Hoogste kilometerstand

Subarunieuws, interessante links (foto/video) etc.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
sufos
Berichten: 1278
Lid geworden op: 16 apr 2014 18:11

Hoogste kilometerstand

Bericht door sufos »

Er zijn van die merken die van die astronomische hoge kilometerstanden halen, 1000.000 kilometer is geen uitzondering. Mercedes, Volvo, Saab hiervan weet ik auto's die dat gehaald hebben. Ik vroeg mij eigenlijk af wat de hoogst bekende stand is van een Subaru. Ik zie ze weleens voorbij komen ergens tussen de 450 en 500.000 maar hoger eigenlijk nooit. Wie weet meer ?
Subaru Outback
Saab 900 T16S Aero
Gebruikersavatar
Norge
Berichten: 113
Lid geworden op: 15 apr 2018 09:21

Re: Hoogste kilometerstand

Bericht door Norge »

500.000 km’s is zeker geen uitzondering
http://www.subaruhighmileageclub.com/miles500000.html
If you can’t fix it with a hammer, you’ve got a electrical problem.
Gebruikersavatar
Rene
Berichten: 1630
Lid geworden op: 04 jan 2009 21:02

Re: Hoogste kilometerstand

Bericht door Rene »

Er is een outback die al over het miljoen is...
Je auto remt op alle wielen , waarom zou je ze dan niet allemaal aandrijven..

Grt Rene
Gebruikersavatar
Louis
Berichten: 667
Lid geworden op: 18 nov 2011 11:19

Re: Hoogste kilometerstand

Bericht door Louis »

En een Forester SF over het miljoen, zag ik pas een filmpje van. Helaas ging de teller niet verder. Da's bij VAG wel anders, die kappen er al mee bij 3 ton.
Tijd terug gelezen bij klokje rond over een Volvo die het miljoen haalde en de teller ging niet meer verder. Eigenaar wilde dit gefikst hebben maar toen ging de importeur vragen stellen. Weet niet of het gelukt is.
Jaren terug een verhaal gelezen over een Smart fortwo met 500.000 kilometer op de klok. Was de bedrijfsauto van een Duits tandtechnisch bedrijf en de prothesen werden door heel Duitsland geleverd... dan loopt het hard op. Uiteindelijk is deze auto door Smart terug gekocht en in het Smart museum terecht gekomen.
Of over een Saab in de Verenigde Staten die een miljoen mijl haalde. De eerste en enige eigenaar mocht een nieuwe uitzoeken. Was een cadeau van GM.
Altijd leuk om zulke dingen te lezen.
Groeten, Louis

2006-2011: MY98 Legacy II 2.0 GL Touring Wagon
2011-2017: MY06 Forester SG9 Comfort Pack 2.0 lpg
2017-2019: MY00 Legacy III 2.0 LX Touring Wagon
2019-present: MY00 Forester 2.0 S-turbo
Gebruikersavatar
SP-Boxer
Berichten: 5494
Lid geworden op: 10 nov 2008 22:52

Re: Hoogste kilometerstand

Bericht door SP-Boxer »

Die Smart, daar lag dan vast het 10e motortje al in :mrgreen:

In NL zul je de extreem hoge km-standen niet zo snel zien. Een Subaru wordt doorgaans voor die tijd al afgedankt. Er rijden er al niet zo veel (in verhouding) en de minste of geringste reparatie bij meer dan 3 ton vindt men dan al zonde.
Technisch zal het allemaal niet zo'n punt zijn, maar de koets moet ook goed geconserveerd zijn en daar wil het helaas nog wel eens aan schorten.In Amerika zie je dan auto's met rondom gaten er in, maar zou rijden we in NL niet snel rond. Als je er al mee door de APK komt...
"I feel Legacy"
Gebruikersavatar
Rene
Berichten: 1630
Lid geworden op: 04 jan 2009 21:02

Re: Hoogste kilometerstand

Bericht door Rene »

Ik weet zeker dat die smart al meerdere torretjes heeft versleten ;)
Meestal halen die de 100k niet eens...zijn ook stadsautootjes en eigenlijk niet geschikt voor op de snelweg.
Je auto remt op alle wielen , waarom zou je ze dan niet allemaal aandrijven..

