bandenspanning

Voor de overige technische zaken
Propje
Berichten: 1201
Lid geworden op: 13 nov 2018 12:21

Re: bandenspanning

Bericht door Propje »

Ik ben professional.
Zit niet in de ventielen.
Ook niet in de banden.
Want dan zou ik ook advies geven om ze lkr hard op te pompen hoe eerder ze slijten des te eerder komen de klantjes terug.

Maar om nu te spreken van ultieme wegligging van een subaru Forester huh??
Je wilt comfort dus pomp je ze niet knetterhard op.
En je wilt geen zwabber auto want dat doet tie al.
Dus ook niet te zacht.
Gewoon normaal ergens tussen tussen in zit je altijd goed.
Met vakantie iets harder.
En op de eindbestemming meteen op 1.3bar want ik wil grip in de blubber.
Aju propje
Gebruikersavatar
quikfit
Berichten: 4863
Lid geworden op: 11 jul 2012 13:51

Re: bandenspanning

Bericht door quikfit »

Propje schreef:Maar om nu te spreken van ultieme wegligging van een subaru Forester huh??
En je wilt geen zwabber auto want dat doet tie al.
Het rij en bochtengedrag van een Forester is ondanks dat ie wat hoger op de pootjes staat dan de gemiddelde auto door maar weinig auto's te evenaren.
De Forester scoort bovengemiddeld wat dat betreft,als je auto zwabbert dan dan zou ik maar eens gaan bedenken hoe dat komt :!:
Ik heb wel een paar ideetjes waarom jouw auto slechte rijeigenschappen heeft...jij ook :?: ;)

Gr.Quikfit :mrgreen:
Subaru Forester SJ FB20 2013 Noorwegen
viewtopic.php?t=6157
Propje
Berichten: 1201
Lid geworden op: 13 nov 2018 12:21

Re: bandenspanning

Bericht door Propje »

Hij drift wel leuk over 4 wielen dat is leuk.
Maar met de Goodrich gaat de grip toch wel heel hard achteruit.
Aju propje
Gebruikersavatar
aze2000
Berichten: 684
Lid geworden op: 18 apr 2019 21:07

Re: bandenspanning

Bericht door aze2000 »

Propje schreef:Ik ben professional.
Zit niet in de ventielen.
Ook niet in de banden.
Want dan zou ik ook advies geven om ze lkr hard op te pompen hoe eerder ze slijten des te eerder komen de klantjes terug.

Maar om nu te spreken van ultieme wegligging van een subaru Forester huh??
Je wilt comfort dus pomp je ze niet knetterhard op.
En je wilt geen zwabber auto want dat doet tie al.
Dus ook niet te zacht.
Gewoon normaal ergens tussen tussen in zit je altijd goed.
Met vakantie iets harder.
En op de eindbestemming meteen op 1.3bar want ik wil grip in de blubber.
Tja,,, het eeuwige verhaal over banden spanning :lol:

IK hou de spanning altijd zo rond wat er in mn deur staat aangegeven en dat is gewoon goed .. klaar.
en spanning boven de 3 3,5 bar waarom zou je ? nog sterker je band gaat alleen maar ronder staan des te harder je ze op pomp,, ik snap wel waarom sommige ze knetter hard op pompen,, omdat ze proberen m zo zuinig mogelijk te krijgen.

Uiteraard is een te zachte band,, zeg even vanaf 2.3 en minder slechter, dan iets te hard!

wegligging,,, kan je mijn menig geven over een paar auto's met awd/4x4

mijn vitara lag goed op de weg, geen overhellen niks... verder was het een v6 met 144pk ingeblazen,, super mooie machine maar totaal geen vermogen .
de mazda Tribute v6 was een slet op de weg zoals vele suv achtige wagens,, maar door de awd achtige aandrijving bleef hij toch nog goed op de weg en was het een heerlijke wagen om mee te rijden,, en met 200 pk toch nog wel een opvallend beest.

tja en nu dan ,, de forester,, mijn idee is heel simpel ,, ik vind m iets te slap door de bochten, en uiteraard is de awd die m op koers houd.
ben ook daar druk mee aan t kijken ,, maar weet zo even niet of dat beter kan zonder comfort er op in te ruilen.. want hij staat simpel weg hoger op zn poten en dan is moeder natuur die de koets doet overhellen zo simpel is dat,,

al met al is de forester een best goede reiswagen met comfort (buiten de stoelen dan :roll: ) en de awd is geweldig,, in alle omstandigheden!!
Groet Robert
Gebruikersavatar
hummie
Berichten: 898
Lid geworden op: 15 mei 2017 15:36

