Verhogen Forester '99
-
- Berichten: 230
- Lid geworden op: 02 sep 2013 19:13
Verhogen Forester '99
Zoals de titel duidelijk maakt, wil ik graag mijn Forester gaan verhogen met 1 inch.
Dit wil ik middels spacers gaan doen. Nu is mijn vraag of er toevallig hier mensen op het forum zijn die de exacte maten/tekening hiervan hebben.
Alvast bedankt.
Dit wil ik middels spacers gaan doen. Nu is mijn vraag of er toevallig hier mensen op het forum zijn die de exacte maten/tekening hiervan hebben.
Alvast bedankt.
- erichendri
- Berichten: 5622
- Lid geworden op: 14 nov 2010 21:02
Re: Verhogen Forester '99
De voorste kan ik voor je overtekenen.
Oor achter heb ik een losse schotel liggen.
Ericdegreenlanert
Oor achter heb ik een losse schotel liggen.
Ericdegreenlanert
Re: Verhogen Forester '99
Check ook even dit topic:
http://www.subaruforum.nl/viewtopic.php?f=5&t=2337
http://www.subaruforum.nl/viewtopic.php?f=5&t=2337
-
- Berichten: 230
- Lid geworden op: 02 sep 2013 19:13
Re: Verhogen Forester '99
Een dezer dagen kan ik de spacers over tekenen met dank aan een mede greenlaner . Ik laat ze vervolgens maken via mijn oom bij VDL.
Scheelt mij aanzienlijk in de kosten, en ik kan zelf bepalen hoeveel cm. Maar ik denk dat ik voor 1 inch ga zodat er geen verdere aanpassingen nodig zijn.
Ook laat ik hier een skidplate maken van aluminium. Moet dit nog wel even zelf gaan uittekenen.
Scheelt mij aanzienlijk in de kosten, en ik kan zelf bepalen hoeveel cm. Maar ik denk dat ik voor 1 inch ga zodat er geen verdere aanpassingen nodig zijn.
Ook laat ik hier een skidplate maken van aluminium. Moet dit nog wel even zelf gaan uittekenen.
Re: Verhogen Forester '99
Wat voor materiaal laat je ze maken en heb je eventueel de mogelijkheid om er meerdere te (laten) maken? Tegen een schappelijke vergoeding
-
- Berichten: 230
- Lid geworden op: 02 sep 2013 19:13
Re: Verhogen Forester '99
Spacers worden gemaakt van RVS. Skidplate denk ik ook. Skidplate ga ik denk ik dit weekend op papier uittekenen.
Dit zal ik eerst moeten overleggen met degene van wie ik de spacers heb over mogen tekenen, hij heeft er uiteindelijk een hoop geld voor neer moeten leggen.
Dit zal ik eerst moeten overleggen met degene van wie ik de spacers heb over mogen tekenen, hij heeft er uiteindelijk een hoop geld voor neer moeten leggen.
Re: Verhogen Forester '99
Let me know! Het zou voor mij alleen gaan om de achterkant, voor ga ik verhogen middels SG veren. Deze zijn stijver en ook 1 á 2cm hoger. De voorvering die ik nu heb vind ik erg zompig maar dan kan ook liggen aan de 208.000km die er mee gereden zijn
Skidplate ben ik ook mee bezig en heb op het web ook een template gevonden, stuur me maar een pm als je die wilt hebben. Vorige week voor €15 bij de oud-ijzer boer een enorme ronde aluminium deksel meegenomen, 3 á 4 mm dik en 1.30m doorsnee. Kijken of ik hier volgende week iets van kan bouwen, op het werk kan ik een zetbank gebruiken, ideaal.
Skidplate ben ik ook mee bezig en heb op het web ook een template gevonden, stuur me maar een pm als je die wilt hebben. Vorige week voor €15 bij de oud-ijzer boer een enorme ronde aluminium deksel meegenomen, 3 á 4 mm dik en 1.30m doorsnee. Kijken of ik hier volgende week iets van kan bouwen, op het werk kan ik een zetbank gebruiken, ideaal.
