FeeeSSM ook voor LINUX!!!

Voor alle electrische zaken
Plaats reactie
Gebruikersavatar
skogvokter
Berichten: 82
Lid geworden op: 31 okt 2016 20:25

FeeeSSM ook voor LINUX!!!

Bericht door skogvokter »

Als Linux gebruiker bevreemde het mij dat opensource sofware niet te gebruiken zou zijn op Linux, dus ben toch even gaan zoeken.
Ik had het sneller gevonden dan verwacht :)

Hier staan de kant en klare pakketten voor de verschillende distro's: https://sourceforge.net/projects/freessm.berlios/files/
Makkelijker kan het niet.

Ikzelf gebruik Debian, maar heb gewoon het Ubuntu pakket genomen.
Heb het geïnstalleerd en het programma start op. Hij blijft alleen zoeken naar een ECU. Vind ik wel solidair van het programma, want ikzelf zoek ook een ecu. Liefst met een Forester eraan vast. :roll:

Voor de Windows-lovers: de windows versie staat ook in die lijst. Leuk detail: het windows programma is grofweg 8x groter dan de linux versies! :mrgreen:
Wie zoet is krijgt lekkers, wie stout is de Subaru.
Gebruikersavatar
quikfit
Berichten: 4863
Lid geworden op: 11 jul 2012 13:51

Re: FeeeSSM ook voor LINUX!!!

Bericht door quikfit »

:okeee: Daar kwam mijn versie ook vandaan,kwam ik achter toen ik een bladwijzer wilde maken van je link. :o
Mijn kabeltjes zijn onderweg... http://www.obdshop.nl/obd-usb-interface ... -audi.html en gaan binnenkort samen met nog wat onderdelen op weg naar Noorwegen....hoop niet dat de douane z'n werk doet... :lol:

Gr. Quikfit :mrgreen:
Subaru Forester SJ FB20 2013 Noorwegen
viewtopic.php?t=6157
Gebruikersavatar
skogvokter
Berichten: 82
Lid geworden op: 31 okt 2016 20:25

Re: FeeeSSM ook voor LINUX!!!

Bericht door skogvokter »

Douane hoef je je niet druk om te maken, je blijft met verzendkosten toch wel onder de kr350,-?

Ik had een 'post i butikk' in Zweden net over de grens. Daar heb ik een hoop poste restante heen laten sturen.
Maar postnord zweden heeft bij dat filliaal poste restante opgeheven. Ik baal als een stekker.
Wie zoet is krijgt lekkers, wie stout is de Subaru.
Gebruikersavatar
quikfit
Berichten: 4863
Lid geworden op: 11 jul 2012 13:51

Re: FeeeSSM ook voor LINUX!!!

Bericht door quikfit »

Ik heb ook de twee beruchte luchtventielen/kleppen en een brandstoffilter(in de tank) besteld...alles bij elkaar zo'n 400 €uro...
Klein spul onder de 350kr. is niet de moeite waard ;)
Laat het in NL verpakken in een ''particuliere kerstdoos''...het gebeurd vaak genoeg dat het zo doorkomt...hier zou het minstens 12.000 kr. kosten :shock:

Gr. Quikfit :okeee:
Subaru Forester SJ FB20 2013 Noorwegen
viewtopic.php?t=6157
Gebruikersavatar
skogvokter
Berichten: 82
Lid geworden op: 31 okt 2016 20:25

Re: FeeeSSM ook voor LINUX!!!

Bericht door skogvokter »

quikfit schreef:Ik heb ook de twee beruchte luchtventielen/kleppen en een brandstoffilter(in de tank) besteld...alles bij elkaar zo'n 400 €uro...
Klein spul onder de 350kr. is niet de moeite waard ;)
Laat het in NL verpakken in een ''particuliere kerstdoos''...het gebeurd vaak genoeg dat het zo doorkomt...hier zou het minstens 12.000 kr. kosten :shock:

Gr. Quikfit :okeee:
Op voorwaarde dat ik te vertrouwen ben natuurlijk. :mrgreen:
Wie zoet is krijgt lekkers, wie stout is de Subaru.
Gebruikersavatar
niksnut
Berichten: 1638
Lid geworden op: 13 mar 2009 23:19

Re: FeeeSSM ook voor LINUX!!!

