Onbekend lampje

Voor alle electrische zaken
Plaats reactie
Gebruikersavatar
ArjenVT
Berichten: 22
Lid geworden op: 26 jul 2016 17:37

Onbekend lampje

Bericht door ArjenVT »

lampie.png
In het plaatje zie je de schakelaars, links naast het stuur, van mijn Forester 2.0X uit 2005.

Zoals te zien, zit in mijn Forester een LPG-installatie. Vlak daarnaast zit een rood ledje, dat sinds kort af en toe eens begint te branden.

Ik vraag me af of iemand weet wat dit betekent. Het lijkt er een beetje in ge-hobby-bobt, maar ik kan hem niet thuisbrengen. Enige vloeistof die wat laag lijkt te staan is die van ruitensproeiers. Gezien mijn 2005 Forester uitgevoerd is met koplampsproeiers, vroeg ik me af of dit lampje daarbij hoort? Vond de plek daarvoor een beetje raar en vroeg me af of het eventueel ook bij het flashlube systeem zou kunnen horen (die heb ik nog niet gecheckt). Vind alleen raar dat dit lampje dan gaat branden, ook als LPG staat uitgeschakeld en ik vrolijk op benzine rondtuf.

Iemand een idee? :)
Gebruikersavatar
erichendri
Berichten: 5614
Lid geworden op: 14 nov 2010 21:02

Re: Onbekend lampje

Bericht door erichendri »

Kijk eerst die lube even na, niet vreemd als dat lampje altijd brandt.
Doet je lampje van lege benzinetank ook.

Eric
ferluci
Berichten: 257
Lid geworden op: 15 mei 2014 10:25

Re: Onbekend lampje

Bericht door ferluci »

kan zeer goed de flashlube zijn. bij mij ook een rood lampje dat brand/knippert als de flashlube op begint te raken.
lampje brand ook samen met een akoestisch signaal als er een storing is in je LPG system.
check inderdaad eerst maar eens de hoeveelheid flashlube.
Gebruikersavatar
ArjenVT
Berichten: 22
Lid geworden op: 26 jul 2016 17:37

Re: Onbekend lampje

Bericht door ArjenVT »

Vandaag eindelijk even met daglicht kunnen controleren. De flashlube is idd zo goed als op. Nieuwe bestellen en bijvullen maar :)
Plaats reactie