automaat knop sport winterstand

Voor alle electrische zaken
Plaats reactie
Gebruikersavatar
aze2000
Berichten: 684
Lid geworden op: 18 apr 2019 21:07

automaat knop sport winterstand

Bericht door aze2000 »

Op mijn forester xt zit een knop naast de automaat.

sport/winterstand

De winterstand, waarom zou je die ooooit gebruiken ??? hij rijd dan in zn 2 weg,,, als de omstandigheden zo zijn moet je denk je zelf afvragen of je wel de weg op wilt :lol:

maar de sport stand,, gemaakt om de bak langer in n versnelling te houden denk ik,, ik heb het idee van wel, en heb het idee dat hij iets sneller overschakelt,, zou je deze stand ook bij caravan trekken gebruiken ?

graag jullie idee er over over de sport stand
Groet Robert
Gebruikersavatar
erichendri
Berichten: 5614
Lid geworden op: 14 nov 2010 21:02

Re: automaat knop sport winterstand

Bericht door erichendri »

Ik reed heel vaak in de winterstand, glijd dan heerlijk soepel weg bij het stoplicht.
Sportstand schakeld de bak later op en met de caravan.....
Bediende ik de pook meestal handmatig, 1-2-3-D maar meestal in 3, gezien de 125 pk.
Zit je rond de 3000 toeren en rijdt veel prettiger dan.
In D net te laag toerental, wat pendelen lockup - geen lockup betekende of zelf 3de versnelling.
Tevens maak jij dan uit of er geschakeld word en dus bij gas los meer afremmend vermogen.
Meestal is gas iets lossen opschakelen en dat komt wel eens niet uit.
Ook bij solo sportief vaak handmatig, sowieso voor de inhaalactie.
Bij ruimte ben je de denktijd van de bak kwijt en gaat hij meteen, zit niet te pendelen
bij twijfel, lees iets gas los.

Eric
Gebruikersavatar
aze2000
Berichten: 684
Lid geworden op: 18 apr 2019 21:07

Re: automaat knop sport winterstand

Bericht door aze2000 »

dank je voor je goede uitleg,,

vraag me alleen af of je bak het wel lekker vind als je in z 2 weg rij, vermoed dat er wel wat krachten op komen die je denk ik niet wil hebben.
net zoals in sper rijden op asvalt.

zal de sportstand eens in normaal gebruik proberen.

maar hand schakelen doe ik hooguit met caravan, anders had ik wel een handbak gekocht :D



erichendri schreef:Ik reed heel vaak in de winterstand, glijd dan heerlijk soepel weg bij het stoplicht.
Sportstand schakeld de bak later op en met de caravan.....
Bediende ik de pook meestal handmatig, 1-2-3-D maar meestal in 3, gezien de 125 pk.
Zit je rond de 3000 toeren en rijdt veel prettiger dan.
In D net te laag toerental, wat pendelen lockup - geen lockup betekende of zelf 3de versnelling.
Tevens maak jij dan uit of er geschakeld word en dus bij gas los meer afremmend vermogen.
Meestal is gas iets lossen opschakelen en dat komt wel eens niet uit.
Ook bij solo sportief vaak handmatig, sowieso voor de inhaalactie.
Bij ruimte ben je de denktijd van de bak kwijt en gaat hij meteen, zit niet te pendelen
bij twijfel, lees iets gas los.

Eric
Groet Robert
Plaats reactie