Motorkap SF vs SG

Veren, schokdempers, remmen en besturing
Plaats reactie
Gebruikersavatar
sufos
Berichten: 1278
Lid geworden op: 16 apr 2014 18:11

Motorkap SF vs SG

Bericht door sufos »

Door een hagelbui een week of 2 geleden heb ik nu ongeveer 100 deuken in de motorkap :evil: . De rest van de auto is redelijk gespaard gebleven, gelukkig maar weer.
Voor het mooie zou ik toch een keer een andere kap moeten scoren. Nu zat ik te kijken bij Venyard, die heeft wel een SF staan in de juiste kleur, maar dat past waarschijnlijk niet, of heb ik het mis en past het wel ?
Subaru Outback
Saab 900 T16S Aero
*thomas*
Berichten: 1715
Lid geworden op: 11 nov 2015 12:44

Re: Motorkap SF vs SG

Bericht door *thomas* »

Ik ben vrij zeker dat het niet past, de SG lijkt op de SF, maar de body is toch ERG verschillend...
Gebruikersavatar
SP-Boxer
Berichten: 5494
Lid geworden op: 10 nov 2008 22:52

Re: Motorkap SF vs SG

Bericht door SP-Boxer »

Qua body is er niets uitwisselbaar.
"I feel Legacy"
Gebruikersavatar
sufos
Berichten: 1278
Lid geworden op: 16 apr 2014 18:11

Re: Motorkap SF vs SG

Bericht door sufos »

Dan waren mijn vermoedens juist.
Subaru Outback
Saab 900 T16S Aero
*thomas*
Berichten: 1715
Lid geworden op: 11 nov 2015 12:44

Re: Motorkap SF vs SG

Bericht door *thomas* »

hagelschade herstellen hoeft trouwens niet zo duur te zijn... informeer eens bij enkele schadeherstelbedrijven...
Gebruikersavatar
sufos
Berichten: 1278
Lid geworden op: 16 apr 2014 18:11

Re: Motorkap SF vs SG

Bericht door sufos »

Nou met 100 deukjes zijn ze echt wel even bezig. Een gebruikte is, neem ik aan, veel goedkoper. En anders blijf ik zo rijden. Auto is tenslotte bijna 15 jaar oud. Onderhoud bezuinig ik niet op maar de rest vind ik met deze leeftijd toch wat minder belangrijk.
Subaru Outback
Saab 900 T16S Aero
*thomas*
Berichten: 1715
Lid geworden op: 11 nov 2015 12:44

Re: Motorkap SF vs SG

Bericht door *thomas* »

Heb je al eens een prijsbestek laten maken? Schadeherstel hoeft niet duur te zijn.

Trouwens, ik begrijp je redenering over de cosmetische kant, maar toch, in de loop der jaren stapelen de deukjes, krasjes en steenslagplekjes zich op en ziet je goed onderhouden wagen eruit als een oud koekblik (no offence). Ik weet dat ik er me ondertussen wel aan stoor :D .
Gebruikersavatar
Louis
Berichten: 667
Lid geworden op: 18 nov 2011 11:19

Re: Motorkap SF vs SG

Bericht door Louis »

De motorkap van een Forester SG is van aluminium, lastig materiaal om te bewerken (lees: uitdeuken).
Kan je beter een gebruikte proberen te vinden en eventueel in de juiste kleur laten spuiten.
Denk dat je zelfs buiten NL moet zoeken want de Forester SG is vrij zeldzaam hier.
Groeten, Louis

2006-2011: MY98 Legacy II 2.0 GL Touring Wagon
2011-2017: MY06 Forester SG9 Comfort Pack 2.0 lpg
2017-2019: MY00 Legacy III 2.0 LX Touring Wagon
2019-present: MY00 Forester 2.0 S-turbo
*thomas*
Berichten: 1715
Lid geworden op: 11 nov 2015 12:44

Re: Motorkap SF vs SG

Bericht door *thomas* »

Voor uitdeuken van alu kan je bij VAG ook terecht. Hebben al lang auto's die volledig uit alu gebouwd worden en veel van hun schadeherstellers hebben destijds bijkomende opleidingen gevolgd. Vragen staat altijd vrij...
Gebruikersavatar
sufos
Berichten: 1278
Lid geworden op: 16 apr 2014 18:11

Re: Motorkap SF vs SG

Bericht door sufos »

Ik zal er eens over nadenken. Die hagel is trouwens wel heel vervelend, zeker in de wetenschap dat dit vaker voor gaat komen in het weerbeeld. Het was natuurlijk heel plaatselijk maar wel nogal extreem. Hagelstenen groter dan een € of zelfs €€ waren geen uitzondering. Als die van grote hoogte naar beneden vallen dan krijgen ze een beste snelheid met alle gevolgen van dien. Het zal in de toekomst wel lijden tot nogal hogere premies voor de verzekeringen . Maar goed dat we een oude Subaru rijden....
Subaru Outback
Saab 900 T16S Aero
*thomas*
Berichten: 1715
Lid geworden op: 11 nov 2015 12:44

Re: Motorkap SF vs SG

Bericht door *thomas* »

Als er onweer op komst is een deken op je motorkap en dak leggen.
Gebruikersavatar
sufos
Berichten: 1278
Lid geworden op: 16 apr 2014 18:11

Re: Motorkap SF vs SG

Bericht door sufos »

Dat lijkt me niet echt realistisch om te doen.
Subaru Outback
Saab 900 T16S Aero
Plaats reactie