Slechte roestpreventie van de nieuwere Subaru's.
Slechte roestpreventie van de nieuwere Subaru's.
https://www.ad.nl/auto/deze-negen-moder ... ~a5fa00a0/
Na dit artikel heb ik de Zweedse roest-test gevonden http://www.vibilagare.se/test/rost (even Subaru selecteren)
De Zweedse site kan je even door Google-Translate halen.
Maar of je hier nou vrolijk van word...Bij de Forester was het de SG die 4 van de 5 sterren kreeg...alle latere modellen 2 van de 4.
Gr. Quikfit
Na dit artikel heb ik de Zweedse roest-test gevonden http://www.vibilagare.se/test/rost (even Subaru selecteren)
De Zweedse site kan je even door Google-Translate halen.
Maar of je hier nou vrolijk van word...Bij de Forester was het de SG die 4 van de 5 sterren kreeg...alle latere modellen 2 van de 4.
Gr. Quikfit
Subaru Forester SJ FB20 2013 Noorwegen
viewtopic.php?t=6157
viewtopic.php?t=6157
Re: Slechte roestpreventie van de nieuwere Subaru's.
Legacy IV slechts 1 ster!
Help...
Merkwaardig trouwens. Forester uit 2002 getest en Legacy uit 2003 en dat zo'n groot verschil. Je zou daarbij zeggen dat Subaru het duurdere model iets meer aandacht geeft. Helaas dus.
Help...
Merkwaardig trouwens. Forester uit 2002 getest en Legacy uit 2003 en dat zo'n groot verschil. Je zou daarbij zeggen dat Subaru het duurdere model iets meer aandacht geeft. Helaas dus.
"I feel Legacy"
- boswachterfan
- Berichten: 2425
- Lid geworden op: 19 nov 2014 10:30
Re: Slechte roestpreventie van de nieuwere Subaru's.
Kan ik na mijn pensionering weer gaan bijbeunen met lasklussen, net als 30 jaar geleden.
Boswachter SG 2.5 XT Blasmusik
Re: Slechte roestpreventie van de nieuwere Subaru's.
Elke auto met roestproblemen heeft zijn vaste probleemplekken.
Zo heeft mijn SF in de achterwielbak een stukje bumperbevestiging waar altijd zand achter blijft hangen wat ik extra alert zandvrij houdt. En ik heb een keer een plekje van minder dan een cm op een remleiding moeten behandelen wat volgens de monteur ook een bekende risicoplek is omdat daar veel spatwater(zand) langs komt.
Maar afgelopen week er nog onderdoor gelopen en hij ziet er nog steeds goed strak uit. Gouwe autooke.
Iemand? Welke zijn de gangbare probleemplekken dan bij Subaru? Welke risicoplekken op te letten? Liefst ook vooral voor de SF in mijn geval.
Zo heeft mijn SF in de achterwielbak een stukje bumperbevestiging waar altijd zand achter blijft hangen wat ik extra alert zandvrij houdt. En ik heb een keer een plekje van minder dan een cm op een remleiding moeten behandelen wat volgens de monteur ook een bekende risicoplek is omdat daar veel spatwater(zand) langs komt.
Maar afgelopen week er nog onderdoor gelopen en hij ziet er nog steeds goed strak uit. Gouwe autooke.
Iemand? Welke zijn de gangbare probleemplekken dan bij Subaru? Welke risicoplekken op te letten? Liefst ook vooral voor de SF in mijn geval.
Re: Slechte roestpreventie van de nieuwere Subaru's.
Onderkant deuren/achterklep,wielkasten achter,wielscherm achter,subframe achter,kokerbalken(met name achterste gedeelte),steunbalk onder de radiateur en de achterzijde van al het plastic waar zand en shit achter blijft zitten(deuren/dorpels).hummie schreef:Iemand? Welke zijn de gangbare probleemplekken dan bij Subaru? Welke risicoplekken op te letten? Liefst ook vooral voor de SF in mijn geval.
