ABS module

Voor de overige technische zaken
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Tonv58
Berichten: 9
Lid geworden op: 16 mei 2018 22:42

ABS module

Bericht door Tonv58 »

Mijn echtgenote rijdt een Justy uit 2009, indertijd nieuw gekocht. Prima wagen. Net voor de laatste APK bij ca. 130.000 km ging het ABS lampje branden. Nu is de Justy technisch vrijwel gelijk aan de Daihatsu Sirion 2 driecilinder, en daarvan gaan de ABS sensoren wel eens stuk. Bij beurt bleek toch de ABS module kapot. Reparatie zou volgens garage ca. 500 euro kosten, waarbij de auto ca. anderhalve week in de garage moest blijven: demonteren ABS module, opsturen en laten reviseren, weer terug inbouwen, remsysteem vullen, ontluchten etc. Het is geen APK afkeur, want de remmen werken gewoon. (alleen geen ABS)
Heeft iemand kennis van of ervaring met gereviseerde ABS modules, of die misschien ook gewoon geleverd kunnen worden? En of het zelf te vervangen is bij een Justy? We moeten allebei voor ons werk naar plaatsen waar geen OV is, anderhalve week geen auto is anderhalve week auto huren. En dat is duur.
Gebruikersavatar
SP-Boxer
Berichten: 5506
Lid geworden op: 10 nov 2008 22:52

Re: ABS module

Bericht door SP-Boxer »

Kun je er niet eentje van een sloop halen?
Denk dat je voor een paar tientjes klaar bent. En de Sirion is toch veelvuldig geleverd.
"I feel Legacy"
Gebruikersavatar
boswachterfan
Berichten: 2421
Lid geworden op: 19 nov 2014 10:30

Re: ABS module

Bericht door boswachterfan »

Dat was ook mijn eerste gedachte. Deijne in Volkel heeft Sirion2 delen liggen.
Boswachter SG 2.5 XT Blasmusik
Gebruikersavatar
Tonv58
Berichten: 9
Lid geworden op: 16 mei 2018 22:42

Re: ABS module

Bericht door Tonv58 »

Ga ik achteraan, dank.
Plaats reactie