Bougies vervangen.

Voor de overige technische zaken
Plaats reactie
Gebruikersavatar
aze2000
Berichten: 684
Lid geworden op: 18 apr 2019 21:07

Re: Bougies vervangen.

Bericht door aze2000 »

ReinO schreef:non turbo is 1.0 - 1.1 -staat op de kap- Maar daar zou ik fijn .9 van maken zeker bij lpg.

En laat je niet afschrikken door de verhalen hierboven: het is een opritklusje van een uur hooguit.
Zorg wel voor passend gereedschap maar dat geldt voor elke klus.
een uur? nou tja,, je zal vast een snelle jongen zijn,, en een ratel met knik zou zeker schelen.. maar dat is best rap..

En zoals mij zijn er meer die dan gelijk even onder het tankje en accu en luchtfilter de boel gelijk even schoon maken en evt in de ml zet..

maar een uur is best rap..
Groet Robert
Gebruikersavatar
SP-Boxer
Berichten: 5494
Lid geworden op: 10 nov 2008 22:52

Re: Bougies vervangen.

Bericht door SP-Boxer »

Geschikt gereedschap is wel een vereiste natuurlijk, maar een uur is nog lang!
Uiteraard onderneem je vaak andere acties als je bezig bent, maar voor puur bougies is dit al lang.

Bij mijn Spec B kost het hooguit een half uurtje. Dat zijn er 6 welke op een soortgelijke wijze als bij een turbo gemonteerd zitten.

Maargoed, het is geen wedstrijdje natuurlijk. Zaak is vooral dat het lang niet zo spannend is als dat sommigen het maken.
En als je niet zeker bent van wat je doet, besteedt het dan gewoon uit.
"I feel Legacy"
Gebruikersavatar
aze2000
Berichten: 684
Lid geworden op: 18 apr 2019 21:07

Re: Bougies vervangen.

Bericht door aze2000 »

SP-Boxer schreef:Geschikt gereedschap is wel een vereiste natuurlijk, maar een uur is nog lang!
Uiteraard onderneem je vaak andere acties als je bezig bent, maar voor puur bougies is dit al lang.

Bij mijn Spec B kost het hooguit een half uurtje. Dat zijn er 6 welke op een soortgelijke wijze als bij een turbo gemonteerd zitten.

Maargoed, het is geen wedstrijdje natuurlijk. Zaak is vooral dat het lang niet zo spannend is als dat sommigen het maken.
En als je niet zeker bent van wat je doet, besteedt het dan gewoon uit.
Eens... voor dingen die ik aan de auto doe neem ik meestal even de tijd.. en ga niet als een ruwe beer te keer.
kijk ook vaak gelijk alles rond om weer even na,, en bij twijfel vervang ik zaken.

De mensen die van mij een overneem krijgen van mij een bijna zeer overdreven onderhouden wagen..

maar ben het met je eens ,, ander moet je het laten doen,, als dat je zaken stuk maakt.
Groet Robert
ReinO
Berichten: 585
Lid geworden op: 18 aug 2018 05:47

Re: Bougies vervangen.

Bericht door ReinO »

sp boxer heeft gelijk natuurlijk. Wat denk je dat een subaru garagist rekent?
De Moerasruiter.
MY 2000 Forester
Mountainbiken
Gebruikersavatar
aze2000
Berichten: 684
Lid geworden op: 18 apr 2019 21:07

Re: Bougies vervangen.

Bericht door aze2000 »

ReinO schreef:sp boxer heeft gelijk natuurlijk. Wat denk je dat een subaru garagist rekent?
Klopt, maar goed mijn vorige wagen waar we elkedag ruim 200 k per dag mee reden ging toch echt naar een garage.. ook Mn wagen voor Mn werk gaat ook lekker naar de garage....

Maar goed blijft prijzig zn garage, andere kant iedereen moet een boterham verdienen dus of het te duur is is dan weer een ander verhaal
Groet Robert
ReinO
Berichten: 585
Lid geworden op: 18 aug 2018 05:47

Re: Bougies vervangen.

Bericht door ReinO »

zo is het ook nog eens een keer. en anders moet je zelf allerlei gereedschap aanschaffen waarvan je er pas achter komt
wanneer je halverwege de klus bent. En je zult net zien dat het slecht weer is wanneer je er weer eens
onder moet gaan liggen, met beperkte ruimte en oude gewrichten.
Maw niks mis met uitbesteden!
De Moerasruiter.
MY 2000 Forester
Mountainbiken
ReinO
Berichten: 585
Lid geworden op: 18 aug 2018 05:47

Re: Bougies vervangen.

Bericht door ReinO »

zo is het ook nog eens een keer. en anders moet je zelf allerlei gereedschap aanschaffen waarvan je er pas achter komt
wanneer je halverwege de klus bent. En je zult net zien dat het slecht weer is wanneer je er weer eens
onder moet gaan liggen, met beperkte ruimte en oude gewrichten.
Maw niks mis met uitbesteden!
De Moerasruiter.
MY 2000 Forester
Mountainbiken
Plaats reactie