Re: bandenspanning

Bericht door hummie »

Een boek kan ik er ook over schrijven. Jarenlang onderdeel geweest van verschillende beroepen van me. Auto's zit in mijn bloed al vanaf mijn ledikantje.
Rekenen doe ik eromtrent weinig. Ik adviseer vanuit tientallen jaren praktijkervaring. Met bijna een miljoen km's rijervaring, en tientallen auto's in eigen bezit met vele miljoenen km's onderhoud.
Banden... Minstens honderd setjes versleten voor eigen rekening, in alle soorten en merken. Bandenspanning controleren bijna (meermalen) dagelijks mee van doen gehad, en in een ander beroep vele malen dagelijks.
En ook ooit nog een tijdje bij een garage gewerkt naast de vele garages in mijn leven. Waaronder ook garagehouders, handerlaars, monteurs, keurmeesters, bandenspecialisten binnen mijn kennissenkring (die prive ook meer los laten dan in de werkplaats ;) ).

... en je wilt niet weten hoeveel onzin ik al gehoord heb over banden, spanning, merken en weet ik veel.
Daar kan ik wel een boeken-reeks over schrijven. Zal je waarschijnlijk bekend voorkomen, :mrgreen:
avi31
Berichten: 2
Lid geworden op: 16 sep 2017 17:08

Re: bandenspanning

Bericht door avi31 »

Hoi Hummie, "Liever te hard dan te zacht" is correct. Mijn advies blijft: ga voor de maximum voorgeschreven druk van de handleiding.
Propje
Berichten: 1201
Lid geworden op: 13 nov 2018 12:21

Re: bandenspanning

Bericht door Propje »

Net weer 2 weken gravel gereden in zweden.
Maar grip is bijna 0 bij 100 en harder.
De banden glijden over de keitjes.
En ze slijten best hard nu na zeg maar 9000km vakantie lol.
Aju propje
Gebruikersavatar
quikfit
Berichten: 4863
Lid geworden op: 11 jul 2012 13:51

Re: bandenspanning

Bericht door quikfit »

Propje schreef:Net weer 2 weken gravel gereden in zweden.
Maar grip is bijna 0 bij 100 en harder.
De banden glijden over de keitjes.
En ze slijten best hard nu na zeg maar 9000km vakantie lol.
Misschien moet je 150 rijden,dan heb je meer downforce.

Gr.Quikfit :mrgreen:
Subaru Forester SJ FB20 2013 Noorwegen
viewtopic.php?t=6157
Gebruikersavatar
Tanisha
Berichten: 362
Lid geworden op: 02 sep 2019 22:43

Re: bandenspanning

Bericht door Tanisha »

avi31 schreef:Hoi Hummie, "Liever te hard dan te zacht" is correct. Mijn advies blijft: ga voor de maximum voorgeschreven druk van de handleiding.
Doe ik ook soms zelfs iets er over maar hangt van de band en de permanente lading af ik heb zelf altijd veel gereedschap bij me.

Een moderne band heeft ook meer profieldiepte in het midden van de band zodat je op meer druk kan rijden oudere auto's houden hier in hun handleiding natuurlijk nog geen rekening mee.
Subaru justy g3x 1.3 2006
Suzuki wagon R+ 1.3 2006
Saab 9-5 estate 2.3 2000
Saab 99 2.0 1984
Trabant 601 1972
Propje
Berichten: 1201
Lid geworden op: 13 nov 2018 12:21

Re: bandenspanning

Bericht door Propje »

quikfit schreef:
Propje schreef:Net weer 2 weken gravel gereden in zweden.
Maar grip is bijna 0 bij 100 en harder.
De banden glijden over de keitjes.
En ze slijten best hard nu na zeg maar 9000km vakantie lol.

Misschien moet je 150 rijden,dan heb je meer downforce.
Nee bij 120 wordt het beetje gevaarlijk.

