Recher achter portier zowel van binnen als buiten niet meer te open.

Voor de overige technische zaken
Plaats reactie
Gebruikersavatar
limspeed
Berichten: 24
Lid geworden op: 24 sep 2012 15:39

Recher achter portier zowel van binnen als buiten niet meer te open.

Bericht door limspeed »

Hallo allemaal,
Het gaat al weer een hele tijd prima met onze Legacy 2.0 station maar heb nu een lastig probleem waar ik zelf niet uit kom.
Het rechter achterportier is niet meer open te krijgen,nog met de afstandbediening maar ook niet van binnenuit ; je ziet en hoort het afsluitknopje aan de binnenkant wel een stukje bewegen (met afstandbediening) maar dat is niet genoeg om het portier met de handgreep te kunnen openen.Ook het motortje is hoorbaar. Maar het portier gaat met geen mogelijkheid open.

Krijg zo ook het deurpaneel er niet af om bij de bediening kabels e.d.te komen,heb ons forum doorzocht maar ook andere waarin werd geopperd de raamlijst er af te halen,raam laten zakken , en dan met ijzerdraad in de raamhoek proberen het stangetje van de hangreep te bewegen en zo te on locken. ( maar mijn Engels is niet best misschien dat ik iets verkeerd begrijp/doe?)
Ook loshalen van de scharnieren geeft niet voldoende ruimte om de deurplaat er af te halen.
Allemaal geen succes.
Iemand dit ooit bij de hand gehad,of wel weet wat te doen ?
Hoor heel graag ,
Groeten Jeroen
*thomas*
Berichten: 1715
Lid geworden op: 11 nov 2015 12:44

Re: Recher achter portier zowel van binnen als buiten niet meer te open.

Bericht door *thomas* »

Is een bekend probleem. Motor vervangen is de optie.
Kost zo'n 80€ per motor dacht ik + vervangen (uurloon). Denk dat een dealer er een uurtje werk aan heeft. Deurpaneel zit geschroefd...
Gebruikersavatar
limspeed
Berichten: 24
Lid geworden op: 24 sep 2012 15:39

Re: Recher achter portier zowel van binnen als buiten niet meer te open.

Bericht door limspeed »

Ja ok is duidelijk maar het deurpaneel is er zo niet af te krijgen,eerst zal ik de deur open moeten zien te krijgen.

Hoe krijg je dat voor elkaar ?
Gebruikersavatar
SP-Boxer
Berichten: 5506
Lid geworden op: 10 nov 2008 22:52

Re: Recher achter portier zowel van binnen als buiten niet meer te open.

Bericht door SP-Boxer »

Al geprobeerd om 20x achtereen op open te drukken?
Of met de schakelaar in het bestuurderspaneel?

Zit hem inderdaad in een motortje dat versleten is. Als je handig bent kost het je een paar euro aan een los motortje.
"I feel Legacy"
Gebruikersavatar
limspeed
Berichten: 24
Lid geworden op: 24 sep 2012 15:39

Re: Recher achter portier zowel van binnen als buiten niet meer te open.

Bericht door limspeed »

Inderdaad geprobeerd,bij heel snel drukken hoor je een enkele keer een piepje uit het motortje maar niet voldoende om te ontgrendelen.

Heb nu de raamlijst eraf en raam naar beneden om met ijzerdraad met haakje te trachten stangetje te pakken te krijgen maar tot nu geen resultaat.

Enigste optie lijkt mij om bovenkant deurpaneel er af te slijpen om er zo bij te komen,maar dit is wel erg rigoureus wacht hier nog even mee.
Misschien dat iemand een slimmer idee heeft ?
*thomas*
Berichten: 1715
Lid geworden op: 11 nov 2015 12:44

Re: Recher achter portier zowel van binnen als buiten niet meer te open.

Bericht door *thomas* »

Kan je de bovenkant van het deurpaneel niet losklikken? En op die manier wat meer plek creëren voor je hand(-en)?

Of ga eens langs bij de dealer, goedkoper dan slijpen ;) .
Gebruikersavatar
Tanisha
Berichten: 362
Lid geworden op: 02 sep 2019 22:43

Re: Recher achter portier zowel van binnen als buiten niet meer te open.

Bericht door Tanisha »

Denk dat er weinig anders op zit als je deurkaart er af te slopen je zal er toch bij moeten komen.
Als je apk nog ver is heb je nog eventjes maar een deur moet open kunnen zowel van binnen als van buiten.
Subaru justy g3x 1.3 2006
Suzuki wagon R+ 1.3 2006
Saab 9-5 estate 2.3 2000
Saab 99 2.0 1984
Trabant 601 1972
Gebruikersavatar
limspeed
Berichten: 24
Lid geworden op: 24 sep 2012 15:39

Re: Recher achter portier zowel van binnen als buiten niet meer te open.

Bericht door limspeed »

Inderdaad,ik heb de deurbekleding er in z'n geheel maar met geweld afgetrokken, wel sterk paneel want de schade viel nog mee maar is gelukkig nog goed weer te gebruiken.

Rondom handgreep (in portier) best veel roest en aanslag, waardoor alles net te zwaar liep om de boel te ontgrendelen,alles losgehaald en goed gangbaar gemaakt en nu red het motortje het zowaar weer op eigen kracht !
Op ander fora gelezen dat het Mabuchi motortje door vet bij koolborstels gaat haperen,remedie; ontvetten of een ander motortje erin ,dus daar binnenkort toch voor de zekerheid maar mee aan de gang.

Ik kon meteen verder met de motor van het linker voorraam want die werkt opeens helemaal niet meer ?! Ik had al een tijdje dat ie wat langzamer naar boven ging maar spoot dan wat teflon in de geleiders en dan ging het wel iets vlotter.
Ook daar deurpaneel eraf en rechtstreeks stroom op de motor maar helemaal niets meer, en ook hier veel aanslag en vuiligheid op het raam mechanisme.Waarschijnlijk daardoor motor doorgebrand.

Eerst maar op zoek naar een andere motor en dan de boel eruit ziet er niet zo eenvoudig uit.
Iemand toevallig nog een werkende linker voor portier raam motor liggen dan hoor ik het graag!

Bedankt voor alle tips omtrent het niet werkende achterportier dat is in ieder geval opgelost :okeee:
Gebruikersavatar
boswachterfan
Berichten: 2421
Lid geworden op: 19 nov 2014 10:30

Re: Recher achter portier zowel van binnen als buiten niet meer te open.

Bericht door boswachterfan »

Van mijn boswachter heb ik dat raam motortje kunnen openen en schoonmaken. Toen heeft ie het nog een poos gedaan iav de nieuwe motor.
Boswachter SG 2.5 XT Blasmusik
Gebruikersavatar
limspeed
Berichten: 24
Lid geworden op: 24 sep 2012 15:39

Re: Recher achter portier zowel van binnen als buiten niet meer te open.

Bericht door limspeed »

Ok goede tip !
slim dat eerst te proberen .
Plaats reactie