Dual Mass vliegwiel of normaal.

Versnellingsbakken, koppelingen, aandrijfassen en differentielen
*thomas*
Berichten: 421
Lid geworden op: 11 Nov 2015 13:44
Type auto: Outback Gen 3 3.0R

Re: Dual Mass vliegwiel of normaal.

Berichtdoor *thomas* » 11 Dec 2015 19:56

Het probleem is dat mensen zich tegenwoordig blind staren op belasting, verbruik en onderhoud op korte termijn (tot 100 000km), wat er daarna gebeurt met de auto en welk extra onderhoud er nodig is, daar staan ze niet bij stil. Dat ze tegenwoordig uit een 1000cc 3 cilinder turbo diesel evenveel vermogen en meer koppel krijgen dan uit een 10 jaar oude 2 liter atmosferische benzinemotor vinden mensen doodnormaal...

Ik snap ook niet wie in godsnaam met die onderhoudsintervallen van 30 000km is komen aandraven...

Zullen we anders terug naar het DMV gaan? (Hoewel deze discussie wel leuk is).
Gebruikersavatar
quikfit
Berichten: 1988
Lid geworden op: 11 Jul 2012 13:51
Type auto: Forester 2006 EJ204 158pk -Nissan Pixo 2010 1.0 68pk

Re: Dual Mass vliegwiel of normaal.

Berichtdoor quikfit » 11 Dec 2015 21:09

Heb wel eens een splinternieuwe huurauto mee gehad op Schiphol...1.4 met 125pk...Reed toen een 2.0 Mondeo met 131pk(BJ98')

Als ik 40 in z'n 5 reed en het gas intrapte ging ie vooruit :!: Met die ''verse'' 1.4 moest ik terug naar de 2e versnelling...terwijl mijn Mondeo 150 kilo zwaarder was :shock:

''Ik snap ook niet wie in godsnaam met die onderhoudsintervallen van 30 000km is komen aandraven...''

Auto-industrie :?: Gemiddeld Nederland rijd zo'n 16K p/jr...lekker goedkoop eens in de 2 jaar naar de garage...

Gr. Quikfit :mrgreen:
Justy1300AWD
Berichten: 256
Lid geworden op: 14 Sep 2014 20:37
Type auto: .

Re: Dual Mass vliegwiel of normaal.

Berichtdoor Justy1300AWD » 22 Feb 2016 19:09

SP-Boxer schreef:Bij Subaru gaan ze helaas vrij vlot stuk inderdaad.

Niet alleen Subaru, bij de Volvo's ook: https://www.google.nl/?l#q=DMF+failure+Volvo
Gebruikersavatar
erichendri
Berichten: 3505
Lid geworden op: 14 Nov 2010 22:02
Type auto: Subaru legacy station 2.0 4WD H5 met H/L
Locatie: Utrechtse Heuvelrug.

Re: Dual Mass vliegwiel of normaal.

Berichtdoor erichendri » 22 Feb 2016 21:58

Alle merken hebben er last van.
Vooral met motoren die gemaakt (?) Zijn om lage toerentallen te draaien
Dat is funest noor die vliegwielen.
BMW heeft zelfs al drukgroepen uit uit drie delen.

Eric

Terug naar “Transmissie”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast