Is USB aan te sluiten op deze radio?

Voor alle electrische zaken
Plaats reactie
Beurstel
Berichten: 270
Lid geworden op: 02 mei 2013 09:05

Is USB aan te sluiten op deze radio?

Bericht door Beurstel »

Goedenavond,

Toen ik mijn Outback kocht en naar het interieur keek dacht ik één ding: als die CD-wisselaar het maar blijft doen. Het duurde welgeteld 3 weken voor ik de bekende Error99 melding kreeg en die heb ik intussen nog steeds. Hoe het ook zij, ik wil graag een USB aansluiting en stuitte op deze link: http://www.motrade.nl/index.php?item=-- ... 13&lang=nl

Ik heb deze radio (GX-201 LE). Heeft iemand een idee of aansluiting kan of daar zelfs ervaring mee? Alvast bedankt... Groet Beurstel

Radio2
Radio2
Radio1
Radio1
Gebruikersavatar
RazorRoks
Berichten: 204
Lid geworden op: 28 nov 2015 10:50

Re: Is USB aan te sluiten op deze radio?

Bericht door RazorRoks »

Misschien is het handig om de fabrikant van dat ststeem een mailtje te sturen, die kan je dat vast vertellen! Ik jammergenoeg niet...
Beurstel
Berichten: 270
Lid geworden op: 02 mei 2013 09:05

Re: Is USB aan te sluiten op deze radio?

Bericht door Beurstel »

Ok, dank. Hoopte dat iemand dit misschien al eens geprobeerd had. Misschien dan maar bestellen en zelf proberen :)
Gebruikersavatar
SP-Boxer
Berichten: 5494
Lid geworden op: 10 nov 2008 22:52

Re: Is USB aan te sluiten op deze radio?

Bericht door SP-Boxer »

Ik zou zweren dat iemand op dit forum reeds zo'n motrade kastje had geïnstalleerd op deze radio...
"I feel Legacy"
Gebruikersavatar
SP-Boxer
Berichten: 5494
Lid geworden op: 10 nov 2008 22:52

Re: Is USB aan te sluiten op deze radio?

Bericht door SP-Boxer »

Bijna goed... Het was bij de buren: http://subaruclub.nl/forum/viewtopic.php?f=19&t=95035
"I feel Legacy"
Beurstel
Berichten: 270
Lid geworden op: 02 mei 2013 09:05

Re: Is USB aan te sluiten op deze radio?

Bericht door Beurstel »

Wauw. Dankjewel. En de bevestiging dat het kan, en een geweldige beschrijving. Ik ga dat ding gelijk bestellen en weet al wat ik dit weekend ga doen. :)
Beurstel
Berichten: 270
Lid geworden op: 02 mei 2013 09:05

Re: Is USB aan te sluiten op deze radio?

Bericht door Beurstel »

Ik heb het GROM-kastje gekocht (niet de goedkoopste versie, die was uitverkocht).

Via de link op het buurforum kwam ik een heel eind. Heb de boel aangesloten en het werkt; een mooi moment :-) Alleen wil ik de kabeltjes via het asbakje naar buiten lopen komen. Het GROM-kastje zelf wil ik met dubbelzijdige tape monteren op de ABS-unit, die diep onder de radio-unit ligt. Neem aan dat dit geen problemen oplevert.

Helaas werkt muziek afspelen wel als ik mijn USB-stick direct op het kastje aansluit, maar niet als ik de meegeleverde "Extern"-kabel gebruik (met Aux en USB aan het eind). Ik heb er even over nagedacht en vannalles geprobeerd, maar hij wil niet. Ik haal morgen een USB-verlengkabeltje (ga ervan uit dat dat gewoon werkt) en sluit de boel dan aan. De Aux-functie laat ik dan maar voor wat het is, of misschien haal ik daar een apart kabeltje voor. Misschien dat de meegeleverde combinatiekabel het om een of andere reden gewoon niet doet.

Ik heb wel een vraag. Om het kastje te kunnen aansluiten op het in het youtube aangeduide "slot" heb ik een andere stekker uitgetrokken. Voor zover ik heb kunnen nagaan werkt echter alles nog (radio, boordcomputer (incl. navigatiescherm)). Wat heb ik dan uitgetrokken?

Voor de de duidelijkheid even een screenshot waarop de betreffende aansluiting wordt vastgehouden.
Bijlagen
Stekker.png
Gebruikersavatar
quikfit
Berichten: 4863
Lid geworden op: 11 jul 2012 13:51

Re: Is USB aan te sluiten op deze radio?

Bericht door quikfit »

''Wat heb ik dan uitgetrokken?''

Geen idee...maar stekkers lostrekken zal ik niet aanbevelen :shock:

Gr. Quikfit :okeee:
Subaru Forester SJ FB20 2013 Noorwegen
viewtopic.php?t=6157
Beurstel
Berichten: 270
Lid geworden op: 02 mei 2013 09:05

Re: Is USB aan te sluiten op deze radio?

Bericht door Beurstel »

Tja, ik had niet veel alternatief. De instructievideo en ook de handleiding vermelden hier niets over. De auto in de instructievideo heeft echter geen navigatie (kastje in dashboardkastje mist namelijk ten opzichte van de mijne). Aangezien alles nog naar behoren lijkt te werken, zou het daarom kunnen dat de navigatie (gesproken) het niet meer doet, maar die heb ik nooit gebruikt en zal ik ook nooit gebruiken. En mocht het iets meer essentieel zijn, dan heb ik het zo weer aangesloten.

Was alleen benieuwd of iemand toevallig wist hoe dit zit, maar misschien heb ik mijn eigen vraag al beantwoord :)
Beurstel
Berichten: 270
Lid geworden op: 02 mei 2013 09:05

Re: Is USB aan te sluiten op deze radio?

Bericht door Beurstel »

Nou, het mysterie lijkt opgelost. De stuurbediening werkt niet meer, dus daar zal de kabel van zijn geweest. En als er gesproken navigatie was, is die nu ook het zwijgen opgelegd. Misschien dat ik nog eens ga studeren op een oplossing, maar ach, vind het wel eigenlijk ook wel best zo.
Plaats reactie