Gr. Quikfit
Subaru Forester SJ FB20 2013 Noorwegen
viewtopic.php?t=6157
viewtopic.php?t=6157
Re: Slechte roestpreventie van de nieuwere Subaru's.
hoorde van de week dat de meeste auto's weer net zo hard roesten als in de jaren 70
fozzy time
http://www.subaruforum.nl/viewtopic.php?f=2&t=155[/color][/b]
http://www.subaruforum.nl/viewtopic.php?f=2&t=155[/color][/b]
Re: Slechte roestpreventie van de nieuwere Subaru's.
Ze hoeven ook niet meer zo goed behandeld te worden want de meeste moderne auto's belanden jaaaren (5a7jaar) eerder op de schroothoop dan 10-15 jaar geleden omdat al die prachtige elektronische snufjes onbetaalbaar zijn om te repareren...radar,lane assist,camera's,dode hoek shit en nog veeel meer.Een kleine aanrijding aan de voorkant met schade aan radar,xenon/ledverlichting,parkeersensoren kan zo 15a20 duizend kosten.niksnut schreef:hoorde van de week dat de meeste auto's weer net zo hard roesten als in de jaren 70
Gr. Quikfit
Subaru Forester SJ FB20 2013 Noorwegen
viewtopic.php?t=6157
viewtopic.php?t=6157
Re: Slechte roestpreventie van de nieuwere Subaru's.
mot die stomme electronica troep ook niet. tot voor kort had ik nog 4 van deze
fozzy time
http://www.subaruforum.nl/viewtopic.php?f=2&t=155[/color][/b]
http://www.subaruforum.nl/viewtopic.php?f=2&t=155[/color][/b]
Re: Slechte roestpreventie van de nieuwere Subaru's.
Thanks. Vooral de gangbare plekken dus zonder echt merk-specifieke plekken. Met uitzondering van enkele plastikrandjes wat ik al ontdekt had.quikfit schreef:Onderkant deuren/achterklep,wielkasten achter,wielscherm achter,subframe achter,kokerbalken(met name achterste gedeelte),steunbalk onder de radiateur en de achterzijde van al het plastic waar zand en shit achter blijft zitten(deuren/dorpels).hummie schreef:Iemand? Welke zijn de gangbare probleemplekken dan bij Subaru? Welke risicoplekken op te letten? Liefst ook vooral voor de SF in mijn geval.
Gr. Quikfit
Afgelopen week er nog onderdoor gelopen. Zag er nog allemaal prima uit.
Re: Slechte roestpreventie van de nieuwere Subaru's.
Gaat nog korter worden dan straks met vervangen van de onbetaalbare accu's. Dat wordt dan straks de levensduur van een accu, een jaartje of 4 - 5.quikfit schreef:Ze hoeven ook niet meer zo goed behandeld te worden want de meeste moderne auto's belanden jaaaren (5a7jaar) eerder op de schroothoop dan 10-15 jaar geleden omdat al die prachtige elektronische snufjes onbetaalbaar zijn om te repareren..niksnut schreef:hoorde van de week dat de meeste auto's weer net zo hard roesten als in de jaren 70
Nog even en je koopt ze als wegwerpartikel in een multi-verpakking.
Uitbouwen wat uit te bouwen is dan. Die overbodige zooi gaat toch alleen maar kapot.quikfit schreef:...radar,lane assist,camera's,dode hoek shit en nog veeel meer. Een kleine aanrijding aan de voorkant met schade aan radar,xenon/ledverlichting,parkeersensoren kan zo 15a20 duizend kosten.
Ik heb toch ooit nog geleerd zelf te fileparkeren en remmen waar nodig dus onnodige zooi.
Ik krijg ineens een goed idee. Straks auto voor weinig rijden?
Al die dure zooi uitbouwen en verpatsen. 15a20 ruggen nieuw moet toch minstens wel een rug of 5-7 als tweedehands onderdelen op kunnen leveren en dat begint al een bedrag voor een redelijke auto te worden.
Wat brengt een forester dashboard en interieur vandaag de dag op? Bouw ik zelf wel een plank met wat metertjes in mijn jeep in.
Re: Slechte roestpreventie van de nieuwere Subaru's.
Hier nog een artikel, met een zeer slechte score voor de XV
https://www.ad.nl/auto/deze-negen-moder ... ~a5fa00a0/
https://www.ad.nl/auto/deze-negen-moder ... ~a5fa00a0/
Subaru Outback
Saab 900 T16S Aero
Saab 900 T16S Aero
Re: Slechte roestpreventie van de nieuwere Subaru's.
