Terugroepactie Subaru

Voor de overige technische zaken
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Louis
Berichten: 667
Lid geworden op: 18 nov 2011 11:19

Terugroepactie Subaru

Bericht door Louis »

Helaas... ook het machtige Subaru is met een terugroepactie bezig.
Kwam afgelopen donderdag van de dealer terug met 2 nieuwe koplampjes (kan het wel zelf maar niet in het donker in de vrieskou) en ligt er een envelop van de RDW op de mat. Ik denk nog, hij is pas nog gekeurd. Maar nee, het betreft een terugroepactie van een serie Impreza's en Foresters waar de mijne ook deel van is. Het gaat om roestvorming op de onderste draagarmen door strooizout, aldus de brief van de RDW die namens de importeur is verzonden. Volgende week ben is mijn Forester aan de beurt voor controle. Kost me alleen wat tijd.
Toch vind ik het netjes dat je zelfs met een occasion keurig op de hoogte wordt gehouden van deze vorm van nazorg.
Ik laat nog wel weten hoe dit afloopt.
Groeten, Louis

2006-2011: MY98 Legacy II 2.0 GL Touring Wagon
2011-2017: MY06 Forester SG9 Comfort Pack 2.0 lpg
2017-2019: MY00 Legacy III 2.0 LX Touring Wagon
2019-present: MY00 Forester 2.0 S-turbo
impreza_rijder
Berichten: 7
Lid geworden op: 10 feb 2012 12:36

Re: Terugroepactie Subaru

Bericht door impreza_rijder »

Forester van m'n ouders is gecontroleerd. Hoefde niks aan te gebeuren, gewoon met de volgende beurt betere controle en dat was het.
Gebruikersavatar
Louis
Berichten: 667
Lid geworden op: 18 nov 2011 11:19

Re: Terugroepactie Subaru

Bericht door Louis »

Zojuist teruggekomen van controle. Draagarmen zijn prima in orde en voor de zekerheid in de Waxoil gezet. :mrgreen:
Groeten, Louis

2006-2011: MY98 Legacy II 2.0 GL Touring Wagon
2011-2017: MY06 Forester SG9 Comfort Pack 2.0 lpg
2017-2019: MY00 Legacy III 2.0 LX Touring Wagon
2019-present: MY00 Forester 2.0 S-turbo
knokki
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 jun 2011 00:15

Re: Terugroepactie Subaru

Bericht door knokki »

Voor zover ik weet zijn de onderste draagarmen van de Forester en de Impreza sinds 2000 (?) van alu. In de brief - die ik ook heb ontvangen - wordt gesproken over roestvorming. Beetje moeilijk bij alu. Ik ga morgen eens bellen met Subaru Nederland.
Gebruikersavatar
SP-Boxer
Berichten: 5506
Lid geworden op: 10 nov 2008 22:52

Re: Terugroepactie Subaru

Bericht door SP-Boxer »

Niet allemaal bij de Impreza. Forester volgens mij allemaal niet!
"I feel Legacy"
Gebruikersavatar
arostypem
Berichten: 46
Lid geworden op: 27 mei 2011 22:04

Re: Terugroepactie Subaru

Bericht door arostypem »

Aluminium kan inderdaad niet roesten, maar wel oxideren. Er komt dan een heel dun laagje "roest" op en dat sluit het aluminium af,waardoor het proces niet zo snel meer verder gaat. Echter een draagarm onder de auto komt in de winter onder het strooizout te zitten en dat vreet de beschermlaag weer weg.
Toch goed dat Subaru Nederland er naar kijkt, het zal je maar gebeuren dat er een draagarm knapt terwijl je het gaspedaal lekker onderin hebt.
Kan me echter niet voorstellen, dat als de auto netjes gekeurd is dat er vervolgens binnen een jaar een draagarm zover doorrot dat hij afbreekt.
Maar ja, amerikaanse praktijken denk ik. Daar klagen ze de fabrikant zo aan als er een lampje kapot is. Dat wil Subaru graag voorkomen.
Plaats reactie