Goede vloermatten voor XV

Voor de overige technische zaken
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Henri
Berichten: 15
Lid geworden op: 01 dec 2018 11:15

Goede vloermatten voor XV

Bericht door Henri »

Na 12000 Km zijn de originele vloermatten in mijn XV alles behalve fris. Vooral die van de bestuurder is op de plaats waar de voet voor het gaspedaal rust al "dun" geworden.

Weet er iemand waar men passende vloermatten kan kopen van echt goede kwaliteit ?

Waar zijn de dikke wollige stevige kwalitatieve vloermatten van weleer gebleven ?
Gebruikersavatar
Tanisha
Berichten: 362
Lid geworden op: 02 sep 2019 22:43

Re: Goede vloermatten voor XV

Bericht door Tanisha »

Bij je automaterialen toko zou je vloermatten op maat moeten kunnen bestellen en ook in de dikke kwaliteit die je wilt hebben.
Subaru justy g3x 1.3 2006
Suzuki wagon R+ 1.3 2006
Saab 9-5 estate 2.3 2000
Saab 99 2.0 1984
Trabant 601 1972
Gebruikersavatar
quikfit
Berichten: 4870
Lid geworden op: 11 jul 2012 13:51

Re: Goede vloermatten voor XV

Bericht door quikfit »

Ik heb rubbermatten,origineel Subaru...geen centje pijn en veel makkelijker schoon te maken. :idea:
Zaten er in bij aankoop en heb er nu 142.000km mee gereden.

Gr.Quikfit :mrgreen:
Laatst gewijzigd door quikfit op 06 mei 2020 14:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Subaru Forester SJ FB20 2013 Noorwegen
viewtopic.php?t=6157
Gebruikersavatar
boswachterfan
Berichten: 2422
Lid geworden op: 19 nov 2014 10:30

Re: Goede vloermatten voor XV

Bericht door boswachterfan »

Bij Car Parts Expert heb ik matten besteld voor de Forester. Je kunt meerdere kwaliteiten kiezen. Ik ben er tevreden over.
Boswachter SG 2.5 XT Blasmusik
Gebruikersavatar
Raph
Berichten: 1453
Lid geworden op: 13 dec 2018 23:24

Re: Goede vloermatten voor XV

Bericht door Raph »

Henri schreef:Weet er iemand waar men passende vloermatten kan kopen van echt goede kwaliteit ?

Waar zijn de dikke wollige stevige kwalitatieve vloermatten van weleer gebleven ?
Ook mijn (originele) matten waren aan vervanging toe.

Bij https://www.justcarpets.nl heb ik nieuwe besteld. Je hebt de keus uit 4 kwaliteiten: naaldvilt, velours, luxe velours en saxony. Die laatste zijn de "dikke wollige stevige kwalitatieve vloermatten" waar je op doelt. Alhoewel: het is geen wol maar voelt wel heel luxe.

De vloermatten zijn standaard voorzien van het originele bevestigingssysteem van je auto. Verder kun je het materiaal en de kleur van de bandering kiezen (en ook de kleur van het garen!), of je wel of geen hakstuk wil en tot slot of je tekst of een logo op je vloermatten wil. Vervolgens worden de matten gefabriceerd en thuis afgeleverd. Prijzen lopen uiteen van 35 tot 75 euro inclusief bezorging.

Ik ben gegaan voor de meest luxueuze optie, saxony, zonder verdere opties. Afgelopen maandag zijn ze thuisbezorgd.
Eerste indruk: het zijn véél luxere matten dan de originele en goed afgewerkt. Bovendien liggen ze 'muurvast'; veel beter dan de oude matten. En dat is in mijn geval van belang, omdat de originele bevestigingssysteem van de auto het heeft begeven.

Kortom: dit is wat de Britten 'bespoke' noemen. Maatwerk dus. En de prijs valt me alleszins mee.
Plaats reactie