Slechte roestpreventie van de nieuwere Subaru's.

Subarunieuws, interessante links (foto/video) etc.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
quikfit
Berichten: 4863
Lid geworden op: 11 jul 2012 13:51

Slechte roestpreventie van de nieuwere Subaru's.

Bericht door quikfit »

https://www.ad.nl/auto/deze-negen-moder ... ~a5fa00a0/

Na dit artikel heb ik de Zweedse roest-test gevonden http://www.vibilagare.se/test/rost (even Subaru selecteren)
De Zweedse site kan je even door Google-Translate halen.
Maar of je hier nou vrolijk van word...Bij de Forester was het de SG die 4 van de 5 sterren kreeg...alle latere modellen 2 van de 4. :o

Gr. Quikfit :mrgreen:
Subaru Forester SJ FB20 2013 Noorwegen
viewtopic.php?t=6157
Gebruikersavatar
SP-Boxer
Berichten: 5494
Lid geworden op: 10 nov 2008 22:52

Re: Slechte roestpreventie van de nieuwere Subaru's.

Bericht door SP-Boxer »

Legacy IV slechts 1 ster!

Help...
Merkwaardig trouwens. Forester uit 2002 getest en Legacy uit 2003 en dat zo'n groot verschil. Je zou daarbij zeggen dat Subaru het duurdere model iets meer aandacht geeft. Helaas dus.
"I feel Legacy"
Gebruikersavatar
boswachterfan
Berichten: 2410
Lid geworden op: 19 nov 2014 10:30

Re: Slechte roestpreventie van de nieuwere Subaru's.

Bericht door boswachterfan »

Kan ik na mijn pensionering weer gaan bijbeunen met lasklussen, net als 30 jaar geleden. :mrgreen: :mrgreen:
Boswachter SG 2.5 XT Blasmusik
Gebruikersavatar
hummie
Berichten: 898
Lid geworden op: 15 mei 2017 15:36

Re: Slechte roestpreventie van de nieuwere Subaru's.

Bericht door hummie »

Elke auto met roestproblemen heeft zijn vaste probleemplekken.
Zo heeft mijn SF in de achterwielbak een stukje bumperbevestiging waar altijd zand achter blijft hangen wat ik extra alert zandvrij houdt. En ik heb een keer een plekje van minder dan een cm op een remleiding moeten behandelen wat volgens de monteur ook een bekende risicoplek is omdat daar veel spatwater(zand) langs komt.
Maar afgelopen week er nog onderdoor gelopen en hij ziet er nog steeds goed strak uit. :mrgreen: Gouwe autooke.

Iemand? Welke zijn de gangbare probleemplekken dan bij Subaru? Welke risicoplekken op te letten? Liefst ook vooral voor de SF in mijn geval.
Gebruikersavatar
quikfit
Berichten: 4863
Lid geworden op: 11 jul 2012 13:51

Re: Slechte roestpreventie van de nieuwere Subaru's.

Bericht door quikfit »

hummie schreef:Iemand? Welke zijn de gangbare probleemplekken dan bij Subaru? Welke risicoplekken op te letten? Liefst ook vooral voor de SF in mijn geval.
Onderkant deuren/achterklep,wielkasten achter,wielscherm achter,subframe achter,kokerbalken(met name achterste gedeelte),steunbalk onder de radiateur en de achterzijde van al het plastic waar zand en shit achter blijft zitten(deuren/dorpels).

Gr. Quikfit :mrgreen:
Subaru Forester SJ FB20 2013 Noorwegen
viewtopic.php?t=6157
Gebruikersavatar
niksnut
Berichten: 1638
Lid geworden op: 13 mar 2009 23:19

Re: Slechte roestpreventie van de nieuwere Subaru's.

Bericht door niksnut »

hoorde van de week dat de meeste auto's weer net zo hard roesten als in de jaren 70
Gebruikersavatar
quikfit
Berichten: 4863
Lid geworden op: 11 jul 2012 13:51

Re: Slechte roestpreventie van de nieuwere Subaru's.