Gr.Quikfit :mrgreen:
heb ik gedaan maar dan op asfalt wat rijden ze toch sloom daar in zweden zeg.
ben wel gepakt met laser op een brug.
40 km te hard
dus zal eerdaags wel leuke ansichtkaart krijgen van politi zweden :okeee:
de vakantie was leuk dus straks maar snel overmaken ben ik het snel vergeten.
Vandaag met de auto naar m,n werk maar het is toch het gewicht wat we mee sjouwen wat de auto sloom maakt.
Jammer want ik kan daar niet veel meer op beknibbelen.
Gereedschap en reserve wiel maken het zwaar.
Aju propje
Gebruikersavatar
erichendri
Berichten: 5614
Lid geworden op: 14 nov 2010 21:02

Re: bandenspanning

Bericht door erichendri »

Als ik het niet vergeet ga ik dat eens opmeten bij nieuwe banden.
Lijkt mij een soort broodje aap......
Was mij nog nooit opgevallen namelijk.

Eric
Gebruikersavatar
aze2000
Berichten: 684
Lid geworden op: 18 apr 2019 21:07

Re: bandenspanning

Bericht door aze2000 »

avi31 schreef:Hoi Hummie, "Liever te hard dan te zacht" is correct. Mijn advies blijft: ga voor de maximum voorgeschreven druk van de handleiding.


Helemaal mee eens,, goed uitgangspunt ,, en banden op 4 bar zetten,,, je bent niet goed wijs ,, gaat er bij mij niet in,,,

dus ik ga met je mee dat je het beste gewoon aan kunt houden wat voorgeschreven is ,, dan zit je altijd save :okeee:
Groet Robert
Gebruikersavatar
aze2000
Berichten: 684
Lid geworden op: 18 apr 2019 21:07

Re: bandenspanning

Bericht door aze2000 »

erichendri schreef:Als ik het niet vergeet ga ik dat eens opmeten bij nieuwe banden.
Lijkt mij een soort broodje aap......
Was mij nog nooit opgevallen namelijk.

Eric
Eric,,,, ONZIN tot dat het tegedeel is bewezen ,, maar we gaan het opmeten ,, ik heb zn gevoel dat ik al e uitslag weet :lol:
Groet Robert
Gebruikersavatar
Tanisha
Berichten: 362
Lid geworden op: 02 sep 2019 22:43

Re: bandenspanning

Bericht door Tanisha »

Misschien zou ik dat weten omdat ik het al opgemeten heb en mijn banden toko hieromtrent met vragen bestookt heb. ;)

Maar meet vooral zelf ik heb altijd zin in een discussie!
Subaru justy g3x 1.3 2006
Suzuki wagon R+ 1.3 2006
Saab 9-5 estate 2.3 2000
Saab 99 2.0 1984
Trabant 601 1972
Gebruikersavatar
Tanisha
Berichten: 362
Lid geworden op: 02 sep 2019 22:43

Re: bandenspanning

Bericht door Tanisha »

aze2000 schreef:
avi31 schreef:Hoi Hummie, "Liever te hard dan te zacht" is correct. Mijn advies blijft: ga voor de maximum voorgeschreven druk van de handleiding.


Helemaal mee eens,, goed uitgangspunt ,, en banden op 4 bar zetten,,, je bent niet goed wijs ,, gaat er bij mij niet in,,,

dus ik ga met je mee dat je het beste gewoon aan kunt houden wat voorgeschreven is ,, dan zit je altijd save :okeee:
Jij hebt het hier over 4 bar da's meer voor aanhangwagens en bussen.

Alleen de juiste bandenspanning geef een goed en gelijkmatig afgesleten band.
Als je in het midden of op de schouders meer profiel overhoudt heb je de banden respectievelijk op onder of overdruk gehad en niet op de juiste.
Subaru justy g3x 1.3 2006
Suzuki wagon R+ 1.3 2006
Saab 9-5 estate 2.3 2000
Saab 99 2.0 1984
Trabant 601 1972
Gebruikersavatar
hummie
Berichten: 898
Lid geworden op: 15 mei 2017 15:36

Re: bandenspanning

Bericht door hummie »

aze2000 schreef: ,, en banden op 4 bar zetten,,, je bent niet goed wijs ,, gaat er bij mij niet in,,,

dus ik ga met je mee dat je het beste gewoon aan kunt houden wat voorgeschreven is ,, dan zit je altijd save :okeee:
Lees ik nou ergens overheen? Wie heeft geadviseerd banden van een middenklasser op 4 bar te zeten?
Tanisha schreef:Alleen de juiste bandenspanning geef een goed en gelijkmatig afgesleten band.
Als je in het midden of op de schouders meer profiel overhoudt heb je de banden respectievelijk op onder of overdruk gehad en niet op de juiste.

