Legacy 2002 2.0 kleppen stellen

Voor de overige technische zaken
Plaats reactie
Bosje
Berichten: 23
Lid geworden op: 11 nov 2017 14:35

Legacy 2002 2.0 kleppen stellen

Bericht door Bosje »

Heren,

recent las ik het verhaal van iemand met een legacy die met koude motor afsloeg (op zowel benzine als lpg) en als hij dan startte alsof het leek dat de distributieriem gebroken was, lijkt alsof je start zonder compressie. Toen weet men dat aan de klepspeling.
Nu ben ik ook in het bezit van zo'n auto :P
Maar ik lees verschillende verhalen over het kleppen stellen, de een zegt, kost n vermogen want de motor moet eruit, de ander zegt, anderhalf uur werk.

Nu zit ik qua auto een beetje op een kantelpunt, kleppen stellen en nog wat andere zaken laten doen (wat olie bij de bougies, wat vage meldingen qua motorstoringen daardoor) of rij ik door tot de volgende apk en ruil ik hem dan in.

Kunnen jullie uitsluitsel geven qua kleppen stellen (of is er iemand die tegen betaling dit in anderhalf uur kan doen ;) ). Want opzich bevalt hij me eigenlijk prima :!:
Gebruikersavatar
SP-Boxer
Berichten: 5494
Lid geworden op: 10 nov 2008 22:52

Re: Legacy 2002 2.0 kleppen stellen

Bericht door SP-Boxer »

Bij een 2002 kan dit gewoon in die anderhalf uur waar men over spreekt. Is gewoon een boutje moertje constructie.
Mooi moment om meteen de klepdekselpakking te vervangen + ringen. Dan is met een beetje geluk meteen alles verholpen. Als er verder geen gebreken zijn, lekker blijven rijden.
"I feel Legacy"
Gebruikersavatar
boswachterfan
Berichten: 2410
Lid geworden op: 19 nov 2014 10:30

Re: Legacy 2002 2.0 kleppen stellen

Bericht door boswachterfan »

Bij mij ook olie bij een bougie en daardoor storingsmeldingen. Ook niet lekker stationair lopen bij koude motor. En idd, zoals hierboven ook beschreven: Problemen opgelost. Er stond één klep te strak.
Boswachter SG 2.5 XT Blasmusik
Bosje
Berichten: 23
Lid geworden op: 11 nov 2017 14:35

Re: Legacy 2002 2.0 kleppen stellen

Bericht door Bosje »

Kijk, dat klinkt goed, dus voor rond de 200 euro met wat pakkingen zou hij weer als een zonnetje moeten kunnen lopen. Hebben jullie nog een tip aangaande een dealer in de buurt van amersfoort :?:
Gebruikersavatar
erichendri
Berichten: 5614
Lid geworden op: 14 nov 2010 21:02

Re: Legacy 2002 2.0 kleppen stellen

Bericht door erichendri »

Schalkwijk in Oudewater of Heerikhuizen in Maarn.
Zijn beide hele ervaren subaru garages.

Eric
Bosje
Berichten: 23
Lid geworden op: 11 nov 2017 14:35

Re: Legacy 2002 2.0 kleppen stellen

Bericht door Bosje »

erichendri schreef:Schalkwijk in Oudewater of Heerikhuizen in Maarn.
Zijn beide hele ervaren subaru garages.

Eric
Afspraak in Maarn gemaakt, bedankt voor de tip :)
Plaats reactie