Bericht door quikfit »

niksnut schreef:hoorde van de week dat de meeste auto's weer net zo hard roesten als in de jaren 70
Ze hoeven ook niet meer zo goed behandeld te worden want de meeste moderne auto's belanden jaaaren (5a7jaar) eerder op de schroothoop dan 10-15 jaar geleden omdat al die prachtige elektronische snufjes onbetaalbaar zijn om te repareren...radar,lane assist,camera's,dode hoek shit en nog veeel meer.Een kleine aanrijding aan de voorkant met schade aan radar,xenon/ledverlichting,parkeersensoren kan zo 15a20 duizend kosten. :shock:

Gr. Quikfit :mrgreen:
Subaru Forester SJ FB20 2013 Noorwegen
viewtopic.php?t=6157
Gebruikersavatar
niksnut
Berichten: 1638
Lid geworden op: 13 mar 2009 23:19

Re: Slechte roestpreventie van de nieuwere Subaru's.

Bericht door niksnut »

mot die stomme electronica troep ook niet. tot voor kort had ik nog 4 van deze :D :D :D :mrgreen:
332.jpg
332.jpg (11.78 KiB) 7692 keer bekeken
Gebruikersavatar
hummie
Berichten: 898
Lid geworden op: 15 mei 2017 15:36

Re: Slechte roestpreventie van de nieuwere Subaru's.

Bericht door hummie »

quikfit schreef:
hummie schreef:Iemand? Welke zijn de gangbare probleemplekken dan bij Subaru? Welke risicoplekken op te letten? Liefst ook vooral voor de SF in mijn geval.
Onderkant deuren/achterklep,wielkasten achter,wielscherm achter,subframe achter,kokerbalken(met name achterste gedeelte),steunbalk onder de radiateur en de achterzijde van al het plastic waar zand en shit achter blijft zitten(deuren/dorpels).

Gr. Quikfit :mrgreen:
Thanks. Vooral de gangbare plekken dus zonder echt merk-specifieke plekken. Met uitzondering van enkele plastikrandjes wat ik al ontdekt had.
Afgelopen week er nog onderdoor gelopen. Zag er nog allemaal prima uit. :mrgreen:
Gebruikersavatar
hummie
Berichten: 898
Lid geworden op: 15 mei 2017 15:36

Re: Slechte roestpreventie van de nieuwere Subaru's.

Bericht door hummie »

quikfit schreef:
niksnut schreef:hoorde van de week dat de meeste auto's weer net zo hard roesten als in de jaren 70
Ze hoeven ook niet meer zo goed behandeld te worden want de meeste moderne auto's belanden jaaaren (5a7jaar) eerder op de schroothoop dan 10-15 jaar geleden omdat al die prachtige elektronische snufjes onbetaalbaar zijn om te repareren..
Gaat nog korter worden dan straks met vervangen van de onbetaalbare accu's. Dat wordt dan straks de levensduur van een accu, een jaartje of 4 - 5.
Nog even en je koopt ze als wegwerpartikel in een multi-verpakking. :roll:
quikfit schreef:...radar,lane assist,camera's,dode hoek shit en nog veeel meer. Een kleine aanrijding aan de voorkant met schade aan radar,xenon/ledverlichting,parkeersensoren kan zo 15a20 duizend kosten. :shock:
Uitbouwen wat uit te bouwen is dan. Die overbodige zooi gaat toch alleen maar kapot.
Ik heb toch ooit nog geleerd zelf te fileparkeren en remmen waar nodig dus onnodige zooi. :mrgreen:

Ik krijg ineens een goed idee. Straks auto voor weinig rijden?
Al die dure zooi uitbouwen en verpatsen. 15a20 ruggen nieuw moet toch minstens wel een rug of 5-7 als tweedehands onderdelen op kunnen leveren en dat begint al een bedrag voor een redelijke auto te worden. :lol:

Wat brengt een forester dashboard en interieur vandaag de dag op? Bouw ik zelf wel een plank met wat metertjes in mijn jeep in. :geek:

Afbeelding
Gebruikersavatar
sufos
Berichten: 1278
Lid geworden op: 16 apr 2014 18:11

Re: Slechte roestpreventie van de nieuwere Subaru's.