Bol staan van het rijvlak? Oud verhaal, achterhaalde techniek. :mrgreen: Radiaalbanden (wie rijdt er niet op?) doen dat (verwaarloosbaar) niet, en zelfs nog niet overmatig op de maximaal geteste bandenspanning.
Sterker nog, vrijwel iedereen die op normale bandenspanning rijdt heeft versleten zijkanten met een nog prima rijvlak in het midden. Zelden tot niet wordt een auto afgekeurd op versleten middenvlak, in tegenstelling tot versleten zijkanten. Die binnenkant kan nog genoeg hebben. :mrgreen:
Een hoger dan normaal bandenspanning wordt aanbevolen voor politievoertuigen zodat er minder kans bestaat op te grote hitteontwikkeling (door vervorming van de band) en men een beter gevoel met het wegdek heeft. Iedere oneffenheid wordt als het ware doorgegeven aan de auto.
... en om dezelfde veiligheidsredenen ook door andere beroepschauffeurs.
Vraag het nou gewoon eerst eens na aan een CCV D1/2 gecertificeerd beroepschauffeur. Tot een halve bar meer in een middenklasser is heel normaal, en in een luxe (directie) wagen is een bar meer ook heel normaal, en beiden geheel niet problematisch.
Gebruikersavatar
hummie
Berichten: 898
Lid geworden op: 15 mei 2017 15:36

Re: bandenspanning

Bericht door hummie »

Trouwens nog een leuk weetje.

TNO adviseert standaard (dus iedereen, elke auto) al 10% meer dan de adviesbandenspanning.
Dat is alleen al 0,2 tot 0,3 bar meer voor elke gezinsauto. Wat is dan nog het verschil met (max) 0,5 bar voor nog wat extra veiligheid?
Gebruikersavatar
aze2000
Berichten: 684
Lid geworden op: 18 apr 2019 21:07

Re: bandenspanning

Bericht door aze2000 »

Tanisha schreef:
aze2000 schreef:
avi31 schreef:Hoi Hummie, "Liever te hard dan te zacht" is correct. Mijn advies blijft: ga voor de maximum voorgeschreven druk van de handleiding.


Helemaal mee eens,, goed uitgangspunt ,, en banden op 4 bar zetten,,, je bent niet goed wijs ,, gaat er bij mij niet in,,,

dus ik ga met je mee dat je het beste gewoon aan kunt houden wat voorgeschreven is ,, dan zit je altijd save :okeee:
Jij hebt het hier over 4 bar da's meer voor aanhangwagens en bussen.

Alleen de juiste bandenspanning geef een goed en gelijkmatig afgesleten band.
Als je in het midden of op de schouders meer profiel overhoudt heb je de banden respectievelijk op onder of overdruk gehad en niet op de juiste.
eens :okeee: belangrijker is meer idd goed naar de banden blijven kijken, en waar nodig ingrijpen.
Groet Robert
Gebruikersavatar
hummie
Berichten: 898
Lid geworden op: 15 mei 2017 15:36

Re: bandenspanning

Bericht door hummie »

aze2000 schreef:
Tanisha schreef:Als je in het midden of op de schouders meer profiel overhoudt heb je de banden respectievelijk op onder of overdruk gehad en niet op de juiste.
eens :okeee: belangrijker is meer idd goed naar de banden blijven kijken, en waar nodig ingrijpen.
Dus ook deels eens.
hummie schreef:Sterker nog, vrijwel iedereen die op normale bandenspanning rijdt heeft versleten zijkanten met een nog prima rijvlak in het midden. Zelden tot niet wordt een auto afgekeurd op versleten middenvlak, in tegenstelling tot versleten zijkanten. Die binnenkant kan nog genoeg hebben. :mrgreen:
Deels eens, want moet ik dit straight op gaan volgen? Mijn banden slijten ook hoofdzakelijk op de randen (zelfs met 0,4/0,5bar extra :mrgreen: ).
Volg ik dat standpunt dan moet ik ze dus eigenlijk nog harder gaan zetten! :shock: Dat lijkt me dan net weer te ver gaan (ten koste van rijgedrag en overbelasting ophanging). :mrgreen:
Gebruikersavatar
aze2000
Berichten: 684
Lid geworden op: 18 apr 2019 21:07