-
- Berichten: 230
- Lid geworden op: 02 sep 2013 19:13
Re: Verhogen Forester '99
Is jou Forester nog helemaal niet opgehoogd? Erichendri heeft zijn Legacy ook verhoogd middels de Forester veerpoten.
De spacers die ik laat maken worden trouwens 27mm. Verder ophogen wellicht in de toekomst met een iets hogere band.
Ben benieuwd naar je skidplate, zie de foto's wel verschijnen;-).
De spacers die ik laat maken worden trouwens 27mm. Verder ophogen wellicht in de toekomst met een iets hogere band.
Ben benieuwd naar je skidplate, zie de foto's wel verschijnen;-).
- erichendri
- Berichten: 5622
- Lid geworden op: 14 nov 2010 21:02
Re: Verhogen Forester '99
Als je vering zompig is zou ik ook je schokbrekers een keer laten testen
en even naar kijken of ze niet lek zijn.
Wat betreft de veren weet ik niet zeker of je gelijk hebt
Eric
en even naar kijken of ze niet lek zijn.
Wat betreft de veren weet ik niet zeker of je gelijk hebt
Eric
Re: Verhogen Forester '99
Net een setje SG veren opgehaald. Binnenkort er onder schroeven, ben benieuwd.
Weet iemand per ongeluk wat de originele hoogte vanaf de grond is?
Weet iemand per ongeluk wat de originele hoogte vanaf de grond is?
Re: Verhogen Forester '99
Mijn Forester SG had een standaard grondspeling van 30 cm, volgens het boekje.
Is nu 3,5 cm meer
Is nu 3,5 cm meer
Groeten, Louis
2006-2011: MY98 Legacy II 2.0 GL Touring Wagon
2011-2017: MY06 Forester SG9 Comfort Pack 2.0 lpg
2017-2019: MY00 Legacy III 2.0 LX Touring Wagon
2019-present: MY00 Forester 2.0 S-turbo
2006-2011: MY98 Legacy II 2.0 GL Touring Wagon
2011-2017: MY06 Forester SG9 Comfort Pack 2.0 lpg
2017-2019: MY00 Legacy III 2.0 LX Touring Wagon
2019-present: MY00 Forester 2.0 S-turbo
Re: Verhogen Forester '99
Maar waar meet je dat dan?
Re: Verhogen Forester '99
Geen idee, ik denk bij de bodem. Hou er een lat tegen en meet hoever die van de bodem af is.
Die 3,5 cm extra bij mijn auto is door een hogere band en een 1 inch liftkit.
Die 3,5 cm extra bij mijn auto is door een hogere band en een 1 inch liftkit.
Groeten, Louis
2006-2011: MY98 Legacy II 2.0 GL Touring Wagon
2011-2017: MY06 Forester SG9 Comfort Pack 2.0 lpg
2017-2019: MY00 Legacy III 2.0 LX Touring Wagon
2019-present: MY00 Forester 2.0 S-turbo
2006-2011: MY98 Legacy II 2.0 GL Touring Wagon
2011-2017: MY06 Forester SG9 Comfort Pack 2.0 lpg
2017-2019: MY00 Legacy III 2.0 LX Touring Wagon
2019-present: MY00 Forester 2.0 S-turbo
- erichendri
- Berichten: 5622
- Lid geworden op: 14 nov 2010 21:02
Re: Verhogen Forester '99
Op de Duitse subarusite kan je bijna alle folders nog bekijken.
Bodemvrijheid ligt standaard helaas rond de 21 tot 22 cm.
Eric
Bodemvrijheid ligt standaard helaas rond de 21 tot 22 cm.
Eric
Re: Verhogen Forester '99
Ik denk dat Louis een typefoutje heeft gemaakt Zal ca. 20cm zijn.
