Auto hoeft echt geen nacht stationair te draaien hoor.
De schimmels / bact / geuren worden immers niet gecreëerd door de airco, maar zitten ergens op (in de ventilatiekanelen, op de kachelradiator etc). Met andere woorden, als je de auto een twintigtal minuten laat draaien en daarna een uurtje op recirculatie (met motor uit en blazers op max), dan haal je al een hoop 'troep' weg.
Het kan zijn dat je het dient te herhalen.
airco probleem legacy 3.0r
Re: airco probleem legacy 3.0r
Mijn Subaru's スバル・レガシィ
Re: airco probleem legacy 3.0r
nou, de isopropanol is door de verdamper gespoten en in geplaatste opvangbakje onder de afwatering airco zat wel wat viezigheid.
Een lichtbruine kleur (zoiets als sterke thee) kwam eruit.
ik heb nu de auto een nachtje laten staan om alles te laten verdampen (tis toch een brandbaar goedje) en na de eerste rit van omennabij 40 km geen last meer van een beklemmend gevoel op de longen.
Nu nog het protocol handhaven van op tijd de airco uitzetten en dan denk ik dat ik er vanaf ben.
Het was nog een flinke klus om erbij te komen en ik heb helaas geen foto's gemaakt (niet aan gedacht )
Maar na het verwijderen van de heatsensor kon ik met behulp van een spiegeltje (tandartsversie) de verdamper zien zitten.
Met een gifsproeier voor de tuin, zo 1 die je met pompen op druk kan brengen de 70% oplossing isopropanol/water door de verdamper heen gespoten en zo alle ongerechtigheden weggespoeld.
Het afwaterslangetje airco is niet verstopt en er zaten geen stukjes of deeltjes in, enkel het bruine kleurtje.
Bij mij is het gelukt, mss een optie voor anderen.
Oh ja, denk er wel aan dat het goedje brandbaar is, want het vlampunt ligt bij 25 graden dus doe het als het buiten "koud" is.
Ennuh hou er in ieder geval wel een blusser bij de hand als het alsnog fout zou kunnen gaan. (vonkjes van de blower bv)
Tot zover :P
Een lichtbruine kleur (zoiets als sterke thee) kwam eruit.
ik heb nu de auto een nachtje laten staan om alles te laten verdampen (tis toch een brandbaar goedje) en na de eerste rit van omennabij 40 km geen last meer van een beklemmend gevoel op de longen.
Nu nog het protocol handhaven van op tijd de airco uitzetten en dan denk ik dat ik er vanaf ben.
Het was nog een flinke klus om erbij te komen en ik heb helaas geen foto's gemaakt (niet aan gedacht )
Maar na het verwijderen van de heatsensor kon ik met behulp van een spiegeltje (tandartsversie) de verdamper zien zitten.
Met een gifsproeier voor de tuin, zo 1 die je met pompen op druk kan brengen de 70% oplossing isopropanol/water door de verdamper heen gespoten en zo alle ongerechtigheden weggespoeld.
Het afwaterslangetje airco is niet verstopt en er zaten geen stukjes of deeltjes in, enkel het bruine kleurtje.
Bij mij is het gelukt, mss een optie voor anderen.
Oh ja, denk er wel aan dat het goedje brandbaar is, want het vlampunt ligt bij 25 graden dus doe het als het buiten "koud" is.
Ennuh hou er in ieder geval wel een blusser bij de hand als het alsnog fout zou kunnen gaan. (vonkjes van de blower bv)
Tot zover :P
Re: airco probleem legacy 3.0r
Hoop dat je probleem blijvend is opgelost,er is in ieder geval een zooitje drap (thee ) uit gekomen.ferluci schreef:nou, de isopropanol is door de verdamper gespoten en in geplaatste opvangbakje onder de afwatering airco zat wel wat viezigheid.
Een lichtbruine kleur (zoiets als sterke thee) kwam eruit. Ik heb nu de auto een nachtje laten staan om alles te laten verdampen (tis toch een brandbaar goedje) en na de eerste rit van omennabij 40 km geen last meer van een beklemmend gevoel op de longen.
Gr.Quikfit
Subaru Forester SJ FB20 2013 Noorwegen
viewtopic.php?t=6157
viewtopic.php?t=6157