Re: bandenspanning

Bericht door aze2000 »

hummie schreef:
aze2000 schreef:
Tanisha schreef:Als je in het midden of op de schouders meer profiel overhoudt heb je de banden respectievelijk op onder of overdruk gehad en niet op de juiste.
eens :okeee: belangrijker is meer idd goed naar de banden blijven kijken, en waar nodig ingrijpen.
Dus ook deels eens.
hummie schreef:Sterker nog, vrijwel iedereen die op normale bandenspanning rijdt heeft versleten zijkanten met een nog prima rijvlak in het midden. Zelden tot niet wordt een auto afgekeurd op versleten middenvlak, in tegenstelling tot versleten zijkanten. Die binnenkant kan nog genoeg hebben. :mrgreen:
Deels eens, want moet ik dit straight op gaan volgen? Mijn banden slijten ook hoofdzakelijk op de randen (zelfs met 0,4/0,5bar extra :mrgreen: ).
Volg ik dat standpunt dan moet ik ze dus eigenlijk nog harder gaan zetten! :shock: Dat lijkt me dan net weer te ver gaan (ten koste van rijgedrag en overbelasting ophanging). :mrgreen:

als jij zoals je zegt altijd met harde of (te) harde banden spanning rijdt en zoals ik lees heb je miljoenen ervaring voorbij,, een echte prof zoals ik een cv van je voorbij zag komen..

hoe bestaat het dan dat uitgerekend jij banden hebt waar ze aan de randen slijten :roll:

ik begrijp er niks meer van,, als de prof dit probleem heeft wat moet ik dan met mn lullige 45.000k per jaar,,, ik verwacht drama met mn banden :o
Groet Robert
Gebruikersavatar
Tanisha
Berichten: 362
Lid geworden op: 02 sep 2019 22:43

Re: bandenspanning

Bericht door Tanisha »

Saab heb ik op 3.2 bar staan slijten mooi recht af.

Achter moet ik de banden alleen van velg wisselen na 1,5 jaar door het camber van de achteras.
Subaru justy g3x 1.3 2006
Suzuki wagon R+ 1.3 2006
Saab 9-5 estate 2.3 2000
Saab 99 2.0 1984
Trabant 601 1972
Gebruikersavatar
hummie
Berichten: 898
Lid geworden op: 15 mei 2017 15:36

Re: bandenspanning

Bericht door hummie »

aze2000 schreef:als jij zoals je zegt altijd met harde of (te) harde banden spanning rijdt en zoals ik lees heb je miljoenen ervaring voorbij,, een echte prof zoals ik een cv van je voorbij zag komen..

hoe bestaat het dan dat uitgerekend jij banden hebt waar ze aan de randen slijten :roll:
Juist. Het punt is dat banden toch wel op de randen slijten en niet de binnenkant.
Bij wat hardere banden slijt zelfs die buitenkant, al is het minder.
Dus maakt het voor die binnenkant (bij herhaling hier opgegooid als tegenargument) geen drol uit en kun je prima je banden tot een halve bar hoger zetten.
Nu onderhand duidelijk? Of moet ik het nog een keer uitleggen? :mrgreen:

Mijn huidige banden, al gebruikt onder mijn auto toen ik hem kocht, hebben nu na 3 jaar nog steeds 6-7mm, komen nog steeds door de keuring, en zitten nog steeds niet tegen afkeur.
Mijn banden destijds gingen met de hoge kilometrages (gemiddeld richting een ton per jaar per auto) anderhalf tot twee jaar mee. En dat waren vaak de betere budgetbanden ook nog.
En ook die banden werden nagenoeg altijd afgekeurd op te hoge slijtage op de zijkanten.
En ook die banden stonden toen altijd al harder.

En ja eerlijk is eerlijk soms korter, als er bijvoorbeeld iets op de weg lag, zoals die keer dat een gloedjenieuwe band na 40km door een breuk al na de klote was. Vrachtwagenspanbandslutingen kunnen banden niet zo goed tegen :mrgreen: , net als dat veel diepe kuilen soms ook hun sporen nalaten (zelfs bij 8-players). :mrgreen:

Dus welk punt jij nu probeert te maken is mij helemaal niet duidelijk.
Geloof je me niet? Snel komen. Nu ligt de boekhouding er nog met alle garagerekeningen, km-standen en alles wat mijn woorden zal bevestigen. Op niet al te lange termijn is die boekhouding weg want net aan het voorbereiden, en daarna moet je ook niet meer aan mij kop komen zeuren met je lege woorden. Dus kom kijken, of kap met je simpele en aanvallende gelul waarmee je mijn geloofwaardigheid onderuit probeert te halen.
Ik probeer hier informatie te verstrekken die gewoon deugdelijk is. Zit niet te wachten op trollen-gedrag.