Grt Rene
Gebruikersavatar
aze2000
Berichten: 684
Lid geworden op: 18 apr 2019 21:07

Re: Hoogste kilometerstand

Bericht door aze2000 »

tja wat is hoog?

hier voor heb ik honda gereden, en zeker mn civic Eg is ruim boven de 5 t geen uitzondering,, maar t plaatwerk tja..... bij zeer goed bijhouden kunnen zowel honda als subaru erg ver komen... verder dan menig ander merk..

maar mn laatste honda accord diesel heb ik me heeeeeel veel moeite weg gedaan omdat een reparatie van 1700€ me toch uiteindelijk te veel werdt bij 270k,, slim of niet,, dat moet nn forester gaan uitmaken of ik spijt moet gaan krijgen ofdat ik mn Honda heb weg gedaan..
Groet Robert
ReinO
Berichten: 585
Lid geworden op: 18 aug 2018 05:47

Re: Hoogste kilometerstand

Bericht door ReinO »

Hier inmiddels de 458.000 km gepasseerd. Zonder olie of waterverbruik tot nu toe. Dat gaat een saab echt niet redden zonder
de krukaskeerringen -op zijn minste- te vervangen.
De Moerasruiter.
MY 2000 Forester
Mountainbiken
Gebruikersavatar
quikfit
Berichten: 4863
Lid geworden op: 11 jul 2012 13:51

Re: Hoogste kilometerstand

Bericht door quikfit »

Bij alle auto's met een hoge kilometerstand worden er verschillende onderdelen vervangen en/of gereviseerd...anders red je het gewoon niet.
De moderne motoren halen al helemaal geen ''ouderwets'' hoge kilometerstanden.

Gr.Quikfit :mrgreen:
Subaru Forester SJ FB20 2013 Noorwegen
viewtopic.php?t=6157
Gebruikersavatar
aze2000
Berichten: 684
Lid geworden op: 18 apr 2019 21:07

Re: Hoogste kilometerstand

Bericht door aze2000 »

klopt,, weet nog wel van een paar jaar gelden mn civic eg dat daar met zeer normaal onderhoud meer dan 5k mee wordt gereden,,

maar helemaal mee eens,, ik denk door de huidige milieunormen en eco levensduur van 10 jaar zijn de meeste autos niet meer instaat dit te halen.

vraag blijft altijd,, wat is beter voor het milieu 1:20 rijden waarvan deels electro rijden en na 10 jaar op de hoop om gesloopt te worden.




quikfit schreef:Bij alle auto's met een hoge kilometerstand worden er verschillende onderdelen vervangen en/of gereviseerd...anders red je het gewoon niet.
De moderne motoren halen al helemaal geen ''ouderwets'' hoge kilometerstanden.

Gr.Quikfit :mrgreen:
Groet Robert
Gebruikersavatar
boswachterfan
Berichten: 2410
Lid geworden op: 19 nov 2014 10:30

Re: Hoogste kilometerstand

Bericht door boswachterfan »

quikfit schreef:Bij alle auto's met een hoge kilometerstand worden er verschillende onderdelen vervangen en/of gereviseerd...anders red je het gewoon niet.

Gr.Quikfit :mrgreen:
Die ervaring heb ik ook, na inmiddels aardig wat oude auto's en motorfietsen. Het hart van de auto/motor moet vanuit de fabriek betrouwbaar zijn, dan kun je er omheen allerlei dingen (preventief) vervangen of reviseren. Daarmee blijf je lang rijden. En iedere keer maar weer jezelf voorrekenen dat afschrijving veel meer kost dan reparatie. Mijn motorfiets (BMW K75) van bijna 30 jaar oud brengt me al meer dan 10 jaar keurig naar mijn werk heen en weer. Daar staat dik twee ton op. Motor en bak van dit type hebben bij goed onderhoud en fatsoenlijk rijden een onbeperkte levensduur, echt kwaliteit. Voor de handel is hij niet meer dan 500 euri waard. Technisch is hij in een betere staat dan toen ik hem kocht. Afgelopen jaar allerlei zaken preventief vervangen/gereviseerd waardoor ik er vermoedelijk nog jaren mee kan rijden.
De boswachter blijft ook nog een paar jaar, zo hebben we besloten. Dit jaar is al een stevig vakantiegeld besteed aan onderhoud. Zo hoop ik de wagen in orde te houden, net als de motor.
Enig nadeel: Je moet geen aanrijding krijgen. Dan ben je de Sjaak, met de dagwaarde.
Boswachter SG 2.5 XT Blasmusik
Gebruikersavatar
Norge
Berichten: 113
Lid geworden op: 15 apr 2018 09:21

Re: Hoogste kilometerstand

Bericht door Norge »

De grootste bedreiging is uiteindelijk roest (er vanuitgaande dat normaal onderhoud niet achterwege is gehouden).
Of zoals boswachterfan schreef, een aanrijding.
If you can’t fix it with a hammer, you’ve got a electrical problem.
Gebruikersavatar
Rene
Berichten: 1630
Lid geworden op: 04 jan 2009 21:02

Re: Hoogste kilometerstand

Bericht door Rene »

Lig er ook deels aan hoe je met het spul omgaat....
Ik rijd een koude motor altijd met beleid warm en dan vooral in de winterperiode : een kennis trapt een koud blok op zijn staart , doet ook nagenoeg geen onderhoud.
Hij slijt ook per jaar zo'n 3 auto's :roll: waarvan het blok aan flarden is getrapt en dat vind 'ie nog raar ook :!:
Je auto remt op alle wielen , waarom zou je ze dan niet allemaal aandrijven..

