Outback 2004 3.0 H6

Vragen over het kopen van een auto of je hebt een interessante auto te koop gezien en je wilt een ander daarop antenderen
Gebruikersavatar
erichendri
Berichten: 3288
Lid geworden op: 14 Nov 2010 22:02
Type auto: Subaru legacy station 2.0 4WD H5 met H/L
Locatie: Utrechtse Heuvelrug.

Re: Outback 2004 3.0 H6

Berichtdoor erichendri » 19 Apr 2016 10:26

Automaat van subaru bij de dealer of subaruspecialist laten doen.
Is volgens mij een aparte olie in verband met de 4WD koppeling.
Ga zelf altijd naar subaruspecialist nuland in Volkel.

Eric
*thomas*
Berichten: 384
Lid geworden op: 11 Nov 2015 13:44
Type auto: Outback Gen 3 3.0R

Re: Outback 2004 3.0 H6

Berichtdoor *thomas* » 20 Apr 2016 22:16

Een bougie die dienst weigert resulteert hoogstens in slecht lopen, een multiriem of span-/looprol die het begeeft, kan resulteren in gevolgschade als het ding vastslaat...

Bakolie elke 50 000 inderdaad, als alle olie eruit moet, volstaat het niet om enkel af te laten en te vullen. Bak moet dan geflusht worden.

Er zit trouwens Subaru ATF HP in, je leest vaak dat je enkel dat mag gebruiken, maar in feite is het gewoon een volsyntheet AT olie, bij de meeste merken wel te krijgen.
Gebruikersavatar
erichendri
Berichten: 3288
Lid geworden op: 14 Nov 2010 22:02
Type auto: Subaru legacy station 2.0 4WD H5 met H/L
Locatie: Utrechtse Heuvelrug.

Re: Outback 2004 3.0 H6

Berichtdoor erichendri » 20 Apr 2016 23:01

4WD platenkoppeling heeft speciale olie nodig.
Net als motorfietsen met hun natte koppeling.

Eric
Subarumouse
Berichten: 177
Lid geworden op: 27 Aug 2014 21:12
Type auto: Ikke Forester 2.0X groen 2004, Zoon idem zwart 2004.
Locatie: 7581 Twente

Re: Outback 2004 3.0 H6

Berichtdoor Subarumouse » 21 Apr 2016 10:58

Hallo,

Dan ook mijn duit in het zakje.

- Motorfietsen met natte koppeling speciale olie i.v.m. het zwevend houden van de koppeling slijtagestoffen.
- In onze Duitse Feroza zat een (metalen) LSD sper in de achteras. Hier moest ook speciale olie in, maar nu vanwege anders teveel slip of te hoge slijtage.
In NL uitvoeringen zat geen sper af fabriek.
- Een bougie die waardoor dan ook niet goed meer is zal meestal in eerste instantie slecht lopen veroorzaken.
Ga je te lang hier mee door kan het zelfs grote schade veroorzaken zoals vernielde zuigers, onverbrande benzine met als gevolg olieverdunning en / of kapotte katalysator etc.
Een verbrande of vervuilde bougie kan dit alles veroorzaken.

Benno
Wat we willen, kunnen we ook! (hoop ik.....)
Gebruikersavatar
erichendri
Berichten: 3288
Lid geworden op: 14 Nov 2010 22:02
Type auto: Subaru legacy station 2.0 4WD H5 met H/L
Locatie: Utrechtse Heuvelrug.

Re: Outback 2004 3.0 H6

Berichtdoor erichendri » 21 Apr 2016 20:48

Klopt, LSD in achteras moet ook andere olie in.
Vergeten als voorbeeld te noemen.

Eric
Verzamelaar
Berichten: 831
Lid geworden op: 07 Jan 2014 12:04
Type auto: Subaru Legacy Turbo, Leone 4WD, Leone Hatchback

Re: Outback 2004 3.0 H6

Berichtdoor Verzamelaar » 22 Apr 2016 07:09

Grootste fout die vaak gemaakt wordt is dat ATF olie in de bak als onderhoudsvrij wordt gezien; vaak gaat een bak na verloop van tijd slecht en schokkerig schakelen. Elke 2 jaar vervangen!

Multiriem (is gewoon snaar, geen distributie functie) hoeft niet preventief. Je kunt gewoon zien of er in het loopvlak scheurtjes zitten, dan pas vervangen. Het is wel zo dat de spanner en looprol van deze snaar wel eens stuk gaan (lagers) dus die controleren kan geen kwaad.
Gewoon omdat het kan.
Beurstel
Berichten: 167
Lid geworden op: 02 Mei 2013 09:05
Type auto: Outback H6

Re: Outback 2004 3.0 H6

Berichtdoor Beurstel » 25 Apr 2016 11:13

Bedankt allemaal voor de interessante opmerkingen.

Voor wat betreft het vervangen van de bougies kwam ik deze nog tegen. "The easy way", zonder oprikken van motor e.d. https://www.youtube.com/watch?v=0wqH03iBuxY

Terug naar “Koopadvies / te koop gezien”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Subarumouse en 1 gast