Bericht door sufos »

Hier nog een artikel, met een zeer slechte score voor de XV

https://www.ad.nl/auto/deze-negen-moder ... ~a5fa00a0/
Subaru Outback
Saab 900 T16S Aero
Gebruikersavatar
quikfit
Berichten: 4863
Lid geworden op: 11 jul 2012 13:51

Re: Slechte roestpreventie van de nieuwere Subaru's.

Bericht door quikfit »

sufos schreef:Hier nog een artikel, met een zeer slechte score voor de XV

https://www.ad.nl/auto/deze-negen-moder ... ~a5fa00a0/
Die link staat al helemaal bovenin...het heeft ook op in de Telegraaf gestaan.
Maar best is het niet. :cry:

Gr. Quikfit :mrgreen:
Subaru Forester SJ FB20 2013 Noorwegen
viewtopic.php?t=6157
Gebruikersavatar
sufos
Berichten: 1278
Lid geworden op: 16 apr 2014 18:11

Re: Slechte roestpreventie van de nieuwere Subaru's.

Bericht door sufos »

:roll: Oeps helemaal overheen gelezen, had alleen de tweede link gezien (en gelezen).
Subaru Outback
Saab 900 T16S Aero
Gebruikersavatar
erichendri
Berichten: 5614
Lid geworden op: 14 nov 2010 21:02

Re: Slechte roestpreventie van de nieuwere Subaru's.

Bericht door erichendri »

Je hebt roest en vliegroest, laatste vind je overal en kan minder kwaad.
Ik zou me er niet druk over maken bij subaru.
Sowieso is tectyleren uit de bozen, garantie vervalt zelfs.
En kijk eens hoeveel oude boxers er nog rondrijden.
En die mogen na 18 jaar best wel een beetje roesten.
Denk zelfs dat schades de grootste vijand is en ruiten bedrijven.
Komt allemaal door de flat rate tijden en kortingen.
Je wilt niet weten wat voor prutswerk ik gezien hebt als automonteur
door de jaren heen.

Eric
Gebruikersavatar
sufos
Berichten: 1278
Lid geworden op: 16 apr 2014 18:11

Re: Slechte roestpreventie van de nieuwere Subaru's.

Bericht door sufos »

Het artikel gaat ook niet een oude Subaru, met name de recentere modellen scoren niet best.
Subaru Outback
Saab 900 T16S Aero
Gebruikersavatar
hummie
Berichten: 898
Lid geworden op: 15 mei 2017 15:36

Re: Slechte roestpreventie van de nieuwere Subaru's.

Bericht door hummie »

erichendri schreef:En kijk eens hoeveel oude boxers er nog rondrijden.
En die mogen na 18 jaar best wel een beetje roesten.
Ik hoop toch dat de mijne er toch nog lang mee wacht. Niks roest te vinden, als je het oppervlakkige bruine keurtje op wat kale assen en zo wat elke auto van enige leeftijd heeft niet mee telt.
Gebruikersavatar
niksnut
Berichten: 1638
Lid geworden op: 13 mar 2009 23:19

Re: Slechte roestpreventie van de nieuwere Subaru's.

Bericht door niksnut »

in de watersport en vliegtuigbouw wordt veel boeshield T9 gebruikt. product is ontwikkeld voor en door Boeing.
top spul. spuit er alles mee in, behalve mijn ex verloofde :D
Gebruikersavatar
hummie
Berichten: 898
Lid geworden op: 15 mei 2017 15:36

Re: Slechte roestpreventie van de nieuwere Subaru's.

Bericht door hummie »

Ons pa heeft ooit een Vauxhal gehad. Daar zat een 5mm dikke laag kunststof op. De auto had al enige leeftijd maar het plaatwerk daaronder zag er nog uit als nieuw. Dat zouden ze vaker moeten doen.

Maar we hadden het er vroeger al eens over met de conclusie. Als ze willen kunnen ze een auto maken die eindeloos blijft bestaan. Maar ja, we willen niet een heel leven in dezelfde rijden maar allemaal met tijd en wijle een keer een nieuw modelletje en kleurtje.
Plaats reactie