benzine

Voor de overige technische zaken
Plaats reactie
Gebruikersavatar
banen
Berichten: 45
Lid geworden op: 19 feb 2011 22:27

benzine

Bericht door banen »

Wie weet of een 1.3 justy motor op ron 95 of op ron 98 moet lopen?
Gebruikersavatar
SP-Boxer
Berichten: 5494
Lid geworden op: 10 nov 2008 22:52

Re: benzine

Bericht door SP-Boxer »

Gewoon 95. Maar 98 kan natuurlijk ook, als je van je geld af wilt ;)
"I feel Legacy"
Gebruikersavatar
banen
Berichten: 45
Lid geworden op: 19 feb 2011 22:27

Re: benzine

Bericht door banen »

Ik ben dat met je eens, doch ik had het probleem van een diezel nock, zoms maakt het een ietswat verschil als je 98 gaat tanken ipv 95, doch ik denk dat ik het gevonden heb, ik heb de ontsteking ongeveer 1 tandje van de distrebutie riem verzet, de knoc is er nu uit, doch ik denk dat de vorige
( prutser) niet goed opgelet heeft toen hij de snaar er op zete, ( gewoon oude eraf en nieuwe er op) doch ze vergeten dan dat je eerst nadat je de spanrol los hebt gezet de riem aan de andere zijde in moet druken en aan die kant ontspant, anders is het bijna altijd zo dat als je de nieuwe riem spant hij een tandje terug gaat , ook hebben ze dan verzaakt om de merktekens op lijn te zeten , en dan nog maals extra te kontoleren na de moter met de hand rond te draaien, ik zal maar een setje snaren bestellen en de boel loshalen, dan weet ik het zeker :geek:
Gebruikersavatar
SP-Boxer
Berichten: 5494
Lid geworden op: 10 nov 2008 22:52

Re: benzine

Bericht door SP-Boxer »

Inderdaad! Dat klinkt niet bepaald alsof er iemand met verstand van zaken aan de auto heeft gesleuteld.
"I feel Legacy"
Gebruikersavatar
niksnut
Berichten: 1638
Lid geworden op: 13 mar 2009 23:19

Re: benzine

Bericht door niksnut »

krijg ik nu weer de schuld :cry: :cry: :cry:


lekker dat je het gevonden hebt . maar om de boel op tijd te zetten (distributie) heb je toch geen nieuwe riem nodig? begrijp dat hij niet zo lang geleden is vervangen en volgens mij staan er bij de 1.3 geen merktekens op de riem zoals bij de boxer's .

correct me if i'am wrong
Gebruikersavatar
banen
Berichten: 45
Lid geworden op: 19 feb 2011 22:27

Re: benzine

Bericht door banen »

niksnut schreef:krijg ik nu weer de schuld :cry: :cry: :cry:


lekker dat je het gevonden hebt . maar om de boel op tijd te zetten (distributie) heb je toch geen nieuwe riem nodig? begrijp dat hij niet zo lang geleden is vervangen en volgens mij staan er bij de 1.3 geen merktekens op de riem zoals bij de boxer's .

correct me if i'am wrong
Ik heb geen nieuwe riem nodig ( denk ik) doch als je alles los hebt dan is de riem van €24,00 ook niet de kosten, de merktekens staan op de tandwielen , en niet op de riem, en die dienen in een lijn te staan , en op de merktekens , en je krijgt nergens de schuld van :oops:
Gebruikersavatar
SP-Boxer
Berichten: 5494
Lid geworden op: 10 nov 2008 22:52

Re: benzine

Bericht door SP-Boxer »

Nee, Peter, of je moet Prutser op het forum willen heten ipv. Niksnut. Is zo geregeld hoor :lol: :mrgreen:
"I feel Legacy"
Gebruikersavatar
the dude
Berichten: 1800
Lid geworden op: 21 dec 2008 12:43

Re: benzine

Bericht door the dude »

Of Klungel..... :roll: Zit al ook de klinker van een 3letter-voorzetsel in.
XT: 2 COOL 2 B 4GOTTEN
Gebruikersavatar
banen
Berichten: 45
Lid geworden op: 19 feb 2011 22:27

Re: benzine

Bericht door banen »

Vandaag de distrebutie maar open gemaakt , het is waar je komt er moeilijk bij , en op de centrale poely bout heb ik een ringsleutel krom gebogen eer hij los kwam, alles zag er goed uit, hij stond niet verkeerd, allse maar weer dicht gemaakt, ik zit nog steeds met die diezel nock, zoms is het als hij warm is bijna weg,ik heb ook een beetje aan de verdeelkap gerdaaid,dan lijkt het net of het even weg is, doch de computer steld steeds het onstekings tijdstip bij nadat je de verdeelkap verdraaid hebt,
er moet ergens gemeten worden om de Diezel nock te voorkomen, zodat je zonder probleem benzine van een ander octaan gehalte zou kunnen tanken, nu noch er achter zien te komen hoe dat geregelt word
:(
Gebruikersavatar
niksnut
Berichten: 1638
Lid geworden op: 13 mar 2009 23:19

Re: benzine

Bericht door niksnut »

gekke vraag
is deze auto altijd voor korte stukkies gebruikt ??
want misschien is hij daardoor , en het gebruik van oude of verkeerde olie sterk vervuilt. overmatige roet afzetting in de verbrandings ruimte kan ook voor pingelen zorgen.

gr. KLUNGEL :D
Gebruikersavatar
banen
Berichten: 45
Lid geworden op: 19 feb 2011 22:27

Re: benzine

Bericht door banen »

Ja hij is door de vorige eigenaar alleen voor korte stukjes gebruikt,(in 12 jaar 63000 km) ik heb er nu injector/ klep/ cylinder, rijniger van wijnns in de benzine gegooit, mischien dat dat helpt, :?:
Gebruikersavatar
niksnut
Berichten: 1638
Lid geworden op: 13 mar 2009 23:19

Re: benzine

Bericht door niksnut »

denk dat je een positief resultaat zal hebben .
wel ff alles weer goed op tijd en dan eens een flink stuk rijden.
en als hij heel goed warm is eens ff lekker doortrekken.
Gebruikersavatar
banen
Berichten: 45
Lid geworden op: 19 feb 2011 22:27

Re: benzine

Bericht door banen »

niksnut schreef:denk dat je een positief resultaat zal hebben .
wel ff alles weer goed op tijd en dan eens een flink stuk rijden.
en als hij heel goed warm is eens ff lekker doortrekken.
Uit ervaring weet ik dat het goed spul is , wel duur €20,00 een vlesje , ook weet ik als je bang bent dat je co net iets te hoog is met de apk ( oude auto`s) je het een paar adgen voor da apk er in dient te gooien, dan zakt je co bij de meeting, :D
Gebruikersavatar
SP-Boxer
Berichten: 5494
Lid geworden op: 10 nov 2008 22:52

Re: benzine

Bericht door SP-Boxer »

Is dat gewoon onderstaand flesje, of heb je een andere?
Onderstaande heb ik standaard op voorraad en mag je voor aanzienlijk minder dan €20,- hebben...

Afbeelding
"I feel Legacy"
Gebruikersavatar
banen
Berichten: 45
Lid geworden op: 19 feb 2011 22:27

Re: benzine

Bericht door banen »

Hoi ik heb direct injection power 3 gebruikt
Afbeelding
Gebruikersavatar
SP-Boxer
Berichten: 5494
Lid geworden op: 10 nov 2008 22:52

Re: benzine

Bericht door SP-Boxer »

Gelukkig, dan is ca. €20,- wel in orde ;)
"I feel Legacy"
Plaats reactie