stoelbekleding

Voor de overige technische zaken
Plaats reactie
Gebruikersavatar
skogvokter
Berichten: 82
Lid geworden op: 31 okt 2016 20:25

stoelbekleding

Bericht door skogvokter »

Hoi allen!

ben een tijdje weggeweest, winter achter de rug, en dan denk ik niet aan auto maar aan sneeuwscooters.
Echter de hilux begint gaten te vertonen dus ik zal iets meer haast moeten zetten om wat anders te kopen.

Bij veel subaru's ( en eigenlijk veel andere jappen) is de stoelbekleding aan de instapzijde vaak uitgewoond. Is bij mijn hilux ook, lijkt wel of de ratten eraan gevreten hebben.
Bij de Foresters die ik op het net vind is vaak de bekleding versleten. Op de foto lijkt dan de vulling nog in takt.
Is de standaard bekleding los te koop? Ik heb er wel op gezocht maar niet kunnen vinden.
Wie zoet is krijgt lekkers, wie stout is de Subaru.
Gebruikersavatar
quikfit
Berichten: 4863
Lid geworden op: 11 jul 2012 13:51

Re: stoelbekleding

Bericht door quikfit »

Heb al heel wat Foresters op finn.no voorbij zien komen maar het is me nog nooit opgevallen.Ben je op zoek naar een Forester uit 1997? :o
Geen idee of het origineel verkrijgbaar is...maar als het zo is,is je portemonnee na aankoop een stuk lichter.

Gr. Quikfit :mrgreen:
Subaru Forester SJ FB20 2013 Noorwegen
viewtopic.php?t=6157
Gebruikersavatar
skogvokter
Berichten: 82
Lid geworden op: 31 okt 2016 20:25

Re: stoelbekleding

Bericht door skogvokter »

Hoi buurman!

Nou het zou er wel eens op uit kunnen draaien dat het een oudje moet gaan worden.
Als je in twee landen belasting moet betalen gaan de kroontjes hard.
En eens zal het wel goed komen met die belasting.....maar we zijn al 6 jaar aan het vechten.
Maar goed ik dwaal af.

Overigens is op heel veel foto's net het slijtdeel niet te zien. En in veel gevallen niet eens opzet heb ik het idee. Het is de hoek waaronder je fotografeert met de deur open.
Wie zoet is krijgt lekkers, wie stout is de Subaru.
Gebruikersavatar
quikfit
Berichten: 4863
Lid geworden op: 11 jul 2012 13:51

Re: stoelbekleding

Bericht door quikfit »

Ik kan je zo'n oud gebakkie niet aanraden,met een beetje pech ben je het aankoop bedrag kwijt aan onderdelen. :roll:
Ik kon aangeven...belasting betalen in NL of Norge...dat is dus Norge geworden. ;)

Mvh Quikfit :mrgreen:
Subaru Forester SJ FB20 2013 Noorwegen
viewtopic.php?t=6157
Gebruikersavatar
skogvokter
Berichten: 82
Lid geworden op: 31 okt 2016 20:25

Re: stoelbekleding

Bericht door skogvokter »

Ja wij hebben ook gekozen om in Norge te betalen, en dat doen we ook netjes.
Echter het CVZ, later ZiNL en nu CAK kwamen in 2012 ineens met 5 jaar oude aanslagen, volgens hun moet mijn vriendin in NL zorgeverzekering betalen. (Zij heeft een wao uitkering)
Tja in 2012 zijn de jaargangen van Norge al gesloten. En hier is de zorgpremie ook betaald.
Mocht er iemand meelezen die kaas van dit soort zaken gegeten heeft, stuur me dan een PM.

Maar nu breekt mijn klomp. Iedereen hier zegt dat Subaru onverslijtbaar is, en nu zeg jij dat een Forester van 1998 onderdelen vreet.
Ik hoopte een paar jaar te overbruggen met een oudje om later weer eens verder te kijken als de rook opgetrokken is.
Wie zoet is krijgt lekkers, wie stout is de Subaru.
Gebruikersavatar
quikfit
Berichten: 4863
Lid geworden op: 11 jul 2012 13:51

Re: stoelbekleding

Bericht door quikfit »

Verwacht jij van een ± 20 jaar oude auto die verkocht word er een paar jaar mee te kunnen rijden zonder problemen/kosten?
Subaru onderdelen zijn duur,zeker in Noorwegen.
Roest is in Noorwegen de grootste vijand...met name de remleidingen,wielkasten en subframes (travers) Zeker als de auto aan de kust gestaan/gereden heeft.
Er word hier niet voor niks gewaarschuwd dat auto's onder de 50.000 nok een risico met zich mee brengen.

Gr. Quikfit :mrgreen:
Subaru Forester SJ FB20 2013 Noorwegen
viewtopic.php?t=6157
Gebruikersavatar
skogvokter
Berichten: 82
Lid geworden op: 31 okt 2016 20:25

Re: stoelbekleding

Bericht door skogvokter »

Verwacht jij van een ± 20 jaar oude auto die verkocht word er een paar jaar mee te kunnen rijden zonder problemen/kosten?
Ja en nee. Ik verwacht ook niet zonder kosten te kunnen rijden als een auto 3 jaar oud is.
Maar ik heb een broertje dood aan onbenullige afschrijving en die heb je met een jonge auto.

Zolang het dragende gedeelte maar niet als een gek rot, of de onderkant van de deuren ( dat laatse blijf ik huiverig voor, maar zou niet hoeven volgens dit forum).
Verder is het meeste te repareren. Ook die achterbrug. Maar die is vaak al vervangen bij een ouder exemplaar. :D
Wie zoet is krijgt lekkers, wie stout is de Subaru.
Plaats reactie