgt op de werking van de pomp!?

Gr.Quikfit :mrgreen:
Garantie heb ik. Die 5 euro die het mij kostte is niet echt de moeite.

boswachterfan schreef:Ik kon het even niet vinden met de zoekfunctie, maar ik heb van een ander forumlid een tip gebruikt. De pomp deed het goed, maar de stekker aansluiting was een beetje lastig en kwam dicht bij het bewegende motorblok. Ik heb hem weer afgekoppeld. Draden eraan solderen en de stekker halverwege is een betere oplossing, misschien. Als ik tijd en zin heb doe ik dat nog wel eens. Overigens gaf hij wel wat kortere "stoten" water dan de originele. Ik gebruik hem zo weinig dat ik het niet de moeite waard vond.

Enige aanpassing is dat je een stukje extra rubber in de klemring moet doen omdat de VW pomp een kleinere diameter is. Hij kostte iets van 2 tientjes. Aangezien de kleine pompjes origineel al 50 kostten, wil ik niet eens weten wat de prijs van de grote pomp is. Ik heb wel een SG, weet niet of hij precies hetzelfde is. Maar de foto is erbij :)

Afbeelding
Het lijkt eerder alsof de rubberen afdichting onder schoepenwiel teveel weerstand geeft bij de ene. De lekkende lijkt alsof de kunststof kap niet goed genoeg afsluit.

De stekker zal het probleem niet zijn.

Vaak heb ik em ook nog niet gebruikt. Het is meer dat ik het werkend wil omdat ik niet van nutteloze knopjes hou :mrgreen: maar stiekem is het wel handig op wintersport om de koplampen schoon te houden.
Is het al vrijdag?
Plaats reactie