03-07-2016. Japan Classic Sunday 2016

Meetings, evenementen en andere dates
Plaats reactie
MaRco2
Berichten: 132
Lid geworden op: 27 jun 2009 13:36

03-07-2016. Japan Classic Sunday 2016

Bericht door MaRco2 »

Afbeelding

Informatie Japan Classic Sunday 2016
Lokatie: Cafe Restaurant De Koksehoeve, Koksedijk 25, 5421 ZB Gemert
Programma:
• 10:00 - 13:00 inrijden
• 14:00 - 15:00 - start toerrit (individueel en vrijwillig ongeveer 50 km)
• 17:30 - Einde Japan Classic Sunday 2016

Deelname aan het evenement is gratis!

Evenement

De eerste keer dat de initiatiefnemer het JCS voor het eerst organiseerde is inmiddels 11(!) jaar geleden. Tot 2011 werd het JCS jaarlijks georganiseerd en door een samenwerking met een aantal enthousiaste liefhebbers van Japanse auto's is er in 2013 weer een geweldig evenement op poten gezet voor 2014, waarbij de opkomst weer ouderwets goed was met 240 doelgroepauto's! Daarna groeide het JCS langzaam door met een constante opkomst van tussen de 250 en 300 doelgroepauto's.

In 2016 willen we het zeker zo leuk en gezellig maken. Gewoon een ouderwets simpel evenement zonder poespas en zonder entreekosten. Dat werkt! De doelgroepauto's zijn: Japanse klassiekers, youngtimers (15+ jaar oud) en pure sportwagens. Een enkele exclusieve Japanse auto van wat recentere datum (denk aan een IS-F of Xedos 9 e.d.) zijn ook van harte welkom op het terrein. Normale moderne auto's kunnen op de parking staan of achteraan op het veld (via de achter ingang!) indien daar nog plaats is!

Er wordt wel verwacht dat u de aanwijzingen volgt van de medewerkers op het terrein (oranje hesjes). Schade aan eigendommen van uzelf of door u aangebracht bij derden kunnen niet op de organisatie verhaald worden. Consumpties zijn te verkrijgen bij de snackwagen op het terrein, waarvoor De Koksehoeve het terrein gratis ter beschikking stelt. Daarnaast staat de toiletwagen.

Verkoop / sponsoren
Onderdelen- en kofferbakhandel is extra welkom. Wilt u wat groter uitstallen dan de ruimte achter of voor uw auto, vraag dan bij de infotent waar u het beste kunt staan om uw spullen uit te kunnen stallen.

Op zondagmiddag na 13:00 uur is het mogelijk om uw auto te laten taxeren voor het scherpe clubmeetingtarief van 90,- euro per auto door MARO Taxaties. Benodigde items: kentekenbewijs, APK formulier en een eventuele lijst van modificaties, spuitkosten e.d. mee met bedragen er achter en eventuele historie. Informeer naar de verzekeringsmoge-lijkheden i.c.m. de taxatie. Natuurlijk kunt u ook bellen (of op het veld Marco Roeleveld aanspreken) via 06-22374655. Ondermeer dit infoblad, wat reclamemateriaal en de toerrit zijn door MARO gesponsord.

Deelnemersreglement• Elke deelnemer gedraagt zich als wat men in het algemeen van elkaar verwacht.
• Verkeersovertredingen en deelname aan het evenement en toerrit zijn voor eigen risico en rekening.
• De (vrijwillige) organisatie is nimmer aansprakelijk te stellen voor gevolgen van deelname aan het gezamenlijke evenement.
• Geluidsoverlast veroorzaken is niet toegestaan, burnouts, driften e.d. ook niet. De vrijwilligers zullen 1 maal waarschuwen. Een tweede maal is uitsluiting van het evenement.
• Bij vernieling van bijvoorbeeld de grasmat zullen de kosten (t.w.v. 200,- euro per overtreding!) direct op de veroorzaker(s) verhaald worden!
• Aanwijzingen van de duidelijk herkenbare (oranje veiligheidshesje) vrijwilligers zijn bindend en dienen opgevolgd te worden.
• Consumpties en etenswaren zijn voor eigen rekening.
• Graag het terrein en de omgeving netjes en vrij van afval houden.
• Aan het evenement mogen uitsluitend Japanse doelgroepauto's deelnemen op het meetingterrein.
• In alle overige gevallen beslist de organisatie van het evenement.
Zie voor meer (aktuele) informatie over overnachtingsmogelijkheden: www.japanclassicsunday.nl en like de Facebookpagina.


http://www.japanclassicsunday.nl/
Greetz, MaRco2!

www.marotaxaties.nl
Gebruikersavatar
Bram_R
Berichten: 1216
Lid geworden op: 17 nov 2008 13:05

Re: 03-07-2016. Japan Classic Sunday 2016

Bericht door Bram_R »

Valt dit helaas net samen met Bikers Classic op Spa, wel goed te lezen dat het aantal doelgroepauto's stabiel en hoog is.

gr. Bram
...ervaring is datgene wat je hebt, net nadat je het nodig had...
MaRco2
Berichten: 132
Lid geworden op: 27 jun 2009 13:36