"I feel Legacy"
Re: Verhogen Forester '99
Inderdaad een vergissing.
Heb het nog eens goed opgezocht in de handleiding en het is 205 mm.
Maar ik heb dus een Forester SG. Weet niet hoe het met een SF zit maar zal niet veel anders zijn.
Heb het nog eens goed opgezocht in de handleiding en het is 205 mm.
Maar ik heb dus een Forester SG. Weet niet hoe het met een SF zit maar zal niet veel anders zijn.
Groeten, Louis
2006-2011: MY98 Legacy II 2.0 GL Touring Wagon
2011-2017: MY06 Forester SG9 Comfort Pack 2.0 lpg
2017-2019: MY00 Legacy III 2.0 LX Touring Wagon
2019-present: MY00 Forester 2.0 S-turbo
2006-2011: MY98 Legacy II 2.0 GL Touring Wagon
2011-2017: MY06 Forester SG9 Comfort Pack 2.0 lpg
2017-2019: MY00 Legacy III 2.0 LX Touring Wagon
2019-present: MY00 Forester 2.0 S-turbo
Re: Verhogen Forester '99
Kan je de link hier naar toe aangegeven.erichendri schreef:Op de Duitse subarusite kan je bijna alle folders nog bekijken.
Bodemvrijheid ligt standaard helaas rond de 21 tot 22 cm.
Eric
Bedankt
- erichendri
- Berichten: 5622
- Lid geworden op: 14 nov 2010 21:02
Re: Verhogen Forester '99
En wezen draaien Bedankt,
Eric
Eric
-
- Berichten: 230
- Lid geworden op: 02 sep 2013 19:13
Re: Verhogen Forester '99
Bij de SF is dit 190mm. Dit is gemeten van de grond tot de motor beschermingsplaat.
Tussen de beschermingsplaat en de motor zit nog wel wat speling tussen. Dus als je een skidplate zou monteren kom je denk ik op een ander getal uit. Toekomst zal dit uitwijzen. Is nl in Progress.
Tussen de beschermingsplaat en de motor zit nog wel wat speling tussen. Dus als je een skidplate zou monteren kom je denk ik op een ander getal uit. Toekomst zal dit uitwijzen. Is nl in Progress.
Re: Verhogen Forester '99
Zo, de SG veren zitten er onder. Ik had gemeten voor het monteren: 74cm bovenkant wielkast. Gemeten na het monteren:77cm!
De oude vering was echt gaar en ingezakt en het rijgedrag is er ook BEHOORLIJK op vooruit gegaan.
Monteren was makkelijker dan gedacht.
De oude vering was echt gaar en ingezakt en het rijgedrag is er ook BEHOORLIJK op vooruit gegaan.
Monteren was makkelijker dan gedacht.
Re: Verhogen Forester '99
Wel even een paar dagen rijden en dan nog eens meten. Waarschijnlijk zakt de auto nog iets in!
"I feel Legacy"
- erichendri
- Berichten: 5622
- Lid geworden op: 14 nov 2010 21:02
Re: Verhogen Forester '99
En niet vergeten te uitlijnen.
Eric
Eric
Re: Verhogen Forester '99
Uitlijnen moet zeker nog gebeuren.
Zat net nog hardop te lachen achter m'n bureau.
We begonnen gisterenavond aan de klus en ik dacht handig te zijn. We slaan een merkteken op de camberbout en de veerpoot. Uitlijnen moet wel gebeuren maar op deze manier verklooien we de boel niet teveel. Dus hup tiktik puntje hier en daar en sleutelen maar.
Nieuwe veerpoot er op, alle bouten er weer door. Camberbout weer gelijk zetten met het ingeslagen puntje.... niet te vinden! Onwaarschijnlijk, was duidelijk zichtbaar. Lamp er bij, allebei kijken, niet te vinden....
Dus op de oude veerpoot een merkteken slaan en dan een nieuwe veerpoot monteren. Ik kwam er vanmorgen pas achter hoe dom we zijn, tranen over m'n wangen.