Grt Rene
Gebruikersavatar
erichendri
Berichten: 5614
Lid geworden op: 14 nov 2010 21:02

Re: Hoogste kilometerstand

Bericht door erichendri »

Hier ook koud altijd rustig optrekken tot max 3000 rpm.
Warm beul ik ze regelmatig af, in 30 jaar japans nog nooit motor gesloopt.
De groene legacy ging er bij 420k uit, staat nu meen ik tegen de 500k.

Eric
ReinO
Berichten: 585
Lid geworden op: 18 aug 2018 05:47

Re: Hoogste kilometerstand

Bericht door ReinO »

na 9 maanden voor het eerst boven de 110 km u gereden.
Hij haalde fluitend 150, en het was te druk om nog harder te gaan. En dat allemaal met de simpelste 2.0 motor..... .
De Moerasruiter.
MY 2000 Forester
Mountainbiken
*thomas*
Berichten: 1715
Lid geworden op: 11 nov 2015 12:44

Re: Hoogste kilometerstand

Bericht door *thomas* »

Met die simpele 2.0 motor rijd je makkelijk 170 (zelf 180+ op gps gehaald).
ReinO
Berichten: 585
Lid geworden op: 18 aug 2018 05:47

Re: Hoogste kilometerstand

Bericht door ReinO »

joh. het is echt een dijk van een motor!
De Moerasruiter.
MY 2000 Forester
Mountainbiken
Gebruikersavatar
RJS
Berichten: 1276
Lid geworden op: 18 mar 2011 09:48

Re: Hoogste kilometerstand

Bericht door RJS »

Die Subaru Forester die met 540000 terug naar de Subaru fabriek in Japan is gereden uit Nederland. Die heeft er heel wat kilometertjes bij gezet. leuk verhaal was dat.
Gebruikersavatar
KevinHoogendam
Berichten: 117
Lid geworden op: 10 jan 2019 08:11

Re: Hoogste kilometerstand

Bericht door KevinHoogendam »

RJS schreef:Die Subaru Forester die met 540000 terug naar de Subaru fabriek in Japan is gereden uit Nederland. Die heeft er heel wat kilometertjes bij gezet. leuk verhaal was dat.
Deze dus

https://www.ad.nl/auto/van-hier-naar-to ... ~a5ab7b21/
Is het al vrijdag?
Gebruikersavatar
RJS
Berichten: 1276
Lid geworden op: 18 mar 2011 09:48

Re: Hoogste kilometerstand

Bericht door RJS »

Ja inderdaad, die. Ik vraag me af of het met de SG ook zou lukken. Die acht ik nu al wat minder betrouwbaar vanwege alle electronica. Dat gezeur met dat secundair luchtsysteem, het lastiger onderhoud (kleppen stellen is motor eruit). Maar ik wil er wel weer drie ton mee halen.
ferluci
Berichten: 257
Lid geworden op: 15 mei 2014 10:25

Re: Hoogste kilometerstand

Bericht door ferluci »

Ik heb trouwens mijn hoogste kilometerstand gehaald op de St Gotthard, daarna ging deze weer naar beneden :lol: :lol: :lol:
Beurstel
Berichten: 270
Lid geworden op: 02 mei 2013 09:05

Re: Hoogste kilometerstand

Bericht door Beurstel »

Ik denk bij hoge kilometerstanden aan minstens 4 ton of meer. Maar doe toch maar een duit in het zakje. Onze Outback 3.0 uit 2004 is deze maand de 303.000 km gepasseerd en dat is voor mij de hoogste kmstand ooit. In de ruim drie jaar dat wij hem hebben rijdt hij gemiddeld net iets meer dan 3.000 km per maand. Hij heeft ons nooit in de steek gelaten. Het is en blijft een beresterke en verschrikkelijk fijne auto en hij loopt nog precies hetzelfde als toen we hem kochten. Daarvoor zijn twee zaken van belang: de auto met respect rijden en nooit besparen op onderhoud. Dan heb je nog geen garanties op een lang en gelukkig leven, maar het helpt wel. Nu hij net yountimer is geworden, wordt het kostentechnisch alleen maar interessanter om hem te houden. Al wilden we hem toch al niet kwijt. Dus wie weet gaat die 4 ton er ook wel komen.
Plaats reactie