Re: 03-07-2016. Japan Classic Sunday 2016

Bericht door MaRco2 »

Bijt elkaar gelukkig niet.:)
Greetz, MaRco2!

www.marotaxaties.nl
Gebruikersavatar
Rene
Berichten: 1630
Lid geworden op: 04 jan 2009 21:02

Re: 03-07-2016. Japan Classic Sunday 2016

Bericht door Rene »

Gaan er nog mensen van hier daar naar toe??
Ik heb straks 14 dagen vrij van mijn werk en zou er wel bij kunnen zijn..
Kom met de impreza want de leone is wat onbetrouwbaar geworden , ga ik na de apk die voor volgende week staat gepland mee aan de slag..
Je auto remt op alle wielen , waarom zou je ze dan niet allemaal aandrijven..

Grt Rene
Gebruikersavatar
SP-Boxer
Berichten: 5494
Lid geworden op: 10 nov 2008 22:52

Re: 03-07-2016. Japan Classic Sunday 2016

Bericht door SP-Boxer »

Nope, heb dit jaar wederom andere plannen. :(
"I feel Legacy"
MaRco2
Berichten: 132
Lid geworden op: 27 jun 2009 13:36

Re: 03-07-2016. Japan Classic Sunday 2016

Bericht door MaRco2 »

Altijd wel een aantal, die vaak niet veel op het forum kijken/reageren en gewoon komen.:)
Greetz, MaRco2!

www.marotaxaties.nl
leggymarco
Berichten: 97
Lid geworden op: 20 okt 2015 12:43

Re: 03-07-2016. Japan Classic Sunday 2016

Bericht door leggymarco »

Kan ik er ook met een aanhanger terecht?ik heb mijn lt nog niet ingeschreven omdat deze in november oldtimer word maar ik zou wel graag komen.alleen moet de aanhanger wel ergens veilig kunnen staan
MaRco2
Berichten: 132
Lid geworden op: 27 jun 2009 13:36

Re: 03-07-2016. Japan Classic Sunday 2016

Bericht door MaRco2 »

Geen probleem, ik kom zelf ook met een trailer.:) Plek genoeg op het veld.
Greetz, MaRco2!

www.marotaxaties.nl
leggymarco
Berichten: 97
Lid geworden op: 20 okt 2015 12:43

Re: 03-07-2016. Japan Classic Sunday 2016

Bericht door leggymarco »

:okeee: perfect!
Gebruikersavatar
Rene
Berichten: 1630
Lid geworden op: 04 jan 2009 21:02

Re: 03-07-2016. Japan Classic Sunday 2016

Bericht door Rene »

Was een geslaagde meeting..
Zijn er zelf maar 3 uurtjes geweest vanwege een andere afspraak in Heerlen...
De ex leone van Dennis weer eens van dichtbij bekeken , een lichtblauwe 1,8gl 4wd L2 coupe , een grijze L2 1,3dl sedan , de blauwe impreza van Thijs , 2 grijze gtt's , een 92'er legacy met slechts 37000 km op de teller ( 2.0 gl automaat ) en een witte svx gespot..
Je auto remt op alle wielen , waarom zou je ze dan niet allemaal aandrijven..

Grt Rene
Gebruikersavatar
Rene
Berichten: 1630
Lid geworden op: 04 jan 2009 21:02

Re: 03-07-2016. Japan Classic Sunday 2016

Bericht door Rene »

Afbeelding
Leone 2 1,3dl 1986
Afbeelding
Mijn preza , daarnaast Leone 2 coupe 1,8GL 4wd ( staat ook op de site van autoweek )
Suzuki swift en daarnaast de L2 1.3DL
Afbeelding
De toyota onder de toyota's : de Celica :P in mijn bescheiden mening de mooiste celica ooit gemaakt
Afbeelding
De ex van Dennis , na wat omzwervingen werd 'ie door de huidige eigenaar gevonden in een niet zo'n beste conditie : nu in nette staat :duimpie:
Afbeelding
Legacy uit 1992 met slechts 37000km op de teller!! 2 liter automaat
Afbeelding
Legacy 1994
Afbeelding
L2 sedean 1,3DL 1986
Afbeelding
L2 coupe 1,8GL 4WD
Ik heb de eigenaar van deze auto op het hart gedrukt de motor met beleid warm te rijden en de koelvloeistofhuishouding ( waterpomp , radiateur en vloeistofniveau ) heel goed in de gaten te houden!
EA82 = kans op scheurende koppen , met die tips word de kans daarop wel kleiner
Zei ook dat 'ie 'm wel in wilde ruilen op een mazda 626 coupe die op dat moment het veld op reed : ik zei dat 'ie daar spijt van krijgt 8-) hoewel mazda ook geen verkeerde auto's bouwde in die tijd.
Afbeelding
Mijn soeb bij Leon voor de deur..was helaas niet thuis ivm bierproeverij......
Niet erg want we zijn ook nog bij mijn stiefbroer geweest , die woont daar in de buurt dus niet helemaal voor jan doedel afgezakt naar Heerlen.
Je auto remt op alle wielen , waarom zou je ze dan niet allemaal aandrijven..

