uitlaat

Voor de overige technische zaken
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Dennis
Berichten: 362
Lid geworden op: 05 dec 2008 20:12

uitlaat

Bericht door Dennis »

Ik wil onder mijn kever aan beide zijde een uitlaatdemper maken. Dus dat de linker uitlaatspruitstuk op een aparte demper komt en rechts ook. Kan dit? Ik moet dan vermoedelijk wel een pijpje tussen beide spruitstukken lassen voor de druk of niet? En weet iemand als dit alles mogelijk is waar ik dan de lambdasonde moet monteren?Ik wil nl gewoon 2 eindpijpjes hebben op de plaats waar normaal bij een kever de eindpijpjes zitten. En volgens mij gaat dit het makkelijkst en is het het goedkoopst als ik 2 dempers gebruik.
Gebruikersavatar
Toon
Berichten: 988
Lid geworden op: 13 nov 2008 12:47

Re: uitlaat

Bericht door Toon »

Hey Dennis.
Ik zou de twee spruitstukken eerst samen voegen, op dat punt de lambdasonde plaatsen voor een zo goed mogelijke meting en na de lambda kun je dan weer splitsen en over twee dempers werken. Ik ga , als ik weer eens wat tijd heb, bij mijn groene nog een extra demper plaatsen in plaats van de twee kanonnen die er nu achter uit steken. Die komt dan zoals een keverdemper dwars onder het achterschot met twee pijpjes.
LeoneTurbo
Berichten: 745
Lid geworden op: 11 nov 2008 21:15

Re: uitlaat

Bericht door LeoneTurbo »

Ja helemaal mee eens. Voor juiste werking van lambda-sensor is het belangrijk dat de vier pijpen samenkomen.
Plaats reactie