Kleine lekkage

Voor de overige technische zaken
Plaats reactie
Gebruikersavatar
RJS
Berichten: 1276
Lid geworden op: 18 mar 2011 09:48

Kleine lekkage

Bericht door RJS »

Ik heb een kleine lekkage in de auto. Gisteren wilde ik de kuip voor het reservewiel even schoonmaken. Op de bodem was een ster van roest te zien, die zo pokdalig was, dat ik er echt even van schrok. Gelukkig bleek het voornamelijk afgebladerde lak te zijn en het staal dan ook niet doorgeroest. Ben wel meteen aan de slag gegaan. Ik heb de zwarte plakkerige mat (het lijkt wel bitumen) deels weggehaald, zeg maar gehakt, op de plekken waar de roest eronder was gekropen. Kreeg nog te schrik van mijn leven, toen mijn schroevendraaier er direct doorheen drukte. Ik dacht nog, dat wordt lassen, maar het bleek uiteindelijk een prachtig ingeboord ontwateringsgat te zijn. Alle losse roest verwijderd, heb ik het zaakje met blauwe hammerite ingesmeerd. Overigens was de kuip bij ontdekking van de roest geheel droog. Nergens water te bespeuren...

Maar omdat het vannacht vreselijk geregend heeft dacht ik, nog een kijken. En ja hoor, er had zich een klein plasje gevormd. Dat bleek van de rechterzijde onder de kofferbak bedekking binnen te komen. Het lek zit dus dicht bij het rechter achterlicht. Ik heb wel eens gehoord dat die achterlichten wel vaker wat water kunnen doorlaten op den duur. Klopt dat? Hoe kan je het tegengaan. De boel dichtkitten. Zo ja, wat is de beste kit hiervoor?
Gebruikersavatar
erichendri
Berichten: 5622
Lid geworden op: 14 nov 2010 21:02

Re: Kleine lekkage

Bericht door erichendri »

Achterlicht eruit halen en naar de eventuele pakking kijken.
Zit er niet toevallig ook water in je achterlicht?
Dat kan namelijk ook.
Anders iemand in de auto liggen met een lampje en een ander
met de tuinslang daar in de buurt afspuiten.

Eric
Gebruikersavatar
RJS
Berichten: 1276
Lid geworden op: 18 mar 2011 09:48

Re: Kleine lekkage

Bericht door RJS »

Ah, er zit een pakking tussen. Is die vervangen of ie het gewoon kit. Ik zag dat het lampglas inderdaad iets beslagen zijn. Weer een leuk klusje voor de zaterdag :twisted: vind het niet erg hoor.
Plaats reactie