startmotor kapot

Versnellingsbakken, koppelingen, aandrijfassen en differentielen
Plaats reactie
Eddo
Berichten: 10
Lid geworden op: 07 mar 2013 22:33

startmotor kapot

Bericht door Eddo »

heb een Forrester uit 2000 met 280.000 op de teller . Nu is mijn startmotor plotsklaps overleden (ontploft zoals mijn garage opmerkte). Gereviseerde startmoter erin, probleem verholpen denk je dan, echter ziet het er naar uit dat de starterkrans is beschadigt. Start verder prima, maar je blijft 'm een beetje horen. Ben bang dat ik straks behoorlijk op kosten wordt gejaagd. iemand suggesties ?
Gebruikersavatar
the dude
Berichten: 1800
Lid geworden op: 21 dec 2008 12:43

Re: startmotor kapot

Bericht door the dude »

Als je bang bent dat de krans beschadigd is, dan zou t tandwieltje van de starter wel eens kunnen blijven hangen. Is natuurlijk niet zo best :(

Snel de starter weer demonteren en de starterkrans helemaal nalopen op bramen c.q.beschadigingen zou je vermoedens kunnen uitsluiten.
XT: 2 COOL 2 B 4GOTTEN
Eddo
Berichten: 10
Lid geworden op: 07 mar 2013 22:33

Re: startmotor kapot

Bericht door Eddo »

tot nu toe gaat het goed,wordt niet erger..afwachten maar. Nu helaas weer het wiellager rechtsachter wat gaat zingen, beetje pech heb ik wel met mijn nieuwe aankoop. Lijkt weer een dure grap te worden. Iemand sugggestie's?
Gebruikersavatar
RJS
Berichten: 1276
Lid geworden op: 18 mar 2011 09:48

Re: startmotor kapot

Bericht door RJS »

Ik heb al drie jaar hetzelfde euvel. Startmotor kapot, gereviseerd, hermontage. Bij het starten lijkt het rondsel even te blijven hangen in het vliegwiel. Dat is al jaren zo, start prima! Ik ben er inmiddels aan gewend. 8-)
Eddo
Berichten: 10
Lid geworden op: 07 mar 2013 22:33

Re: startmotor kapot

Bericht door Eddo »

bij mij is hetzelfde gebeurd, inderdaad ontploft....zo noemde mijn garage het ook. Starterkrans beetje beschadigd, en je hoort 'm bij het starten, maar rij al 2 jaar zo en wordt niet slechter.
Gebruikersavatar
HEZ
Berichten: 149
Lid geworden op: 05 feb 2014 14:09

Re: startmotor kapot

Bericht door HEZ »

Toen ik vorig jaar m'n Forester SF kocht hoorde ik hetzelfde. Bij mij is het helemaal verdwenen en hij start prima.
Gebruikersavatar
RJS
Berichten: 1276
Lid geworden op: 18 mar 2011 09:48

Re: startmotor kapot

Bericht door RJS »

Bij mij lijkt het ook minder te zijn geworden...
Plaats reactie