Zat net nog hardop te lachen achter m'n bureau.
We begonnen gisterenavond aan de klus en ik dacht handig te zijn. We slaan een merkteken op de camberbout en de veerpoot. Uitlijnen moet wel gebeuren maar op deze manier verklooien we de boel niet teveel. Dus hup tiktik puntje hier en daar en sleutelen maar.
Nieuwe veerpoot er op, alle bouten er weer door. Camberbout weer gelijk zetten met het ingeslagen puntje.... niet te vinden! Onwaarschijnlijk, was duidelijk zichtbaar. Lamp er bij, allebei kijken, niet te vinden....
Dus op de oude veerpoot een merkteken slaan en dan een nieuwe veerpoot monteren. Ik kwam er vanmorgen pas achter hoe dom we zijn, tranen over m'n wangen.
Re: Verhogen Forester '99
Als ik de camberbout loshaal, dan zet ik vooraf altijd een verticaal, of horizontaal, streepje op de boutkop. Dan mis je het ook niet op je veerpoot
"I feel Legacy"
- erichendri
- Berichten: 5622
- Lid geworden op: 14 nov 2010 21:02
Re: Verhogen Forester '99
Ja, met mijn verenwissel had ik ze ook gemerkt.
Tijdens het rijden vond ik hem al anders dan anders rijden.
Bij uitlijnen bleek waarom, sporing op 0.80 en wielvlucht ook op +70.
Met name bij maximaal insturen kwam het stuur ook niet meer in de middenstand terug.
Daar de camberbout speling heeft in de schokbreker heb ik hem eerst
tegen de fusee aangedraaid en toen pas gemerkt met een beiteltje.
Maar je hebt niet de SG veren eronder gezet maar de complete poten lees ik net.
Dat verklaart ook dat hij hoger staat.
Eric
Tijdens het rijden vond ik hem al anders dan anders rijden.
Bij uitlijnen bleek waarom, sporing op 0.80 en wielvlucht ook op +70.
Met name bij maximaal insturen kwam het stuur ook niet meer in de middenstand terug.
Daar de camberbout speling heeft in de schokbreker heb ik hem eerst
tegen de fusee aangedraaid en toen pas gemerkt met een beiteltje.
Maar je hebt niet de SG veren eronder gezet maar de complete poten lees ik net.
Dat verklaart ook dat hij hoger staat.
Eric
Re: Verhogen Forester '99
Ik had een soort van enorme deflectorkap o.i.d. op de kop getikt. Een meter of 1,5 in doorsnee met opstaande randen, eigenlijk leek het meer een heeeele grote paëllapan van 4mm dik alu. Gisteren heb ik samen met een maatje er eens een avondje aan besteed meet een heel degelijk resultaat!
Het op zetten van 4mm alu is echt geen lachtertje op de manueel aangedreven zetbank
Voor €15,- en een paar manuurtjes hobbyen is dit het resultaat:
Vanavond nog even werken aan de led werklampen op de bumper.
Het op zetten van 4mm alu is echt geen lachtertje op de manueel aangedreven zetbank
Voor €15,- en een paar manuurtjes hobbyen is dit het resultaat:
Vanavond nog even werken aan de led werklampen op de bumper.
- erichendri
- Berichten: 5622
- Lid geworden op: 14 nov 2010 21:02
Re: Verhogen Forester '99
Marcel, aftekenen camberbout was bij mijn legacy niet echt lastig maar.......
Want met de onderste fuseebout nog vast kon ik camberbout bijna 1/4 slag
verdraaien tussen de twee punten van camber stellen.
Zoveel ruimte hadden deze bouten in het fusee.
Eric
Want met de onderste fuseebout nog vast kon ik camberbout bijna 1/4 slag
verdraaien tussen de twee punten van camber stellen.
Zoveel ruimte hadden deze bouten in het fusee.
Eric