Grt Rene
Gebruikersavatar
Rene
Berichten: 1630
Lid geworden op: 04 jan 2009 21:02

Re: 03-07-2016. Japan Classic Sunday 2016

Bericht door Rene »

Afbeelding

Afbeelding
Zelf ook al 3 keer tegen zo'n klokkenwinkel aangekeken ;)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Op andere site's heb ik nog foto's gezien van een zwarte legacy turbo en en 85'er jumbo , zelf niet gezien op het veld en een witte SVX met Belgische platen...had rechtsachter een tikje gehad..
Je auto remt op alle wielen , waarom zou je ze dan niet allemaal aandrijven..

Grt Rene
Gebruikersavatar
SP-Boxer
Berichten: 5494
Lid geworden op: 10 nov 2008 22:52

Re: 03-07-2016. Japan Classic Sunday 2016

Bericht door SP-Boxer »

Mooi dat Subaru toch nog een beetje was vertegenwoordigd!

Dat ding op die laatste foto heb ik ook, grappig.
"I feel Legacy"
Gebruikersavatar
Rene
Berichten: 1630
Lid geworden op: 04 jan 2009 21:02

Re: 03-07-2016. Japan Classic Sunday 2016

Bericht door Rene »

Ik hoop volgend jaar er weer bij te kunnen zijn maar dan met de Leone..
Die gaat deze week voor de APK en ik hoop het beste er van ;)
Je auto remt op alle wielen , waarom zou je ze dan niet allemaal aandrijven..

Grt Rene
Gebruikersavatar
Rene
Berichten: 1630
Lid geworden op: 04 jan 2009 21:02

Re: 03-07-2016. Japan Classic Sunday 2016

Bericht door Rene »

Op de terugweg naar huis rond half 6 op de A12 rondom Arnhem , wij reden op de afrit naar de A50
Klonk wel lekkel :P en de duimpjes gingen ook omhoog :duimpie:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Je auto remt op alle wielen , waarom zou je ze dan niet allemaal aandrijven..

Grt Rene
Gebruikersavatar
boswachterfan
Berichten: 2409
Lid geworden op: 19 nov 2014 10:30

Re: 03-07-2016. Japan Classic Sunday 2016

Bericht door boswachterfan »

Deze zie je eigenlijk nooit. Met de "Camaro-knik" aan de zijkant. Kan me ze uit mijn jonge jaren herinneren. Eén model had stickers met "wolfpack" erop. Niet zo handig gekozen. Was de bijnaam voor een groep Duitse onderzeeërs die konvooien aanvielen in WOII.

Deze jaren waren volgens mij de roestigste uit de autohistorie :lol: Mijn vader reed toen Simca's :shock: Na 1 1/2 jaar de blaren op de deur.

Afbeelding
Boswachter SG 2.5 XT Blasmusik
MaRco2
Berichten: 132
Lid geworden op: 27 jun 2009 13:36

Re: 03-07-2016. Japan Classic Sunday 2016

Bericht door MaRco2 »

1 x een Coupé uit (dacht ik) Duitsland geweest.
Greetz, MaRco2!

www.marotaxaties.nl
leggymarco
Berichten: 97
Lid geworden op: 20 okt 2015 12:43

Re: 03-07-2016. Japan Classic Sunday 2016

Bericht door leggymarco »

Rene schreef:Afbeelding

Afbeelding
Zelf ook al 3 keer tegen zo'n klokkenwinkel aangekeken ;)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Op andere site's heb ik nog foto's gezien van een zwarte legacy turbo en en 85'er jumbo , zelf niet gezien op het veld en een witte SVX met Belgische platen...had rechtsachter een tikje gehad..
Er zijn 2 legacy turbo's geweest maar zoals gewoonlijk weer geen enkele foto op de jcs pagina...,de zwarte was van mij.voor de rest was het best geslaagd,de volgende keer kom ik gewoon zonder wagen kijken.
MaRco2
Berichten: 132
Lid geworden op: 27 jun 2009 13:36

Re: 03-07-2016. Japan Classic Sunday 2016

Bericht door MaRco2 »

Er staan duizenden foto's van deelnemers, nergens? Zelf ook geen foto's gedeeld (iedereen maakt vooral foto's in zijn eigen straatje met hooguit wat uitschieters hier en daar, zo lijkt het in de praktijk)?
Greetz, MaRco2!

www.marotaxaties.nl
Gebruikersavatar
Rene
Berichten: 1630
Lid geworden op: 04 jan 2009 21:02

Re: 03-07-2016. Japan Classic Sunday 2016

Bericht door Rene »

Heb foto's zat gezien en dan met name op facebook...we hadden de hond ook bij ons en die heeft ons wat beperkt in bewegingsvrijheid..
Wie weet volgend jaar als we oppas hebben voor 'm..
Je auto remt op alle wielen , waarom zou je ze dan niet allemaal aandrijven..

Grt Rene
Plaats reactie