Ja, bijna een miljoen km zelf, en vele miljoenen km's onderhoud van al mijn wagens voor mijn rekening. En dat staat niet in mijn CV want ondergeschikt detail. ;)
Gebruikersavatar
aze2000
Berichten: 684
Lid geworden op: 18 apr 2019 21:07

Re: bandenspanning

Bericht door aze2000 »

hummie schreef:
aze2000 schreef:als jij zoals je zegt altijd met harde of (te) harde banden spanning rijdt en zoals ik lees heb je miljoenen ervaring voorbij,, een echte prof zoals ik een cv van je voorbij zag komen..

hoe bestaat het dan dat uitgerekend jij banden hebt waar ze aan de randen slijten :roll:
Juist. Het punt is dat banden toch wel op de randen slijten en niet de binnenkant.
Bij wat hardere banden slijt zelfs die buitenkant, al is het minder.
Dus maakt het voor die binnenkant (bij herhaling hier opgegooid als tegenargument) geen drol uit en kun je prima je banden tot een halve bar hoger zetten.
Nu onderhand duidelijk? Of moet ik het nog een keer uitleggen? :mrgreen:

Mijn huidige banden, al gebruikt onder mijn auto toen ik hem kocht, hebben nu na 3 jaar nog steeds 6-7mm, komen nog steeds door de keuring, en zitten nog steeds niet tegen afkeur.
Mijn banden destijds gingen met de hoge kilometrages (gemiddeld richting een ton per jaar per auto) anderhalf tot twee jaar mee. En dat waren vaak de betere budgetbanden ook nog.
En ook die banden werden nagenoeg altijd afgekeurd op te hoge slijtage op de zijkanten.
En ook die banden stonden toen altijd al harder.

En ja eerlijk is eerlijk soms korter, als er bijvoorbeeld iets op de weg lag, zoals die keer dat een gloedjenieuwe band na 40km door een breuk al na de klote was. Vrachtwagenspanbandslutingen kunnen banden niet zo goed tegen :mrgreen: , net als dat veel diepe kuilen soms ook hun sporen nalaten (zelfs bij 8-players). :mrgreen:

Dus welk punt jij nu probeert te maken is mij helemaal niet duidelijk.
Geloof je me niet? Snel komen. Nu ligt de boekhouding er nog met alle garagerekeningen, km-standen en alles wat mijn woorden zal bevestigen. Op niet al te lange termijn is die boekhouding weg want net aan het voorbereiden, en daarna moet je ook niet meer aan mij kop komen zeuren met je lege woorden. Dus kom kijken, of kap met je simpele en aanvallende gelul waarmee je mijn geloofwaardigheid onderuit probeert te halen.
Ik probeer hier informatie te verstrekken die gewoon deugdelijk is. Zit niet te wachten op trollen-gedrag.

Ja, bijna een miljoen km zelf, en vele miljoenen km's onderhoud van al mijn wagens voor mijn rekening. En dat staat niet in mijn CV want ondergeschikt detail. ;)
a al weer een a4 vol geschreven :lol: :lol: je had beter advocaat kunnen worden :okeee: .

ik vind het allemaal prima,, zeker met de woorden "niet meer aan mij kop komen zeuren"aanvallende gelul "

valt wel op dat je toch echt de enige bent die zich zo vreselijk aangevallen voelt,, komt denk ik meer omdat er toch meer mensen zijn die niet altijd willen aannemen wat je verteld,... maar goed dat licht natuurlijk aan ander altijd :okeee:

Prima,, uiteraard,,, maar ik ga van de week even nieuwe banden doen want "ik" ga niet wachten totdat de keurmeester ze gaat afkeuren,, in mijn optiek ben je dan te lang door gereden ..

ik ben even naar de banden boer ... laterrrrrrs :arrow:
Groet Robert
Gebruikersavatar
hummie
Berichten: 898
Lid geworden op: 15 mei 2017 15:36

