erichendri schreef:Veren zjjn heel of gebroken.
Kunnen wel doorzakken maar dan moet je ze eraf halen
en naast een nieuwe zetten voor de hoogte.
Of de veerspanning laten meten bij een gespecialiseerd bedrijf.
Schokbrekers doen (normale maar sls wel) niets aan je hoogte, dempen alleen.
Meen dat de sls mede op gasdruk werkt maar die druk kun je niet meten.
Maar deze dempers hebben ook goede veren nodig.
Eric
Ik heb helaas maar één auto anders zou ik de veren eraf kunnen halen en laten meten, of naast een andere veer zetten, maar dat is lastig. Heb ook niet de tools om dat allemaal te doen, dus ook weer garage kosten om alles te demonteren/monteren.
SLS inderdaad mede op gasdruk en die kun je idd niet meten, ook al nagevraagd.
En omdat de SLS de hoogte regelt ipv de veer lijkt het me dat de sls het probleem is. Je kunt ook niet zien of er ergens gas lekt.
Mijn monteur geeft toe dat hij niet weet waar het probleem zit. Alle rubbers e.d. zijn goed gecontroleerd en goedgekeurd, de veer is niet gebroken. Maar de auto staat wel scheef. Je merkt het vooral bij het wisselen van rijbaan.
Zelfs mijn vrouw heeft nu gemerkt dat de auto niet rijd zoals hij hoort (eindelijk), dus het zit niet tussen m'n oren
Edit: Ondertussen heb ik de schokdempers bestelt. Ik ben voor de raised/heavy duty set gegaan, 2cm hoger.
http://www.pedders.co.uk/subaru-foreste ... 240035.htm
Dit ivm regelmatig rondzeulen van een hoop zooi
Ik ben heel benieuwd en zal mijn ervaringen delen. Hopelijk heeft mijn monteur zaterdag tijd.