Die link staat al helemaal bovenin...het heeft ook op in de Telegraaf gestaan.sufos schreef:Hier nog een artikel, met een zeer slechte score voor de XV
https://www.ad.nl/auto/deze-negen-moder ... ~a5fa00a0/
Maar best is het niet.
Gr. Quikfit
Subaru Forester SJ FB20 2013 Noorwegen
viewtopic.php?t=6157
viewtopic.php?t=6157
Re: Slechte roestpreventie van de nieuwere Subaru's.
Oeps helemaal overheen gelezen, had alleen de tweede link gezien (en gelezen).
Subaru Outback
Saab 900 T16S Aero
Saab 900 T16S Aero
- erichendri
- Berichten: 5622
- Lid geworden op: 14 nov 2010 21:02
Re: Slechte roestpreventie van de nieuwere Subaru's.
Je hebt roest en vliegroest, laatste vind je overal en kan minder kwaad.
Ik zou me er niet druk over maken bij subaru.
Sowieso is tectyleren uit de bozen, garantie vervalt zelfs.
En kijk eens hoeveel oude boxers er nog rondrijden.
En die mogen na 18 jaar best wel een beetje roesten.
Denk zelfs dat schades de grootste vijand is en ruiten bedrijven.
Komt allemaal door de flat rate tijden en kortingen.
Je wilt niet weten wat voor prutswerk ik gezien hebt als automonteur
door de jaren heen.
Eric
Ik zou me er niet druk over maken bij subaru.
Sowieso is tectyleren uit de bozen, garantie vervalt zelfs.
En kijk eens hoeveel oude boxers er nog rondrijden.
En die mogen na 18 jaar best wel een beetje roesten.
Denk zelfs dat schades de grootste vijand is en ruiten bedrijven.
Komt allemaal door de flat rate tijden en kortingen.
Je wilt niet weten wat voor prutswerk ik gezien hebt als automonteur
door de jaren heen.
Eric
Re: Slechte roestpreventie van de nieuwere Subaru's.
Het artikel gaat ook niet een oude Subaru, met name de recentere modellen scoren niet best.
Subaru Outback
Saab 900 T16S Aero
Saab 900 T16S Aero
Re: Slechte roestpreventie van de nieuwere Subaru's.
Ik hoop toch dat de mijne er toch nog lang mee wacht. Niks roest te vinden, als je het oppervlakkige bruine keurtje op wat kale assen en zo wat elke auto van enige leeftijd heeft niet mee telt.erichendri schreef:En kijk eens hoeveel oude boxers er nog rondrijden.
En die mogen na 18 jaar best wel een beetje roesten.
Re: Slechte roestpreventie van de nieuwere Subaru's.
in de watersport en vliegtuigbouw wordt veel boeshield T9 gebruikt. product is ontwikkeld voor en door Boeing.
top spul. spuit er alles mee in, behalve mijn ex verloofde
top spul. spuit er alles mee in, behalve mijn ex verloofde
fozzy time
http://www.subaruforum.nl/viewtopic.php?f=2&t=155[/color][/b]
http://www.subaruforum.nl/viewtopic.php?f=2&t=155[/color][/b]
Re: Slechte roestpreventie van de nieuwere Subaru's.
Ons pa heeft ooit een Vauxhal gehad. Daar zat een 5mm dikke laag kunststof op. De auto had al enige leeftijd maar het plaatwerk daaronder zag er nog uit als nieuw. Dat zouden ze vaker moeten doen.
Maar we hadden het er vroeger al eens over met de conclusie. Als ze willen kunnen ze een auto maken die eindeloos blijft bestaan. Maar ja, we willen niet een heel leven in dezelfde rijden maar allemaal met tijd en wijle een keer een nieuw modelletje en kleurtje.
Maar we hadden het er vroeger al eens over met de conclusie. Als ze willen kunnen ze een auto maken die eindeloos blijft bestaan. Maar ja, we willen niet een heel leven in dezelfde rijden maar allemaal met tijd en wijle een keer een nieuw modelletje en kleurtje.