Re: bandenspanning

Bericht door hummie »

aze2000 schreef:al weer een a4 vol geschreven :lol: :lol: je had beter advocaat kunnen worden :okeee: .
Een klein beetje goed.
Maar als ik jou teksten zo lees had je beter de lagere school wel af kunnen maken. Of er wat beter op kunnen letten.
aze2000 schreef:valt wel op dat je toch echt de enige bent die zich zo vreselijk aangevallen voelt
Neu hoor, wel meer. Alleen niet iedereen durft er openlijk volledig en onverbloemd voor uit te komen.
aze2000 schreef:ik vind het allemaal prima,, zeker met de woorden "niet meer aan mij kop komen zeuren"aanvallende gelul "
Ja manneke. Ik zeg wat ik te zeggen heb en kom daar als een vent voor uit. Ik ga me niet verschuilen in sneaky achterbakse aanvalletjes en zeg het gewoon recht op [strike]de man[/strike] het manneke af.
aze2000 schreef:komt denk ik meer omdat er toch meer mensen zijn die niet altijd willen aannemen wat je verteld,...
Hoeft ook niet. Ze gaan het eerst maar eens bij een CCV D1/2 gecertificeerd beroepschauffeur informeren. TNO onderzoek pdf opzoeken. En zich er zelf meer in verdiepen.
En wie gewoon de adviezen van de autoproducent opvolgt is wat mij betreft ook prima bezig (ik zit niet persoonlijk te kutten als iemand anders wil, ik heb daar respect voor).
Ik verstrek informatie zoals een forum bedoeld is. Bevestigende reactie op de vraag zoals topicstarter hem stelt.
Jammer dat er enkele anderen telkens persoonlijk moeten gaan trollen en vast blijven hangen in datgene wat ze kennen.
aze2000 schreef:ik ben even naar de banden boer ... laterrrrrrs :arrow:
Succes. Dat ze dik aan je mogen verdienen omdat jij met de beste en duurste banden naar huis gaat. :okeee:
Vraag dan meteen of je ze een barretje zachter mee krijgt. Dat rijdt zachter en dan slijt de binnenkant profiel niet. :mrgreen:
Kinderachtig ventje. :middlefingerup:

Ik ben weer ver naar de achtergrond. [glazenbolaan]ohw nee, er moet naar verwachting natuurlijk nog een uitdagende trap na gaan komen van een zwak trolletje als ze denken dat ik weg ben[glazenboluit]
Gebruikersavatar
Raph
Berichten: 1447
Lid geworden op: 13 dec 2018 23:24

Re: bandenspanning

Bericht door Raph »

Hier worden fatsoensnormen overschreden.
Die grens hoor je niet over te gaan.
Zou graag zien dat het hier stopt.
Gebruikersavatar
erichendri
Berichten: 5614
Lid geworden op: 14 nov 2010 21:02

Re: bandenspanning

Bericht door erichendri »

Er is ontzettend veel te schrijven over banden.
Nieuw, gebruikt, A of B merk, te hard of te zacht en tot slot
met verkeerde uitlijning rondrijden.
Ieder zijn keuze en zijn ervaring.
Anderen kunnen daarover een andere mening hebben.
Heb ik ook en soms geen tijd om te reageren.
Ik geef kritiek en kan tegen kritiek.
Voor de rest even goede vrienden.
Tuurlijk heb je figuren die je wat minder liggen maar het blijven mede forumleden.
Gelukkig ben ik het snel weer vergeten.

Weet allemaal dat het op facebook... etc nog veel erger is.
Tis nu eenmaal gemakkelijker reageren vanachter een toetsenbord.

Eric
Gebruikersavatar
hummie
Berichten: 898
Lid geworden op: 15 mei 2017 15:36

Re: bandenspanning

Bericht door hummie »

erichendri schreef:Er is ontzettend veel te schrijven over banden.
Nieuw, gebruikt, A of B merk, te hard of te zacht en tot slot
met verkeerde uitlijning rondrijden.
Ieder zijn keuze en zijn ervaring.
Anderen kunnen daarover een andere mening hebben.
Heb ik ook en soms geen tijd om te reageren.
Ik geef kritiek en kan tegen kritiek.
Voor de rest even goede vrienden.
Tuurlijk heb je figuren die je wat minder liggen maar het blijven mede forumleden.
Gelukkig ben ik het snel weer vergeten.

Weet allemaal dat het op facebook... etc nog veel erger is.
Tis nu eenmaal gemakkelijker reageren vanachter een toetsenbord.

Eric
Helemaal mee eens Eric.
En naast meningen spelen ook nog wat feiten.
Adviesspanning. Welke volgt men? Van de autoproducent, of van bijvoorbeeld een bandenproducent zoals michelin?
Want leg ze maar naast elkaar en er zullen vele veschillen te vinden zijn voor dezelfde auto met dezelfde maat banden.
Raph schreef:Hier worden fatsoensnormen overschreden.
Die grens hoor je niet over te gaan.
Zou graag zien dat het hier stopt.
Ook mee eens.
Is het nog even de vraag wat als fatsoensnormen gevolgd wordt.