Bericht door niksnut »

dat kabeltje heb ik al liggen, gebruik dezelfde om suzuki buitenboordmotoren uit te lezen :)
Gebruikersavatar
quikfit
Berichten: 4863
Lid geworden op: 11 jul 2012 13:51

Re: FeeeSSM ook voor LINUX!!!

Bericht door quikfit »

niksnut schreef:dat kabeltje heb ik al liggen, gebruik dezelfde om suzuki buitenboordmotoren uit te lezen :)
Welke van de twee heb jij :?: http://www.obdshop.nl/obd-usb-interface ... -audi.html

Gr. Quikfit :okeee:
Subaru Forester SJ FB20 2013 Noorwegen
viewtopic.php?t=6157
DucATIRadeon
Berichten: 900
Lid geworden op: 18 jan 2015 13:53

Re: FeeeSSM ook voor LINUX!!!

Bericht door DucATIRadeon »

...als ie voor Linux is, zal deze dan ook op OSX werken, gezien het feit dat ze allebei op UNIX zijn gebaseerd?

en zou ik met de goede kabels ook de WRX 2004 van zoonlief en de outback 2015 van mijzelf daar ook mee kunnen uitlezen? niet dat dat nodig is, ik vraag het alleen af, is wel geinig om te weten ;)
Gebruikersavatar
quikfit
Berichten: 4863
Lid geworden op: 11 jul 2012 13:51

Re: FeeeSSM ook voor LINUX!!!

Bericht door quikfit »

Ben geen Linux man dus daar kan ik je niet mee helpen maar er is vast wel iemand :okeee:
Ik heb al een foutcodelezer maar ik wil kijken of ik met FreeSSM waardes kan veranderen en bijvoorbeeld het toerental iets hoger kan zetten.Heb voor de zekerheid beide kabels gekocht...kost geen drol ;)

Gr.Quikfit. :mrgreen:
Subaru Forester SJ FB20 2013 Noorwegen
viewtopic.php?t=6157
Gebruikersavatar
skogvokter
Berichten: 82
Lid geworden op: 31 okt 2016 20:25

Re: FeeeSSM ook voor LINUX!!!

Bericht door skogvokter »

DucATIRadeon schreef:...als ie voor Linux is, zal deze dan ook op OSX werken, gezien het feit dat ze allebei op UNIX zijn gebaseerd?
Geen idee of het op zo'n afgekloven appel zou werken. Technisch zou het inderdaad moeten kunnen, maar hebben die Jobs Wozniak en Wayne niet alles afgeschermd zodat je er alleen eigen software op kan zetten? Sorry ben er echt niet in thuis, hoor alleen iedereen klagen. ( en de eventuele positieve meldingen gaan mijn ene oor in en andere uit :mrgreen: )
Je kan wel Debian ( en ongetwijfeld andere versies) op een Mac installeren. :okeee: :okeee:


EDIT: Hier wat leesvoer voor de mac: http://www.subaruoutback.org/forums/65- ... buntu.html
Succes!
Wie zoet is krijgt lekkers, wie stout is de Subaru.
Gebruikersavatar
niksnut
Berichten: 1638
Lid geworden op: 13 mar 2009 23:19

Re: FeeeSSM ook voor LINUX!!!

Bericht door niksnut »

quikfit schreef:
niksnut schreef:dat kabeltje heb ik al liggen, gebruik dezelfde om suzuki buitenboordmotoren uit te lezen :)
Welke van de twee heb jij :?: http://www.obdshop.nl/obd-usb-interface ... -audi.html

Gr. Quikfit :okeee:

idd de KKL interface VAG-COM 409.1 , zal eerdaags de boel eens testen of het werkt op een Apple met windows 7
Gebruikersavatar
quikfit
Berichten: 4863
Lid geworden op: 11 jul 2012 13:51

Re: FeeeSSM ook voor LINUX!!!

Bericht door quikfit »

Er zijn er twee!

Gr. Quikfit :mrgreen:
Subaru Forester SJ FB20 2013 Noorwegen
viewtopic.php?t=6157
Gebruikersavatar
niksnut
Berichten: 1638
Lid geworden op: 13 mar 2009 23:19

Re: FeeeSSM ook voor LINUX!!!

Bericht door niksnut »

solly :oops: , niet verder gelezen , maar ik heb de blauwe kabel ( Model 2 (blauwe kabel) )
Plaats reactie