Uitwisselbaar Mk3 Legacy/Outback

Voor de overige technische zaken
Plaats reactie
Han H
Berichten: 56
Lid geworden op: 16 feb 2020 09:08

Uitwisselbaar Mk3 Legacy/Outback

Bericht door Han H »

Hoi allemaal,

Er is natuurlijk niet zo heel veel verschil tussen de Mk3 Legacy en zijn Outback broer. De Outback heeft een 500cc meer en staat wat hoger (langere veerweg?), maar wat is er verder allemaal uitwisselbaar?

M.a.w., als ik een Mk 3 legacy op de sloop vind, kan ik dan remmerij, aandrijflijn, elektra (bobine, dynamo), lichten, evt. portieren enz makkelijk overzetten?

Groeten,

Han
Han H
Berichten: 56
Lid geworden op: 16 feb 2020 09:08

Re: Uitwisselbaar Mk3 Legacy/Outback

Bericht door Han H »

En de Impreza natuurlijk niet te vergeten, remklauwen van mijn Mk2 Legacy waren uitwisselbaar met Impreza modellen uit die periode. Erg handig want Impreza's staan wel veel op de sloop...
Gebruikersavatar
quikfit
Berichten: 4863
Lid geworden op: 11 jul 2012 13:51

Re: Uitwisselbaar Mk3 Legacy/Outback

Bericht door quikfit »

SP-Boxer heeft wel kijk op dat soort zaken,in de link hieronder kan je onderdeelnummers met elkaar vergelijken.

http://opposedforces.com/

Gr.Quikfit :mrgreen:
Subaru Forester SJ FB20 2013 Noorwegen
viewtopic.php?t=6157
Han H
Berichten: 56
Lid geworden op: 16 feb 2020 09:08

Re: Uitwisselbaar Mk3 Legacy/Outback

Bericht door Han H »

Nuttige link, dank!
Gebruikersavatar
SP-Boxer
Berichten: 5494
Lid geworden op: 10 nov 2008 22:52

Re: Uitwisselbaar Mk3 Legacy/Outback

Bericht door SP-Boxer »

Vrijwel alles is uitwisselbaar.

Houd er wel rekening mee dat er tussen 2.0 en 2.5 motoren wat verschil zal zitten in onderdelen.
Ook moet je geen remonderdelen van een Legacy LX gebruiken, want die heeft kleinere remmen dan de luxere GL uitvoering.

Zaken als bobine en dynamo zijn uitwisselbaar, lichten uiteraard ook. Let wel op dat de pre-facelift andere lampen heeft dan de facelift. Gelukkig is bijna alles in NL pre-facelift.
Deuren passen wel, maar zijn niet voorzien van het kunststof dat wel op de Outback pronkt. Outback deuren zullen zijn voorzien van gaatjes om deze panelen te positioneren!
"I feel Legacy"
Han H
Berichten: 56
Lid geworden op: 16 feb 2020 09:08

Re: Uitwisselbaar Mk3 Legacy/Outback

Bericht door Han H »

Bedankt voor de aanvulling. En die gaatjes voor het plastic fantastic zijn natuurlijk zo geboord :)
Plaats reactie