Ik geef een vrijblijvend advies geheel ontopic voorzien van uitleg.
Dat wordt brut in twijfel getrokken zonder ook maar enige onderbouwing of tegenargumenten.
Na daarop aandragen van nog meer uitleg en argumenten, komt men nog steeds niet met argumenten maar gaat bij herhaling op de persoon spelen om slecht geloofwaardigheid onderuit te halen.
Ja, op een gegeven moment reageer ik daarop. Openhartig, want ik ben geen sneaky opruier en ga me niet verlagen tot achterbaks verborgen politiek gelul.

Het is maar net wat je onder fatsoensnormen schaart.
Ik hoef van niemand gelijk te krijgen, maar kom dan in elk geval met argumenten en ga niet zo zwak lopen trappen want ik trap TERUG als ik persoonlijk aangevallen wordt.
Ik gaf goed en onderbouwd advies. Weerleg het met argumenten, prima. :okeee: Maar wordt niet onnodig persoonlijk als je geen argumenten hebt, want DAT is ONfatsoenlijk (en herkenbaar en bekend trollengedrag, zoek dat maar eens op!)
Gebruikersavatar
aze2000
Berichten: 684
Lid geworden op: 18 apr 2019 21:07

Re: bandenspanning

Bericht door aze2000 »

Raph schreef:Hier worden fatsoensnormen overschreden.
Die grens hoor je niet over te gaan.
Zou graag zien dat het hier stopt.
Eens Raph,,, had het al eens eerder aan gegeven.. maar blijkbaar zijn er mensen die mensen gaan uitschelden.

Als ik de beheerder was had ik deze personen weg gestuurd, maar goed iedereen weet nu wie en hoe iemand is..

:okeee: op naar mooie nieuwe onderwerpen zou ik zeggen... we gaan er weer voor.
Groet Robert
Gebruikersavatar
aze2000
Berichten: 684
Lid geworden op: 18 apr 2019 21:07

Re: bandenspanning

Bericht door aze2000 »

erichendri schreef:Er is ontzettend veel te schrijven over banden.
Nieuw, gebruikt, A of B merk, te hard of te zacht en tot slot
met verkeerde uitlijning rondrijden.
Ieder zijn keuze en zijn ervaring.
Anderen kunnen daarover een andere mening hebben.
Heb ik ook en soms geen tijd om te reageren.
Ik geef kritiek en kan tegen kritiek.
Voor de rest even goede vrienden.
Tuurlijk heb je figuren die je wat minder liggen maar het blijven mede forumleden.
Gelukkig ben ik het snel weer vergeten.

Weet allemaal dat het op facebook... etc nog veel erger is.
Tis nu eenmaal gemakkelijker reageren vanachter een toetsenbord.

Eric
Ben het ook met je eens Eric,

Iedereen doet het op zijn manier,, en uiteraard mag je soms stevige gesprekken hebben met elkaar,, niks mis mee.

Het is alleen blijf je met respect omgaan met elkaar en blijft het bij een goed gesprek of gaan we mensen persoonlijk aanvallen met vervelende woorden.
Dat vind ik veel te ver gaan zeker als men zeer beledigende woorden gaat gebruiken.. :roll:

maar goed dat heb je overal idd,, en het punt is ook dat we maar met niet veel mensen reageren en dan valt het des te meer op als er zuur wordt gespoten.

We gaan er gewoon weer voor ,, zal weer eens denken voor een nieuw onderwerp waar we weer mee aan de slag kunnen .. :okeee: :okeee:
Groet Robert
Gebruikersavatar
SP-Boxer
Berichten: 5494
Lid geworden op: 10 nov 2008 22:52

Re: bandenspanning

Bericht door SP-Boxer »

Slotje totdat jullie allemaal zijn afgekoeld...

Voor deze bagger van jullie betaalt Matthijs geen €180,- om het forum in de lucht te houden!!! Ik heb ook gewoon een baan en heb vooral geen zin om telkens jullie rommel op te ruimen.
Het valt me op dat meerdere van jullie het nodig vinden om OVERAL op te reageren. Beperk dat tot een hoeveelheid waarin je iets hebt toe te voegen en houd anders je bericht lekker in de vingers. De laatste tijd escaleert het TE vaak. Beschouw dit als een laatste waarschuwing. Ik ben ernstig aan het overwegen om voor het eerst in 11 jaar (!!!) een paar bans uit te delen.
"I feel Legacy"
Gesloten